torsdag 18 november 2010

Tjuvstart

Nu har jag tjuvstartat lite!!! Med bara en vecka kvar till advent har jag satt upp min första "julsak". Det blev en krans av lingonris med julgransljus i.
o
Igår började vi så smått öva luciasånger med barnen på jobbet och då kände jag verkligen hur julkänslan infann sig i kroppen. Kanske får det bli lite mer julpyssel idag när jag och Vera är lediga.
o
I år ska jag ju inte bara pynta här hemma utan även i butiken. Ska bli så kul, har massor av idéer. Vi får väl se om jag kan få till det så som min målbild i huvudet ser ut, vill så gärna att det ska bli så mysigt som möjligt.
o
Ha en fin helg!
Kram Marie

43 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så mysigt o stämningsfullt! :)

Själv har jag hängt upp ljusslingan över altanräcket ;).

Kram

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Åh vilken fin stämning det blev, och så vackert sken...nu längtar jag!

Kraaaam
Mia

Margareta sa...

Gomorron Marie!
Jag är helt övertygad att det kommer att bli bättre än målbilden i din julpyntade butik.
Underbart med spegel- och tavel- gruppen och lingonkronan där.
Jag tackar för dina inspirerande bilder.

Hoppas ni får en fin dag idag!
Kram Margareta

Loppe sa...

Godmorgen Marie...

Åh så fint..

Glæder mig til at se hvad du finder på af julepynt.

Elsker dine ideer og dine billeder.

Hav en rigtig dejlig dag.

Kram
Loppe

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Vilken fin krans du gjort, så fint den lyser upp där i gamla hallen. Jag är helt övertygad om att du lyckas överträffa din målbild, du är en drottning när det gäller inredning :-)) Kram kram P

Dessie sa...

Godmorgon Marie.
Vilken fin krans. Ja nu är det bara att hoppas att den härliga julstämningen infinner sig och håller i sig ända fram till jul! =)

Ha en skön dag

Kram Dessie

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vad fint..jiippiieee..äntligen Jul på bloggarna..eller hur, himmel så man har längtat !! Kan bara föreställa mig hur mysigt du kommer att göra i butiken !!
Kraaam Anette
P.s Kika in hos mig i morron, då blir det utlottning av gammeldags julpynt !!

Systrarna vitt sa...

Såå fin kransen blev. Stämningen stiger.
Kram Liselott.

Maleviks Rosenträdgård sa...

J
Ä
T
T
E
F
I
N
T

Är det ett gammalt akvarium ??
coolt :)

Missa inte SATURDAY SHOW OFF
nu på LÖRDAG
Ha det gott Håkan

Tulipa sa...

Verkligen stämningsfullt!

Man käner hur advent kommer smygande med sitt ljus och sin värme...

Tror med all säkerhet att du får till det i butiken!!
Jag skulle kunna greja hur mycket som helst jag också, men tiden den rinner för fort... Så är det väl när man har roligt!

Kraam Mariette

Skogslyckan sa...

Tvivlar inte en sekund på att du får till det precis som du vill. Mysigt sken med lilla kransen...
Kram Pia

Norr om Köpenhamn sa...

Så mysigt o stämningsfullt det ser ut. Lingonkransen är jättefin!

Ha en mysig dag!
Kram Ulrika

Designe sa...

Superfint! Passar bra till din fina tavelvägg! Mysigt! Ha en bra dag! Kram :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken härlig julkrans. Mysigt när man kan ha ljus i den och tända när det är mörkt ute.

Kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Mysigt har själv börjat kan inte hålla mig det är ju härligast före julen då man njuter. Ha en bra dag.Kram Theres

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
oj vad tiden går fort...nästan advent otroligt!! Nu fick jag lätt panik, fniss... jag som har fullt upp med allt möjligt...nu får man sätta fart..

Underbar ljuskrona, Hälsningar Monica

Nordingården sa...

Men gud va fint!! Med riskronan, stegen och så alla gamla tavlor i liknande brun färg-dösnyggt!! Mari.

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Så underbar din fina ljuskrona är. Vilken stämning man kommer i genom att titta på den. Så vacker tills med din fina tavelvägg och stegen.

Ha det bäst!

Torsdagskramar från Renate

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Å vad du har fixat stämningsfullt och fint.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Mysigt, visst är det härligt att snart få tända adventsljusen.
Och tack för att jag fick komma förbi och änligen hitta en sifon som jag haft på min vill ha lista länge.
Det blev precis så fint som jag tänkt mig på min skänk.
Ha nu en bra ledig dag
Kramar
Annelie

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Kan tänka mig att det kommer bli hur fint som helst i butiken!!!! Skulle så gärna vilja besöka den, men det känns lite långt....

Kram Malin

Lisas torp sa...

Jättesnyggt, Marie!
Du kan gott tjuvstarta i detta mörker!
Min nya elljusstake lyser redan i fönstret också...!!
Kram
Lisa

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Marie
Vilken härlig krans.. Man blir sugen att börja med julpyssel..
Kommer du ha att öppet i din butik yill första advent?
Mvh Sirpa
Ps.. om du har tid så du kanske kan gå inn till mig och svara:)

Madame C sa...

Så mysigt! Fylls av härliga julgoa känslor:)bastorcc

små vita moln sa...

åå så stämningsfullt, jättefint!
Ha det så bra
kram Nellie

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har gjort det..høre herlig ut å øve på lucia sangen.. dere er så flinke å feire Lucia i sverige...

en kosleig dag...


Klemmer 0))

Linas Vita Hem sa...

Hej Marie!
Superfint som alltid,riktigt stämningsfullt!
Här är allt ris och mossa täckt med snö. Så frågan är om man ska vänta och hoppas det töar bort snaaart, eller bara ge sig ut och gräva lite innan det kommer ännu mer snö!:)
Ha det fint! kram/L

gamla skolan sa...

Så fin lingonljuskrans du har gjort !! Kan tänka mig att din butik blir såå mysig och vacker med allt julpynt !! Hoppas du visar på bloggen för oss som inte bor så nära !! Kramar Susanne ♥

Vintage House sa...

Hej vännen,
så fint det blev:) härligt stämning.
Nu har jag varit och druckit en helt ljuvlig glögg mums och minglat i en blomsterbutik i Gnosjö.
Ringer dig en runda imorgon.
kram
sandra

Anonym sa...

Kan tänka mej att det blir jätte mysigt i butiken nu inför julen...
Önskar dej en trevlig helg.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

north pal sa...

i am sure that whatever you decide to decorate will be lovely and cozy with a holy atmosphere. it will be fun to see what you come with. it will be my pleasure. Bestest,Denise

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är ok att tjuvstarta tycker jag. Har själv satt upp en julljusstake redan... det är ju så mysigt...
Kram
Marie

Inredningsfrun sa...

Man FÅR faktiskt tjuvstarta nu för och om man vill ha det någorlunda fint till advent så MÅSTE man nästan det :)!!

Det har iallafall jag gjort och idag blev det till och med lite lussebullar. Härligt!!

KRAM

// Inredningsfrun

Nellie sa...

Så fin krans!! Ska försöka att ta mig ut i skogen imorgon innan det mörknar, och hämta hem lingonris, dikesgranar. Och en liten adventsgran för jag har nämligen hittat en ursöt mini-julgransfot:). Lördagen har annars försvunnit i en radda ärenden som skall uträttas och kärt besök hos en god vän. Vill använda söndagen till att göra några kransar och även få en nymålad skänk på plats i min hall. Fick inspiration från din ljuskrans och kan tänka mig att göra en liknande med gamla traditionella julgransljushållare... Är dina hållare gamla eller nyinköpta? Tycker de är urfina!!
Kram Nellie

Sussi / Sussinghurst sa...

Åh så fint og enkelt.

Renoveringsdags sa...

VACKERT! jag tänker sätta i gång i morron:) kan heller inte hålla mig;) kramiz

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint Marie!
Kan riktigt se framför mig hur fint de lyser där i hallen.
Det börjar verkligen bli dags för att pyssla lite känner jag, men flytten tar verkligen all min tid. Har mycket jobb nu också så det gäller att få ihop det :) :)
Till råga på allt så fick jag lite feber så nu blev det vila i stället, men det var nog precis vad jag behövde kan jag tro. Snart är jag på benen igen och då får jag fortsätta igen. Nu kan jag ju ligga här och tänkte lite på allt bra och då känner jag mig glad!
Det kommer att bli ljuvligt i butiken, det vet jag - och det hade varit så kul att åka ner.... SUCK!
Men, misstänker att det inte hinns med.
Ha det riktigt bra nu!
Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Å så vacker..

kram Mia

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Söt ljuskrans!

Kram från Australien♥

Älskade pion sa...

Såååå fint Marie,du har verkligen känsla för heminredning.Kram Ulrika

essemia sa...

Jättefin krans du gjort. Det är annat än mina det, men man måste ju börja någonstans, hihi.
Hoppas du haft en skön helg.
Kram Elzie

Jen sa...

Så vackert och vilken stämning.
Önskar dig en mysig vecka. Kram Jen

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll eller kanske natt...:)
Har målat lite i köket, det är lattaste när alla barnen sover..
Tac att du svarade.. det var jag o min vän från Stockholm som undrade..dom kanske skulle komma hit nästa helg, första advent men det kan ju hända att dom kommer senare. Vilken härlig butik du hade! och huset och bloggen! Det vore skoj och kanske se eran lekstuga nångång.. Har alltid drömt om att Bygga en sån,hAR sparat tidningen med ritningarna i flera år. Men kanske nästa sommar,
Man ska väl alrig ge upp hoppet. Det är så med vårt stora hus också!
Nåndag får jag väl som jag har drömt eller snarare drömmer..
Gillar eran Tv-skåp Också väldigt mycket! Vi har inget nu och jag är så trött på att se den.. Har bett min kära man att snickra eget av råspont och kanske att ha gamla föster som dörrar..det kanske blir nästa projekt..? Julklapp åt mig.
Men nu måste jag gå och lägga mig!
Tack för svaret o vi ses i butiken
Kram Sirpa