måndag 1 november 2010

Vitt porslin

En rolig helg är till ända och en ny vecka står för dörren. Igår hade jag först butiken öppen någon timme (efter överenskommelse) för fyra trevliga kunder och sen blev det födelsedagskalas på eftermiddagen. Men nu är det måndag och höstlov och den här veckan ska jag bara jobba tre dagar, sen blir det till att vara ledig med barnen.
o
o
Några bilder på lite utav mitt vita gamla porslin. Jag letar alltid efter sånt på loppisar och mitt senaste köp är den lilla ströaren som ni kan se där på hyllan till vänster. Som mycket annat i det här hemmet är den hemsläpad från en loppmarknad i Danmark.
o
Ha en fin novemberdag!
Kram Marie

35 kommentarer:

fröken knopp sa...

O Marie, visst är det väl underbart med vitt, gammalt porslin.. Här är en till som alltid är på jakt..tihi...

Hoppas att du får en underbar start på veckan!!!
Varaste Kramarna Elin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt att du kan vara ledig i veckan..
Och sååå fina saker du visar oss, den lilla vita ströaren..mmm..så fin den är..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Ja, är det någon som fyndar på ordentligt i grannlandet, så är det du!=) Danskarna vinkar på dig när du drar förbi på vägarna va?!=)

Du har ju sådan näsa för fynden också, alltid en massa fint som får följa med dig hem.

Hoppas att vi kan komma och hjälsa på dig och butiken någongång, hade varit så himla roligt att få se allt fint.

Hoppas att du får en fin vecka!

Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka godsaker du har i ditt skåp, vi hade tänkte åka ner till din butik i helgen som kommer men tyvärr fivk inte vännen A ledigt denna helgen så vi får se när vi kan komma ner nu blir det nog inte innan jul eftersom julmarknaderna snart drar igång ;o)
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Loppisliv sa...

Mmmm så mycket ögongodis i ditt skåp Marie. Lilla ströaren är ju underbar för att inte tala om den vita terrinen. Aaahhhhh...vill ha :-) Mysigt med lediga dagar nu när det är höstlov. Ha det gott. Kraaam Paula

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Du har så mycket fint där på skänken. Terrinen är underbart fin. Skönt att vara ledig lite. Själv jobbar jag hela veckan förutom fredag och har dessutom jobbat helgen så det blir inte mycket till lov här inte. Tur att farmor och mormor finns:)
(har du kvar lådan....)

Kram Anna

Nordingården sa...

Det ska vara Marie som kan få en jäkla gullök och bitsocker att se så vackert ut.... Mari.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig..dette er mine favoritter....kremfarvet gammelposelen.....den strøeren har ikke sett før..
ha en kos dag
eddaKlemmer

sylvia sa...

hei Marie.
så nydelig hvit porselen i dine hyller, elsker hvit porselen.
ønsker deg en nydelig novemberdag.
klem fra sylvia

Vintage House sa...

Hej vännnen,
Sitter här och är helt utslagen;) blir en lugn fm men har inte städat på en vecka.. Ja ja jag väntar tills imorgon..
Ojoj vad vacker terrinen är:) och dessa små ströare är ju bara ljuvliga...
ha en skön dag och jag längtar tills på torsdag..
kram
sandra

annika sa...

Håller med om att det är så vackert med vitt porslin.
Ser att jag måste besöka din butik nästa gång jag är i Hjo. Kanske att jag inte har varit där den första helgen i en månad men det ska jag tänka på.
annika

Tulipa sa...

Hej Marie!

Vad vackert.... Verkligen en fröjd för ögat! Du har så otroligt mycket fina saker...

Låter skönt att vara lite ledig på höstlovet, det kan ju tyvärr aldrig jag, det är för och nackdelar med att ha eget...

Hoppas allt är väl!

Stor kram Mariette

Systrarna vitt sa...

Är själv ledig Måndag Onsdag Fredag och det känns skönt, så man kan köra ungdommar hit och dit hihi. Allt ditt porslin är så vackert, är ju själv en porslinsletere.
Trevlig ledighet.
Kram Liselott.

Anonym sa...

Hej, söta Marie!

Vitt porslin är alltid stilfullt och vackert. Den lilla ströaren är helt underbar. Superfina saker du har på din skänk!

Önskar dig en mysig ledighet tills med dina töser.

Måndagskramar från Renate

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så fint ..elsker hvitt porselen.. herlig skål...og vakker terrin..

ha en fin fin dag O=)

klememr

elsamarianne sa...

Det är så fint med rent, vitt porslin. Men här hemma är det färgat och mönstrat och jagvetintevad. Det blir så när det är fått, ärvt och ihopaplock.
Jättefina bilder.
Så skönt för er att få vara hemma lite och pyssla.
kram elsamarianne

Lantliv i Norregård sa...

Ha en jätteskön vecka!!!
Så fint ditt vita porslin är;o)

Kram Malin

Randi sa...

Så vackra bilder du bjuder på. Jag förstår att du fyndar i Danmark - var ett tag sen jag var där. Man hittar alltid saker man bara MÅSTE ta med sig hem. Så synd att det är så långt till din mysiga butik.
Kram
Randi

Fröken Grön sa...

Vilket härligt skåp du har! Fint att kunna "displaya" saker man tycker om.
Hoppas du får en skön vecka! (Det låter så!)
/Anna-Karin

gamla skolan sa...

Så skönt med lite ledighet ! Ja , vitt porslin är så vackert , och man kan aldrig få för mycket ! Kramar Susanne ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Å vad mycket vackert gammalt porslin du har! Vilken lycka...
Ha en fin ledighet!
Kram Agnetha

Margareta sa...

Go kväll!
Det är så fint ditt vita porslin.Blandningen-ser så levande ut.Och sockerbitarna och löken så charmigt...
Nu har du bara 2 arbetsdagar kvar denna veckan.Tänk höstlov......

God natt och ha det bra!
kram Margareta

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilken underbar liten ströare! Precis en sån som jag själv drömmer om att hitta....och pokalerna i förra inlägget, wiiii! Du har verkligen hittat guldloppisar i Danmark du gumman :)))

Kraamar, Carina

Maleviks Rosenträdgård sa...

VITT E FINT :)
Underbar kniv :)
ha det gott
Håkan

lottens vita och gröna sa...

gahhhhhhhhhhh vilka inlägg jag missat, måste först börja med den ljuvligate av kransar ohhh! och pokalerna, vilka underbara mmm!!!
måste säga att ert reportage är´heeeeeeeeeeeelt underbart, köpte jeanne bara därför och reportaget är verkligen tidningens topphem!!! må gott marie, jag och kide´sen är med lediga i slutet av veckan, underbart skönt!
må bäst, varmkram lottten

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så fint Marie. Det vita porslinet är verkligen out-standing. Du får allt tag i guldkorn du!
Ska gå och lägga mig, men ville kika in med en godnatt kram. Har inte så mycket tid över till bloggande just nu, men jag tänker på dig ofta.
Kram

Skogslyckan sa...

Mycket vackert vitt porslin du har. Såg att du hade likadana danska burkar som Mia/Lilla blanka har. Känner igen dem från min danska farmor. Åker till Danmark på onsdag, och hoppas på många fina fynd!
Kram Pia

north pal sa...

i especially like the white strainer bowl. yes, here we are in a new week and month. Bestest,Denise

Älskade pion sa...

Vad härligt att kunna få vara lite ledig.Ha en riktigt skön dag vännen. Kramar Ulrika

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilket underbart skåp och porslin.
Går också och kollar in saker och ting.

Ha en underbar vecka
Kram

hemtrevnad marie sa...

Hej vännen!
Då får man gratta födelsedagsbarnen då:)
Gillar verkligen dina nya fattigmansfynd!!
Skönt att var ledig halva vckan nu...har också ledigt tors och framåt, ska bli skönt...hoppas kunna bearbeta maken til att ta en tur till dig!!
kraam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Mycket fint porslin har du! Och visst släpar man gärna hem både det ena och det andra.
Ha det så skönt med tjejerna när du är ledig!
Kram
Marie

rustik charm sa...

Hej Marie.

Så mycket vackert porslin du visar:)Kul när man kan hitta så vackra ting.

Hoppas du får en bra kväll.
Kram Kristina

Kraxpelax sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jenny sa...

Skönt med lite novemberledighet! Så fint du har det i skåpet. Vitt porslin är så ljuvligt, jag letar alltid jag med :) KRAM!