fredagen den 31:e december 2010

Årskrönika 2010

Årets sista dag är här och jag förundras som alltid över hur fort ett år går. Här kommer så en liten årskrönika från mitt bloggår 2010. Givetvis har en massa annat hänt i mitt liv under det här året också, både roliga, tråkiga, sorgsna och glada händelser. Men jag har ju valt att inte dela med mig om hela mitt liv här på bloggen, utan det här är mitt bloggår som jag har delat med er.
o
Januari.
o
Året började som alltid med att jag började rensa lite överallt. Detta drabbar mig alltid i början av januari när julpyntet har försvunnit, brukar kännas alldeles underbart och befriande att göra sig av med lite grejer och få ordning i skåp och lådor. Jag inhandlade en hel del vårblommor och min mamma dekormålade vårat "nya" soffbord.
o
Februari
o
Jag hade börjat ledsna på snön och längtade massor till att loppissäsongen skulle dra igång på allvar. Möblerade om i vardagsrummet och tog så äntligen mod till mig och visade mig på bild här på bloggen.
o
Mars
o
Vårkänslorna började spira på allvar. Jag pysslade en hel del inför påsken och så fyllde Elsa 6 år.
o
April
o
Jag och barnen hittade årets första vitsippor och Elsa utbrast lyckligt;- Det här är livet!!! Jag firade 3 år här i bloggvärlden och så var jag på en hel del loppisar. Den här månaden umgicks jag också med många fina bloggvänner, bland annat fick jag vara med om ett mysigt releaseparty hos Minna.
oo
Maj
o
Jag gjorde ett tavelcollage i våran lilla hall och spenderade mycket tid i trädgården. Vi var i Danmark och besökte bland annat Livsstilsmässan på Ledreborg. Besöksräknaren på bloggen passerade helt otroliga siffran en miljon besökare.
o
Juni
o
Jag avslöjade mina planer om att jag skulle öppna en liten butik. Annars var jag på en hel del loppisbesök, bl.a besökte jag och Sandra Moheda och så längtade jag massor efter semestern.
o
Juli
o
Den efterlängtade semestern var här och vi spenderade nästan all vår tid utomhus. Mammas man gjorde en vacker rosenbåge till våran trädgård och in i huset flyttade både ett fantastiskt postskåp och ett underbart litet blått bord.
o
Augusti
o
Det här var månaden då jag öppnade min lilla butik. Det var också månaden då boken Lev Vackert kom ut där jag hade den stora glädjen att få medverka med mina bilder. Umgicks också med många goa bloggvänner.
o
September
o
Hösten gjorde sitt inträde och jag passade på att njuta av de sista blommorna från trädgården. Vi var ännu en gång i Danmark och så var vårat hem med i Jeanne d´Arc living. Reportaget hade jag och min vän Carina gjort.
o
Oktober
o
Den här månaden band jag massor av kransar och fyndade en hel del saker på loppis. Jag och Mia var på en resa till Skåne och så försvann jag in i böckernas värld (jag älskar att läsa).
o
November
o
Vintern gav sig till känna och äntligen fick barnen vattkoppor. Jag och Vera fyllde år och den första jullängtan började smyga sig på. Hela familjen var på julskyltning i Danmark och vi besökte bland annat mina vänner Pernille och Randi.
o
December
Det här var månaden när vi var sjuka i princip hela tiden. Mellan sjukdomarna pysslades och pyntades det här i huset och julen blev en mysig tillställning med våra nära och kära.
o
Det var bloggåret 2010 i bilder och text. Nu ser jag fram emot ett nytt år här på bloggen tillsammans med er. Hoppas ni vill följa med! Tack till alla som kikar in här på bloggen, som besöker min butik och som mailar mig. En stor kram också till alla mina vänner, både gamla och nya, ni är guld värda!
o
Gott Nytt År!
Kram Marie

67 kommentarer:

liven sa...

Ønsker deg et godt nyttår Marie....og takker for all flott inspirasjon i året som gikk!
Klem!!

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Tack för en fantastiskt inspirerande blogg. Hit återkommer jag med jämna mellanrum och får alltid samma inspiration.
Jag följer gärna med till 2011.

Gott Nytt 2011!
/Carina

Made in Persbo...Carina sa...

Vilket år Marie! Jag är så glad för din skull att du fått förverkliga din dröm med butiken! ....och vilka fantastiska fotografier du tar gumman! Det i kombination med din stylingkänsla blir ren skär poesi! Jag blir GLAD av att se dina vackra bilder, det är en lisa för själen att besöka ditt hem och din blogg.

Allt gott önskar jag dig under det nya året rara vän!
Varma kramar, Carina

Renée sa...

Grattis till så många besökare... En underbar blogg som är väldigt rolig att följa och en helt underbar butik, behöver jag säga att jag försöker styra mina Hjobesök till helgerna du har öppet...
GOTT NYTT ÅR!

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Tack för en jättetrevlig årskrönika!:)

Gott nytt år sötnos!:)

Kraam Izabell

Systrarna vitt sa...

Så vackra bilder som alltid på din blogg.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kram Liselott

johanna sa...

Hej vännen
GOTT NYTT ÅR!!!
Stor kram från mig=)

Cosmos sa...

Herlige bilder
Godt nytt år ønsker jeg deg
Sees snart
Klemmer fra Marianne

elsamarianne sa...

Gott Nytt År till dig också. Nu tar vi nya tag nästa år och hoppas att det blir ännu bättre.
kram elsamarianne

Anneli sa...

Hejsan.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och din familj.

Stor kram Anneli.

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Vilket år och vilka bilder! Mitt nyårslöfte kommer definitivt att vara att så tidigt som möjligt under 2011 besöka din ljuvliga butik och få nöjet att träffa dig! För du verkar vara en alldeles underbar person. Tack vare din ljuvliga blogg vågade jag starta min egen. Och det är jag så glad för!

Hoppas du får en jättefin nyårsafton och gott nytt år!

Kram Jenny

Lisas torp sa...

Så fantastiskt att få se din kavalkad från 2010 och jag ser fram emot att få följa din inspirerande blogg nästa år också och önskar dej ett spännande och kreativt GOTT NYTT ÅR!
Kram
Lisa

Norr om Köpenhamn sa...

Massor av härliga bilder! Ser fram emot ett nytt bloggår med mycket inspiration hos dig.

Önskar dig ett Gott Nytt År!!
Kram Ulrika

Blickwinkel sa...

Dear Marie,

Thank you, for your wonderfull Impressions on your blog in this year!
I wish you a Gott nytt år!

Kram
Esther

Anonym sa...

tack för all inspiration du gett mig detta året.
Gott nytt år
Lisette Carlsson

amelie sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år Marie! Jag har som nyårslöfte att besöka din underbara butik! Vädret ska inte få stoppa mig en gång till! Tack för en fantastisk blogg med så mycket inspiration!
Kram Amelie

Vit känsla året om sa...

Jag önskar dig ett Riktigt GOTT NYTT ÅR :0) Marina

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår att du haft ett fantastiskt år Marie.
Själv är jag så glad över att jag kunde dela dagen med dig när du öppnade din underbara butik. Det var stor glädje för mig ska du veta.
Nu längtar jag efter att vi ska ses snart igen.
Hälsa familjen så gott min vän!
Kram Mia

Loppisliv sa...

Underbar bildkavalkad. Vilket fantastiskt år du haft Marie, må nästa bli ännu bättre för dig. GOTT NYTT ÅR på dig goa bloggvän. Kraaam Paula

Kristin sa...

Hej vännen! Jag önskar dig gott nytt år och att 2011 ska bli ett jättebra år! Ser fram emot att få hänga med ett år till med din blogg och det här året SKA jag besöka din butik också!

Kram så mycket från oss alla till er alla!

/Kristin

Husprojekt Drömhus sa...

Hej Marie! Vilket år! Tack för en massa inspiration under 2010, se fram emot massa mer under 2011! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! kramar Tiina

LantlivsAnette sa...

Så fin krönika, jag har gjort en hos mig nu också..
ha det gott och GOTT NYTT ÅR vännen
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ønsker deg en koselig feiring..
klemklem

C De-sign sa...

Jag önskar dig en underbar nyårsafton! Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011! Varm Kram fr C

Nellie sa...

Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År! Hoppas att ni har kryat på er och att ni får njuta av den fina vintern. /Nellie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för att jag får kika in och inspireras av dina alltid så vackra bilder!

Önskar dig en fin nyårsafton och ett underbart 2011.
Kram,
Regina

Mitt hvite hus sa...

Nydelig .. virkelig vakre bilder..

takk for all inspiarsjon du ahr delt med oss..

gleder meg til å følge deg neste år også..

Godt Nytt År..

klemmer

Lantligt i smultronbacken sa...

GOTT NYTT ÅR önskar jag dig och nu hoppas vi på ett ännu bättre 2011.

Kramar Teres

Grodmamman sa...

Gott Nytt År! Hoppas att jag ska få möjlighet att besöka din lilla butik under 2011!:)
Kram

Anonym sa...

Hej goa Mia!

Tack för all inspiration du gett mig under det gångna året! Njuter alltid av dina vackra bilder.

Nu ska du få dela min glädje med mig. I morse närmare bestämt kl 02:46 kom vår nya familjemedlem en liten Nova. Är så glad nu har jag två Sessor och två prinsar.

Det är min finaste nyårsgåva!

Glad jag ff är en ung gammelmormor (fyllde pensionär i våras).

GOTT NYTT ÅR min fina vän!

Kram Renate

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Sussi / Sussinghurst sa...

Godt nytår ønsker jeg min ynglings-blogger! - held og lykke med din forretning i 2011 - og så håber jeg, at du stadigvæk tager dig tid til at sætte dine meget smukke billeder ind på bloggen - til glæde og inspiration for os andre.

sologbolig sa...

Flott billedkavalkade. Ønsker deg et riktig godt nyttår. Klem.

Jes/Vita villa vila sa...

Söta Marie!

Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Underbara bilder som alltid!

Allt gott 2011 ♥

Kramar Jes

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Vilket år du har haft Marie, så mycket roligt och spännande som har hänt!

Jag är så glad att vi lärt känna varann, det är alltid lika roligt att träffas! Hoppas det blir många kul påhitt ihop även 2011 :)

Kraaaaam och hälsa familjen!
Mia

CaramellePastelle sa...

Underbar årskrönika! Du har så vackert hem, visar så mycket fint, och så verkar du vara så snäll som person. Svårt att inte gilla din blogg då, hihi!
Önskar dig ett gott nytt (blogg)år!
Kram Camilla

Lotta i Malmö sa...

Du har en så fantastisk blogg! Den ger mig massor med inspiration och glädje! Jag hittade den genom att gå in på Tim Holtz blogg, vidare i hans blogglista till Small Studio och DÄR fanns din blogg. Hon som lagt upp den förstod inte vad du skrev men älskade dina foton. Ibland är det rätt underliga vägar när man surfar runt! Gott Nytt År! Kram Lotta

Jana sa...

Dear Marie,
thank you for your inspirative blog. Nice to visit you for me. Happy new year and very lucky to you and to your family.
Jana

Änglarnas hus sa...

HALLOJSAN SÖTASTE MARIE!!

Din årskrönika är lika ljuvlig som hela din blogg! älskar att titta in här!

Ett Gott Nytt År vill jag nu önska dig och din familj!!

Och ett Varmt Tack för all inspiration du bjuder på..

Vi ses under 2011!!

Kramis Sanne!!

johanna sa...

Vilket härligt år, ska bli spännande och få följa dig kommande år också.
GOTT NYTT ÅR!/ Kram johanna

Sarppu sa...

Oikein hyvää uutta vuotta 2011.

Margareta sa...

Tack Marie för den fina människa du är.
SÅÅÅÅ fina bilder från ditt hem!Jag blir så tilltalad.

Jag önskar Dig och hela Din familj ett GOTT NYTT ÅR!
Kram Margareta

Vi ses säkert!

Rosor och Spetsar sa...

Härlig kavalkad Marie, och jag känner en längtan av vår och grönt när jag tittar på dina fina bilder.
Önskar dig ett Riktigt Gott Nytt År
Varma Kramar
Annelie

hemma hos lilla mej sa...

Härlig årskrönika.Din blogg är bara så himla härlig och inspirerande.Underbara bilder.Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År goa Bloggvän.Kram Rita ♥

Anonym sa...

GOTT-NYTT ÅR!!!
Kraam Therese
(www,herbretantik.se)

Susanne sa...

Gott nytt år till dig med....Ser fram emot ett nytt år i din blogg

kram Susanne

sylvia sa...

hei på deg.
innom for å ønske deg et riktig GODT NYTTÅR.
klem fra sylvia

ღTANJA*s HOMESTYLEღ sa...

I wish you a happy new year
Hugs Tanja

Hulda sa...

Tusen takk for dine fine innlegg, Marie. Du er til stor inspirasjon for meg. Jeg gleder meg alltid over dine nye bilder og tips. :) Flotte bilder du har valgt ut til årskavalkaden din. Gleder meg til å følge med deg også gjennom 2011. :) Godt nyttår!

claire sa...

BONNES FETES DE FIN D'ANNEES *
ET TOUS MES MEILLEURS VOEUX *
A BIENTOT *‎*★★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ •。★ ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚ BONNE ANNÉE 2011...claire

Nordingården sa...

En helt ljuvlig årskrönika Marie, och ingen binder blomsterkransar som du, duär fantastisk! God fortsättning på nya bloggåret Marie!!! Hoppas vi får vara "kollegor" länge till:) Mari.

Vita verandan sa...

Hej Marie!
Tack detsamma, kul med en sammanfattning. Härliga bilder!
Tänk vad tiden har gått fort och jag känner en sådan vårkänsla i dag när det droppar från taket.

Önskar dig och familjen ett riktigt gott 2011!

Kram kram Anna

Romantiska Hem sa...

Hoppas att du får en fin start på det nya året! KRAM Petra

prinsesselinn sa...

Heisann.
Så mange nydelige bilder fra hele året.
Nå gleder jeg meg til blomster med farge på.;)
Er innom for å ønske deg alt det beste i 2011.
Ha en strålende dag denne aller første i januar ;)
Klem Linn.

Helen sa...

Gott nytt år!

Tack för all inspiration du ger mig!

Kram!

Lenemora sa...

Hei!
Vil bare takke for alle de inspirerende bildene/innleggene du har lagt ut i det året som har gått, takk for at du blogger!
Ønsker deg og dine et godt nytt år 2011, måtte det nye året bringe frem det beste for dere!

Klem Lenemora

Marias Hörna sa...

Tittar in och önskar god fortsättning till dig / Maria

Anonym sa...

Vilken härlig årskrönika! Jag är så glad att jag hittade din blogg i våras. Du har gett mig massor av inspiration. Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!
Varma kramar från Marita i Björkhagen

ANETTESHUS.COM sa...

For en kjempe-koselig årskavalkade, Marie!! Et hyggelig gjensyn meg vakre bilder!! Takk for din vakre og inspirerende blogg!! Gleder meg til å følge deg videre i 2011!! Et riktig GODT NYTT ÅR ønskes deg og dine, kjære bloggvenn!!

STØRSTE klemmen
ANETTE:)

katarina sa...

Hej Marie!
Vilket härligt år du haft!
Önskar dig och din familj ett nytt lika härligt år!
Kraaaaaaaaaaam Katarina

gamla skolan sa...

Tusen tack Marie ! för allt du delar med dig av , alla vackra bilder och all inspiration , alla dina vackra kransar och ditt vackra hem och så mycket mer !! Kramar Susanne ♥

Annas skattkammare sa...

Tack för att vi får följa med dig i ditt ljuvliga hem, du inspirerar så Marie! Hoppas du hade en fin nyårsafton! Gott nytt år!
Kram /Anna

Skatan sa...

Hej Marie!

Tack för hälsningen! Gott nytt år till dig också. Hoppas vi råkar ut för mycket spännande :) Visst då?

Sköt om dig,

Anna

Randi sa...

Vilken vacker bildsvit av året som gått hos dig! Jag vill tacka dig för all inspiration och spännande inlägg du bjuder på här på din blogg. Jag vill önska dig ett riktigt gott och spännande 2011!
Kram Randi

Loppe sa...

.♥•* ☼ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ♫°♥ *•.¸♥

Godt Nytår...

Tak for kavalkaden over året der gik. Tak for skønne hilsener og inspiration og for din gæstfrihed da jeg besøgte dig. Det er en stor glæde at følge dig og din blogg og jeg ønsker dig og din familie et fantastisk 2011.

Kram
Loppe

Helen sa...

Tittar in för att önska en God Fortsättning på det nya året.
Kram/Helen

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Hei, hei!!!
For en flott årskavalkade :)
Denne bloggen har jeg ikke vært inne på før, legger meg som følger for jeg vil gjerne se mer :))

Godt Nytt År!!!!
Klemmer fra Mona