måndagen den 27:e december 2010

Datastrul

Tekniska prylar är ju bra, så länge de fungerar!!!!! Ett kraschat nätverk har gjort att vi har varit utan dator ett par dagar, men nu är allt som det ska igen. Skönt!
o
Tack för alla rara julhälsningar jag har fått, hoppas att ni alla har haft en fin julhelg. Här har vi umgåtts med nära och kära i dagarna två för att sen igår göra absolut ingenting, en perfekt blandning enligt mig. Nu väntar en hel härlig ledig vecka, åh vad skönt!
o
Idag några bilder från våran hall. Här är inte mycket julpynt alls, bara några girlanger i fönstren och lite julblommor.
o
Idag ska jag ta och rensa några garderober, läsa lite och så ska jag kika runt bland alla bloggar, har ju missat massor nu när vi inte har haft någon fungerande dator!!!!!
o
Ha en bra vecka!
Kram Marie

28 kommentarer:

Lisas torp sa...

Din hall är helt perfekt och precis lagom med pynt!
Det låter skönt med en helledig vecka - samma här! Jättehärligt!

Skönt att ni fick igång nätverket - himla trist när sånt inte funkar, och man blir påmind om hur beroende man är...!
Önskar dej en skön och fin ledig vecka!
Kram
Lisa

PRINCESSGREENEYE SHABBYCHIC & VINTAGEDREAMS sa...

WUNDERSCHÖN !!!!
viele Gruesse aus dem eisigen Deutschland
Jacqueline

The Secret Garden sa...

Så fina bilder!
Nä, inte är det skoj när tekniken strular. Här är det för tillfället tv:n som är på G att gå sönder antagligen. Klarade Kalle Anka på julafton i alla fall! :) Och nu verkar den ha gått till sig. Kanske ville tv:n bara skrämmas lite eller nåt.

Ha det gott!

Anonym sa...

Du har det så fint i din hall! Jag är också ledig i veckan. Det är så skönt. Man får passa på att vara ute i ljuset.
Ha det så bra.
Kram Marita i Björkhagen

Margareta sa...

Hej Marie!
Så gott för er att ha en ledig vecka.Hoppas ni får vara pigga nu.Och datorn behöver ju också var pigg.
Hallen är så fiin.
Alldeles lagom pyntad.

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

Shabby soul sa...

Darling Marie, you have a sooo beautiful home!
Hope your Christmas days are full of serenity and love
Silvia

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysig er hall är!
Ha en fin eftermiddag!
Kram/Lena

Hulda sa...

Vakkert og julefint i hallen deres. Ser så luftig og herlig ut der. Nydelig benk med puter og skøyter på. Vinterlig og fin pynt. Likte bokstavene i vinduet. Nyt julebildene rundt om på bloggene nå. :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man är allt bra beroende av sin dator... Det är inte kul när det inte funkar.

Hihi... Rensat garderober... Det har jag också gjort... Så skönt det känns!

Så skönt att få vara lite ledig, här jobbas det som vanligt.
Kram
Marie

fröken knopp sa...

Ack så vackert Marie, o helt lagom pyntat för min smak... Även här hemma är det blommorna som gör julen, o så granar o ljus så klart!! Några av de små barrande sakerna åkte dock ut igår, ja visst blir man redan sugen på lite vår?? Vågar man säga så?!

Varmaste Kramarna Elin

Lantliv i Norregård sa...

Din hall är alldeles lagom pyntad Marie!!! Så fina girlanger!!!!

Kram Malin

Maleviks Rosenträdgård sa...

Precis så e de :)
Bra med teknik så länge det fungerar......men när det pajar.....blir det bara frustration....
Varm Julkram
Håkan

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Det är frustrerande när det krånglar med datorerna.. skönt att det löst sig nu!

Jag tycker eran hall är alldeles lagom pyntad ♥ och underbart vacker!

Kram och ha en riktigt fin vecka!
Mia

Sara sa...

Hej hej!
Härliga bilder,alltid lika inspirerande att titta in hos sig ;)
Hoppas att du haft en mysig jul.
God fortsättning.
Kram Sara

Rummet för välbefinnande sa...

Datakrångel är inget vidare. Man är så van att det ska fungera helt enkelt. Det har inte blivit så värst mycket dator här heller faktiskt, men nu satte jag mig en stund. Idag har jag jobbat igen och jag band kransar så det stod härliga till. Jättekul!
Men, sitter jag här och bara njuter av lugnet en stund. Det är inte fel det heller.
Ha en härlig vecka nu när du är ledig.
Kram Mia

Meine Schwedenstube sa...

Käre Marie, hade vi mycket vackra jul i Tyskland. Det är full av snö och det är underbart sitter fortfarande. Vi har ätit väl och vi återkrävs. Barnen var mycket upprörd. Dina bilder från korridoren är underbart. Jag har i dag den nya Lantliv. Jag älskar dig. Allt från kärlek Birgit Schwedenstube

[ no47.mia ] sa...

Hej där goding!

Alldeles alldeles lagom med pynt!
Tycker jag.... , )
Hoppas du haft en go och fridfull jul nu och snart väntar vi på att få öppna dörren för År 2011.. va!
Så fort det gått det här året..

Nä, datastrul är inte kul.. tur att det löste sig..

kram på dig!

Mia

Made in Persbo...Carina sa...

Skönt att det ordnade sig med det tekniska! Det är så frustrerande när det krånglar.
Härligt för er med en ledig vecka också! Jag har varit ledig idag men i morgon väntar jobbet igen.

Kramar, Carina

lottens vita och gröna sa...

hej going, hur mås det gumman, vad skön blandning där med jul med både fest och slappande! ungefär sme här, nu ska här lunkas hela veckan...jaaaaaa jag ska för tommy ska tapoetsera vårt sovrum, fniss!
vi måste ses till våren, kanske kommer jag förbi när det grönskar och besöker din fina lilla butik!!!
hälsa familjen och din hall, jisses det är sååååååå fin en hall kan bli, mohahaha najs!
må bäst nu och lunka på!

varmkram lotten

Vit som snö sa...

Så julefint hos dej Marie!
Härligt med ledig vecka nu och bara vara och ha det mysigt! Då har du lite tid att ta igen vid datorn också;)
Önskar dej en god fortsättning på juletiden!
Kram Cilla

north pal sa...

i don't know about you,but i am lost without my blogs,when the computor is down. when i get it back, i am always appreciative. we had also had a good family christmas also. Bestest,Denise

gamla skolan sa...

Din hall är så underbart fin och precis lagom pyntad ! Önskar dig en god fortsättning ! Kramar Susanne ♥

Sensor Faucets sa...

This is a nice article, Definitely it has a good content.

Loppisliv sa...

Halloj Marie! Ohhh din hall, så fint du har det. Precis lagom med pynt. Och så ljust och fint, vitt trägolv...ohhh jag vill ha :-)) Jag får sån inredningslusta när jag kikar in här jämt...hihiii så nu ska här städas och fejjas idag. Ha det gott och tack för inspirationen. Kraaaam Paula

elsamarianne sa...

Man blir gaaaalen när inte tekniken fungerar. Tänk så beroende man är ändå...
Hoppas du får en riktigt härlig vecka med familjen och att du får gjort de där sakerna som du planerat och kanske lite till.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Inte kul när datorer krånglar man blir "ramsne" på det! Skönt att det löst sig!

Fina bilder från en vacker hall med lagom pynt.

Njut av din lediga vecka!

Kram Renate

Två små rum sa...

vilken fin blogg du har! Helt underbar, jag kommer att kika in till dig igen...
Så fint med fönstret i hallen!

Må så gott
/Mia

Sussi / Sussinghurst sa...

Ja, hvor bliver man afhængig af sin PC'er :-)
Jeg elsker dine vinduer, de er så smukke