fredagen den 17:e december 2010

En girlang av hyacinter

Tack för alla krya på dig hälsningar i förra inlägget. Jag är fortfarande sjuk, men har inte så hög feber längre, så man kan väl säga att jag iallafall mår lite bättre.
o
På spegeln i köket hänger en liten girlang gjord utav hyacinter. Tycker hyacinterna blir så tråkiga när de blir så där långa och rangliga så då brukar jag kapa av dem och sätta dem i en vas istället. Offrade dock två stycken som fick bli till en liten girlang, har helt enkelt bara trätt upp de små blommorna på en tråd.
o
o
Imorgon lördag har jag min lilla butik extraöppen. Kommer väl med största sannolikhet inte kunna stå i butiken själv, men min gulliga mamma kommer finnas där istället. Observera dock att jag endast har öppet på lördagen!!! Adress och öppettider hittar ni längst upp till höger här på bloggen.
o
Ha en mysig helg!
Kram Marie

27 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Gott Marie, att du känner dig bättre. Visst är det härligt att vi har våra mammor som finns där för oss.
Igår började jag måla väggarna i det stora rummet. Alla möbler mitt på golvet, täckpapp på golvet och sedan måla, måla, måla. Snart är hälften gjort och det blir stor skillnad. Där ska vi sitta på jul och bara njuta. Så nu är det fullt ös så det blir klart. Dagarna går väldigt fort just nu och det ska bli gott att få landa lite under julen.
Ha det riktigt bra och jag hoppas att du piggnar till helt så du får en fin jul med familjen.
Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

Så godt å høre at du er på bedringens vei..

og s¨giralnder du har laget av svibler..virkelig vakkert..

klemmer =))

Dessie sa...

Hej Marie. Va skönt att du har börjat må bättre iallfall. Vilken jättefin girlang du gjort! Mina hyacinter lägger sig alltid då de blir så långa, så det var ju en toppenidé att använda dem så här.

Ha en trevlig helg

Kram Dessie

Anonym sa...

Härligt söta Marie att du mår bättre. Inte dumt att ha en gullig mamma som ställer upp (saknar min mamma).

Underbar är din vackra girlang! Tack för tipset värt att prova när de börjar bli långa och har en tendens att vika sig.

Fortsätt nu att piggna på dig.

Trevlig helg!

Kram Renate

Designe sa...

Ser jättefint ut! Så söt! Jag vattnar inte mina hyacinter nåt och då brukar de hålla sig korta och knubbiga!:) Ha en bra helg! Kram

Hulda sa...

Fint at du begynner å bli frisk igjen! Alltid kjedelig å bli syk like før jul.

Nydelig, og annerledes med girlander av svibler. De er vel ikke særlig holdbare, men vakre er de mens de er fine. Herlige bilder du har tatt.

Likte også veldig godt den røde amaryllisen i den hvite kannen, så herlig med det lille flagget også.

Renoveringsdags sa...

Så fin! Trevlig helg:)

Marias Hörna sa...

Hej..kul att du mår bättre. Och vilken fin girlang...bra tips :)
Ha de gott fr. Maria

Nordingården sa...

Så vackert med den lilal giralnegn med hyacinter, du är verkligen ett kransproffs! Åh va jobbigt och frustrerande att vara sjuk dessa tider innan jul, stressande, men inget att göra, tur du har snälla familjemedlemmar, bara att vila och ha anteckningspapper intill sängen, så man slipper ha alla idéer i huvudet:) Krya på dig nu i helgen! Mari.

Bibbi sa...

Så skönt du i alla fall känner dig lite bättre. Hopp om en pigg jul:-)
Du är helt otrólig när det gäller att göra olika kransar. Själv har man inte ens kommit på tanken att göra en av hyacintblommor... Har på morgonen bytt ut mina hyacinter som redan blommat ut! Bara älskar dem!
Krya på dig
Julkram

Anonym sa...

Sån jättefin girlang verkligen.
Hoppas du kryar på dig snabbt o att du o din familj får en mysig o skön jul helg// Kram

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så VACKERT Marie, du är så flitig!!! Vill ha;o)

Kram Malin

Romantiska Hem sa...

Vill bara sända en liten fjärde advent hälsning så att den kommer fram i tid, ler. krya på er! Kram petra

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vad skönt att du känner dig lite bättre!
Vilken underbar girlang du har gjort! Helt enkelt jättevacker är den.
Stor Kram Annelie ♥


PS änglakortet gillade jag också

Tigris Predikantan sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Vita små hjärtan sa...

Så himla fin girlang, vad duktig du är....
Krya på dig. Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Skönt att det vänt och du börjar må bättre! Girlangen blev så fin där på spegeln!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Sussi / Sussinghurst sa...

Jeg håber at det går godt i butikken i dag, selvom du ikke kan være der. Din hyacintranke er henrivende sød. Jeg kan også bedst lide hyacinter når de netop lige er sprunget ud, jeg elsker duften når de er friske, men jeg kan faktisk ikke lide duften af dem, når de er ved at være afblomstrede.
Håber at du er frisk igen.

an angel at my table sa...

Väldigt vackert julpyssel. Älskar hyacint girlangen.

God Jul

Mari

Loppisliv sa...

Så vacker hyacint krans, det ska jag också göra, mina hyacinter ser inte alls roliga ut längre, dags att köpa några nya och binda kransar av de befintliga :-) Kram på dig //Paula

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Idag har jag och sambon hälsat på din mamma i butiken, blev ett par fina saker.. =) som alltid hos dig är det svårt att välja av allt fint. Hoppas du snart blir kry igen!
Kram /Anna

Hjemmekjær sa...

SÅ nydelig pyntet til jul det er hos deg!! Har tittet igjennom flere innlegg.... Herlig!

Hjemmekjær sa...

SÅ nydelig pyntet til jul det er hos deg!! Har tittet igjennom flere innlegg.... Herlig!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Tack för titten:)!
Ha en riktigt skön adventskväll.
Stor Kram Annelie ♥

Linneagården sa...

Godkväll Marie.
Hoppas du mår bättre & att du hade en massa köpglada kunder idag. Hade varit spännande att besöka din butik, den ser så charmig ut!

Du är en mästare på girlanger, kan tänka mig att hyasinterna sprider god juldort i hemmet.

Ha det gott. Varm kram från mig som ofta kikar in här, men sällan skriver längre....
//madelene

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Skönt att du piggnat till!

Känner mig lite tung, tror att det beror på allt som varit.

Känner riktigt doften av din vackra hyacintgirlang, smart att ta vara på blomman så där. Jag brukar klippa bort blomman när den ranglar till sig :)

Kraaaam
Mia
PS Japp, vi hörs i veckan!

linnea-maria sa...

Åh vad fint!! Berätta hur länge håller girlangen?