onsdag 29 december 2010

Lata dagar

Här hemma gör vi inte mycket alls dessa lediga dagar, vi myser mest runt. Har dock börjat rensa lite i barnens rum eftersom de ska byta rum med varandra här framöver. Elsa är trött på sina rosa väggar och Vera tycker att hon har alldeles för lite rosa och lila i sitt rum, så vad passar då inte bättre än att de byter rum med varandra. Bilder kommer när vi har genomfört projektet!
o
Annars är jag mest sugen på att slänga ut julen här hemma, jag tröttnar snabbt när väl juldagarna är över. Ska dock lugna mig till efter nyår (men på nyårsdagen åker det ut) eftersom barnen tycker det är så mysigt.
o
o
Nu får ni ha några riktigt bra dagar, dessa sista på år 2010. Jag återkommer på nyårsafton med en liten årskrönika.
o
Kram Marie

40 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

God morgon Marie :)!
Vilket underbart bord!!
Ska bli roligt att se barnens rum när det är klart!
Ha en bra dag!
Kram Erika

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag smyger sakta ut julen här, det är så mycket jag vill göra nu men familjen är inte helt glad så därför smygs det ut ;o)
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Lisas torp sa...

Så bra att de bara kan byta rum - praktiskt! Men det kanske inte är så enkelt som det låter....?!:)

Ja, julsakerna vill man göra sej av med när julen är slut, samma här fast jag inte har så mycket pynt här i stan...!

Ja, sköna dagar är det - dessa mellandagar!
Hoppas att du hinner hämta andan lite!
Kramar
Lisa

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! En sån härlig färgklick ditt turkosa bord är, påminner om sommar på något sätt, tror jag förknippar färgen med vatten, hav eller pool, läckert är det ialla fall, så fint du har på det med glasflaskorna. Ja nu längtar jag till helgen, då ska julen ut ut ut, tänk så fort man tröttnar på allt pynt och rött och så roligt som det är att ta fram det 1:a advent..Konstigt fenomen...hihii Gott Nytt År på dig nu Marie. Kraaaam Paula

Älskade pion sa...

Mysigt ni har det där hemma.;)Gott Nytt år ,säger jag om jag inte hinner titta in igen innan dess. Kramar Ulrika

♥ Pia... sa...

Hej! Vilket smart drag att byta rum till flickorna:).. japp nu är det bara några skälvande dar kvar av gamla året.. önskar dej en GOTT NYTT ÅR..
kram..Pia

Lilla huset på prärien sa...

Hej sötnos! Har du tröttnat på julen redan? Jag ville önska dig en riktigt god fortsättning. Och ett gott nytt år! Hörde inte av mig om skålarna igen för jag hade eg inte råd (har ju lite andra projekt igång). Men jag håller koll på din sida - visa gärna fler bilder från din fina butik!

Största kramen Jenny

Nordingården sa...

Hej Marie, åh jag bara älskar det där blå bordet du har, så förabannat snyggt!!!! :) Ha ett gott slut på detta året!! Mari.

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Jag känner precis som du, är så trött på jul nu. Snart, snart åker den ut :)) Vad fint du kan arrnagera saker, helt ofattbart! Ha det bra!

Kram Jenny

Hilde sa...

Så enkelt og så vakert - blomstene du har satt sammen er skjønne!
Her har vi midt i julen begynt å gjøre om på jentene sitt rom, så nå nå alt er tilbake på plass kjennes det deilig å bare nyte julen - jeg pleier å ha den leeeenge - men når den så skal ut 13 dag knut ja da er jeg klar for lys og lett vår igjen...
Hilde

Hulda sa...

Flott den buketten i muggen. Nydelig pyntet. Her er det romjul, jula varer iallefall til over nyttår i Norge. ;)

Anonym sa...

Hej, goa Marie!

Börjar också tröttna på julen och smyger ut den dag för dag. Väntar till efter nyår då det mest kommer att finnas silvrigt och vitt kvar hos mig.

Smart att byta tösernas rum med varandra då blir Vera nöjd med rosa väggar. Ser fram mot kommande bilder!

Nu börjar man tänka vår, vårlökar och krispiga vårblommor att pynta med i de olika rummen.

Gillar skarpt ditt turkosa bord en härlig färgklick som för tankarna till vatten och hav (är ju född i fiskarnas tecken).

Ha det gott!

Kram Renate

Barn och Pyssel sa...

Hej

Somvanligt har du så fina bilder.
Ha en bra nytt år.

Kram

Anonym sa...

Fina bilder! Så bra att barnen kan byta rum. Ombyte förnöjer. Och så slipper ni måla om.
Jag har inte tröttnat på julen än. Jag är så glad för min fina röda hjärtljusstake, som jag fick av familjen i julklapp. Den vill jag gärna titta på ett tag till.
Här myser vi också i veckan. Skönt att bara ta det lugnt. Kanske blir det en tur till pulkabacken.
Kram Marita i Björkhagen

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Här myser vi oxå mest omkring;o)
Vackra bilder som vanligt hos Dig!!

kram Malin

marionneta sa...

Krásný blog! Moc ráda k Vám chodím. Přeji v r. 2001 mnoho štěstí!
Marionneta, Czech rep.

Norrfrids Eija sa...

Hej Marie!
Här har vi också satt igång med röjning i barnens rum, inte länge man orkar sitta still. Ja julen åker ut nyårsdagen här också, granen barra något kopiöst nu! Den behöver nog vatten!
Ett gott nytt år vill jag önska dig om vi inte hörs mer i år!
Eija

hemma hos lilla mej sa...

Ja här myser vi och latar oss .Är skönt för änglarna med lite ledigt från skolan.Hoppas att vi får se när du byter rum till barnen.Underbara bilder du visar.Önskar dej en skön dag rara du.Kram Rita ♥

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
här njuter vi av lata, sköna dagar. Ikväll blir det italiensk middag här hemma hos oss med kompisar!

Dina stilleben är så fina! Min skrutta gillar fortfarande rosa... i sommar fyller hon 8 år!

Jag har mejlat en liten beställning till dig!

Önskar dig och din familj ett glittrande nyår!
Kram Monica

Vilmas Hus sa...

Tänk vad Julen går fort, håller med dej nu vill man bara slänga ut allt;) Ska bli roligt att se barnrummen när de är klara! Själva håller vi på och gör iordning ett rum till dottern. Gott Nytt År!

Fröken Grön sa...

Verkligen en smart (och säkert tidsbesparande) lösning att låta töserna byta rum med varandra; alla glada, alla nöjda!
Julen får stanna här hemma ett tag till, men precis som du skriver så lär den åka ut strax efter nyår.
Hoppas du har det gott nu i mellandagarna, och att du får en trevlig nyårsafton med ett gott efterföljande nytt år!
/Anna-Karin

Sussi sa...

Hej Marie!
Här är det också lata dagar...men efter nyår ska jag kavla upp ärmarna och börja fixa med välbehövlig målning här hemma. Och då åker julen ut, lite tidigare än vad den brukar. Jag håller med....nu är man less på det juliga!
Ha det skönt nu så här i mellandagarna och hoppas du får ett gott nytt år!
Kram
Sussi

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
Fina bilder du bjuder på..
Vad passar inte bättre än byta rum då.
Praktiskt.. Vi gör inte heller så mycket här hemma.
Visst börjar man längta till våren och vårlökarna nu..
Jag gorde lite reklam om din och Stina butik på åsen.. :)
Kul att ha såna mysiga butiker på hemmaplan,
Kram

Made in Persbo...Carina sa...

Å så vackra bilder...och minsann lite för-vår-känsla redan nu med vita tulpaner, ranunkler och det härligt turkos bordet. Jag blir grymt sugen på att komma och hälsa på er ;)
Du förresten, jag skulle vilja köpa Honning og Flora boken om du har någon kvar! *Hoppas*

Kraaam, Carina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så praktiskt att barnen kan byta rum med varandra=)

Underbara bilder. Det ljusblå/turkos/mintfärgade bordet med träskivan är så fint.

Nu är det inte mycket kvar på detta år. Önskar dig sköna dagar!
Kram,
Regina

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder...
og den blå skapet var nydelig.. så smart og skifte rom da..

Ønsker deg en fin kveld o=)
klemmer

My Lovely Things sa...

Vill passa på att önska dig ett Gott nytt år!!

Hoppas att vi kan ses snart. Att jag kan komma upp en dag och hälsa på!

kram Anna

Lantmusen sa...

Jag håller med om att man snabbt tröttnar på julen när nya året närmar sig, men jag ska vänta några dagar till..

Ha det bra!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej så mysigt att bara ta det lungt det behöver man ibland tyckte hallen blev så fin när ni byggde ut så fin både inne o ute önskar dig ett gott nytt år Kram Tina

Inspiration i vitt sa...

SÅ PRAKTISKT NÄR BARNEN KAN BYTA MED VARANDRA. DE HAR DE FINASTE RUM JAG SETT NÅGONGÅNG.
JAG HOPPAS ATT DET NYA ÅRET BLIR RIKTIGT SPÄNNANDE MED MÅNGA MÖJLIGHETER BÅDE FÖR KROPP OCH SJÄL.
PUSS O KRAM OCH ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR / INGELA

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt!
Gott Nytt År!
Kram Agnetha

Inka sa...

Hej, Marie!

Trevlig fortsättning. Vilka fina bilder du visar...som vanligt. Ja, jag vill också kasta ut julen redan men låter den vara kvar av samma orsak som du, barnen. Smart att låta barnen byta rum eftersom den ena tröttnat och den andre vill ha mer...rosa.

Kram på dig.

Rosor och Spetsar sa...

Det låter ju smidigt att byta rum och slippa en massa målarjobb.
Jag tröttnar också snabbt på julen, tror den åker ut i helgen.
Vackra bilder Marie som alltid här hos dig.
Ser fram emot kavalkaden.
Må gott
Kram
Annelie

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Var säker på att jag skrev härinne hos dig igår :o men ser inte något spår av den kommentaren (!)

Såå fint och vårlikt *gillar* med den vita buketten på mitt favvobord :)

Skulle gärna vilja köpa H&F boken, vad kostar den?

Kraaaaam
Mia

vintage-rose Cottage sa...

hi marie.,ich husche schnell vorbei um Dir einen guten Rutsch zu wünschen und alles alles Liebe für 2011,,,vor allem aber viel Gesundheit und alles was Du Dir wünschst,,liebe Grüsse Belinda
★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

Nygammalt sa...

Hej Marie!
Tack för detta år och ett Gott Nytt År önskar jag dig.

Kram.

Vintage House sa...

god kväll vännen,
Tittar in och njuter av dina bilder:)
Hemkommna från jönköping och det blev lite shopping..
ser fram emot din årskrönika..
GOTT NYTT ÅR KÄRA VÄN!
sandra

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen, ville kika i och önska dig ett GOTT NYTT ÅR. Och tack för alla inspirations bjuder du bjuder på. Älskar att kika in och se vad du hittar på.
Kram Theres

Skogslyckan sa...

Tack för all inspiration under 2010. Är glad att få vara din bloggvän! Ser fram emot ett fantastiskt 2011 och önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år!
Här kommer årets sista varma kram
från Pia

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Tack för att jag fått vara en som fått njuta av ditt vackra hem, dina underbara bilder under året!
Önskar dig ett Gott Nytt År!
Tack för att jag får vara din bloggvän!
Kram Raina