måndag 20 december 2010

Min julklapp

Hoppas ni har haft en bra helg! Här har vi knappt gjort något alls, mest skruttat omkring. Min förkylning håller äntligen på att ge sig, men istället har vi nu två sjuka barn här hemma. Nu är det bara att hålla tummarna för att alla blir friska till jul!!!
o
Denna underbara gröna lampa är min julklapp till mig själv i år. Har länge letat efter en bra lampa till detta hörn, då jag ofta sitter här och läser. Lampan är köpt i Danmark hos min vän Pernille.
o
Jag älskar verkligen färgen på lampan och den passar perfekt med vårat gröna tv-skåp som står mittemot soffan. Kuddarna på bilden kommer från min vän Sandra. Som ni kan skymta där i kanten så har granen fått komma in i huset. Dock har vi inte pyntat den än, vill vänta till barnen är friska och orkar hjälpa till.
o
Ha en fin dag!
Kram Marie

32 kommentarer:

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Skönt att du är på bättringsvägen, och hoppas ni alla blir friska nu till jul. Wow vilken Supersnygg lampa du satt där i hörnet, en härlig färgklick, tycker det gröna accenterna i ditt hem är så vackert. Underbara bilder Marie. Idag ska vi klä vår gran här hemma och jag pendlar mellan vitt/silver eller rött, familjen vill ha traditonellt medan jag vill ha vitt...hihiii vi får väl se vilket det blir. Ha nu en toppenfin måndag. Stor kram Paula

LantlivsAnette sa...

Gomorron !! Vad skönt att höra att du har kryat på dig, nu hoppas vi att de andra också blir friska till Fredag !!
Sååå fin lampa, förstår att du köpte den till dig själv som en julkapp..
Ha en fin dag
Kraam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad skönt att du är på bättringsvägen och kanske barnen med, då har ni det avklarat innan jul. Vilken häftig lampa du har hittat! Jag har sett liknande i trä, men ingen i plåt och metall. Färgen är en riktigt "gladfärg".

Önskar dig en fin julvecka!
Kram,
Regina

Ljuva Drömmar sa...

Skönt att du börjar bli bättre, hoppas barnen snabbt blir bra så ni alla får vara friska till jul!

Lampan var jättefin! Passar bra in i hörnet och färgen var ljuvlig.

Önskar dig en härlig julvecka, kramar Maria!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Lampen var bare helt nydelig..skjønn farve...
ha en kos dag og håper barna blir fort friske...
klemklem

Anonym sa...

Godmorgon, Marie!

Skönt du börjar bli bättre! Tråkigt att töserna insjuknat håller tummar och tår att de hinner bli friska till julafton. Barn brukar återhämta sig snabbare än vi vuxna.

Lampan är underbar en fin färgklick i hörnan!

En riktigt fin julvecka önskar jag dig!

Kram Renate

Dessie sa...

Godmorgon.
Ja visst är det smart att ge julklappar till sig själv. Det blir alltid något som man verkligen vill ha i paketet då. *fniss*
Lampan var underbar, så som vägghyllan!

Ha en skön dag

Kram Dessie

Vita verandan sa...

Skönt att du är på benen.
Jag är hemma i dag också, men J. är på dagis. Är fortfarande så trött och hostar hela nätterna.

Mysig lampa, söker efter en också att ha vi min soffa. Saknar bra läsbelysning.

Ha det så bra och hoppas de så piggnar till.

Kram Anna

Ida sa...

Vilken underbar lampa, precis en sådan skulle jag vilja ha! Önskar er en skön julvecka och hoppas ni hinner bli krya hela familjen. Mvh Ida

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilken fin lampa - underbar färg! Passar jättebra på den vita väggen.
Skönt att du börjar känna dig bättre. Jag har däremot åkt på en riktigt förkylning. Hoppas att den ger med sig till julafton!
Stor Kram Annelie ♥

Nordingården sa...

Å så fina saker, alltihopa,och den gröna lampan var ju bara för läcker!!!! Ha en mysig julvecka, hoppas duär lite kryare så du orkar med allt! Mari.

Designe sa...

Ajdå, så trist att de är sjuka! Hoppas de blir pigga snart! Så himla fin lampa! Passar bra där och så praktisk! Kram :)

Karin sa...

Go´ julvecka på dig! Vilken underbar lampa!
Julklappar till sig själv är de bästa - man får titta runt länge, fundera, kanske något som är bättre, fundera igen, längta och till slut slå till och då få bli så där överlycklig att man unnar sig något så fint som man VERKLIGEN vill ha! "ler"

Kramar och go´bättring. Tomten kommer ändå, hihihi....

Husprojekt Drömhus sa...

Hej Marie, håller verkligen med dig sååååååå snygg lampa, färgen är ju så läcker.. Jag tror det blir mycket av den färgen 2011. Jag har också fått en massa juleklappar som ligger i hallen, jättepaket!!.. kika gärna in.. Kram & ha en bra dag.. hoppas kottarna blir friska snart!

Noamaja sa...

Underbar lampa! Jag letar också efter en saxlampa till en läshörna men hittills har de varit för dyra för snåla mig;-) En dag så...

Hippas barnen kryar på sig snabbt och att ni får en mysig och fin jul!

Kram,
A

Liane sa...

Hej Marie,
you have a wonderful lovely home and I love your blog very much (it is on my blog-list). I love white and shabby ;-)
Wish you and your familiy a merry christmas and a happy new year.
Best Greetings from Vienna
Liane

rustik charm sa...

Hej Marie.
Det var ett tag sedan jag kika in:)Haft så mycket att göra att bloggen inte hunnits med. Tänkte åkt till dig i lör men jag var sjuk, du med ser jag. Men i feb då ses vi:)

Superfin lampa du hittat:)
Ha en trevlig kväll.
Kram Kristina

Nellie sa...

Urfin lampa, förstår att den blev fin ihop med TV-skåpet. Har en sådan lampa någonstans i mina gömmor, fast den är i blank plåt. Skulle kanske kolla om den skulle passa som läslampa i mitt läshörn i v-rummet. Blir så sur på mig själv för att jag är så harig att sätta upp saker på väggarna där, bara för att det är nygjort...vill inte göra hål i väggarna, suck!! Gubben är mer modig, så jag får väl låta han ta tag i det istället. Och så kan jag skylla på honom sedan när jag ångrar mig!Hoppas att du och din familj frisknar till och får en mysig julhelg! Kram Nellie

Lisas torp sa...

Vilken jättefin lampa och jag förstår att den passa in till TV-skåpet - det glömmer jag aldrig, så himla snyggt som det är!
En jättehärlig hörna med alla kuddar dessutom!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Å va skönt att du är bättre,hoppas snart barnen är på benen också.
Mycket snygg lampa,bra när man kan köpa sej en egen liten klapp.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Margareta sa...

Vilken lampa så fin!Lyckans dig!Och kuddarna....Tänk att sitta där och läsa.

Krya på Er allihop nu!
Kram Margareta

fröken knopp sa...

Så underbart läcker Marie!! O visst är det väl underbart när man kan unna sig själv en julkapp?! De tänker minsan jag också göra..:)

Hoppas att både du o barnen är pigga o glada när aftonen kommer..!!

Varmaste Kramarna Elin

Lantligt i smultronbacken sa...

Lampan var verkligen superfin. Jag vill ha en likadan men i silver. Svårt att få tag på en som inte är ny och inte så dyr bara.

Hoppas ni är friska snart och slipper fler sjukdomar till jul

Kram Teres

[ no47.mia ] sa...

Hej marie..

Jaa men det får vi verkligen hoppas att ni håller er friska under jul!

Jätte läcker lampa!!

Kram på dig!

Mia

STENLYCKA sa...

Vill bara önska dig goa bloggerska en underbar JUL, jag älskar din vackra blogg men skriver inte så ofta till dig för jag är mest inne och smygtittar. Idag vill jag bara säga tack för att du finns i bloggvärlden. Du är en gåva!
Från hjärtat Tack!
Kram Raina

Nordisk gammelt sa...

Flot gave du har givet dig selv - tillykke

Anonym sa...

Vad skönt att du är på bättringsvägen. Hoppas de små också är bra snart.Lampan är urläcker. Passar perfekt till ditt skåp.Bra när man kan dra ut den vid behov.
Ha en bra vecka. Själv är jag leeeedig och njuter i fulla drag.
Kram Marita i Björkhagen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

De där eländiga virusarna :( Hoppas iaf att ni är friska till julen!
Vilken härlig lampa du har köpt! Det var verkligen en härlig färg på den... Härlig att sitta där och läsa.
Kram
Marie

Norr om Köpenhamn sa...

Det gjorde du rätt i som köpte en julklapp till dig själv...och vilken julklapp sen ;o) Fantastisk lampa. Får man bli lite avundsjuk ;o)
Den passar ju alldeles perfekt där i läshörnet.
Skönt att du är på bättringsväg. Jag hoppas att flickorna hinner piggna till de med inför den stora dagen.
Ha en underbar jul!
Kramar Ulrika

Älskade pion sa...

Lampan gillas mycket.;) Hoppas att barnen hinner bli friska innan jul.Ha en skön dag vännen. kramar Ulrika

Romantiska Hem sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

fialka012 sa...

velmi příjemné...