onsdagen den 1:e december 2010

Rosa ranunkler

De här skönheterna följde med mig hem från Danmark. Ljuvliga ranunkler i två olika rosa nyanser. Är det något man kan köpa billigt i vårat grannland så är det blommor, passar en blomfantast som mig perfekt!!!!
o
Vitt porslin, fattigmanssilver och ranunkler är lika med det bästa ögongodis i mina ögon. (Ljusstaken hittade jag för en billig peng på loppis i Danmark under helgen).
o
Nu ska jag åka och jobba, bäst att bylta på sig MASSOR av kläder för det är iskallt ute idag. Hoppas att ni får en bra dag denna första decemberdag!
o
Kram Marie

37 kommentarer:

gamla skolan sa...

Godmorron Marie !!Jag säger bara helt ljuvligt !!!! Ha en bra dag i kylan . Kramar Susanne ♥

Vita verandan sa...

Underbart kort!
Här sitter jag och bloggar i väntan på att proppen i vattenledningen ska lossa!
Ha en fin dag och ta på dig!
Kram Anna

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja der skulle jeg bodd...bruker en formue på blomster:)Disse er jo bare nyyydelige..
ha en fin dag Marie..
eddaKlemmer

Randi sa...

Suck, suck sååå ljuvliga Ranunkler, Marie och så vackert arrangerat! Älskar de pastelliga nyanserna. Jag håller med dig - ett besök till Köpenhamn lite då och då är ett Måste. Jag åker också alltid hem med ett fång blomster.
Varm kram Randi

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

Danmarksresa låter härligt - dessutom när man köpa färska snittblommor och ta med hem!

Här kämpar såväl blommor som vuxna och barn med att fånga nog mycket ljus för att inte vissna...

Önskar en fin dag.


Kram,

Anna

Mitt hvite hus sa...

Nydelige Ranunkler du har kjøpt deg... så kjekt det er billig i Danmark og at du har mulighet for ta det med hjem..


ha en fin dag =))

klememr 0)

Lisas torp sa...

Åh, så fina ranunkler, men får riktigt en känsla av ...VÅR! Såg att de hade ranunkler på Hötorget häromdagen....!
Jo, i Danmark är det billigt med blommor! Kul att du fick med dej några hem!
Ha en riktigt fin dag och det gäller, som sagt, att bylta på sej - svinkallt idag också!
Kram
Lisa

Bibbi sa...

Å' mitt i all adventsmys börjar jag känna stark längtan till våren och vackra våriga blommor....

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja vackra blommor. Blommor är nog super dyra denna tid på året. Så jag förstår din glädje att fynda....
Trevlig 1:a december!
Kraaam
Sanne

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Jaa du bjuder verkligen på ögongodis idag, så ljuvliga blommor, så vackert med det rosa mot vitt och silver, ahhhh så snyggt!!! Ha en toppenfin dag, nu ska jag också iväg till jobbet och ut i kalla vinterlandet :-))Kraaam Paula

Villa Björkenäs Backen sa...

Godmorgon!
Mysig att åka till Danmark!
Det är så fint där.. Min man åker dit väldigt ofta.Ska försöka hänga med nångång.
Härlig färg på blommerna!
Ha en bra dag!
Kram Sirpa

Marias Hörna sa...

O vilka fina bilder. Blommorna i Danmark är ju en dröm och billiga. Ja förresten är ju hela Danmark en dröm. Gillar Danmark skarpt. Fint loppis fynd också. Ha en god dag

Lenas trädgård sa...

Suck! här också...Längtan blev plötsligt ÄNNU större!
Kram, var rädd om dej i vinterväglaget! Lena

Systrarna vitt sa...

Rent och vackert.
Kram Liselott

sylvia sa...

ååå så nydelige ranukler,en av mine favoritter.
ønsker deg en riktig god 1 desember.ja nå må vi kle oss godt.
klem fra sylvia

Skogslyckan sa...

Ljuvligt...behöv inga fler ord...
Kram Pia

Kerstin sa...

Vakkert :)
Ha en fin dag.
Kerstin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att ni kom iväg till Danmark i alla fall! Förstår att du hittade mycket fint där...
Skrattade till när jag såg ljusstaken, och kom på att jag ju har ett par likadan hemma. Nu måste jag nog ta fram dom. Men det får väl vänta till efter jul. Och ranunkler såg jag i blomsteraffären häromdagen, och då tänkte jag på dig!
Kram
Marie

Hulda sa...

Herlige blomster du har kjøpt. Vakre sammen med konglene og den nye lysestaken. :)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ja Ranunkel är en av de vackraste blommorna som finns!
Jättevacker bild :)
Stor Kram Annelie ♥

Kjeruben sa...

Herlig! Og vilken trøst med vårlige ranunkler i denne bitande kulda!
Ønsker deg ei strålande førjulstid!
:o)

Älskade pion sa...

Härliga bilder Marie,ranunkler är en fantastiskt fin blomma.ha det så gott! Kram Ulrika

Anonym sa...

Underbara bilder Marie man får nästan lite vårkänslor i den kalla bistra vintern. Så stilfullt med de rosa nyanserna, den vita kannan, ljusstaken i fattigmanssilver och de små söta kottarna. Är det lärkkottar?

Vinterkramar från Renate denna första decemberdag.

Lilla Huset sa...

Det var ett tag sedan jag lämnade ett avtryck, besöker dig dock ofta. Så fina ranunkler du fick med dig hem, underbara färger./Kram Merja

Fräulein Klein sa...

How beautiful! Your photos and the flowers!
Yvonne

fröken knopp sa...

Ljuvligt vackert!!!!

Varma Kramar Elin

Lantliv i Norregård sa...

Så vackert Marie!!!

Ha det bra i kylan;o)
Kram Malin

Inredningsfrun sa...

Ja, danskarna är bra på allt som har med hemmet att göra, inklusive blommor!! Å jag bara älskar ranunklar! Så ljuvligt vackra!

Barn och Pyssel sa...

Hej

Nu blev man att längta till våren...
Hoppas allt är bra med er.
Kram

Vintage House sa...

Hej hej vännen min,
ringde dig innan, en liten rolig ting att berätta. Inget särskilt men ändå roligt:)
Ser fatet:)
Ljusstaken är för härlig,,
kram
sandra

Engelska Villan sa...

Hej Marie!
Å, vilken fantastisk färg den ljusrosa ranukeln har! Och så vackert ihop med den mörka. Ranunklar är mina favoriter (dina oxå kanske *blink*)
Ha det gott i kylan!
Kramar Anna

Anonym sa...

Vilka fina blommor! Härliga färger.
Kram Marita i Björkhagen

Jen sa...

Så fint ögongodis.

Hoppas du får njuta av en skön torsdagskväll.
Kram jen

Änglarnas hus sa...

Härliga färger mot det kalla vita vinterlandskapet!

Riktiga fynd har du gjort i Danmark, som vanligt! ;)

ha en härlig helg!!

Kramis Sanne

Inspiration i vitt sa...

det är att du det, varje gång jag hör talas om Ranunkler plingar du upp i mitt sinne och då blir jag ju glad förståss hihi.
Jätte fina bilder.
Hoppas du hinner med att få adventskänsla i allt man ska hinna göra.
Kramar i massor/INgela.

Designe sa...

ÅH! Underbara! Ha en trevlig helg! Kram :)

Pixi sa...

Älskar oxå ranukler men visst de är inte så billiga här..=(Men jisses så vackert det blir..Gillar oxå såna ljusstakar nu !!=)