torsdag 13 januari 2011

Ljuvliga vårblommor

Vi är redan framme vid torsdagen, och det innebär att jag och Vera är lediga. Vi har inga särskilda planer alls för idag, ska bara vara. Skönt!
o
Här hemma händer det inte speciellt mycket på inredningfronten just nu. Vi håller fortfarande på att greja i källaren för att få ordentlig ordning där nere, känns jättebra! Dock inte så mycket att visa på bloggen, hihi.
o
Så istället får det bli några fler bilder på ljuvliga vårblommor. Här tillsammans med några ljusstakar på mitt favoritfat. Terrinen som står bredvid hittade jag på en loppis i Danmark i somras och den gråa slitna spegeln kommer från Randis butik Stil og Stemning.
o
Nästa vecka tänker jag avslöja lite mer om den kommande loppisen här i min trädgård den 7 maj, det kommer garanterat bli en toppenkul dag!!!!!!
o
Kram Kram
Marie

50 kommentarer:

[ no47.mia ] sa...

Hej tjejen..

Skönt att få ordning på saker och ting efter året som gått..
Vi behövde göra i ordning förrådet utanför. Men det är lite kallt ännu.. Sånt som inte syns väntar man ju gärna med..

Ska bli så spännande med loppisen..
Hoppas nu att jag kan komma..

Ha en fin dag nu.. du och vera..

Kram Mia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig bilde...
ha en fin fin dag
klemklem

sylvia sa...

god morgen,
nydelige bilder,
så deilig med en dag ledig,
blir nok en toppen dag,
er så skjønt å få ryddet å ordnet ,
ønsker deg og dine en vakker dag,
klem fra sylvia

Anonym sa...

Vad härligt med en ledig dag. Jag blev också ledig idag. Skönt. Men jag ska läsa en del ändå. Vad fint med ljusstakarna på fatet. Bra tips ifall det rinner från ljusen.Jag blir så avundsjuk på hyacinterna.Eller är det någon annan sort. Ser inte riktigt ut som hyacinter. Är det några man kan tåla tro? Jag blir så ledsen över att ha blivit allergisk mot dem.
Ha en underbar och mysig dag.
Kram Marita

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker dina bilder är underbara, så fint med vårblommor=)

Kram,
Regina

Marias Hörna sa...

Njut av dagen..och dina vårblommor. Jättefina bilder.

Alfasinteriør sa...

Så flotte bilder, og så vårlige:0). Herlig med det lyse.
Ha en super dag. Kunne godt tenkt meg en tur på det loppemarkedet ditt:0)
Klem Alfa

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej och tack för grattishälsningen!

Vad skönt med en ledig dag:) Vi får hoppas att solen tittar fram idag.....

Härliga bilder!

Stor Kram Annelie ♥

Älskade pion sa...

Skönt med lite ledigt.Ljuvliga bilder,som vanligt.;)Ha en skön dag.Karm Ulrika

Madame C sa...

Åh, så ljuvligt vackert du ställt iordning:)

Anonym sa...

Hej, söta Marie!

Fina bilder så vackert med ljusstakarna på fatet och de våriga blommorna. Gillar både fatet och den slitna grå spegeln!

Lycka till med att fixa i källaren!

Njut av din lediga dag tills. med Vera.

Varma kramar Renate

Tigris Predikantan sa...

Blommor har verkligen stor betydelse i vårt liv.

Vita verandan sa...

Skönt att få ordning i källaren.
Söta vårblommor!
Vi kanske ses på lördag då, är lite sugen att åka dit.

Kram Anna

Millas hem sa...

Hej min vän!

Det ska bli spännande att läsa om loppisen. Jag tror jag ska ta mig en tur dit faktiskt!

Fina bilder Marie!
Ha en mysig torsdag nu med Vera.

Kram Camilla

elsamarianne sa...

Fint med silverstakarna och den vita hyacinten.
Ser fram emot din kommande loppis.
kram elsamarianne

Kamilla sa...

Så söta små vårisar! Skönt med ett röj i källaren, sånt behöver vi alla göra lite då och då.

Ha en härlig dag med Vera!

Kram

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Superfint! Man får härliga vårkänslor av dina bilder :) Terrinen är helt underbar!

Ha en fin ledig dag!

Kram Jenny

Classic Style sa...

hej marie,ja visst går tiden fort..ujuj..ha det gott :)

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Jag är också ledig idag, skönt!:)Vilka vackra ljusstakar du visar, vill ha!!:D

Ha en härlig dag söta Marie.

Kraam

Rikke sa...

Hej Marie
Jeg har en Tyskdame der gerne vil bo på en hyggelig Bed og Breakfast
i Danmark hvor hun kunne bo.
Knus Rikke Honning og flora
honningogflora@c.dk

Rosor och Spetsar sa...

Låter spännande med din loppis, min jobberhelg (typiskt) men kanske kan jag byta lördag med någon snäll kollega.
Vackra vårinspirerade bilder du visar - längtar till den riktiga våren
Skönt med solskenet idag när ni är lediga
Kramar
Annelie

Hemma hos oss sa...

Luvely =)
Loppis- får mig att längta extra mycket efter sommar!!

CaramellePastelle sa...

Hej Marie! Väldigt tråkigt att jag inte kan komma på loppisen, det hade jag såå gärna gjort, men datumet är olyckligt valt för mig.
Kram Camilla

Drömmar och Verklighet sa...

Ska du ha loppis :D Det kunde ju vara en trevlig dags utflykt :) Söta blommor :) Kram Anna

Kallholmen sa...

Okej...det ser faktiskt underbart ut med vårblommor fast jag envisas med att behålla Julen ett tag till!?
kram caro

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hej Slår nu ett slag för min utlottning på Marias Hörna. Väl mött !
Maria

Mitt hvite hus sa...

Flotte bilder..

godt å få ryddet i garrasjen ...

ha en fin dag videre

Klemmer =)

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad härligt med en ledig dag!

åh vad spännande det låter med din loppis, man kanske skulle ta sig en tur till Hjo i maj;)

Ha det gott!

kraam Jenny

Hulda sa...

Så heldig du er som har fått tak i slike vårlige blomster nå midt i januar. De så flotte ut der på brettet sammen med lysene. :)

Lisas torp sa...

Underbart inspirerande bilder som vanligt!
Hoppas att ni fick en fin dag!
Kram
Lisa

Vintage House sa...

Hej vännen ,
Hoppas du och Vera har haft en mysig dag.
Själv har jag rensat i köket hade 2 timmar helt för mig själv...
Ha en skön kväll
kram
sandra

Hanna sa...

fint. Härligt med ledig dag. det har jag i morgon.
kram
Hanna

Fossestua sa...

Skulle gjerne vært på loppis hos deg, men det blir nok litt i lengste laget, hihi :)
Får heller kose med med bildene dine :)
Koselig med vårblomstrene som nå er å få kjøpt :)Gleder meg til perleblomstene kommer :)
Klem fra Lise

fröken knopp sa...

Finns det något annat ord än UNDERBART?! Nej jag håller mej till det ordet jag..:)

Varmaste Kramarna Elin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Marie!

Vad fina.. bilder! :)
Skönt vara ledig..
Och att inte ha så mycket måsten heller..

Jag gillar din terin. Såg den i tidigare inlägget med.
Jag hittade också en vit på tradera men förlurade :(
Och det är inte så lätt att hitta vit porslin, gammalt!

Visst var faten fin, det kanske fins kvar i Skövde. Jag köppte min i Stockholm..

Jag ser frammemot 7.5 :)

Ha en fin kväll och hoppas att ni har haft en bra dag!

Kram Sirpa

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Fina bilder,härligt med vårblommor!
Nu längtar man väldigt mycket till våren..
Hoppas du haft en skön ledig dag =)
Kram Ellen

Inas sa...

Härligt med våren, här har vi mycket snö än så det är härligt att se så vackra bilder. Ha en underbar fredag
Kram Ina

Vit som snö sa...

Visst är det härligt att ta in liiite försmak av vår inomhus iallafall. För ute lär den dröja ett tag till....
Vackra bilder!
Kram Cilla

Sussi sa...

Tänk så mycket en liten blomma kan betyda för att allt plötsligt ska bli lite hoppfullare och påminna om att vi faktiskt är på väg mot en vår!
Så vackra bilder Marie...
Kramen
Sussi

Kanonska Gården sa...

Hejsan!!

Härligt med lite vårblommor o det vita fatet är så fint!!!

Spännande med trädgårdsloppis!!

Ha de gott!

Kram gunilla

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

loppis i hagen din???
nydelige lysestaker og blomster du viser.. ha en skjønn helg....

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Ljuvliga bilder på vårlökar, fat och den vackra terrinen!!

ha en riktigt mysig helg!! Varma kramar ifrån Sanne!

Torparfrun sa...

Kul med loppis !
Skönt att få en "ny" källare :)

Ha en trevlig helg!

Kram

Sussi / Sussinghurst sa...

Skønt forårsbillede, jeg føler mig inspireret - hvide blomster må jeg have :-)

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej hej!
När nu är det dax för en tur till blomster affären och köpa mig ett par lökar!

kram

spetsar och änglar sa...

Underbart med vårblommor!
/Heléne

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Jag såg er i tidningen, det var fina bilder.
Vad kul med loppis på er gård i maj. Vi bor i södra Värmland, så en tur till Hjo skulle vara kul. Vi brukar också ha loppis hos varandra jag och några tjejer. Vi hade både i våras och i höstas. Det är väldigt bra att rensa och få köpa lite av varandra...
Ha en fin söndag!
Kram Susanne

Montebello Möbler sa...

Va härligt! Nu får det faktiskt snart va nog med vinter .. 7 maj låter långt borta, men visst är den bara runt hörnet :)

Tidig vårkram
Malin :)

Loppisliv sa...

Hejsan Marie! Hoppas helgen varit bra! Din terrin är helt underbar, en sån står på 2011 års önskelista bland mycket annat...fniss, den där listan tar liksom aldrig slut...

Superspännande med din loppis :-))
Kraaam P

Susanne sa...

Skønne billeder!
Hilsen www.brocantebysusanne.blogspot.dk