måndag 3 januari 2011

Loppis 2011

Nytt år, nya möjligheter. Härligt! Jag har börjat det nya året med att kasta ut julen och sen har jag börjat rensa huset från topp till tå. Sååå skönt! Det mesta behöver ju bara organiseras om, men sen ska vissa saker till second hand, vissa till återvinningen och så ska en del säljas.
o
Och eftersom jag är en person som älskar att planera och organisera så har jag redan nu bestämt datum för en loppis här i min trädgård. Den 7 maj kommer jag, Sandra och förhoppningsvis ett gäng bloggare till ha stor loppis i min trädgård. Så lägg redan nu det datumet på minnet, är helt säker på att det kommer bli en toppenkul dag. Mer information kommer såklart framöver.
k
Bilderna i dagens inlägg är från 2009 då jag hade loppis i trädgården senast, en jätterolig dag!
o
o
Ha en bra dag!
Kram Marie

48 kommentarer:

Min lilla vrå sa...

Oj, vad mycke fint du hade på din loppis . Lite långt att åka annars hade jag kommit på din nästa loppis. Lycka till med den

Vita verandan sa...

Bra idé, hoppas jag är ledig och kan vara delaktig!

Kram Anna

Lisas torp sa...

Så skönt det låter med rensning och lite organisation!
Härligt också med ännu en loppis att se fram emot! Säkert kommer den att bli lika lyckad i år!
Önskar dej en fin vecka!
Kram
Lisa

ANETTESHUS.COM sa...

Høres herlig ut!! Kunne ønske jeg hadde mulighet til å komme, Marie!!!:)

Ha en strålende mandag!

KLEM:)

Vit som snö sa...

Men så härligt! Frestande tanke att boka sej en södertripp just då:) Visst vaknar rensarlusten nu, samma här. Stora röjningen pågår:)
God fortsättning på det nya året Marie!
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå dette hørtes veldig hyggelig ut... bor ikke du så langt fra Sandra??

skulle virkelig ønske jeg kunne vært der..

klemmer =)

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det datumet bokar jag direkt! Det vore så roligt att komma på din loppis :)

Ha en fin vecka!

Kram Jenny

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul hoppas verkligen kunna komma ner då ;o)
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Älskade pion sa...

Den loppisen får man ju inte missa.;)ha en bra dag. Kramar Ulrika

amelie sa...

Det datumet bokar jag in direkt! Himmel så mycket fint där var på din förra! Då blir denna nog inte sämre!
Ha en härlig måndag!
Kram Amelie

PRINCESSGREENEYE SHABBYCHIC & VINTAGEDREAMS sa...

Schade, dass Du so weit weg wohnst. Ich waere so gerne dabei - aber die Fotos vom letzten Jahr sehen wunderschön aus !!!
Liebe Gruesse aus Deutschland
Jacqueline

Hulda sa...

Jeg husker godt at du hadde loppemarked. Nydelige ting og møbler du solgte. Blir nok en suksess dette året også.

[ no47.mia ] sa...

Hej..
Härlig rivstart på året Marie!!
Gud vad det låter kul med loppis in the garden!! Är jag ledig kommer jag!

Stor kram och god fortsättning på det nya året...

Mia

Lena Kristina sa...

Vilka krispiga sommarbilder du visar. Loppis i m aj låter ju helt underbart roiligt!!!!

Tusen tack för krya på hälsning till mig och för dina tankar.

Här laddar jag med mycket sömn, lugnt pyssel och nyttig mat inför operationen och hoppas på det bästa.

Lite utrensning blir det denna vecka så jag bara kan ta det lugnt sedan.

Ha det bäst

Kram Lena

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh så det är bestämt datum nu, kul!!! Jag är gärna med :)

Bra att vara ute i god tud, det är ju en hel del att ordna med!

Kram och ha en fin vecka!
Mia
PS. Vi hörs på mailen, jag skulle sååå gärna vilja åka till helgen, och försöker ordna så att det skall bli möjligt ♥

Lilla Blanka sa...

*tid ;)

Lantliv och Loppis sa...

Åh vad jag önskar att jag bodde granne med dig!! Men, det blir nog lite långt att åka. Kanske skall planera om semestern? hehe!
Mycket fint ser ut att funnits på din senaste loppis!
Ha en fin dag
Hälsningar Jennica

katarina sa...

Hallå där!

oj så skoj...då ska jag verkligen försöka ta mig till Hjo...;)

Jag ser allt min bänk där på bilden...fast den är vit nu...;)
Kram o ha en härlig dag!
Katarina

Anonym sa...

Jag skickar min fru med alla sina
saker som har blivit över i vår snickarbod......

J.G.

Loppe sa...

ska definitivt forsøge at komme !!

Hu hej og kram
fra Loppe

Anonym sa...

Hej, fina Marie!

Varför bor jag inte närmre ska försöka se om någon kan skjutsa mig. Noterar datumet!

Förra loppisen var det mycket fint att skåda och denna blir säkert lika lyckad om inte ett snäpp vassare *ler varmt*.

Härligt med rensning! Behöver jag också ta tag i.

En fin vecka önskar jag dig!

Kram Renate

Kamilla sa...

Spännande med trädgårdsloppis. Har en bit att åka men det hade varit kul att få komma och fynda lite!

Kram på dig mitt i röjandet

Anneli sa...

Hejsan.

Låter toppenkul med loppis!!!
Skulle gärna besöka dig.
Var bor du?

Måste planera in detta datumet.

Ha det fint,
Kram Anneli.

Lantliv i Norregård sa...

Vad kul!!!
Skulle vara så kul att besöka;o)

Kram Malin

Lantliv i Norregård sa...

Vad kul!!!
Skulle vara så kul att besöka;o)

Kram Malin

elsamarianne sa...

Skriver in detta datum i min agenda. Perfekt datum, och då har nog våren kommit och Vättern och din stad visar sitt bästa-
Så skönt att få energi till stordåd inomhus. Vi pratar också om det... men just nu kämpar vi med nyinköpt ved som ska staplas.
På onsdag är det dags att hämta hö, då blir det att bära och stapla igen... Man blir ganska matt...och önskar mer ork och energi.
Men idag skiner solen så det är i stort sett underbart.
kram elsamarianne

Vitt och Blått sa...

O my god vad mycket fint du sålde på din senaste loppis. Såg säkert fem saker på bilderna som jag absolut hade köpt! Synd att det är för långt att åka bara.. Ha en bra vecka - kram Ewa

Margareta sa...

Du är full av energi......
Så roligt med loppis hos dig!
Hoppas man kan ta en tur då.

Ha det bra nu!
Kram Margareta

Vilmas Hus sa...

Åh det låter ju superkul med trädgårdsloppis! Ska lägga datumet på minnet!

Kram Charlotte

Made in Persbo...Carina sa...

Å så kul med loppis! Finns det platser kvar?

Ha det gott så hörs vi snart!
Kramar, Carina

Grodmamman sa...

Ska skriva in detta i almanackan och i år ska vi vara i tid!:) Log när jag såg skänken med spegel ovanpå, den fick vi ju med oss och den står så fint hemma hos svägerskan och lillebror!:)
Kram

Hanna sa...

Så fina saker du sålde på din Loppis i trädgården.
kram
Hanna

fröken knopp sa...

Åhh Marie, Datumet är inskrivet I Kalendern så den Lördagen hoppas jag på en härlig utflykt!! :)

Varmaste Kramarna Elin

Norrfrids Eija sa...

Vad driftig du är, Marie! Avståndet är för stort för ett besök, tyvärr. Förstår inte hur du kan skiljas ifrån dessa skatter man ser på bilderna.
Ha en fin vecka!
Eija

Villa Solberga sa...

Åh vad roligt, hade varit kul att komma! ska genast skriva in det i almanackan =)

Mvh Jenny

Drömmar och Verklighet sa...

Oj, vad det suger i loppistarmen när man ser dina fina loppisbilder :) Kram Anna

Anonym sa...

Vad härligt med utrensning. Försökte lite idag. Men det blev bara några få pinaler i secondhandkassen.Känner mig som en hamster.Har svårt att slita mig från gamla sparade grejer. Det vore skönt att kunna göra av med lite mer, så man får in lite ny luft. Vad kul med en loppis. Den kommer bli toppen.
Ha det så bra.
Kram Marita i Björkhagen

Teres sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Blir genast sugen att gå på loppis och handla. Synd bara att du bor alldeles för långt ifrån.

Är så imponerad av människor som kan rensa ut rejält och göra sig av med saker. Själv är jag en riktig "hamster", vilket jag skulle vilja ändra på. Tips på hur man tänker kring sina prylar och tar släpper taget om dem mottages tacksamt;)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Heeej! God fortsättning!
Vilken härlig årskrönika du gjort!

Loppis låter kul, tänk om man skulle börja planera ett besök i Hjo :)

Ha det gott!
kram
nina

envilsenloppa sa...

Kanske paddlar jag över ;-)
God fortsättning på dej !
Love !!

Marias Hörna sa...

Så mysigt..synd att jag inte bor i närheten. Ha en god dag fr. Maria

Marias Hörna sa...

Hej igen
Nu var jag allt ute och cyklade...du bor ju i Västergötland...var då? Jag bor ju också i Västergötland i Aingsås...du kan maila mig om du vill från min blogg :) // Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie och God fortsättning!
Jag har också börjat lite rensning i huset, men det går lite trögt än så länge. Men det måste försvinna en hel del... annars kan man ju inte skapa något nytt :)

Tänk om man skulle ta sig en liten tripp till Hjo i maj... Det skulle vara roligt.

Kram
Marie

Nellie sa...

...och där står min hattask och väntar på mig...Jag kom ca 30 min efter att du öppnat sist och det tänker jag inte göra om!! Schvisch hade det sagt bland sakerna i din fina trädgård. :) Men hattasken var kvar iallafall, precis det jag letade efter just då och jag blev så glad över att hitta den hos dig. Nu har den fått en svart kompis också! Sedan följde det med lite annat också, bla en jättefin stor tag med en prisma fr en kristallkrona. Den har jag vid min bloggplats. Jag har mailat dig. MVH Nellie

anna sa...

Åhh, trädgårdsloppisar är ju bland det bästa!! Vad mysigt det ser ut.

Min första visit här men det blir fler!
kram anna

wimsyś scrapperier sa...

Å så spennende og så mye fint du hadde på det forrige loppmarkedet ditt♥ Skulle gjerne ha bodd nermere og kommet. Elsker loppemarked♥

Myownhome sa...

Åh den loppisen skulle jag velat åkt till. :D

Ha det gtt
/Johanna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!

Tar mig en tur Hjo
måste bara besöka din LOppis Låter
jättekul!