fredag 21 januari 2011

Loppis 7 maj 2011

Jag vet, det är långt kvar till maj, men jag gillar ju som sagt var att planera och organisera och alla som känner mig vet att jag alltid är ute i god tid. Så idag blir det mer information om den kommande loppisen i min trädgård den 7 maj.
o
Givetvis hoppas vi på en strålande vacker majdag. Jag ser framför mig hur alla besökare kan ha med sig picknickkorg och sitta och fika i våran trädgård när man har kikat färdigt bland alla saker, för saker det kommer det finnas gott om. Förutom jag själv kommer Carina (Made in Persbo), Mia (Lilla Blanka) och Sandra (Vintage House) stå på loppisen och sälja grejer.
o
Min lilla butik kommer vara öppen denna lördag och som en extra stor bonus kommer min danska vän Pernille som har butiken Pernilles.com finnas på plats i trädgården och sälja saker från sin vackra butik. Som ni förstår kommer detta bli en toppenkul dag så om ni har möjlighet tycker jag absolut att ni ska försöka ta er hit till lilla Hjo den 7 maj. Om ni undrar över något är det bara att ni mailar, annars återkommer jag längre fram med lite mer praktisk information.
o
Ha en riktigt fin helg!
Kram Marie
o
Ps. Bilderna i dagens inlägg kommer från min pysselhörna i vardagsrummet.

46 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

7 maj, det ska jag skriva upp! Hoppas min J vill ställa upp och köra, vill så gärna loppa lite fina grejer! Hoppas hoppas

Kram Catta

Mitt hvite hus sa...

Det blir nok en super dag kan jeg tenke emg..

skulle så veldig gjerne ha vært der..

god helg .:
klemmer =)

Ett Vitare Hem sa...

Åh hoppas jag inte kommer att jobba då, för jag vill komma på loppis ;o)
Ha en härlig helg!
Kram/Lena

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Morn morn....
Dette høres jo bare så koselig ut...hvor langt er det fra dg til Oslo??
ha en fin fin dag
klemklem

Lisas torp sa...

Det låter verkligen spännande med din loppis! Tyvärr bor jag lite för långt ifrån...!
Säkert kommer den att bli lyckad och säkert har du inspirerat andra att göra liknande!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

All Seasons sa...

Good morning dear marie,
What I like to come and see your wonderful things at the flea market, unfortunately too far away. But I thing you have a good time in May.

Have a nice weekend, enjoy it.
Hugs,
Patricia

Rummet för välbefinnande sa...

Men, det här låter ju för bra för att vara sant *ler vansinnigt stort*
Precis lagom till jag har rensat här hemma ska du se att det blir dags att åka ner till er och fylla på igen.....
Ja, det är väl livets kretslopp kanske.
7 maj ska jag absolut boka in och det blir ju lite som en repris från i somras när vi sågs allihop ju.
Då är ni ju där "alla härliga" på en gång - toppen säger jag bara.
Jättekul Marie och planera vidare du, det är vi andra så glada för.
Ha en fin-fin helg. Själv ska jag väl plocka vidare här hemma.
Kram kram Mia

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Jag längtar redan :)) Det kommer garanterat att bli en toppendag!

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Kram Jenny

Skogslyckan sa...

Jag bokar den 7:e maj direkt! Så himla kul det låter! Ha en trevlig helg!
Kram Pia

kråke sa...

Vilken härlig pysselhörna:-) Och det låter fantastiskt med vårloppis!!:))) Får se om man kan ta sig dit;)

Trevlig helg

kram kråke

Systrarna vitt sa...

Tänk va kul det låter. Ni kommer med säkerhet att få mycket folk. Jag ska till Falköping den helgen annars hade jag absolut funderat på att komma.
Kram Liselott.

Hulda sa...

Skjønner godt at du gleder deg! Det krever jo også mye arbeid å få alt organisert og ordnet slik du vil ha det. Blir nok en stor suksess!

Så vakre bilder du viser fra bordet ditt. Liker så godt den fine hyllen du har over. Lekkert!

God helg, Marie!

Nordingården sa...

Vilken vår att se fram emot! Och så kul att hela tjjeligan, Mia, Pernille, Carina och Sandra kommer också, så kul ni ska få och så förbaskat mycket vackert som kommer flöda den dagen! Ha en mysig helg!! Mari.

Plupps krypin sa...

Spännande! Önskar att det inte var så långt till din lilla butik.
Ha det gott
Yvonne

Älskade pion sa...

7 maj...bokat!;)Hoppas att jag kan komma,skulle vara såååå roligt.Ha en skön helg.Kramar ulrika

Lenas trädgård sa...

Undrar hur långt det är mellan Karlskrona och Hjo...Hmmm , nog för långt...tyvärr!
Suck...,verkar bli en toppendag!
Lycka till!
Kram Lena

Anonym sa...

Hej, Marie!

Det låter spännande och det blir säkert en trevlig träffpunkt med elittjejerna på plats. Synd jag bor så långt bort men jag har framförhållning och kanske någon vänlig själ kan ställa upp och följa med.

Ha en fin helg!

Kramar Renate

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken underbar dag ni kommer att få. Jag är så sur nu för att jag bor så långt bort. Grrr

Ha en trevlig fredag

Kram Teres

Grodmamman sa...

Nu ska det skrivas in i almanackan! Låter som en kanondag!:)
Kram

Lantliv i Norregård sa...

Så kul, hoppas att jag kan ta mig dit! Så mysigt!!!!

Kram Malin

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Så spennende:))

God Helg.
Klem Klem

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Det låter trevligt.
Ha en fin helg.

Kram Sirpa

Min lantliga dröm sa...

Vill verkligen komma, ska skriva in det i almnackan. Vilken härlig pysselhörna! Har också funderat på det den dagen man får fler kvadratmeter:)
Trevlig helg! Kram/Ulrika

Hanna sa...

roligt med loppis.

ha en fin fredagskväll.
kram
hanna

I mina gömmor sa...

Känns värt att åka 15 mil för att få vara med på loppisen! En utflykt är ju aldrig fel!
Skriver upp datumet i kalendern!
Trevlig helg!

Loppisliv sa...

Så himla vackert du har det där i din lilla pysselhörna, nästan så man blir lite pysselsugen :-)) Så himla spännande med din loppis, hoppas jag kan komma. Var och hämtade boken idag, och milde tid så underbar den är, helt ljuvlig...helgen är räddad...fniss. Kraaaaam P

fröken knopp sa...

mm...låter som en underbar dag... Datumet är inskrivet i min kalender sedan tidigare men idag ska jag minsan rita en ring runt det för jag vill så gärna vara på plats..:)

Vad kostar den underbara Honning og Flora boken som du har i butiken?!

Varmaste Kramarna Elin

Maleviks Rosenträdgård sa...

Va kul :)
Blir säkert en höjdardag....

missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon.....
Välkommen :)
Håkan

Inas sa...

Hejsan!
Härliga bilder... Och det är härligt att man kan vara i god tid med saker. Synd att det är lite långt, men det hade varit underbart att få vara där.

Ha en trevlig helg. /Ina

Loella sa...

Jag kommer!!!!!!


Loellan

Helena på Blomrum sa...

Det låter hur spännande som helst, det är ju ett tag kvar och det är bra när det ska planeras in i kalendern :)

Kram Helena

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å jag vill absolut komma på loppis!!!!! Vad roligt!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Drömmar och Verklighet sa...

Nu har jag iaf antecknat den 7 Maj och hoppas att inget annat ska komma ivägen :) Håller tummarna för en strålande majdag :) Trevlig helg! Kram Anna

Vitsippan sa...

Hej !

Jo det vore något att åka till loppis i Hjo och marknad i Jokkmokk.
Inte jag inte. Kommer på sin höjd till innerstan i Södertälje det är tre km.från där jag bor.Jo jag har ju förra året tagit mig till Globen City för gråstarrsoperationer.Ser fortfarande suddigt.Mest skryt att man ser så bra som när man var ung.
Måste ha läsglas.

Nä, nu ska jag inte klaga, jag ser lite i alla fall.Hade jag bott kvar i Småland, hade det varit närmare.
Ha det gott.

katarina sa...

Hallå där!

jag vill absolut komma...
Vi har bröllopsdag den 6:e...
mannen vill åka till London...jag vill åka till hjo...hihi.....vi får se.....

Kram o ha en mysig helg.
Ps...ska ta mig i kragen o skicka kläderna från Noa Noa till Elsa...
Men det är sommarkläder så det är ju ingen panik...du får kika om det är nåt ni vill ha annars är det bara att kasta. Kajsa har inte använt dem många gånger och jag vill minnas att du har en kjol i ett av tygerna och jag har för mig att du gillade Noa Noa...;)

Jenny sa...

Hej Marie!
Åh vad spännande, jag ska kolla med syrran om hon vill ta en liten roadtrip med mig till Hjo i maj!! :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

lotta sa...

Hej det lockar att komma till din loppis. Var hittar man den?

Anonym sa...

Det låter jätte kul och mysigt! Hoppas jag kan ta mig en tur då?

Ha en fin söndag.
Kram Marita i Björkhagen

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

ja nog har du frestat mig alltid!!

Skall se om jag kan lyckas ragga ihop fler här uppifrån..vore såå kul att komma ner och frossa i fina saker..och träffa på er..som säljer!!

Ha nu en fin söndagskväll!!

Kramis Sanne!!

Husprojekt Drömhus sa...

Lyckos alla glada som kan komma på den loppisen, hoppas du tar massa bilder till oss som inte kan närvara live så vi får ta del av den bakom skärmen fast vi inte får möjlighet att köpa :)Kram &ha enmysig söndagkväll! Tiina

johanna sa...

Den 7 maj år bokad, längtar redan att få gå på eran loppis! Vilken mysig pyssel hörnadu har, längtar tills jag får ordning på min också.
Ha en bra vecka!
Kram Johanna

linnea-maria sa...

Åh vilken ljuvligt vacker pysselhörna. Mitt pyssel fick flytta ner i källaren men med den fördelen att jag kan ha hur stökigt jag vill. Kram /Therese

Vita hjärtan sa...

Åhh, så mysigt! Redan inskrivet i almanackan :)

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Annemari

fyra vindar sa...

noterat i almanackan o ska verkligen försöka komma då.. :)
låter urmysigt!!

ha d godis
miss sophie

Boviksmarinan sa...

Halloj!!
VArför bor jag inte kvar i Jkpg:-). Jag älskar loppisar & hade jag inte bott 115 mil ifrån så hade jag kommit
B
U
M
S
:-)
Fin fin blogg du har!
Kramis Linda

En doft av hemmets ting sa...

Heej!
Vad skoj! Jag och vännen pratat om åka utflykt till HJO!!! Vi kommer att besöka er. ;) Vad roligt!

Vi behöver din tips efter vi har varit hos er, vi vill åka till hamnen och äta goda glass och finns det flera lantaffärer någonstans typ gamla torget eller som är närmaste hamnen?
Din butik ta emot bank kort eller lösa pengar?
Ursäkta vi fråga mkt för vi längtar att åka och ha mysigt!
Fniss!!! Trevlig kväll /Lotta