måndag 17 januari 2011

Sovrum

Helgen är över och en ny vecka är redan här. Hoppas ni har haft en bra helg!
o Lite vår har flyttat in även i sovrummet. Några vårblommor och så mitt blommiga gamla täcke, genast kändes sovrummet lite fräschare. Vårat hus blir ganska kallt på vintern, särskilt om det blåser ute, så jag har extra plädar och täcken lite överallt.
o
Kuddfodralet och madrassöverdraget (som även det får fungera som pläd) kommer från Sandra. De runda kuddarna i bakgrunden har min mamma sytt och även påslakanen som är sydda av gamla lakan som min farmor gjort.
o
Ha en bra vecka!
Kram Marie

41 kommentarer:

gamla skolan sa...

Godmorgon Marie !
Ert sovrum är så ljuvligt , måste vara härligt att sova i !!
Vilket fint gammalt täcke och jag har köpt samma madrass överdrag av Sandra som du , jag älskar det gamla linnetyget :)
Ha en bra dag !
Kramar // Susanne ♥

LantlivsAnette sa...

Åhhh så mysigt och fint..där sover ni nog gott kan jag tro !
Ha en fin start på denna vecka
Kraaam Anette

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Vilsamt och vårigt:)
Så söt pläd!!

Susanne

Lisas torp sa...

Vilket härligt inbjudande sovrum!
Man vill gärna krypa ner en morron som denna!

Önskar dej en fin vecka!
Kram
Lisa

Loppisliv sa...

Fint överdrag i linne tyg, och ditt gamla blommiga täcke är helt ljuvligt i färgerna och mönstret, så fint så fint. Underbara påslakan din mamma sytt, så himla söta. Ha nu en toppendag. Stor kram P (ps, ohhh vad jag längtar till boken kommer nu :-))

Millas hem sa...

Du har det så himla fint överallt, och sovrummet är inget undantag!

Jättefräscht täcke med ljuvligt mönster!

Ha en fin dag!

Kram Camilla

katarina sa...

Hallå där!
Jätte fint!
Blommiga plädar är underbara och man kan aldrig få för många..;)
Kram o ha en ny härlig vecka!
Katarina

hemma hos lilla mej sa...

MMm vilket fint sovrum .Bara så härligt.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

[ no47.mia ] sa...

Hej Marie..

Vilket härligt sovrum ni har..
Ljust och fint precis som man vill ha det nu.. Är med inne i den svängen nu.. Tycker att jag vill ha bort det murriga nu..

Ha det fint !

Kram Mia

Vintage House sa...

Åh så fint och snyggt
Kudden och madrassöverdraget vackert vackert...
Fy vilket väder och nu ska jag åka och jobba......
ha en skön måndag ringer dig i veckan
kram
sandra

Skogslyckan sa...

Blir spännande att höra mer om ert loppis! Jättemysigt sovrum har du också.
Kram Pia

Älskade pion sa...

Ljuvligt sovrum.;)Ha en riktigt skön start på din vecka.Kram Ulrika

Ljuva Magnolia sa...

Vilket underbart sovrum ni har, sänggaveln, hyllan och det blommiga täcket är så fina!

Ha en fin dag,
kram Catta

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Så koselig:))
Ha en fin dag.
Klemmer

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Ert sovrum är så fint! Kudden och madrassöverdraget var ju alldeles underbara, sådana skulle jag också vilja ha... Vi har också kallt när det blåser, dragiga gamla hus :)) Men då har man ju en ursäkt att köpa ännu fler ljuvliga plädar :)
Hoppas du får en riktigt fin vecka!

Kram Jenny

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Koselig og svalt der er....nydelig teppe:)
klemklem

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, när det är blåsigt så går det åt att man har lite plädar och täcken lite överallt...
Och det täcket med blommorna ser väldigt vårigt ut... Jättefint!
Kram
Marie

Designe sa...

Så vårfint! Gillar särskilt det blommiga täcket där!:) Ja, det är bra att ha plädar lite här och var så man kan värma sig! Kram

Hulda sa...

Så fint på soverommet! Merker at det er flere enn meg som vil ha det litt vårlig innendørs. Så nydelig det teppet var, og skjønt med blomstene på nattbordet. Flotte bilder!

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hej i stugan. Ville bara se att allt är bra. Här töar det för fullt...Usch! Gör dig en bra dag :) Otroligt mysigt och fint du fått det.

Anonym sa...

Hej, Marie!

Vilket vackert sovrum! Det ser inbjudande ut med det blommiga täcket och de runda söta kuddarna osv. Där skulle jag trivas som fisken i vattnet!

Ha en fin start på veckan och se upp i halkan!

Kram Renate

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan Marie! Åh så vackert sovrum!!:))

Ha en bra vecka!

Kram Izabell

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie!

Härliga textilier... önskar dig en fin vecka!

Hälsningar Monica

Madame C sa...

Så inbjudande och mysigt! Där hade jag sovit gott;)
Ha det gott!

Dessie sa...

Hej Marie.
Vilket härligt överkast ni har! Jättefint!

Önskar dig en trevlig Måndag.

Kram Dessie

Hanna sa...

så fint du har det.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

Det ser härligt ut, så vårlikt och ljust! Den där blommiga quilten är såå fin.

Kraaam
Mia

Drömmar och Verklighet sa...

Vilken tur du har som har en mamma som kan sy så bra :) Trevlig kväll! Kram Anna

la petite perle sa...

.hej.
..här finns så mycket fint att kika på..
.vackra ting för ögat.
..kram..
.la petite perle.
:)

Margareta sa...

Så vackert sovrum!
Ser verkligen vårfräscht ut.
Så fint alltihop på sängen.Det har jag tänkt att sy påslakan av gamla broderade lakan...

Ha det bra!
kram Margareta

Mina drömmars hus sa...

Oj vilket jobb att sy påslakan, men mycket fint.
Ha det fint
AC

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Nu har jag äntligen lite tid över för bloggandet igen efter examen och allt vad det innebar. Så fina våriga bilder du visar, jag längtar också till att iallafall vägarna blir rena från is så att jag vågar mig ut.. Ang din loppis är jag intresserad av att vara med! Bara jag löser barnvakt o.s.v. men det ska säkert lösa sig. om inte kan du vara säker på att jag kommer och shoppar loss, hihi..
Kram /Anna

Anonym sa...

Hej hej!!
Jag är inne o kollar din blogg så fort jag kan...du har ett underbart hem man blir glad och inspirerad av allt man ser :) hoppas verkligen på att ta en tur till dej nu i vår och kolla i din butik. Hälsningar från Birgitta i Dalsland.

Vita hjärtan sa...

Åhh, så fint ni har det i sovrummet!!! Ser så härligt ut!

Kraaam Annemari

Anonym sa...

Ljust å vackert.
I love it...
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ni har ett jättefint sovrum. Ser väldigt rogivande ut!
Stor Kram Annelie ♥

Monkan sa...

Inte helt fel med lite kallt så man kan använda mysiga filtar, koftor etc :) Härligt sovrum, och lite lyxigt med blomvas på nattduksbordet.

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så underbart vackert du har i ditt sovrum. Härligt med lite vår.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Lilla Trollbacken sa...

Hej Marie,
Sådana kuddfodral har jag också, de är ju så fina.!
Här hemma har vår fått börja smyga sig in också. Det går inte att hålla sig!
Kram
Gabrielle

Jeanettes hus sa...

Så inbjudande och skönt det ser ut i ert sovrum.
Klart att man måste flytta in våren för att härda ut.....

Men snart är den här.

Hoppas vi ses på resan till Danmark, för du skall väl följa med eller?????

Ha det bäst
Kramisar

Lina sa...

Så inbjudande det ser ut!! Såg du mitt mail om en massa hyllor... hihi..
Sov Gott ;)