måndag 31 januari 2011

Trädgårdsdrömmar

Igår spenderade jag nästan hela dagen ute i min lilla butik. Nu till helgen ska jag ju ha öppet för första gången i år, så igår roade jag mig med att möblera om lite och plocka fram en hel del nytt. Bilder från butiken kommer längre fram i veckan.
o
I helgen har jag också roat mig med att bläddra i inspirerande trädgårdsböcker. Jag drömmer om att snart kunna vara i trädgården igen och fixa, dona och njuta. Längtan efter våren är stor!!! Så nu får en del utav böckerna ligga framme här i våran hall (där jag gärna sitter och läser) så jag lätt kan ta fram dem och drömma mig bort...
o
Min absoluta favoritbok just nu är Rikkes bok Honning & Flora (som jag även säljer i butiken). Här finns hur mycket inspirerande som helst, både när det gäller inne och ute. Kolla bara in dessa ljuvliga bilder från deras underbara växthus. Och den vackra kransen där på bilden får en kranstok som mig att bli alldeles lycklig!! Mer bilder från boken hittar ni här!
o
Dags att åka och jobba, vi ses en annan dag!
Kram Marie

29 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Jaa, jag drömmer mig också bort till sommaren, och trädgården, jag har lite nya ideer som jag vill göra där..Skönt att Januari strax är över...
Ha det gott
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

heisan

skjønner godt dette er en favoritt bok.. har fått lånt meg denen boken..og den er alldeles nydelig..

masse flotte inspirasjonsbilder..

Jas nåe rvi snart i februar.. går sakte mot våren.:

klemmer

Bibbi sa...

Visst är det härligt att drömma sig till sommaren:-)
Ser ut att vara en härligt inspirerande bok, ljuvliga bilder!
Fortsätt drömma och njut!

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det väl bara så underbart att drömma sig till sommaren.Verkar vara en härlig och inspirerande bok.Fortsätt drömma och njut.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Anneli sa...

Hejsan.

Väntar med spänning på att få se lite bilder från din butik....
Klaffbordet på bilden tycker jag är helt underbart och den bruna lådan och.....

Boken skulle jag absolut kunna tänka mig att drömma bort några timmar ihop med.

ha det fint,
Kram Anneli.

Vintage House sa...

Hej
Härlig bild från er ljuvliga hall..
ha en skön skön dag!
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
så mysigt det låter att plocka runt i din fina butik...

... och jag kan bara instämma att boken är värd varenda krona, den är sååå L J U V L I G!!

Kram Monica

PS. Jag längtar också efter våren... och sommaren!

katarina sa...

Hallå där!

Ja nu drömmer man om sommar o sol...
Äntligen är Januari över i alla fall....ett steg närmre..;)
i har ett stoooort projekt som ska igång i vår så jag både längtar o bävar inför det...:)

Kram o ha en mysig dag!
Katarina

Norr om Köpenhamn sa...

Godmorgon!
Vilka fina bilder från din hall. Det är så fint när böckerna ligger framme och man bara kan ta en i högen och njuta en stund. Det försöker jag göra så ofta jag kan, lite skön avslappning.

Det låter så himla kul med loppisen du ska ha i maj och jag är jättesugen på att komma. Men Hjo ligger ganska långt härifrån upptäckte jag på kartan :o) Har funderat på en helhelg, finns säkert nåt mysigt B&B man ta in på i närheten. Vi får väl se om maken släpper iväg mig på loppishelg ;o)

Ha en skön start på veckan!
Kram ulrika

Designe sa...

Så fint du har där!... och så fina böcker! Inspirerande! :) Kram

Kamilla sa...

Visst längtar man efter trädgårdstiden. Men vad skönt att vi har den framför oss! Härligt med all inspiration från bloggar, tidningar och böcker.

Kram på dig

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilka härliga trädgårdsböcker du har! Jag längtar oxå till våren:)

Ha en bra start på veckan!

kraam Jenny

Madame C sa...

Tack för tipset! Den boken måste jag bara ha:)
Ha det gott,
Charlotta

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag är så sugen på den boken, så mysigt du har det i butiken, kommer och besöker dig den 7 maj ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kram/Lena

gamla skolan sa...

Åh ! Ja visst längtar man , efter vårblommor och lite solvärme !!Tack för boktipset . Kramar // Susanne ♥

Hulda sa...

Nydelig vindu i hallen, og et flott bord med bøker og annet på. Skjønner at du trives her. :) Jeg er også begynt å se i vårlige bøker og blader, deilig nå når sola er begynt å skinne igjen. Jeg er også veldig glad i Honning & Flora. :)

Lisas torp sa...

Visst är det tur att det finns bilder att inspireras av. Jag tror att många längtar till våren, men idag är ju sista dagen i januari! Så skönt!
Den boken verkar jättespännande!
Tack för tipset och lycka till med butiken sen!
Kram
Lisa

Lantliv i Norregård sa...

Ska kolla in den boken, tack för tipset!!

Ha en bra vecka;o)
Kram Malin

Annas skattkammare sa...

Åhh ja nu längtar man verkligen efter vår! Eller jag skulle bli nöjd bara av rena vägar och lite mer sol som kikade fram, att kunna sitta i solväggen en stund skulle jag kunna ge vad som helst för just nu!
Kram /Anna

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det är så vackert i din hall, förstår att du trivs där! Längtar också till våren :))

Kram Jenny

meandmyhome sa...

Mmm.. här har trädgårdstankarna också börjat ta fart! Längtar!
Den där boken är jag ju lite sugen på... hmm...
Kram!

Mitt hem är min borg sa...

Åhhh.. Håller med dig.. Vill ha vår!!! Ångrar mig nu att ja inte tryckte ner massa lökar, som tulpan, i höstas.. Hade varit så mysigt å se de för första gången i vår...

Drömmar och Verklighet sa...

Vilket vackert bord du har. Jag har ett i samma modell fast inte vitmålat. Det är verkligen så fint!

Trevlig kväll! Kram Anna

Loppisliv sa...

Godmorgon! Så fint där i din hall. Olivträdet mår bra ser jag :-)) Ja visst är det härligt att titta i trädgårdsböcker och drömma sig bort lite. Den nya Honning og Flora kan jag titta i hur länge som helst, en riktig juvel, både gällande trädgård och inredning, en helt underbar bok!! Ha en fin dag nu vännen. Kramis P

Västbacken sa...

Ja nog drömmer man om trädgården alltid men det är mycket snö som måste tina först.

Ha det bra!

Lotta

Ardisia sa...

Hej!
Du är inte ensam om att gå i trädgårdsdrömmar =) Har inte fått tag på Honning og flora- boken ännu men när man ser på bilderna så tror jag den är helt underbart inspirerande bok!
Roligt med en egen liten butik förresten :)

Kram Ardisia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag längtar också efter att få gå ut och påta i jorden och planera nya rabatter! Det är så skönt och avslappnande att ha en täppa att gå ut i:)

Boken ser helt underbar ut...

Stor Kram Annelie ♥

Margareta sa...

Hej Marie!

Min vårlängtan är också stor.....
Det är en stor välsignelse att det finns vårblommor att köpa och att titta på här i bloggvärlden.Det underlättar resan till våren...
Nu är det februari!!!!
Roligt att du har öppet i butiken igen.Boken som du visar är nog något som jag behöver just nu.
Annars får jag nog ha typ köpförbud för tillfället,för vi ska göra om vatten och värme i huset. Bl.a bryta upp en del golv och en del av köket ska bli nytt.När jag ser mig omkring finns det riktigt mycke saker som måste flyttas undan.men det ska bli roligt också.

Ha en fin vecka!
kram Margareta

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Ååå jag längtar också så efter vår och sommar!!!
Den 7 maj kommer vi till dig, det ska bli så kul!
Kram Agnetha