torsdag 6 januari 2011

Trevlig Helg!

Vill börja med att tacka så mycket för alla snälla kommentarer som jag får, ni är så gulliga! Vad roligt att så många var intresserade av loppisen, mer information kommer framöver. Vi är nu iallafall minst fem bloggare som kommer stå och sälja grejer, kanske tillkommer det ytterligare någon, vi får se!
o
Idag ska vi fortsätta att röja här hemma. Har köpt lagerhyllor till källaren så nu ska det bli ordning i kaoset som råder där nere, jösses så skönt det ska bli!!!!
oo
Bilden är tagen i sovrummet där det har smygit sig in lite vårkänsla i form av en krispig bukett tulpaner.
o
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

34 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Marie!
Låter sunt med röjning.. och man känner sig så nöjd efteråt med.

Lycka till idag vännen!
och sen superkul med loppisen.. oj vad ni kommer sälja

kramar
Ann-Catrin

Dessie sa...

Tack detsamma! =)

Kram Dessie

Mariette sa...

Hej Marie!

Det är en så skön känsla att städa och röja.
Och har man skaffat hyllor har man ju nåt att sätta grejerna på..*ler*...

Härligt med tulpaner.

Trevlig Trettondag!

Kraam Mariette

Älskade pion sa...

Härligt vårigt i ditt sovrum.;) Ha en skön dag vännen.Kramar Ulrika

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig med litt farver....ser du skal ha loppis..så gøy og spennende...skulle gjerne vært der...
ha en koos dag
klemklem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt att röja och få ordning. Vissa utrymmen kan jag få för mig drar åt sig ett ständig kaos. Jag gjorde så fint i min tvättstuga med hyllor och backar. Då fick kommunen för sig att börja färgsortera, så då föll min nyfunna ordning. Bara att börja om från början.

Önskar dig en fin avslutning på veckan och en fin helg!
Kram,
Regina

Lantliv i Norregård sa...

Så härligt det är med tulpanerna nu Marie!!!

Kram Malin

Hanna sa...

fint med tulpaner.
kram
Hanna

emilias gömmor... sa...

Härliga krispiga tulipaner! Hyllor är jättebra att ha;)
Ha en härlig helg!

Kram Mimmi

Saramedflera sa...

Hej

Här har det kommit in krispiga tulpaner också :-)
Kram

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Härligt att röja, jag håller på med precis samma sak :) Helt underbar känsla! Vilken fin vårbild, kan behövas när snön öser ner!

Ha en fin dag!

Kram Jenny

elsamarianne sa...

Röjer gör vi både här och där... det verkar som om ekorre-mentaliteten byts ut mot sortera-skänk-släng-sälj när helgerna är över och vi väntar på att ljuset och värmen ska komma.
kram elsamarianne

Loppisliv sa...

Måste köpa mig lite tulpaner jag med, det ger vår inomhus dirket, brukar alltid köpa tulpaner efter att julen städats ut, det är så vackert. Härligt att få iordning på ställen som ingen ser också. Kram kram P

Bokcaféet i byn sa...

Villen härlig tuulpanbild! Jag skulle åkt över bron till Köpenhamn idag och förstås storhandlat tulpaner innan hemresa men vi snöade inne. Så mysigt att få se fina vackra blommor på bild iaf!
Trevlig helg!
önskar Anna T i Skåne

Tigris Predikantan sa...

Tulpaner, kan vara så vackra!
:)

Bohemian sa...

What a lovely fresh Springtime vignette!

Dawn... The Bohemian

gamla skolan sa...

Ljuvliga tulpaner !! Önskar dig också en riktigt trevlig helg !
Kramar Susanne ♥

Husprojekt Drömhus sa...

Hej svej Marie! Åååh så fint du gör det! älskar tulpaner! Måste bara säga hur fantastisk jag tycker din blogg är & alla bilder du visar!

Du är en sann inspirationskälla, tack för allt du delar med dig, du borde ha alla bloggpris i världen! Kram & ha en fortsatt trevlig helg, Tiina

Millygarden sa...

Vacker bild..vårigt fin.

God fortsättning!
Kram Marina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!

ja du tullisar kan man inte få för många av..och så romantiskt att ta i dem i sovrummet..gillade bilden ..massor!!

Ha en mysig kväll! Kramis Sanne!!

Anonym sa...

Visst är det underbart med tulpaner. Hoppas bara jag tål dem. Fick slänga ut min hyacint i förtid. Nästa jul blir det nog inga hyacinter för mig:( Jag som älskar hyacinter!
Härligt med en röjning ibland. Man blir så nöjd efteråt. Men jag är så dålig på att röja. Det mest åker in i skåpen igen. Men förhoppningsvis blir det i alla fall lite bättre ordning än vad jag hade innan;)
Ha det gott.
Kram Marita i Björkhagen

Modern Country sa...

God nytt år Marie!!

Håper du har hatt en skjønn Juletid sammen med dine venner og familie. vil også takke deg for alt det fine du har delt med oss i året som gikk. For meg er du en stor kilde til både glede og Inspirasjon. Både når det gjelder innredning og livsfilosofi. Jeg får alltid ett herlig energikick her inne, det føles godt!

Ja med ett nytt år kommer også nye planer, og ofte vil man rydde og komme igang med nye prosjekter. Selv har jeg ryddet gjennom hele året, så det er ikke stort igjen av det jeg ikke vil ha, og ikke minst det jeg har plass til. Undrer dog om jeg ikke skulle prøve å få til et besøk på din Loppis, det høres moro ut!

Ha den fineste fineste tid vennen, gode klemmer til deg!

Aina

Drömmar och Verklighet sa...

Det är alltid trevligt när man kan fylla sitt hem med tulpaner igen :) Kram Anna

Vintage House sa...

Hej vännen,
Försökt nå dig hela dagen, men du har säkert haft fullt upp.
Testar imorgon..
Härliga bilder, här röjs det för fullt.
kram
sandra

Inspiration i vitt sa...

jag har oxå kaos i mitt hem. Alldeles för mycker grejer och källaren är värst. Måste oxå göra mig av med saker.Det kommer mest in saker i huset, inte så mycket kommer ut, konstigt det där. Så kul med loppis. Kramar i massor/Ingela

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med loppis .Ja du tullisar kan man inte få för mycket av.Bara älskar dom.Ha en mysig fredag.Varm kram Rita ♥

Loppe sa...

Hejsan og hopsan... Tullisar i massevis.. ha en super helg !

Kram
Loppe

Hanna sa...

Fina tulpaner.
kram
Hanna

rustik charm sa...

Hej vännen.
Å så mycket som hänt sedan jag kikade in senast. Tiden hinns inte med:( och inspirationen finns inte heller där...

Kul med loppis, du vet jag kommer:)Ses i feb.
Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Fröken Grön sa...

Härligt med tulpaner, det är det bästa med den här tiden på året! Sneglar också på den fina stolen som blommorna står på , - superläcker färgkombination!

Sommarloppis låter spännande. Bilderna från förra sommarens loppis ser verkligen tilltalande ut! Ska bli kul att få höra mer när det närmar sig årets upplaga.

Må så gott!
/Anna-Karin

kråke sa...

Härliga tulpaner, vad de kan få oss att längta till våren:-)

kram kråke

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Tulpaner ger verkligen vårkanslor! Var "bara tvungen" att köpa en bukett igår. :)

Sussi / Sussinghurst sa...

øj, det lyder godt med sådan et blog-loppemarked, jeg ville gerne komme, meeeeen jeg må nok blive hjemme :-(

Hulda sa...

Så flott dette var. Et nydelig bord, og så fin bukett med tulipaner. :)Et godt bilde. Får alltid god inspirasjon fra deg, Marie. :)