onsdag 26 januari 2011

Veras rum

Här kommer några glimtar från Veras nya rum. Det här rummet ser ut precis som det gjorde när Elsa hade det, så Vera har bara kunnat flytta rätt in. Dock återstår lite småfix, hyllor som ska upp o.s.v, så fler bilder kommer en annan dag.
o
Den gamla järnsängen köpte vi på Blocket förra året, nästan allt annat kommer från olika loppisar. Gardinerna har min mamma sytt av gamla vackra överlakan och hyllan på väggen har maken gjort.
o
Alla leksaker förvaras i lådor och resväskor under sängen, jag älskar bra förvaring!!!! Vimplar och överkast är inköpta för många år sedan i Danmark och den rosa tapeten kommer från Sandbergs tapeter. (Det var ju tapeten som var orsaken till rumsbytet. Elsa tyckte inte om sina rosa väggar längre och Vera ville desperat ha mera rosa i sitt rum, så istället för att tapetsera om båda rummen bestämde vi oss för att byta).
o
Lite småsaker på hyllan. Här ser ni en del utav min "kulramssamling" tillsammans med lite andra loppisfynd. De gamla bokstavsschablonerna har jag köpt på eBay.
o
Bilder från Elsas nya rum kommer däremot att dröja ett tag till. Där ska vi greja lite mera. Bl.a ska en kallvindsgarderob (kattvind) i rummet förvandlas till en myshörna, vi får väl se om det blir som vi har tänkt oss.
o
Ha en bra dag!
Kram Marie

46 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så flott et rom..md bare koselige saker som gjenbruk og ting som er laget selv..bare LOVE IT:)
ha en fin fin dag
klemklem

Elvira sa...

Vilket underbart flickrum och Blocket är en fantastisk sida, där man kan fynda mycket.

//Elvira

Lisas torp sa...

Vilket härligt flickrum - som en dröm! Jag antar att Vera är mycket nöjd!
Ha en fin onsdag!
Kram
Lisa

Älskade pion sa...

Vilket underbart vackert flickrum.;)Ha en riktigt skön dag vännen.Kram Ulrika

Systrarna vitt sa...

Såå superfint rummet är, och praktiskt att bara kunna byta rum och alla blir glada :-).
Kram Liselott.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket mysigt rum!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

linnea-maria sa...

Vad bra att ni kunde byta rum. Min äldste klagar över att han har för litet rum och min yngste vill bo på övervåningen (där storebrorsan bor) det hade ju kunnat vara en bra deal att byta då men nej det vill ingen. Visst kan man göra fina barnrum med loppis och enkla lösningar! Jättefint tjejrum /Therese

Lilla Huset sa...

Så sött rum, där kommer Vera att trivas. Jag bara älskar kulramar, har ingen, så det kanske är dags att sätta på radarn./Kram Merja

Renée sa...

Vilket underbart flickrum! Lyckliga Vera!

Mina drömmars hus sa...

Jättegulligt rum, gillar kulramarna!
Ha en fin dag
AC

CG Design sa...

Jättefint! Tack för tipset med gamla resväskor som förvaring! Jag har en fin gammal brudkista som skulle passa bra som förvaring, men är rädd att barnen skulle klämma sina fingrar under det tunga locket. En resväska känns lite säkrare...
Ha en bra dag!
Carina

LIVS LYST sa...

Så nydelig jenterom. Her kan barndommen leves!!
Du er kjempe flink syns jeg!

Liv

Anonym sa...

Jätte fint rum. Så bra att flickorna kan byta. Då blir det nytt för dem båda.
Kram Marita i Björkhagen

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Vilket fint rum hon har fått Vera! Helt underbar järnsäng och så många fina detaljer.

Hoppas du får en fin dag!

Kram Jenny

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Vilket toppenfint rum!! Min dotters rum är det rum som verkligen skulle behöva en total make over... jag är så sugen på att fixa till det men hur...? Jag funderar hit och dit men har inte ännu kommit fram till någon bra lösning...

Önskar dig en fin vecka!!
Hälsningar Monica

Designe sa...

Superfint rum och så fina detaljer! Ska bli spännande att få se Elsas "nya" rum sen i andra färger!:) Kram

Lantliv i Norregård sa...

Lyckliga Vera, vilket fint rum;o)

Kram Malin

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Vilket ljuvligt dröm-flickrum och den gamla järnsängen är så läcker!

Kan nästan se Veras tindrande ögon och leende.

Blir intressant att se Elsas nya rum sen!

Kram Renate

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Så fint Vera har fått det i sitt nya rum! Perfekt att de kunde byta rum med varandra när behoven ändrades. Underbar järnsäng och jag är helt förstummad över hur många kulramar du har! =)
Kram /Anna

mali-mo sa...

Så lurt å bytte rom! Og det var jo akkurat like nydelignå da ;) Elsker dette rommet!

A Bun Can Dance sa...

It is the most beautiful room :-)
I wish it was mine!
Denise x

Strandkullen sa...

helt ljuvligt...kramis semlan

rustik charm sa...

Hej Marie.

Å så fint Vera har det i sitt nya rum:)allt är så genomtänkt o fint.

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

hemma hos lilla mej sa...

Vilket gulligt flickrum.Bara så himla fint.Önskar dej en skön dag.Varm kram Rita ♥

Millas hem sa...

Ja precis så fint som jag trodde att det skulle bli när du/ni har varit i farten!

Kraaam

CaramellePastelle sa...

Det här rummet är ju bara så fint! Ska bli spännande att se det andra barnrummet sedan också!
Kram Camilla

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ljuvligt rum, där hade jag gärna vuxit upp. :) Toppen att låta flickorna byta rum istället för att göra omi båda.

Ha en bra dag!

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket ljuvligt rum hon har Vera!! Det fiinaste jag sett på länge:)

Kraam Jenny

Lina ♥ C´est la vie sa...

Ljuvligt! Tack för inspirationen :)

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Så charmigt det blev. Ha en god kväll fr. Maria

Margareta sa...

Såsom i en saga är det i Veras rum.
Man blir som ett barn när man ser allt detta fina,mysiga...
Och Elsas rum kommer ju att bli lika fint.

Ha det gott!
Kram Margareta

~ Ina ~ Inas House sa...

Jättemysigt flickrum och sängen är superfin! :)
//Ina

Rosor och Spetsar sa...

Vilket härligt flickrum - en dröm i rosa.
Sängen är ljuvlig.
Tänk så snyggt det kan bli med recykling.
Kramar
Annelie

Loppisliv sa...

Lilla Vera måste vara supernöjd med sitt fina nya flickrum! Så himla fint du gjort. Sängen är ju helt underbar och överkastet också, så himla gulligt!!! Spännande med myshörna till er andra tjej, ska bli spännande att se det sen. Ha det gott. Kraaam P

Drömmar och Verklighet sa...

De där tapeterna är verkligen min favorit av alla barntapeter. I det där rummet kommer det bli mycket lek och bus :) Trevlig kväll! Kram Anna

fröken knopp sa...

Mmm...En flickdröm..!! Här hemma pågår också endel fix i vår lilla Veras rum, ett barnrum är något speciellt tycker jag...
Det ska kännas mysigt, ombonat o redo för både mys o lek...

Tack för inspirationen!!
Varmaste Kramarna Elin

Inspiration i vitt sa...

hej min söta vän, jag har alltid tyckt att din flicka har det finaste barnrum man kan tänka sig. Så härligt som i en vacker saga. Kramar i massor/INgela.

Min-Hus sa...

....very nice pictures!!
Greatings
Anja

hemtrevnad marie sa...

En dröm för en liten tös!!
Eskil har också bytt rum...men det är långt ifrån klart , vi tapetserade inte heller om...men det blir mycket ändå...
kraam

Vitt och vackert sa...

Så fint!! Följer din blogg sen ganska länge, genom dig vågade jag ta steget att börja blogga men är dålig på att uppdatera, kikar hellre in och drömmer mig bort hos er andra! Vill så gärna komma och besöka din butik, kanske din loppis också, så kul att du har tagit steget, modigt!! Men man ska väll följa sina drömmar...vackert och otroligt roligt för oss alla andra som inte vågar, ännu i alla fall!!

H/Nina

gamla skolan sa...

Hej Marie ! Åh ! Vilken sött rosa flickrum , som en dröm för en liten flicka !
Kramar // Susanne ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så gulligt det är i hennes "nya" rum! Nu tycker väl hon att det är roligt när hon får ha allt det rosa...
Spännande och se sen vad den "stora" tjejen vill ha...
kram
Marie

katarina sa...

Åååå...det där rummet är sååå ljuvligt!!

jag minns att det kändes som att man gärna hade velat sätta sig ner och leka en stund..;)

Blir kul att få se Elsas rum så småningom.
Kram kram
Katarina

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint! Sängen är ju gudomlig. Gardinerna ljuvliga!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Hulda sa...

Utrolig skjønt jenterom. Her må man bare trives, enten man er stor eller liten. Vakkert med de gamle kulerammene, og sengen er fantastisk fin! Herlige bilder, Marie!

Maleviks Rosenträdgård sa...

SNYGGT :)
Framförallt de olika bokstäverna va fräcka...
Ha det gott
Håkan