torsdag 17 februari 2011

Fönster

Har länge varit på jakt efter ett gammalt fönster. Men eftersom det ska vara ganska smalt har det varit svårt att hitta. Fönstret ska användas till ett skåp som vi ska ha i lilla badrummet (har ju redan ett liknande i vårat andra badrum).
o
Men, man ska aldrig ge upp. Förr eller senare hittar man det man letar efter. I helgen hittade jag det perfekta fönstret, och inte blev det sämre av att det var målat i den mest ljuvliga av blå färger. Så nu har vi skaffat oss ytterligare ett projekt att lägga på "att göra-listan". Tur att maken gillar att snickra, hihi.
o
Ännu en gång konstaterar jag att loppis är toppen!! För det var givetvis på ett sånt ställe jag fann fönstret (för nästan inga pengar alls). Även urtavlan, ljusstaken och balettskorna är loppisfynd funna genom åren.
o
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

54 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket underbart fönster du fick fatt i och visst får man värsta lyckoruset när man hittar rätt och dessutom till ett bra pris ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Strandkullen sa...

Det fönstret var helt ljuvligt...länge leve loppisar...kramis semlan

Lisas torp sa...

Vilka fantastiska loppisar det måste finnas därborta hos er! Ni hittar alltid så fina saker, som man bara drömmer om! Alla saker du visar här är ju rent otroliga!
Så vackert fönster och färgen....!!! Vilket fint badrumsskåp det kommer att bli!

Balettskor på loppis? Det har jag då aldrig varit ens i närheten av!
De är i alla fall jättesöta!!!

Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Designe sa...

Vilket underbart fönster med underbar färg! Perfekt slitet oxå! Kommer ju att bli jättefint till ett skåp! Kram :)

Thérèse sa...

Det enda jag ser är tåspetsskorna - så vackra, och så mycket nostalgi. Det är tio år sedan jag tog ett danssteg i mina agna sist, och nu ligger de bara invirade i nån garderob någon stans och väntar på ... tja, inte vet jag. Du har verkligen lyckats göra dem vackra och ge dem en plast. Jag blir alldeles lycklig av att se bilden (både den här och bilden för några inlägg sedan där de också var med)

Men bara för att - fönstret var så klart också väldigt vackert; jag bara fastnade för en annan detalj ;-)

Snickaregården sa...

Loppis är bra :)

Snygga saker du fyndat.

Kram Maria

rustik charm sa...

Hej Marie.

Vilket vackert fönster:)Underbar färg. Ja visst är loppis bra:)Ska bli kul med eran loppis i maj:)

Ha en fin dag.
Kram Kristina

Viola sa...

Det var ett vackert vårligt fönster du fann, man ska inte ge up...jag vet, tog mig 25 år att finna mina gamla ljusstakar till mitt gamla piano..:) ha en fin torsdag, KRAM

Mitt hvite hus sa...

Nydelig vindu... herlig farge..og man skal jammen meg aldri gi opp nei =))

Klemmer =))

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig vindu...og så heldig du er som har en mann som er flink og snekre.....
kos deg
klemklem

Systrarna vitt sa...

Ja jisses vilket härligt fönster, och skön färg.
Kram Liselott.

Lantliv i Norregård sa...

Marie, vilket fönster & vilken färg;o) Lycka!!! Ska bli kul att se skåpet!!!

Ha en bra dag!
Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket underbart vackert fönster. Det kommer att bli fint till skåpet. Lyckan är stor när man hittar saker man letat efter länge.

Kram,
Regina

Rummet för välbefinnande sa...

Men Marie, hur bär du dig åt?????
Nog för att jag har märkt att ni har loppisar med massa fint hos er *ler stort* men himmel säger jag bara. Vilket fönster............
Vilken färg...........
Det är ju helt underbart.
Tänk jag blir knasig på dig alltså ;P
Nu får jag jätteabstinens känner jag och bara vill åka till dig direkt.
Det kommer att bli så fint på lilla toaletten. Ska ni ha det där trådhyllan sitter idag?

Jösses, nu måste jag slita mig och gå och jobba lite men den här bilden kommer jag att ha på näthinnan hela dagen tror jag.
Blev störtförälskad.........
KRAAAAAAAAM

Jes/Vita villa vila sa...

Ser verkligen underbart ut vännen! Vilket fynd!

Kram Jes ♥

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilket vackert fönster! Härlig färg oxå!
Vad mycket fint du hittar på loppisar, verkar vara mycket bättre grejer i Hjo trakten än här runt Göteborg:) (eller så vet jag inte riktigt var jag ska leta;))

Ha en trevlig torsdag!

kraam Jenny

Vintage House sa...

Hej vännen,
Åh så läckert fönstret är, jag förstår helt att du köpte det.
Kommer bli urläckert:)
hörs snart.
kram
sandra

Millas hem sa...

Helt ljuvligt Marie! Det hade jag också direkt lagt beslag på. Vilken färg!!! Hur rätt som
helst!=))

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Frøken Anker sa...

Sådan et vindue kunne jeg også godt bruge. Og din urskive er bare så skøn.

Hav en dejlig dag
Birgitte

Vita verandan sa...

Fint, Marie, du har en förmåga att fånga gobitarna!
Loppis är kul men det är tunt på dem denna årstiden. Gillade färgen.

Lampan är jättefin!

Kram Anna

Hulda sa...

Du har vært utrolig heldig! Så nydelig vinduet er. Og så flott farge det har, og utforming. Skjønt med de kryssene. :)

Lilla Trollbacken sa...

Hej Marie!
Förstår att du är glad över fönstret:
Just en sådan nyans har jag tänkt att måla lite saker i min minsting Lizas rum.
Kram
Gabrielle

Linneas Hjärtefröjd sa...

vackert!!
ska bli kul att se resultatet sen oxå! ;D

Ha en bra dag! /Linnea

Lantligt i smultronbacken sa...

Fönstret var verkligen fint och i en härlig nyans. Jag har länge letat ett fönster med som vi ska bygga badrumsskåp av, men det är svårt att hitta. Det får inte vara för tungt och det ska vara långt och smalt. Men den som inte ger sig är jag.

Kram Teres

Husprojekt Drömhus sa...

Den var ju fantastisk Marie, vilken lycka!

Kram & ha en fortsatt fin dag,
Tiina

Ardisia sa...

Jag sa precis samma ord till en bloggare idag, att vill man hitta någonting på loppis så brukar det dyka upp förr eller senare. Tålamod krävs men vilken lycka det blir väl sen när man fyndar!

Underbart fönster! Hoppas du behåller färgen ;)
Kramis

Dessie sa...

Åh men Marie vilket LJUVLIGT fint fönster du hittat! Jag letar med ljus och lykta ännu och håller tummarna för att snart snaaaart ska även jag finna det jag söker. Typ på loppis för inga pengar alls. =)

Ha en fin dag

Kram Dessie

Classic Style sa...

Hej
Första gången jag beöker din blogg:)
Sååå fin, inspirerande o med mycket glädje:)

KRAM
Christina

hemtrevnad marie sa...

Å, helt ljuvligt!!
Färgen var ju också helt underbar!!
Önskar dig en fin kväll!
kraam

Anonym sa...

Hej, sötis!

I mina trakter hittar jag aldrig såna loppisar med billiga fynd. Lyckliga du!

Vilket underbart fönster och färgen är bara så fin.

Önskar dig en fin kväll och trevlig helg!

Kram Renate

CaramellePastelle sa...

Underbara loppisfynd! Färgen på fönstret är ju ljuvlig!

Håll tummarna för mig på lördag, då ska jag på årets första lantloppis. Och jag vet ju precis vilka saker jag har kiken efter. Mmm, ska bli spännande.

Kram Camilla

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vilket underbart fönster du har hittat! Färgen är också ljuvlig. Dina andra loppisfynd var inte dumma de heller .....
Stor Kram Annelie ♥

Trefemtien sa...

Nydelig farge! Det kommer til å bli kjempefint:)

Anonym sa...

Verkligen ett vackert fönster!
Kram Marita I Björkhagen

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Å vilket alldeles underbart fönster du hittat!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Maria sa...

Åh, här borde finnas en gilla-knapp!
Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla Gilla !!

Norr om Köpenhamn sa...

Underbart fönster! Jag måste erkänna att jag blir lite avis ;o), med tanke på att jag just nu själv är ute efter ett smalt fönster som ska bli ett köksskåp. Och vilken lycka att det är målat i blått, jättefint!! :o)

Önskar dig en härlig fredag och en riktigt mysig helg!
Kram Ulrika

Loppisliv sa...

Nämen vart tog min kommentar vägen? Skrev ett långt inlägg nyss som bara försvann?? Ja ja vi gör väl ett nytt försök...Vilken turgumma du är Marie som hittat ett sånt himla fint fönster. Ljuvligt i både färg och form, blir nog ett himla fint skåp skulle jag tro, spännande!! Kul när man hittar såna fynd på loppisar som gör att hjärtat skuttar lite extra :-)) Kraaaam Paula

Jeanettes hus sa...

Så vackert!
Grattis till lyckan att du hittade det till sist. Trägen vinner
Kramisar och önskan om en härlig helg.

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ja, loppis är toppen! Man kan hitta allt och lite till där! :)

Kram Johanna

Lina sa...

Vilket underbart fönster:)
det kommer att bli ett superfint skåp, loppis är verkligen toppen!
Kram! och trevlig helg!

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Snyggt säger jag bra. Kommer ju att bli läckert kan jag tänka mig. Önskar dig också en trevlig helg kramar från Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket vackert fönster! Och vilken härlig färg det var på det...
Det kommer säkert att bli ett jättefint skåp :)
Kram
MArie

Anonym sa...

Å vilket fint fönster du fått tag i
Lyllo dej.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

HANNES DAGBOK sa...

For en lykke! Utrolig vakkert vindu!

Deilig lørdag!

Klem,Hanne

ett september barn sa...

Vilka fynd!! :)

Anna.

Conny - Frøken Klara sa...

Hej igen søde ven.
Sikken et fint gammelt vindue altså. Du er enorm god til at finde de der særlige ting. I Danmark har man desværre igennem mange år smidt de gamle gode sager ud, så det er meget svært at finde de gamle vinduer. Det er så længe siden jeg sidst har været her på din side, så jeg kigger den lige igennem. Vi skal til at lave et dejligt stort vaskerum i kælderen, så jeg søger inspiration. Har du nogle gode ideer eller sider med sådanne vaskerum, så endelig sig til ven..

Ha´ det godt...

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

linnea-maria sa...

Vilket otroligt vackert litet fönster. Den där färgen är ju helt underbar. Vilken tur att just du hittade det som uppskattar det där. Många kramar /Therese

kråke sa...

Helt fantastiskt!!! Vilken färg!!! Ljusstaken och urtavlan är oxå kanonfina...säga vad man vill men I looooooovvvveeee loppis:))))

kram på dig:)

kråke

Anonym sa...

Hej vilka vackra bilder ,var har du hittat de fina glasen med text på som du visade för några dagar sedan. Har själv letat ett tag. SKULLE BLI TACKSAM FÖR SVAR Mvh Lena lenakerkai@hotmail.se

Gúa sa...

saknar dig..♥

Nanna sa...

Det finns inte någon byggfirma/byggvård som satsar på gamla delar från gamla hus? Det har vi nere i skåne och där hittar man massor. Kolla upp ifall ni har det om du inte redan gjort det... Annars får man ju hålla tummarna som sagt att det dyker upp ett snart.

Hoppas du haft en skön helg!

Ovala drömmar sa...

Åh vilket underbart litet fönster! Jättefin turkos nyans, det målas väl inte om? ;) Var hittar man alla såna där loppisar? Jag är så loppissugen men har ingen aning om vart det arrangeras loppisar här, svårt att hitta reklam för dem på nätet...

Ha en fin helg!
kram Veronica