tisdag 15 februari 2011

Lampa

En ny lampa har fått flytta in här hemma. Det är en gammal vacker glaslampa som jag har köpt av min söta vän Pernille.
o
Har hängt upp lampan här ute i våran tidigare hall. Tyckte den gjorde sig bra framför tavelcollaget på väggen. När det blir mörkt ute sprider den ett fantastiskt vackert ljus (bilderna gör den inte alls rättvis eftersom jag fotade i dagsljus).
o
På månbordet står en samling gamla ljusstakar och en skål, allt inhandlat på olika loppisar.
o
Ha en bra dag!
Kram Marie

47 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Godmorgon Marie!

Alldeles underbart vackert... Precis vad jag vill se så här på morgonen för att få igång inspirationen inför dagen!

Ha det så gott!

Kram Hanna

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Vilken vacker lampa, ser ut som den har spetsmönster på, Underbar!! Hänger så fint där mot din tavelvägg. Kraaaam Paula

Lisas torp sa...

Vilken underbar lampa - har nog inte sett någon liknande! Det ser otroligt vackert ut i din hall med tavelväggen!
Ha en fin tisdag!
Kram
Lisa

Ann-Catrin sa...

Oh vilket ögongodsi marie!

lampan är ju ursöt och gör sig så fint där ihop med tavelväggen och må¨nbordet!

vad roligt med gästbloggningen...
DU KAN!!!

Stor kram
Ann-Catrin

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Flott lampe..og nydelig med lysestakene og den bollen var lekker...
ha en fin dag Marie..
klemklem

Millas hem sa...

Supersöt! Ha en fin dag Marie!

Kraaam

Mitt hvite hus sa...

God morgen

så utrolig flott lampe du har funnet deg.. passet helt perfekt over månebordet ditt..

likte den fine skålen din også, som står på bordet..

ha en fin dag

klemmer

LantlivsAnette sa...

Åhhh du vilken fin lampa !!
Jag skulle vilja ha några såna här hemma, får du tag i flera liknande så hör gärna av dig till mig..
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Hej vännen min,
Var hemma igår med Elvis men idag blir det jobbet..
Oj oj så vacker den är....
ha nu en underbar dag
kram kram krma
sandra

All Seasons sa...

Good morning Marie,
What a sweet, little lamp have you. I love it. Wonderful with the candles..

Have a nice day, hopely with some sunshine
Hugs,
Patricia

Linneas Hjärtefröjd sa...

åååh så söt o fin lampa!!
den gjorde sej bra där!!

trevlig tisdag!!
/Linnea

~ Ina ~ Inas House sa...

Jättefin lampa och den passar fint där över månbordet. :)
Önskar dig en fin dag!
//Ina

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt lampa den passade klockrent där!Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

Allt väl idag? Här är det iskallt men soligt och klart. Mycket vackert! Värre skulle man kunna ha det... ;)

Gamla lampor har jag en svaghet för! Jag nyper alltid fast dem på loppisar och auktioner när jag ser dem. Jag kommer att bli känd som den gamla damen med oförsvarligt många lampor jag...

Önskar en fin dag!

Annakarin

Patricia sa...

Åh vilken vacker lampa .. den var riktigt fin!

Må så gott!

sylvia sa...

hei Marie.
så nydelig en lampe du har der,
passet så fint der over dine vakre lysestaker.
ønsker deg en vakker dag.

stor klem fra sylvia

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan! Jättefin lampa OCH ljusstakar!:)

Ha en fin dag!

Kraam Izabell

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

fantastiskt fint!
kram Anna

Nordingården sa...

Så himla snyggt Marie! Lampan blev ju bara perfekt där och så alla mörka tavelramar, underbart vackert!!! Mari.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Vilken ljuvlig lampa!! Bedårande.

Din hall är också en mycket vacker plats med kollaget av ramar och speglar..

Ja det är inte det lättaste att förmedla hur det egentligen ser ut i verkligheten..men du lyckas bra!

Ha det gott, hälsningar Monica

rustik charm sa...

Hej Marie.

Vilken superfin lampa:)passade ju jättebra där.

Hoppas du får en fin vecka.
Kram Kristina

kråke sa...

Underbart söt:))

Ha en bra dag

kram kråke

Nina sa...

Mycket vacker och söt lampa! :)
Önskar dig en bra dag!

w sa...

Det var en flott lampe:)

W

Fru Andersen sa...

Nydelig lampe og vakker blogg! Flotte bilder og masse inspirasjon, så flott at du deler med oss!

Nyt tirsdagen!

Ardisia sa...

Hej Marie!
Vacker lampa! Gör sig jättefin ovanför collaget.
Och så fint den vita ramen passar bland de mörkare!

Ha en underbar dag. Hoppas ni får också njuta av sol där hemma.
Kram Mia

linnea-maria sa...

Vilken vacker lampa! Jag tycker att det är så svårt att hitta fina passande taklampor. Din gör sig verkligen bra där. Ha en fin dag /Therese

Lantliv i Norregård sa...

Galet vackert Marie!!!!!

Kram Malin

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken underbar lampa.

Ha det bra

Kram

Anonym sa...

Underbart fin är din lampa Marie! Den gör sig mycket bra framför tavelcollaget.

Önskar dig en fin dag!

Tisdagskramar Renate

Fru W sa...

Vad fint det blev....söt lampa...

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja din lampa är charmig.. Och väggen med tavlor ser så harmonisk ut...
Kraam
Sanne

M a d a m e M o r e l l sa...

Jättefin lampa!!! O fina ljusstakar.
Jessika

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Så fin lampa, alldeles underbar! Din tavelsamling är också superfin.

Hoppas du haft en fin dag!

Kram Jenny

Bruno och Mig sa...

Jättefin lampa. Vilken fin plats den fått framför dina tavlor.

Charmigt med en samling olika ljusstakar. GIllar det skarpt.

Ha en skön kväll

L

Drömmar och Verklighet sa...

Vilka vackra bilder. Du är verkligen otroligt duktig! Hoppas du haft en bra dag :) Kram Anna

fröken knopp sa...

Såå fin lampa Marie!!!

Varma Kramar Elin

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så underbar lampa...
Å din samling ljusstakar är så fin!
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Lampan är ljuvlig, och passar så fint framför din tavelvägg.
Underbara ljusstakar, det är något jag inte kan gå förbi på loppisar heller och din samling är verkligen fin.
Kramar
Annelie

Husprojekt Drömhus sa...

helt underbar lampa.. själv letar jag efter lampor till mina sovrumsfönster också i glas, men med slipningar i.. Älskar sånna där små lampor :)

Kram Tiina

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åh vilken söt lampa du fått tag på hos Pernille! ♥

Hoppas allt är bra med er!
Vi hörs på mailen :)

Kraaaaam
Mia
PS gillar din tavelvägg, håller på att samla på mig tavlor också, men det tar lite tid när man är petig med vad man vill ha, hihi

Min lantliga dröm sa...

Underbar lampa och bilder! :) så härligt med gamla lampor och ljus, ljuset dem sprider är så lugnande och harmoniskt tycker jag.

Ha en bra dag!
Kram Ulrika

Jenny sa...

En sån fin lampa Marie och så gillar jag ditt tavelcollage, utsökt! :)

Kraam Jenny

Annas skattkammare sa...

Så fin lampa Marie! Passar ju jättebra där!
Kram /Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste!!

Jag är så såld på din tavel/spegelvägg och har sparat bilder på den i min inspirationsmapp!!..Vill ha något liknande någon dag ;)

Lampan var riktigt fin..de har så många fina glas skomakarelampor där nere i Danmark!!

Ha det gott!! Kraam Sanne

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Millygarden sa...

Åh den fina lampan blev jag förtjust i så fin! Int som hos alla!

Kram Marina