måndag 28 februari 2011

Ny vecka

Måndagen är här och helgen är över för den här gången. Vi har haft en riktigt bra helg då vi har fått massor av saker gjorda, umgåtts med vänner och så har jag hunnit förbereda lite inför nästa helg då jag ska ha butiken öppen igen.
o
Något pysslande blev det dock inte, det räckte inte tiden till. Det får bli någon annan dag istället. Den här veckan blir det jobb, jobb och åter jobb, men kanske får jag trevligt besök på onsdag när jag är ledig utav en vän som jag har lärt känna tack vare bloggandet.
o
På bilderna ser ni mitt älskade akvarium som har fått byta både plats och innehåll.
o
Ha en bra ny vecka!
Kram Marie

41 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..det där akvariet är jag såå avundsjuk på..fnisss...
Jaa, nu är det Måndag igen, himmel vad helgerna går fort..
Ha det gott
Kraaam Anette

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Låter som du haft en riktigt skön helg!

Akvariet är så himla fint, mysigt innehåll också :)

Kram och ha en fin vecka, vi hörs snart!
Mia

Bruno och Mig sa...

God morgon!

Så fint med ditt akvarium. Vart får ni alla idéer ifrån?

Ha en skön dag
kramar L

Hagagården sa...

Åååå så fint du har det,det är underbart med dessa akvarium,så dekorativt.
Kram o ha en fin dag.
Ninni

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Alltid lika fina bilder här! =)

Ja, helgerna går fort. Denna helgen har vi verkligen bara slappat. Laddat batterierna. Behöver man också ibland! =)

Kram Camilla

Villa Björkenäs Backen sa...

Godmorgon Marie

Vad fint med akvariet och sakerna i..
Vad kul med att det är öppet i helgen.
Mest troligt kommer min vän från Stockholm också.
Om vi är friska.

Ha en fin vecka

Kram Sirpa

Charmigt lantligt sa...

Hejsan!

Häftig ideè med akvariumet, så läckert =)

Ha en bra dag

Kram

Rosor och Spetsar sa...

En fin vecka önskar jag dig också.
Så fint du pyntat ditt akvarium, mitt har en målad baksida som jag funderar på att skrapa bort när jag ser ditt snygga.
Du visar väl bilder från butiken sen, alltid så spännande att se vad du hittat på där i din mysiga lilla vrå
Kramar
Annelie

Meine Schwedenstube sa...

Liebe marie,

hübsch, Deine Einblicke in Deine Arbeitsecke. Auch das Aquarium ist eine nette Idee.Ich wünsch Dir eine schöne Woche.

Liebe Grüße

Birgit

Vita verandan sa...

Visst är det en syssla som man drar på. Skönt när det är gjort och det går oftast lättare än man tror. Det ena överdraget sprack så det blir att köpa ett nytt någon gång.

Härlig bild, så smakfullt som alltid.

Ha det så kul på jobbet med dina små:)

Kram Anna

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Skön helg du haft. Ja det man inte hinner finns ju kvar till en annan gång :) Kram fr Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så fint ditt akvarium är!! Låter som en skön helg!

Vi har också fått gjort en massa nyttigheter och hunnit pyssla lite (sytt prinsesshandskar).

Önskar dig en fin vecka!
Kram monica

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Låter som helgen varit riktigt skön och massor har du fått gjort! Trevligt att umgås med vänner. Tiden räcker inte till allt men du får nog ev lite tid även för ditt pysslande.

Läckert akvartium med trevligt innehåll. Jag har ett åttakantigt träakvarium golvmodell som står på en pelare också den i trä. Funderar på att inreda det är så trött på fiskarna som jag haft i flera år. De får ha sin naturliga avgång en efter en.

Ha en fin vecka!

Kram Renate

Christine sa...

;o) ....


Tine

Änglarnas hus sa...

Hallojsan1

Låter som en bra helg med lagom dos av arbete och umgänge!!

Snyggt blev det i akvariumet..påminner mig om att mitt är fyllt med fattigmanssilver sen julen..kankse dax för lite vårpimpning av det!!

Ha en riktigt bra vecka!!

Kramis Sanne

rustik charm sa...

Hejsan Marie!

Så fint du gjort det i ditt akvarium:)

Tror att jag dyker upp nån dag i helgen:)

Ha en fin vecka.
Kram Kristina

Hulda sa...

Både akvariet og skapet er så fint. Passer godt sammen. Flotte bilder under også, fra pysselkroken din. Lykke til med butikkåpning til helga. :)

Margareta sa...

Hej Marie!
Ditt akvarium är såå fint!Det du har inuti är ju också bara så snyggt.Och skänken är kanon...

Ha en bra vecka!
kram Margareta

Lisas torp sa...

Ja, ibland bli inte varje helg som man tänkt sej!
Så spännande med bloggbesök i veckan!
Din skänk är sååå vacker och det gamla akvariet - superläckert!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en kanonhelg.Vad underbart fint och dekorativt ditt akarium blev.Bara så himla fint.Önskar dej en fin dag.Varm kram Rita ♥

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie.
Så fint. Och din skänk är ju alldeles ljuvlig...
Kram Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Akvariet är så fint, och innehållet också!
Det låter trevligt med besök... tänk så många härliga människor man träffat tack vare bloggandet.
Kram
Marie

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbart akvarium lite avis blir man. Visst springer veckorna fram men det gör inget när det blir ljusare och sommaren kommer kanske snabbare. Ha det bra.
Kram Theres

Lina sa...

Heej söta Marie!

jag undrar vad du har gått för utbildning? :) du arbetar så fint med blommor så är det något ditåt..?
tacksam för svar!

-kram till dej-

Designe sa...

Himla fint skåp du har där! Sött med akvariumet oxå! ha en fin vecka! Kram :)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig akvariet... flotte bilder =))


ønsker deg en fin uke videre..

klemmer 0))

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Så fint ditt akvarium är! Skänken som det står på är också alldeles ljuvlig! Du har det så vackert och man blir alltid inspirerad hos dig.

Hoppas du får en fin vecka!

Kram Jenny

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vad kul med bloggbesök:)
Vilken fin arbetshörna du har!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Anonym sa...

Vilken trevlig helg. Vad fint du gjort i ditt akvarium. Pärlhyacinter är så söta. Jag är så glad att jag verkar tåla dem, för jag verkar ju inte tåla hyacinter längre. Där får jag nöja mig med att se på fina bloggbilder i stället. Önskar dig en fin vecka. Hoppas det inte blir allt för jobbigt med allt jobb för dig. Du får ta det lugnt och ta några pauser emellanåt.
Kram Marita i Björkhagen

Nordisk gammelt sa...

Jeg kan godt lide dit fine skab, sød ide med akvariet ;o)

Loppisliv sa...

Ja dagarna rusar just nu, veckorna likväl som helgerna. Ohhh ditt akvarium...såå himla fint det är, och så mysigt du gjort med det. Fantastiska bilder Marie, vill ändra om här hemma direkt...hihii Ha en toppenfin dag. Kraaaaam P

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

så fin liten byste, vakkert arrangement...

Lantliv i Norregård sa...

Ha en bra vecka du med Marie!!!

Kram Malin

Marias Château sa...

Vilken smart idée med ett akvarium som dekoration!!! Smälter verkligen bra in i din vackra miljö.

Låter som du har en arbetsam men rolig vecka framför dig. Nya vänner är ju aldrig fel och speciellt inte när man delar samma intressen:).

Ha det gott!
Kram Maria

Muffinsmidja sa...

Hallåj!

Verkligen bra idé med att använda akvariet till nåt helt annat.

Fint blev det ju åxå.

Kram Åsa.

Marie sa...

Hej Lina!

Tack för din gulliga kommentar, blir så glad!

När det gäller din fråga så har jag ingen som helst utbildning när det gäller blommor, jag har bara ett enormt intresse och är självlärd.

När det gäller yrke så jobbar jag som förskollärare, det har jag gjort nu i snart 17 år!!!!

Hälsningar Marie

kråke sa...

Vackra bilder:) Ha en bra vecka du oxå:))

kram kråke

Fröken Grön sa...

Bloggvänsbesök låter härligt, - jag hade själv ett lyckat sådant i slutet av förra veckan.
Kul idé det där med att använda ett gammalt akvarium som "tittskåp", där innehållet förändras efter årstid och behag. Och vilket jättefint skåp du har!
/Anna-Karin

Lilla Brödhult sa...

Åh vilket fint akvarium och så fina bilder du visar..
Ha en skön vecka kram Helene

Herman Grans ♥ sa...

Nydelig :)
Hilsen Grete

Frøken Anker sa...

Har man først et akvarie, er det svært at undvære :-)

Hav en dejlig dag
Birgitte