onsdag 23 februari 2011

Syrenkvistar

För någon vecka sedan var jag ute i trädgården och plockade in några syrenkvistar. Nu grönskar de så fint och det är till och med små blommor på gång. Kvistar av alla de slag är bland det mest dekorativa jag vet, enkelt och vackert och skapar definitivt vårkänslor.
o
o
Idag har jag och Vera våran lediga dag. Vi har en hel del att göra, både frisörbesök och tandläkaren står på programmet. Men där emellan ska vi bara vara hemma och mysa!
o
Ha en bra dag!
Kram Marie

48 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt med en ledig dag idag..jag är ledig i morron..sååå skönt det ska bli..även fast man har massor på listan då man är ledig,..
Såå fina bilder du visar oss..
Kraaam Anette

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det låter som en riktigt mysig dag! Så vackert med syrenkvistar, nu behöver man alla vårkänslor man kan få;)

Hoppas ni får en riktigt fin dag!

Kram Jenny

Ardisia sa...

Önskar er en mysig dag! Härligt med kvistar och vårkänslor :) Kram Mia

Lilla Blanka sa...

Gomorron Marie!

Underbart med ledig dag mitt i veckan..!

Ja kvistar så där är så himla fint, jag njuter av mina plommonkvistar, det känns som vår inne :)

Nä nu måste jag rusa...
Kraaam
Mia

Frøken Anker sa...

Hvor ser det hyggeligt ud. Smukke kontraster med den gamle stencil og skriftrullerne.

Hav en dejlig dag
Birgitte

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Helt enig..de er så dekoraive....nei nå må jeg finne noen kvister jeg og:)
Ha en flott dag
klemlem

sylvia sa...

god morgen,
helt vidundelig med syren kvister hos deg,
vakre bilder,
her har vi såå mye snø så vår følelsen er borte.
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Anonym sa...

Syrenkvistar brukar vara svårt att få i blom...Men jag har testat för längen se med en STOR gren. Det blev lyckat - en liten syrenbuske i kökvrån!
Härligt!
Kram Lenas trädgård

Norr om Köpenhamn sa...

Oj, vad det kändes vårigt hos dig idag med fina syrénkvistar :o) Jag håller med, kvistar av alla de slag är vackert!

Hoppas ni får en mysig ledig-dag!
Kram Ulrika

Anonym sa...

God morgon rara Marie!

Vilken vårig bild du bjuder på med syrenkvistar och dess utom med blomknoppar på G.

Gillar kvistar av alla de slag och har ulliga rara videkissar sen drygt någon vecka.

Njut av din lediga dag tills. med Vera!

Onsdagskramar Renate

Lille vildand sa...

Ja, nå er våren rett rundt hjørne. Å- den er så velkommen!
Herlige bilder. Du er flink;)
Nyt fridagen.

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, nu kommer jag plötsligt ihåg att jag glömt att maila dig också..... Du ser hur det står till här *ler*

Ska minsann också ta och plocka in lite kvistar nu för jag har varit på väg med det också ett tag. Kanske dags att komma till skott nu - både för mig och grenarna "fniss"

Ha en bra ledig dag!
Kram Mia

Systrarna vitt sa...

Hej...vad härligt med en ledig dag mitt i veckan...jag har också ledigt idag. Vi är mittemellan två bilar så jag kan bara vara hemma och inte flänga på ärenden och sånt...skönt ;-). Så man kan klippa kvistar av syrenen nu utan att den tar skada?
Ha en mysig dag. Liselott.

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med en ledig dag .Vad fint med syrenkvistar....Idag har vi kallt - 27 grader burr.Har nog aldrig längtat så till våren.Tur man kan göra vår inne.Önskar dej en härlig dag.Varm kram Rita ♥

Lilla Huset sa...

Det är så vackert med kvistar av syren, grönskan är så sirlig och du har t o m lyckan att ha knopp. Det ger en förhoppning om att det kommer en vår i år också!

Lycka till hos tandläkaren./Kram Merja

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
så mysigt det låter med en ledig dag!!
Mys och njut!

Och ja längtan till våren är enorm. Jag är så otroligt less på kyla och halka..

Dina bilder är väldigt fina och jag älskar också kvistar av alla de slag.

Ha det gott, hälsningar Monica

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon

Så härligt !
Ha em nysig dag :)

Kram Sirpa

Anonym sa...

HEJ SÅ FINA BILDER DU VISAR.VISST LÄNGTAR VI EFTER VÄRME OCH LJUS .FRÅGADE FÅR NÅGRA DAGAR SEDAN OM VAR DU KÖPT DINA FINA GLAS MED SKRIFT PÅ .HA EN BRA DAG LENA

Vit som snö sa...

Visst är det underbart med lediga dagar mitt i veckan:)
Jag har tre stycken o njuuuter!
Härligt med knoppande kvistar!
Hopp om en vår ändå...
Kram Cilla

fröken knopp sa...

Ljuvligt vackert!!!

Varmaste Kramarna Elin

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint du:)
ska bli kul att äntligen träffas:)
ha en skön dag
kram
sandra

Lisas torp sa...

Så härligt att kunna plocka in lite kvistar som dessutom slår ut! En föraning om vååååår, som vi ju alla längtar efter!
Ha en härlig ledig dag!
Kram
LIsa

Nordingården sa...

Så vackert att det gör ont! Och så den blå dörren com syns i spegeln, suck va fint... Mari.

Loppe sa...

Hej Marie!

Du hitter altid på så smukke ting...

Ønsker du & vera en skøn dag !

♥ Kram
Loppe

Hanna sa...

Fint.
Kram
Hanna

HannasHörna sa...

Åh vad härligt! Själv planerar jag plantering av syrener. Några insidetips:)?

Ha det gott!

Kram/Hanna

hemtrevnad marie sa...

Visst är det härligt med kvistar...hade forsythia inne för nån vecka sedan, men länge funderat på körsbärträden i trädgården...har bara inte hunnit komma till skott...mycket nu!:)
kraam

Vitt och Blått sa...

Jättefina kvistar! Mysigt att de ska till och blomma också - ljuvlig doft!

Kram Ewa

Snickaregården sa...

Stod och kika på min syren så sent som igår och fundera på om man kunde ta in nåra kvistar.
Men varför jag inte kom längre har jag ingen aning om:)
Kram Maria

Sussi / Sussinghurst sa...

Så smukt, let og lyst - de små papirsruller med forårsblomster er henrivende og SÅ dekorative..... låner lige ideen :-)

Designe sa...

Åh va härligt! Har faktiskt aldrig tagit in syrenkvistar vintertid..bara körsbärskvistar! Tänk att de blommar! Så fint när man ser det gröna skåpet i spegeln! kram :)

Vita maränger sa...

Snart luktar det skolavslutning hemma hos dig då...mmmm *känner doften*

Hoppas er dag blir kanon.
Kram
Caroline

Mitt hvite hus sa...

Nydelige kvister...disse er dekorative....

Så deilig med fridag med frisør besøk ..håper dere hr kost dere masse...

Klemmer 0))

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Å ja kvistar och syrener. Stod faktiskt idag och tänkte just på syrenkvistar. Vi har detta nere i trädgården. Skulle ut och ta in men det blev ej av....så nu känns det som om jag härmar dig. Kramar från Maria

ullis sagovärd sa...

Hej Marie .Vilka underbart fina kvistar .Hoppas du ock Vera får en bra dag.Kram Ulrika.

Nooria sa...

Så utrolig koselig det var med en syringren! Jeg har lyst til å hente meg en gren fra kirsebærtreet. Det er masse snø og iskaldt her, men det hindrer meg jo ikke i lage litt vår inne ;-).

Mitt hem är min borg sa...

Himmel så fint.. I morgon e de jag som pinnar ut till syrenen å knycker några kvistar.. Så enkelt och vackert..
Hoppas ni haft en fin dag..

Kram på dig!!

Fru W sa...

Åh vad vackra kvistar...ha det fint, kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder! Å vackra kvistar!
Låter som en mysig dag...
Kram Agnetha

Millygarden sa...

Härligt med ledig dag och få tid att pyssla hemma! Här är vi hemma och har sjudagar inte alls så mysigt.

Kram Marina

kråke sa...

Vackra gröna kvistar...får gå ut imorgon och se om jag kan hitta några jag oxå;)))

kram på dig!!

kråke

bikim sa...

don't you just love when spring is coming!
♥♥♥
sleep well
Rosa

Skogslyckan sa...

Visst är det härligt att ta in olika sorters grenar. Och spännande att följa det vackra gröna som slår ut. Här finns både björk, körsbär och blåbärsris inplockat...mmmm.
Kram Pia

Husprojekt Drömhus sa...

Ljuvligt Marie, syrenkvistar.. ååh tänk om dom verkligen blommar snart och sen doften därpå.. avis..har inga syrenbuskar hemma.., det står självklart på min viljaha lista..men en massa grejer står före som måste prioriteras.. men förstår jag har ju massa andra fina kvistar jag kan ta in :)

Kramelikram!
Tiina

Loppisliv sa...

Ljuvliga bilder Marie, ohhh små kvistar som blommar det får man vårkänslor av direkt, samma med tulpaner som du visade i förra inlägget. Vackert vackert...Kramis P

Marie sa...

HEJ LENA!

MAILADE DIG TIDIGARE I VECKAN MEN DET KANSKE INTE HAR KOMMIT FRAM? HOPPAS ATT DU SER MITT SVAR HÄR.

GLASEN HAR JAG KÖPT PÅ LUSTFYLLT FÖR FLERA ÅR SEDAN, VET ATT DE ÄVEN HAR FUNNITS PÅ ATMOSPHERE I GÖTEBORG.MEN SOM SAGT VAR,DET ÄR NÅGRA ÅR SEDAN NU.

TREVLIG HELG!
HÄLSNINGAR MARIE

Amanda sa...

Vilka fina kvistar !
Min mamma tog också in det för ett tag sen
Jag tycker det ser fint ut med lite växter haha
men jag förstår inte hur du kan ta såna fina foton!
Jag använder bara min iPod, men jag ska kanske köpa
System kamera.

hälsa dom hos dig :)
amanda

Kristy sa...

love this combination!