torsdag 17 mars 2011

Årets första...

Igår plockade jag in årets första snödroppar från trädgården. Det känns lika fantastiskt varje år, är liksom en början på det som ska komma, det vi har framför oss. En förhoppningsvis lång och härlig säsong fylld med vackra blommor. Snödropparna får nu hänga på rad i små miniflaskor framför spegeln i hallen.
o
Överallt i huset har jag grenar av alla de möjliga slag, allt för att det ska kännas som vår här inne. Här i ett utav fönstren i hallen är det en lärkgren som har börjat grönska.
o
Här i Hjo ser det ut att bli en dag med solsken, hoppas solen lyser även hos er!
o
Trevlig helg!
Kram Marie

55 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..tänk att du redan kan plocka in små söta blommor från trädgården..här ligger snön i tjocka drivor ännu.
Kraaam Anette

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilka underbara bilder!
Det riktigt sjuder vår!

Ha en fin dag!
Kram Annica

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Så härligt med snödroppar! Vårkänslor :)) Så fina bilder!

Hoppas du får en fin dag.

Kram Jenny

Loppisliv sa...

Snödroppar, ohhh det är vår det!!! Härligt!! Måste ut i trädgården snarast och se om de börjat kika fram :-) hoppas hoppas....

Vackra bilder Marie, din hall är så ljus och inbjudande. Vackert med grenar inomhus, det har jag också, det är så sött när de börjar knoppas. Ha nu en toppendag. Hoppas solen skiner på dig. Kraaaam P

Ett Vitare Hem sa...

Åh så vackra bilder!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Ann-Catrin sa...

Lika fantastiskt varje år.. precis som du skriver.. man vill bara att det ska gå fort nu..att alla snö ska väck.
underbara bilder Marie!

Kram och trevlig helg från ett lika soligt Stockholm
Ann-Catrin

Anonym sa...

Vilka vackra bilder och så vårigt med snödropparna i de små miniflaskorna!

Fint med grenar/kvistar. Passerar ibland på mina turer ett ståtligt lärkträd kanske jag ska ta några kvistar där. Lärkkottar är mina favvos.

Videkissar har jag haft inne drygt 1 månad.

Nu ska jag sätta fart här fyller år imorgon.

Ha en fin dag!

Kram Renate

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Underbart vårig bild med snödroppen.. så fint..
Ha en riktigt skön vårdag..
Kraam kram

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nå fikk jeg lyst til og dra til skogs og plukke meg noen grener jeg og:)
ha en fin dag
klemklem

Vit som snö sa...

Åhhh, din lyckliga du:) Såå underbart det både låter och ser ut! Din årstid ligger ungefär 1 1/2 månad före min! Härligt med knoppar som brister:)
Ha en fin vårdag!
Kram Cilla

Snögården sa...

Hej!
Nu är det vår , härligt med vitsippor.
Grannen har men inte vi lite avundssjuk faktiskt.
Kram Anni

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Det låter så mysigt med "det första". =) Var inne hos Anna-Malin igår och då hade hon hittat Lavendel. Och ljusare och ljusare bliir det på mornarna och kvällarna...mysigt!!!


Ha en fin dag!

Kram Camilla

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Åh nu är det vår ljuvligt!
Härligt med en till solig vårdag
det är bara o njuta

Må så gott
kram Tina

Tina sa...

Åh så mysigt med snödroppar! Själv har jag inte hittat några vårtecken än. Tomten är full med snö! :) Ni verkar ha kommit lite längre in i våren! Vi håller tummarna att vi får mycket blommor och mycket värme i sommar! Jätte fina bilder du visar! Kram

Designe sa...

Åh, har du snödroppar?! Va härligt! Fint med grenar oxå inomhus! Ha en bra dag! Kram :)

Njut av livets goda ting sa...

Oh va härligt med snödroppar.
Därjag bor har vi fortfarande massvis med snö och väldigt kallt på nätterna. Jag har plockat in lite kvistar från äppelträd som jag tittar på varje dag och hoppas på lite livstecken.
Kram
Jessica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Snödroppar - så ljuvliga!! Och vilka underbara bilder du visar. Så läckert med blommorna och kvistarna.

Jag försöker ochså skapa vårkänsla med massor av kvistar och lökväxter. Men ute så är det tyvärr fortfarande kallt, men solen lyser idag.

Ha det gott, Kram Monica

Färjtorp sa...

Hej och gomorron!!
Så glad jag blev när jag hittade hit igen, var längesen jag kikade in ju!!
Har startat en ny blogg sen en tid tillbaka.

Så fina bilder, och härliga kuddar på rad.

Kram Johanna
fd mysigalantligating

Lisas torp sa...

visst är det härligt att äntligen kunna plocka in de första vårblommorna! Åh, så vackert!
Kram
Lisa

rustik charm sa...

Hej Marie.

Å så ljuvligt, snödroppar:)Det är vår det. Fint med kvistar oxå:)

Här skiner solen, underbart:)
Hoppas du får en fin dag.
Kram Kristina

Vintage House sa...

Hej
Så himla fint njuter av dina bilder:)
Så härligt ljust och läckert.
Nu är det jobbigt bläää, men golvet blir fint.
ringer dig
kram
sandra

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!
Å vad mysigt att plocka in de första....
Här är också sol idag!
Kram Agnetha

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hej Marie
Visst e det härligt att VÅREN e på G :)
Ha en fin dag å kolla gärna
KORTEN från Maleviks Rosenträdgård :)
Håkan

Mitt hvite hus sa...

Så deilig... her har de ikke kommet så langt enda... men de kommer nok.. de er så søte...

og greiner er med å skape vår

nydelig var dette..
klemmer til deg =)

ulrika sa...

Hej Marie vad underbart med alla häriga grenar du tagit in,hoppas jag med få se snödropparna snart.Ha en bra dag kram Ulrika.

Sara sa...

Hej hej!
åhh "droppisar" som jag älskar!! =)
Jag har några små stackare här i landet men dom har inte kommit upp ännu, dom är ju såå söta!
Det känns så bra att våren är på väg tycker jag,det är ljusare på kvällarna och inte lika kallt längre=härligt!
Hoppas att allt är bra med dig.
Kramar

Patricia sa...

Härligt att kunna plocka in våren lite i förskott .. =)

Jag åkte igenom Hjo i lördags, hade kunnat vinka då .. om jag vetat vart du bodde .. hi hi

Må så gott!
Kram Patricia

Lantliv i Norregård sa...

Vad söta, vilket härligt vårtecken!!!

Kram Malin

Jeanettes hus sa...

Håller med dig Marie. Lika härligt varje år att kunna ta in dessa små skönheter.

Så fina bilder du visar.

Det verkar som om alla bloggisar har blivit proffs plåtisar!

Ni är alla så duktiga.

Önskar Dig en härlig helg, själv kommer jag att besöka ditt fina landskap, skall hem till Myran.
Kramisar Jeanette

Drömmar och Verklighet sa...

Vad fint det blev att hänga dem så vid spegeln :)

hoppas du får en skön eftermiddag :)

Kram Anna

Terese sa...

Trevlig idé med snödropparna i miniflaskor, lånar kanske idén :)
Har massor av små flaskor sen vårt bröllop, hade placeringskort till dem då.

Tack för inspirationen!

mammamia sa...

Snödroppar är ren och skär lycka!! Skånekram!

amelie sa...

Åhja, när snödropparna kommer så känns det verkligen som vår!
Du har det så vackert Marie! Alltid lyckas du!
Kram Amelie

Lilla Blanka sa...

Halloj Marie!

Åh vad fint med snödropparna i de små glasen!
Ute blommar våra snödroppar också för fullt, jag tror att jag får ta in några stycken jag med ;)

Kraaaam, syns snart!
Mia

Vita Unika sa...

Förlåt om du inte gillar sånt här, men jag tänkte tipsa om min tävling. Vinsten är fin och personlig ljushylla; http://vitaunika.blogspot.com/2011/03/bloggtavlingen-ar-igang.html?showComment=1300232164482#c7955564400950133791
Välkommen att tävla!

Hulda sa...

Ja, slikt er kjærkomment! Nydelig snøklokke du har funnet. Og så sart og fin den er der den henger i glassflasken. Lekkert!

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Har bara en snödroppe. Och den har jag inte råd att ta in ...Jag njuter ute av den. Ha en go kväll från Maria

Rosor och Spetsar sa...

Kul ide med flaskorna på tråd och vackert också naturligtvis.
Visst är det härligt att det är ljust längre var dag nu och att små små blommor kikar fram.
Ha en skön helg
Kram
Annelie

Linda sa...

Ljuvligt! Nu fnns det hopp om våren =)
Kram, Linda

Lollo sa...

Nu blir jag avundsjuk! Vill också plocka snödroppar! :)

Älskade pion sa...

Åhh,dom är helt gudomligt söta dom där snödropparna.Hoppas att du får en skön helg vännen.Kram Ulrika

Mona/Villa Tverrteigen sa...

Nydelig:)
Ha en fin weekend.
Vårklemmer fra Mona:)

Vita verandan sa...

Gillar din hall mycket, så fin!
Hoppas du får en skön helg
Kram Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen älskar all din inspiration du bjuder på, här blir det lite grenar till helgen i olika flaskor. Underbart att blogg världen finns så man bara behöver kika in till er alla underbara människor som förgyller min dag.
Kram Theres

Anonym sa...

Ja underbart med de små snödropparna. Idag får de vila under ett snötäcke hos mig igen. Men det smälter nog snart bort.
Ha en skön helg.
Kram Marita i Björkhagen

Squirrelhaus sa...

These photos are wonderful, they are bringing me a lot of spring smiles today! It snowed in Anchorage yesterday, ha,ha!
Have a great weekend!
Chris :o)

Blåbärs och smultronstället sa...

Det är så fint att plocka in grenar som knoppas under våren.
Ha en fin helg i solen.
Susanne

rockpaperscissors sa...

Love your beautiful photos.

Nanna sa...

Det är helt underbart med den sol som lyser idag. Hoppas att den håller i sig hela helgen!
Så supersnyggt du har det i ditt hem... Det blir så vackert ljus i bilderna.

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vad underbart Marie!! Har ni redan fått snödroppar, det hade jag hopp om för ett par dagar sedan & så kom snön... :)

Önskar dig en fin helg!

Kram Jes ♥

Yvonne sa...

Du har alltså snöfritt, här i södra Dalarna ligger snön i drivor. Men kvistar kan man ju ta in för att få lite vårkänsla inne. Det ska jag göra imorgon.
Hälsningar Yvonne

Handplockat sa...

Njuter av dina bilder denna söndags morgon
Hoppas du får en fin fin söndag
här är det dropp från taket solsken och fågelkvitter som gäller!!!

Emma sa...

Vad härligt med vårblommor, nu går vi åt rätt håll!
Ha en bra dag.

Kram Emma

Marias Château sa...

Det har varit en ljuvlig dag här i Skövde också. Så härligt!!!! Känns nu äntligen som att våren hittat hit :).

Vad smakfullt det blev med snödroppar i små flaskor.
Väldigt smart idè :).

Kram Maria

Annemary sa...

oui le soleil brille et c'est le Printemps !!!!!!!!! je suis ton blog depuis quelques semaines et j'en suis ENCHANTEE et je le regarde à tous moments ...merci de ta gentillesse et de tes Merveilles ça me fait du bien de te lire même si c'est traduit !excuses moi d'écrire en français ,je t'écris de Suisse de Genève et te remercie de me faire RÊVER big hugs & love