fredag 4 mars 2011

Bilder från min butik

Klockan är bara 5.30 och jag har redan varit vaken en timme. Var klarvaken och kände att jag lika gärna kunde skutta upp och göra något vettigt, så nu har jag redan hunnit med en hel del, hihi. Snart är det dags att väcka övriga familjen och åka iväg till jobb, förskola och fritids, men först tänkte jag hinna med ett litet inlägg här på bloggen.
o
Idag blir det som utlovat bilder från min lilla butik. Har hittat en hel del nya saker bl.a ljusstakar, glaskupor, mycket vitt porslin m.m. Min mamma har gjort vackra kuddar och så finns det som vanligt ett litet sortiment med blommor.
o
o
o
o
o
o
o
o
Butik Vita Ranunkler
Skövdevägen 28 Hjo
Öppet lö-sö kl.11-16
Varmt Välkomna!
o
Önskar er en trevlig helg!
Kram Marie

53 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint, så vakert..Vad gulligt du har slagit in alla små blommor i papper..så ska jag också göra, jättefint..
Ha nu en jättefin helg
Kraaam Anette

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Det er så masse vakkert der hos deg...nydelige bilder.Ja..her våkner jeg hver morgen mellom halv fem og halv seks:)Opp og hoppe....
ha en riktig koselig dag..
klemklem

Lisas torp sa...

Du har verkligen en jättesöt butik!
Hoppas att helgen blir lyckad där!
Kram
Lilsa

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!!!
Å så himla fina inspirerande bilder från din butik!!!!
Ha en trevlig helg!
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

Oj det var tidlig på morgenen... men jammen får du gjort en del da..

så mye fint i butikken din.. masse fine saker =)

klemme r

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint ser fram mot när vi kommer ner i maj!
Visst är det en skön känsla att på morronen tassa upp före alla andra, så mysigt...
Ha en riktigt fin helg!
Kram/Lena

Hagagården sa...

Vilken underbart fin butik du ser ut att ha,där skulle jag vilja vara,fniss....
Kram o ha en fin fredag.
Ninni

Squirrelhaus sa...

Love your blog!!!! I have started following it!
From the frozen north (Alaska)
Chris :o)

jakt,skor,barn,inredning sa...

Säger bara wow ! Du sprider massor med inspiration med dina bilder, sååå fina. Ha en skön dag ! Nilla

Grodmamman sa...

Måste bara försöka komma iväg till din butik någon gång!:) Nu i helgen åker vi till fjällen, men kanske nästa gång du har öppet. Din loppis är i alla fall inskriven i almanackan!:)
Ha en bra helg.
Kram

Lilla Huset sa...

Du ser ut att ha det så fint i din lilla butik och de rosa ranunklerna är väl för ljuvliga. Ha nu en riktigt skön helg och sälj mycket!/Kram Merja

LOTTAS HOME sa...

Underbara bilder från din fina butik.
Trevlig helg!
Kram Lotta

sylvia sa...

hei Marie.
åå så alldeles bedårende du har pyntet i din butikk,
skulle virkelig ønske jeg bodde nær deg.
her har du pyntet med hjerte.
ønsker deg en nydelig dag.
klem fra sylvia

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jag längtar efter att träffa dig också.....
Vi får helt enkelt ta och bestämma datum nu känner jag. Annars sitter vi där till hösten och undrar vad som hände....

Så underbart det är med de rosa ranunklerna. Åhhhh jag blir alldeles varm inombords. Den där vita soppterrinen med lock - ohhhhh! Tänk att jag blir lika lycklig varje gång jag ser bilder från din ljuvliga butik.
Ha en riktigt bra helg och tack för hjälpen med paketet.
Kram Mia

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka härliga bilder och så ljuvliga ranunkler.

Hoppas du får många besökare i helgen

Kram Teres

Vita verandan sa...

Mycket fint, jobbar tyvärr men kanske skickar jag S til dig....
Du somna nog gott i kväll:)

Ha en bra helg och hoppas på mycket folk

Kram Anna

Millas hem sa...

=)

Bara ler...urfint alltihop!

Ha en fin helg du kreativa kvinna!

Kraaam

Anna sa...

Så vackert du har i butiken Marie! Underbart! Är det kuddarna som ser ut som mjölsäckar med text som din mamma har sytt? De är såååå fina!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Systrarna vitt sa...

Ohh det är bara tokfint allting, och alla fint inslagna blommor och växter...inspiration inför helgens pyssel alltså :-). Trevlig helg.
Kram Liselott.

elsamarianne sa...

Jättefina bilder.Så härligt vår-likt du har det i butiken. Får se om jag hinner ta en titt. Vill nog gärna ha en liten paus i köksrenoveringen, och vad passar då bättre än en tur till Hjo?
kram elsamarianne

anna sa...

Åh vad mycket fint! Många vill ha saker....önskar jag bodde närmre!
Blev framför allt helt kär i kuddarna, är det rosnamn jag skymtar? Helt ljuvliga! Och boken Honning och Flora.... Gah!

Loppe sa...

Åh så fint, kære Marie ♥

Längter til Hjo, men det får vente ..

Måske til maj ...

Ha´ en super trevlig helg !!
Kram
Loppe

tyziana sa...

Your store is fabulous photos and a visual feast!
Too bad you're so far away, I would often visit you!

Bruno och Mig sa...

Helt underbar bilder! Njuter och inspireras. Gillar verkligen att du slagit in blommorna i vackra papper. Det ska nog jag ta o göra med några av mina också. Fint!

Ha en skön fredag
Kramar L

Nelli sa...

Wonderful! Very nice!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ååh så mycket fint du har i din butik! Så synd att jag inte bor lite närmare:)

Ha det riktigt gott
Stor Kram Annelie ♥

Designe sa...

Oj, så tidigt du var uppe!:) Du har såå mycket fint i din butik! Trevlig helg! Kram :)

Anonym sa...

Det ser jätte fint ut Marie! Lycka till i helgen.
Kram Marita i Björkhagen

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Underbart är ordet!! Du har ordnat allt så fint..skulle lätt kunna köpa allt!!

Lycka till med din helg nu!!

Kramis Sanne

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Oj vad du är morgonpigg, önskar att jag blir det, i varje fall en gång i mitt liv. Vad mycket fint du har i din butik. Måste stanna till om vi gör våran tur runt Vättern med start i Askersund.
Ha de gott
Kram Marie

Vintage House sa...

Wow vännen så tidigt...
Hoppas du massor av besökare imorgon, underbart vackra saker du har hittat........
Kram kram kram kram söta du.
sandra
Kul att du tyckte om fönsterna.
kram
sandra

FRENCH LAUNDRY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FRENCH LAUNDRY sa...

Marie,

Your shop looks heavenly. I just love everything in it!

Have a great weekend,
Judy

Margareta sa...

Hej Marie!!
Så mycke fiint!!
Blommorna och allt är ju så fantastiskt arrangerat. Man kan bara titta och titta....
jag ser så mycket jag skulle vilja ha.....

Önskar Dig all lycka i helgen!
Kram Margareta

kråke sa...

Finns det lite plats kvar å skriva här eller??:)) Skämt åsido.. ljuvliga bilder med smakfull inredning och härliga detaljer...kanske kan planera in en rutt till din härliga butik så småningom:))

kram å trevlig helg..

kråke

Lantliv i Norregård sa...

Så himla fint!!!!!!
Kommer vara trångt kan jag tro;o)

Kram Malin

Loppisliv sa...

Ohhh Marie så mycket fint du visar, din lilla butik är helt underbar, ska bli kul att få se den live i år. sött med lökarna i korgon omvirade av tårtpapper. Ser massor av vill ha saker överallt. Ha nu en fin helg. Kraaaam Paula

Åsa sa...

Vilka underbara saker och kannon bilder du ha. måste titta vidare på denna sidan. Blir så glad av den
Ha en underbar helg
Kram
Åsa

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

oi.. det var tidlig....
men så mye vakkert,så vakkert, så bedårende vakkert i butikken din...
klem,magny

Puumuli sa...

Hej Marie!

Hamnade på din fina blogg av en slump; du har det väldigt vackert här!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från bloggen Puumuli i Finland

Anonym sa...

Gokväll, söta Marie!

Du har så otroligt mycket fint! Vill ha det mesta hihi;

Hoppas du får en lyckad helg med många besökare i din underbart fina butik!

Varma helgkramar Renate

Petit Eyekiss sa...

Det kan man kalla en riktig "Godisbutik"
Lycka till med helgförsäljningen!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Oj oj så mycket fint du har hittat!
Nu blev jag sugen att handla :)
Kanske jag åker ner en sväng!


Ha en fin helg!

Kram Sirpa

Tulipa sa...

Helt underbart att få kika in i din butik, det är sååååå vackert...Din fingertoppskänsla är ljuvlig!

Men Marie, hur tidigt vaknar du..*hihi*..då skulle jag inte ens drömma om att gå upp....

Kraam Mariette

Anonym sa...

Hej Marie!!
Hoppas allt är bra med dej och att du haft många besökare hos dej i helgen.
Undrar över priset på hyllan där det står en vit kanna med eukalyptus??
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Älskade pion sa...

Åhhhhh,så mycket vackert.;)Ha en fin dag.Kram Ulrika

Fröken Grön sa...

Så vansinnigt mycket vackra saker! Jag blir så nyfiken på var du hittar allt, - åker du runt på loppisar och auktioner, eller säljer du även nya saker?
Synd att Hjo ligger så långt bort, det hade varit så kul att få titta in i din lilla affär!
Önskar dig en fin söndag.
/Anna-Karin

Melinda - mamma till Julia sa...

Hej Marie! :)
Så härliga foton, och en sån fin butik! Får jag låna en bild och skriva om att jag tycker att en grej är väldigt fin? Jag hade tänkt låna bilden som visar pärlhyacinterna i så fall!
kram Melinda

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Hulda sa...

Fantastisk vakre bilder fra butikken! Så herlige de rosa ranunklene er. :) Lekkert! Faller alltid for din stil og innredning, Marie. :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint du har IGEN :))
Det ser så vårigt ut också,så nu måste väl våren snart var ahär.
Kram
Marie

Lina sa...

Oj så mycket fint!! Varför är det inte närmre?!! Jätte fina kuddar. Vad kostar dom? Ha en fin söndagkväll!!

Nordisk gammelt sa...

Så fin din lille butik er;o)