fredag 25 mars 2011

Blåsiga vårbilder

Vill börja med att hälsa från min mamma att hon tackar allra ödmjukast för alla kommentarer och mail angående hennes väskor. Vad roligt att så många gillade dem! Några har frågat vad hon har använt för färg när hon har textat?Svaret är textilfärg från Panduro och så en tunn pensel.
o
I onsdags när vi var lediga planterade jag årets första blommor ute i trädgården. Det var inte världens mysigaste stund, för det kändes som om både jag och blommorna skulle blåsa bort i de hårda vindarna, hihi. Men en liten vårplantering med lila penséer och pärlhyacinter blev det iallafall, om än en något vindpinad sådan.
o
Bilderna är inte så bra eftersom det blåste ordentligt även igår när jag skulle fota, men de inger väl åtminstone lite vårkänsla om vad som komma skall.
o
Ha en trevlig helg!
Kram Marie

32 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Marie,

Åh vad mysigt med planteringar ute!! Äntligen! Våren är här ♥

Önskar dig en jättefin helg!

Kram Jes

Dessie sa...

Godmorgon Marie.
Åh va härligt att kunna plantera ut. Våriga vibbar så här på Fredagen, tack för det. =)

Ha en fin helg.

Kram Dessie

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Ja, jag vet! Jag och barnen var ju också lediga i onsdags och det såg mysigare ut genom fönstrena än det var när vi kom ut. Riktigt kyligt var det.
Igår var det däremot väldigt skönt här, vindarna var tom ljumna.

Så fint med första planteringen.

Ha en skön fredag!

Kram Camilla

Njut av livets goda ting sa...

Men åhh så härligt att kunna börja och plantera ute.. det går kanske om nån vecka här.
Får njuta av dina bilder sålänge.
Ha en fin fredag.
Kram
Jessica

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Hoppas allt är bra
Vilka härliga bilder så vårigt!

Ha en jättefin helg
kram Tina

Systrarna vitt sa...

Jo visst ser det vårigt ut. Tänker ta en sväng om blomsterlandet idag och köpa bla några penseèr.
Ha en trevlig helg.
Kram Liselott.

Loppisliv sa...

Det ser jättefint ut Marie, vårkänslor får man absolut av dina bilder. Gud så underbara väskor din mamma gjort, himmel vad duktig hon är. Ja man ser varifrån du ärvt pysselnerven den saken är klar :-)) Ha nu en toppenhelg. Kraaam Paula

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Det samma önskar jag dig!
Ha en riktigt fin helg!
Härligt med vårblommor!
Visst var det en rejäl storm.

Kramar Sirpa

Vintage House sa...

Hej vännen
Härligt med lite uteplantering mina får vänta tills vi flyttar hem:)
ser ut som en härlig dag
ha det nu så mysigt i helgen
kram
sandra

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ha en trevlig helg du og:)
klemklem

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, här blåste det också rejält igår. Just nu sitter jag i köket med en kopp kaffe och solens strålar bryter genom trädgrenarna utanför..... Det lovar gott detta :)

Längtar också efter att plantera lite blommor och ställa ute på trappen. Det får nog bli i slutet på nästa vecka kan jag tro. Just nu bara målar, målar och målar vi. Men igår blev Jan klar med taket och nu ska här snart börja inredas - yihhhhaaaaa!
Sen har vi bara resten kvar ;) ;) ;)

Hälsa "mamma" att väskorna är helt fantastiska. Jag fick lyckorus när jag såg dem.

Får inte riktigt till datumen, men jag mailar snart igen så får vi se.

Ha nu en riktigt fin helg och en stor, stor kram.
Mia

gamla skolan sa...

Hej Marie ! Ljuvligt när man kan börja plantera ute ! Du har gjort så fint ! Önskar dig en riktigt trevlig helg ! Kramar // Susanne ♥
ps din mammas väskor var helt underbara :)

Grodmamman sa...

Gillade också din mammas väskor!:)
Härligt med vårblommor ute, har inte tagit tag i detta ännu men är så lycklig över att all snö i trädgården i alla fall är borta!
Ha en skön helg!
Kram

Patricia sa...

Jag var på väg o köpa ute-blommor i onsdags men här blåste det med kallt och jag kände att det kan vänta någon dag .. =)

Men nog är det inspirerande o härligt när man fått till sina byttor på trappen .. i helgen kanske det blir av .. =)

Jättehärlig plantering fick du till i alla fall, trots blåsten .. =)

Trevlig helg!
Kram Patricia

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du gjort, här uppe i norr är det länge innan det går ställa ut några blommor. Mycket snö har vi kvar tyvärr är riktigt less på denna vinter.Men det är tur man kan ha vår innen i alla fall, har inhandlat penseer igår så det får bli ett arrangemang på köksbordet istället. Ha en mysig helg.
KRam Theres

rustik charm sa...

Hej Marie.

Så mysigt att få börja plantera ute lite nu. Ska nog köpa med mig några penseer hem imorn från stan.

Ja attans vad det har blåst här dom senaste dagarna. Trodde huset skulle blåsa bort ett tag, hihi:).

Ha en härlig helg.
Kram Kristina

Karin sa...

Go´fredag!

Visst är det härligt att kunna "våra" lite ute. Det är så skönt att kunna komma ut i naturen, på tomten, balkongen... och börja få utlopp för vår kreativitet *ler*.

Ha en bra helg och hoppas på mycke vårväder i hela vårt avlånga land.

Kramar:)

Designe sa...

Så vackert och vårigt trots blåsten! Sol hade du ser jag!:) Vi har haft stormigt hela veckan och även idag men solen skiner som tur är!:) Trevlig helg! Kram

elsamarianne sa...

Jo nog blåste det lite igår. Märktes liiite på de fyra färjeturer som jag tog igår under vår micro- Tysklandsresa.
Kändes som om man varit borta jättelänge...
kram elsamarianne

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Attans vad det blåste igår även idag också har det blåst en del. Vi har firat förlovningsdag och ätit våfflor idag.

Fina våriga bilder du fått till trots blåsten.

Ha nu en riktigt fin helg och gör många, många loppisfynd i Köpenhamn.

Helgkramar Renate

Lantliv och Loppis sa...

Va härligt med årets första vårplantering ute i det fria! =)
Hoppas du får en skön helg!
Kram Ellen

Rosor och Spetsar sa...

Nu blev jag sugen på att plantera lite ute jag också, men det får vänta till nästa vecka när det ska bli lite varmare igen.
Och att din goa mamma är konstnärlig det visste jag ju, men du så snygga väskorna är och så underbart textade.
Vilka vackra fågelburar du har där på hyllan i förra inlägget också.
Kramar
Annelie

Älskade pion sa...

Underbart med vårblommor.Ha en fin helg vännen.Kram Ulrika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Marie!!

Bilderna inger verkligen vårkänslor precis som du vill!!

ha det gott!! Kramis Sanne

fialka012 sa...

Krásné...

Line fra huset på landet sa...

Vakre vårbilder:) Herlig når solen skinner og man begynner å tenke på vårsysler.

Ha en fiiin søndag.
Klem fra Line

Minasverden sa...

Hei
Vakre vårbilder du hat tatt:)
Ha en fin fin dag.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så fina bilder!! Det är alltid en alldeles speciell känsla att få plantera ut de första vårblommorna...

Vi har också helt galet blåsigt här.
Ha det gott, hälsningar monica

Vita små hjärtan sa...

Så vårigt och fint. Men visst är det så trist när det ska blåsa.
Så himla läckra väskor hon gör. Riktigt konstverk!
Kram Agnetha

Marias Château sa...

Vilket vackert blomsterkonstverk du skapat. Tufft av dig att trotsa vinden och plantera:). Själv höll jag mig ganska mycket inne i helgen.

Trevlig vecka!
Kram Maria

Essay_writer sa...

nice photos