måndag 21 mars 2011

En härlig helg!

Måndagen är här och helgen är över för den här gången. I lördags hade jag en toppenmysig dag tillsammans med mina gulliga vänner Mia, Anna och Carina, en dag som gav massor av härlig energi och inspiration. Igår grejade vi med lite allt möjligt här hemma och njöt av det underbara vädret.
o
På bordet i hallen står fortfarande mitt blåa fönster. Det är ju det fönstret som ska bli till ett skåp i badrummet. Vi har dock haft så mycket för oss så "projekt skåp" har fått vänta.
o
Fönstret samsas med vackra blommande kvistar från trädgården......
o
....och en trälåda fylld med inspirerande läsning. Här boken Belle Blanc, rekommenderas varmt!
o
Ha en bra vecka!
Kram Marie

27 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken mysig helg ni har haft..alltid roligt att träffa likasinnade..
Sååå fina bilder..
Kraaam Anette

tales from an oc cottage sa...

What beautiful pictures...and you have the Belle Blanc book! You are so lucky!!

m ^..^

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det låter som du haft en härlig och skön helg! Så mycket vackert du visar, fönstret är alldeles ljuvligt ;) Verkar vara en underbar bok också...

Hoppas du får en fin start på den nya veckan!

Kram Jenny

Mina drömmars hus sa...

Vilka fina bilder och vilket otroligt fint fönster. Blir nog riktigt fint skåp av det.
Ha en skön början på veckan
AC

Loppisliv sa...

Godmorgon Marie! Vilken härlig helg du haft :-) Ohhh ditt lilla blåa fönster, det är ju bara så sött, den där boken har jag också, riktigt fin är den, jag tokälskar White Livings heminredning. Fin måndag, Kraaam Paula

Millas hem sa...

Hej Marie!

Så fint fitt gamla fönster passar in. Det låter som om helgen har gått i inredningens tecken, eller hur? Alltid lika roligt att träffa människor med gemensamt intresse! Ja, jag har kikat i boken och där ser ut att vara mycket fint! Däremot vill jag fråga om du har Honning & Flora boken "hemma"? Den är jag lite intresserad av.

Kram och ha en fin dag!

C

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Jag trodde att du vat i Danmark.
Vad kul att träffas!
Låter mysigt.
Visst var det en toppen fin helg med det vackra vädret.

Ha en fin vecka!

Kramar Sirpa

Ps.. fins boken kvar ifallatt jag skulle kunna svänga förbi ?

Vita små hjärtan sa...

Låter som en mysig helg. Ja vi har ju haft ett så fint väder.Ljuvliga kvistar som blommar hos dig.
Ha en mysig måndag.
Kram Agnetha

Jennyshemochharmoni sa...

Låter som du har en underbar helg. Det behöver man verkligen! Få fylla på lite energi efter en bister vinter. Hoppas att allt är bra med dig vännen! Du visar så ljuvliga vårbilder, härligt! Stor varm KRAM Jenny

Lille vildand sa...

Ha en deilig uke i ditt herlige hjem;)

Anonym sa...

God Morgon/fm Marie!

Härligt du har haft det så mysigt med dina vänner och att det gav dig massor med energi och inspiration.

Vackra blommande kvistar du hämtat från din trädgård och idag ska ljuset äntligen segra, vårdagjämning. Trälådan är också så fin med inspirerande läsning.

Nu har jag firat min födelsedag i tre dagar och på onsdag ska min vän Lotta bjuda mig på lunch och fika.

Ha en fin start på veckan!

Kram Renate

rustik charm sa...

Hej Marie.

Å vilken mysig helg:)Kul att få träffa vännerna.

Den boken vore kanske något för mig:)
ha en bra dag.
Kram Kristina

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Det låter som du haft en fantastisk helg!:) Och vackra och våriga bilder bjuder du på också:)

kraam Izabell

Änglarum sa...

Hej! vad mycke fina bilder du visar... ja helgens väder gjorde att man fick energi! Ha de gott kramiz Jessica

Maria ( Idekroken ) sa...

Jeg blir så inspirert av å titte inn til deg :)
Du viser så utrolig mye fint, lyst og lekkert :)
Klem fra meg

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Vad synd!
Var jag för sen igen! :(
Lite synd fakrtikst...

Hoppas att du får en bra vecka!
Vilketv fint väder det blir idag igen.
Jag håller på att tömma en kattvind/Som har varit arbetsrum och det ska bli nått...
Där hade docksängen varit så fin!

Ha det gott!

Kramar Sirpa

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Tittar in och önskar dig en härlig vecka. Och vilken go helg du haft :) Och jättefina bilder. Kramar Maria

Ardisia sa...

Ditt fönster är bara för underbar! Kommer att bli så fint skåp. Vi har också två "projekt skåp" på G, men inte prio ett liksom..

Så roligt att ha likasinniga vänner :) Kan tänka mig att ni hade det jättemysigt!
Kram Mia

Min lantliga dröm sa...

Hej!

Härligt fönster! Ibland måste man bara vänta på att inspirationen ska infinna sig innan man sätter igång med projekten. Oftast blir slutresultatet bättre så :)

Ha det så gott!
Kram Ulrika

JACQUELINE sa...

AMAZING BLOG!!!

greetings from switzerland
Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

kråke sa...

Vill ha..vill ha..vill ha det där fönstret;))

kram på dig

kråke

Linda sa...

Ljuvliga bilder! Det vackra fönstret gör sig fint på borden i väntan på att bli badrumsskåp =)
Kram, linda

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Tack själv, det var så himla kul att träffas! Och nu är jag superladdad inför loppisen, hihi *längtar*

Ljuvliga bilder, klassiskt vackra Marie-bilder

Kraaaaam
Mia
PS ja just det, det var ju den där boken jag skulle beställa :)

Lilla Blanka sa...

ps mail ;)

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Tack för att du tittat in hos lilla mig.
Vilka vackra bilder av blommande kvistar, jag tog in några förra helgen men de har bara blivit lite, lite gröna :)
Vilket fin hem ni ser ut att ha.
ha en skön tisdag.
kram
Jessica

ulrika sa...

Hej MARIE, vad glad jag blev när jag såg att du hadde varit inne hos mej,va roligt att du hadde en så fin helg ,tack för alla underbara bilder du visar,får mej att må så gott .kram Ulrika.

Ingrid sa...

Så väldigt vackert...