onsdag 23 mars 2011

Min kreativa mamma

Solen lyser och det ser ut att bli en härlig dag. Passar perfekt då jag och barnen är lediga (jag och Vera är ju alltid lediga på onsdagarna, men den här onsdagen är även Elsa hemma då det är studiedag i skolan). Frågade barnen igår vad de ville göra på sin lediga dag och båda två svarade i kör att de ville vara ute och leka i trädgården. Så idag blir det en utedag, tror att jag bl.a ska plantera några penséer.
p
Nu till något helt annat! Min fantastiskt kreativa mamma har varit i farten igen. Denna gången har hon sytt väskor som hon sedan har handmålat rosnamn på. Jag tycker de blev helt underbart fina, måste nog fråga om hon inte kan göra en åt mig också. Dessa kommer finnas till försäljning i min butik.
o
Här hänger de på rad i hallen på våran övervåning, får nog hänga där tills det är dags att ta ut dem i butiken nästa vecka.
o
Ha en härlig dag!
Kram Marie

52 kommentarer:

Snögården sa...

Hej!
Vilka vackra väskor, duktig mamma!! det är tur att man har dem.
Kram Anni

emilias gömmor... sa...

Vilka ljuvliga väskor, och vilken mamma sen! Ha en trevlig dag i trädgården!

Kram Mimmi

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så utrolig fine vesker,så flink din mamma er...de der går nok fort unna:)
Ha en koselig dag med barna ute....
klemklem

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt underbara väskor... Skoj med volangen i bottnet !
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Hej vännen,
Så fina de är och så vackert textat:)
Du får hälsa din mamma......
ha en skön dag ute:)
kram
sandra

Sara sa...

Hejsan

Vilka vackra väskor hon har gjort :-)
Kram

signerat 71 sa...

Hej,
Så vackert. Förstår inte hur din mamma kan texta så fint. Hälsa henne att de var så fina.
Kram J

LantlivsAnette sa...

Nämen såå ljuvligt fina, de kommer du att sälja snabbt..
Kraaam Anette

Ann-Catrin sa...

Gud så fina väskor..
din mamma är väl för duktig hon..
(verkar likna min)
de där kommer gå som smör i solsken.

Hoppas ni får en ljuvlig dag i trädgården
kram
A-C

C STARK DESIGN sa...

Jätte fina små enkla väskor, vilket jobb att skriva texten för hand. Har hon använt textilpenna?
Kram Catharina

Squirrelhaus sa...

These bags are wonderful!!!
chris :o)

Frøken Anker sa...

Det er nogle meget smukke og up to date tasker, din mor har syet. Og en sød detalje med flæsen i bunden af tasken.

Hav en dejlig dag
Birgitte

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Jätte fina väskor.
Mycket kan man skapa själv och härlogt att få hjälp.
Synd att vi inte är hemma när du har öppet nästa gång :(
Men det ska bli kul att åka iväg till Bloggträff :)

Ha en härlig dag ute.
Ida har stått sedan klo 06 och tittat ut att hon vill gå ut och leka :)
Men först bllir det babyrytmik och Stor och Liten :)

Kommer du få in mer av dom böckerna?
Tänkte att det är roligare köpa från dig än någon annan ?

Ha en fin onsdag!

Kram Sirpa

majra1 sa...

Riktigt fina väskor!
Vilken tur du har att dina barn vill vara i er trädgård.
Frågar man mina blir det alltid att åka med bil nånstans... :/

Mari

Skogslyckan sa...

De var verkligen kanon snygga, vilken mamma!! Min mamma undrar alltid vart jag fått min kreativa förmåga ifrån, för hon har ingen alls... Ha en fin dag ute!
Kram Pia

ide-puffen sa...

Vakre vesker. Flink mor!
Fin dag i tradgården med dine små.
Hei hopp
Randi

Systrarna vitt sa...

Oj så supersnygga. Önskar jag kunde texta så snyggt. Idag är även min lediga dag och jag ska måla en stol, träna och vara i trädgården en stund = kvalitetsdag :-).
Ha en fin ledig dag.
Kram Liselott.

ulrika sa...

Hej marie,vilka ljuvliga väskor,hoppas du får en fin dag ute med dina barn,kram ulrika

decorina sa...

wonderful

Älskade pion sa...

Vilka supersnygga väskor,hoppas att dom finns till försäljning i Maj.;)Ha en skön ledig dag.Kram Ulrika

Vit som snö sa...

OTROLIGT vackra väskor!!!
Vad duktig hon är! Märks var din kreativa gen kommer från;)
Låter som en underbar dag för dej o barnen:) Plantera penséer...det dröjer lite till för min del men den tiden är härlig!
Ha en riktigt fin dag!
Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

sagolikt vackra marie, saknar dig, vi hörs lite mer på mejlen, varmkram lotten

Patricia sa...

Ja det var söta väskor .. hur kan man texta så för hand .. otroligt .. =)

Här är det med ledig dag för mig .. skönt!

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra väskor!
Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram/Lena

Krillas Krusiduller sa...

Men så fina! De skulle jag absolut kunna tänka mig att lägga vantarna på!

Kreativitet går i släkten ser jag!:)

Kram och solhälsningar!

Nordingården sa...

Vilka otroligt fina väskor och en sån dukig mamma du har, det ligger i generna ser jag!!! Mycket fint, de blir trevliga att ha i din urmysiga butik!! Soliga vårhäln med takdropp, från Nordins gård!

Hulda sa...

Utrolig lekre vesker moren din har sydd! Så fine de var der de hang i gangen hos deg. Virkelig skjønne! Flott med teksten på. :) Passer supert i interiøret ditt, skjønner om du også vil ha en. ;)

Belle blanc får jeg snart i posten, den virker kjempefin!

Lilla Huset sa...

Himmel vilka fina väskor! Hälsa mamma att det gjorde hon bra och de kommer att sälja slut på nolltid. Ha en riktigt go dag i trädgården med tjejerna!/Kram Merja

rustik charm sa...

Hej Marie.
Me å så fina:)Din mamma är så duktig. Hade jag varit hemma nästa gång du har öppet så hade jag nog knipit en:)
Ha en härlig dag i trädgården.
Kram Kristina

Lilla Blanka sa...

Helt underbara Marie, jag blir alldeles lycklig när jag ser dem! ♥

Kraaaaam
Mia

Helena Dovier sa...

Jättesnygga väskor! Väldigt snygg kombination av material, färg, textning och volang. Vilken duktig mamma du har!

Kram från Helena

Färjtorp sa...

Plantera pensér!!!! Det låter underbart men det lär ju dröja x antal månader till här...

Jättefina kassar hon sytt, så duktig.

Ha en härlig dag!
Kram Johanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbara väskor förstår att du vill ha en själv.Ha en bra dag.
Kram Theres

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Vilka ljuvliga väskor! Så duktig hon är din mamma.

Hoppas ni haft en fin dag i solen!

Kram Jenny

~♥ Sanna ♥~ sa...

Så himla fint! Hur kan man måla så snyggt! Skriva är ju en sak men att måla ä ju svårare tänker jag mig!
Dom kommer nog att gå åt i ett nafs!
Hälsningar Sanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina väskor och vad duktig din mamma är på att texta, så vackert!

Önskar dig en fin kväll!
Kram,
Regina

Margareta sa...

Men,så fina väskor.Vilken konstnär hon är din mamma.Och du också förstås.
hoppas ni haft en fin dag du och flickorna.Här har det blåst styv kuling....Men snön smälter ju fortare när det blåser och inte blir det så blött heller.

ha det gott!
Kram Margareta

Anna sa...

Helt ljuvliga påsar, hälsa din mamma det :)

Anna

Linda sa...

Så fina! Förstår var du ärvt din känlsa för färg och form ifrån:)
Kram, Linda

Zinkhjärtat ♥ sa...

Otroligt fina väskor!
Stor Kram Annelie ♥

Jenny sa...

Hej Marie!
Hoppas du och dina tjejer haft en härlig ledig dag!

Åh vilka fina väskor, vad duktig din mamma är!!

Kraam Jenny

Designe sa...

OJ, så vackra! Va duktig hon är! En riktig villha-väska! :) Kram

Ardisia sa...

Nu vet vi vart du har ärvt din kreativitet =)Häftiga väskor!

Skönt med lyxtid med barnen så här mitt i veckan! Det behövs =)
Kram Mia

Mia Maräng sa...

God morgon!
Väskorna är ju helt underbara.Hoppas att ni fick en mysig dag i trädgården. Må så gott.
Kramiz Mia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Så fina väskor! Tänk vad mammor kan...

Låter underbart med en dag i trädgården. Här tillbringas dagen inomhus, dottern har feber med tillhörande förkylning.

Njut av dagen, hälsningar monica

Vita verandan sa...

Duktiga mammor vi har! De var riktigt fina. Hälsa det!
Kram Anna

linnea-maria sa...

Åh vad de är fina!!! Perfekt för sommarens trädgårdsutflykter. /Therese

Charmigt lantligt sa...

Hejsan!

Så underbara väskor, duktig din mamma är =)

Önskar dig en trevlig helg
Kram
Sanna

Made in Persbo...Carina sa...

Hej där, och tack för senast. Var så himla roligt att träffas :)
Ja du, var du fått din talang och krativa ådra från råder det inget tvivel om ;) din mamma är så otroligt skicklig!

Honning og Flora boken var helt underbar! Å så jag gillar den :)))

Kram på dig!
C

StrandviksVillan sa...

WOW vilka snygga väskor!!
Verkligen välgjorda och så vackert textat på dom. Gillar den lilla volangen nedtill också.

Trevlig helg!

Handgjorda drömmar sa...

Vilka underbara väskor!!!
Superduktig mamma du har :)
Kram Marie

Anonym sa...

Vilken kreativ mamma du har! Väskorna är helt underbara. En riktig "vill ha väska".

Kram Renate