onsdag 6 april 2011

Kyrkoljusstake

Vi var ju som sagt var på en jättestor loppmarknad i Danmark för någon vecka sedan. På den här loppmarknaden finns allt från saker för 5 kr till dyra antikviteter, man kan lätt spendera många timmar bland alla försäljare (över 500 utställare). Jag var ju där för att handla varor till butiken, men en sak fick följa med mig hem.

Har i många år suktat efter en gammal kyrkoljusstake men eftersom de är sååå dyra har det aldrig varit aktuellt att köpa någon. Men ibland ska man ha tur!!! Hittade en försäljare som sålde en massa vackra franska saker till helt ok priser, så nu är jag ägare till denna vackra ljusstake.


Ha en bra onsdag!
Kram Marie

37 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Grattis så masse:)Ekstra koselig og få noe som en har ønsket seg lenge:)
Ha en fin vårdag...
klemklem

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fin, en sån vill jag också ha !!!! Kan tänka mig att du hittade jätte mycket fint, ska bli spännande att få se då du har det i butiken sen..
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fin det står en sån på min önskelista också....
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Squirrelhaus sa...

I love the candlestick holder, I think its one of the prettiest I have ever seen. Such a special treasure, I love it!!!!!!!!
Chris :o)

linnea-maria sa...

Oj vilken tur du hade! Den är jättefin!! Kram /Therese

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon Marie !

Vad fint och den hör ju hemma där hos dig.
Så fint det blev
Vad kul med ett sånt stort loppis och det är ju tur att du åker dit så vi får handla av dig sedan :)
Kanske terrinen kom därifrån med:)

Ha en fin dag trots dimman,
nu ska vi börja göra oss i ordning och åka till stor och liten och babyrytmiken.

Ida älskaralla öppna förskolor!

Kram Sirpa

Vintage House sa...

Hej vännen
Den är vacker vacker vacker
slå dig en signal idag:)
kram
sandra

Patricia sa...

Va kul att ha så nära till en sån stor Loppis .. =)

Och kul att du fick tag på din efterlängtade ljusstake, den var fin!

Må så gott!
Kram Patricia

Lille vildand sa...

NYYdelig!!!

M A T B L O G G E N sa...

Sååå jättefin! :-)

/ Jenny

Anonym sa...

Hej, vännen!

Den är underbart fint. Påminner om en jag har fast den är nytillverkad. Vilken lycka att få komma på en sån stor loppis.

Är så nöjd med ballerinaskorna!

Ha en fin dag!

Kram Renate

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vad jag hade njutit på en sån loppis, härligt!
& vilken läcker ljsustake du köpte, hoppas du visar mer spännande sen :)

Kram
Tiina

Designe sa...

Så fint! Så underbart med en stoor loppis!:)

Igår kom min underbara väska! Gillar den jättemycket! Kram :)

decorina sa...

I love your photos....!

Vackra Magnolia sa...

Kikar in hos dig idag och nujter av ditt fantastiska hem =) Hoppas att du får en underbar dag min vän Kram Tina

Lotta sa...

Ååå grattis Marie , vilken fin ljusstake .
Va glad man blir när man hittar det till slut .
Kram/Lotta

Franskir draumar sa...

tillykke, det er så dejligt når man endelig får det man længe har drømt om. Jeg ønsker mig også sådan en - eller 10 ;0)

Den er meget smuk den du har fået fat i - nyd

med venlig hilsen
Dagný

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lilla Blanka sa...

Såå himla fin Marie..! ♥

Kraaam
Mia

Hanna sa...

Ha en fin dag!
kram
Hanna

Vilmas Hus sa...

Åh, vilken fin!! Förstår att du är glad!! Har bokat in er loppis i maj, ska bli jättkul, hoppas kunna göra några fynd!!

Ha en bra dag!
Kram Charlotte

Anki sa...

Åh vilken fining...förstår att den fick följa med hem!

Ha en fin dag!
Kram Anki

Norr om Köpenhamn sa...

Vad skoj att du också fick fatt i en fransk ljusstake :o) De är alldeles underbara!
Jättekul att träffa dig med på loppisen och få ett ansikte och en röst på bloggisen ;o). Hoppas resan hem gick bra sen, ni hade ju en bit att köra. Vem vet, vi kanske ses nästa gång.....den loppisen missar man inte för nåt i världen ;o)

Ha en skön dag idag!
Kram Ulrika

Made in Persbo...Carina sa...

Å va fin den är! Så roligt att du äntligen hittade en! :)))

Kram på dig vännen,
Carina

Loppisliv sa...

Ohhh så fin Marie, en sådan vill jag också ha :-) Vilken lycka att hitta såna skatter, det var ett loppis som heter duga med andra ord...fniss :-) Finfina bilder i förra inlägget utanför din butik, dörren är så fin med sitt rutiga fönsterspröjs, så mycket härliga detaljer överallt. Ha en toppendag. Kraaaam P

ide-puffen sa...

Åh så fin den er. Vakker. Grattis.
Lucy you :)

Kos dag
Randi

stallnilsen sa...

Kjempefin blogg, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og, ha en fin dag, Lisbeth ;O)

Lisa.L sa...

Underbaaaar :D skulle också vilja fara till Danmark och shoppa loss på loppis :D kram

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan! <3

Åh ibland ska man ha tur! Vilken vacker ljusstake och den passar ju så bra i ditt hem!

Nu ska jag kika runt lite här inne hos dig, det var ju så länge sedan!

Kram Anna

Linda sa...

Fantastisk ljusstake, skulle passa fint hemma hos oss också...
Kram, Linda

Margareta sa...

Vilken ljusstake!!!!!Sååå fin!!
Den står det Marie på...

Ha det gott!
kram Margareta

Rummet för välbefinnande sa...

Tack för senast Marie. Det blev så fint med sakerna här hemma och jag är så glad för dem.
Skulle nog kunna tänka mig din ljusstake också faktiskt *ler stort*
Ha det gott!
Kram

Vita små hjärtan sa...

Heeelt underbar!!!!! Vilken lycka att hitta den. Å till vettigt pris!
Ha en fin dag. Här kom solen nu på em, men attans vad det blåser.
Kram Agnetha

Essay_writer sa...

beautiful

Sussi / Sussinghurst sa...

jeg er selvfølgelig ikke misundelig, men eeeeeeeeiiii den lysestage kunne jeg godt finde plads til her hos mig :-)

Rosor och Spetsar sa...

Vilken skönhet.
De är så vackra.
Jag har en så otur att jag jobbar när ni har er loppis, men det kanske blir någon mer gång
Kram
Annelie

Floristakademin sa...

Åh..vad fin! Jag vill också gå på loppis