fredag 29 april 2011

Loppis 7 maj 2011

Nu kommer det bli ett långt inlägg med mycket text, här kommer allt ni behöver veta om min loppis/marknad den 7 maj. Om det ändå skulle vara något ni undrar över är det bara att ni skickar ett mail.

Vi börjar med lite praktisk information. Loppisen startar kl.11 och slutar vid 16. Adressen är Skövdevägen 28 i Hjo. Det är jättelätt att hitta hit eftersom vi bor på en utav infartslederna ner mot staden. Det finns inte så gott om parkering precis utanför huset, så kom gärna i god tid eftersom ni kanske kan få gå en liten bit.

Förutom jag själv kommer följande bloggare finnas på plats i min trädgård och sälja saker.

Lilla Blanka
Vintage House
Made in Persbo
My lovely things
Whilsamt-vitt & lantligt
Rummet för välbefinnande

Sen kommer även min danska vän Pernille med butiken Pernilles.com finnas här och sälja vackra gamla saker från Frankrike och Belgien. Kika gärna in i hennes webbutik, hon har massor av fint!!!

Min butik är givetvis öppen och där kommer ni denna dag hitta min mamma (själv kommer jag befinna mig vid loppisborden). Många har mejlat och frågat om jag kan tipsa om fler loppisar/butiker i närheten så jag kommer att sammanställa en lista som ni kan ta med er (ni hittar den där jag står och säljer mina prylar). Observera att det är kontant betalning som gäller även i butiken och att butiken endast har öppet på lördagen denna gången.

Jaha, det var nog all information som jag kan komma på just nu. Även om det skulle regna denna dag kommer vi givetvis ändå genomföra loppisen (då blir det en massa partytält i trädgården), men vi hoppas ju förstås på sol!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

32 kommentarer:

Njut av livets goda ting sa...

Det låter som om det kommer att bli fantastiskt kul denna dag. Det skulle vara otroligt kul att komma dit och se er alla och shoppa lite.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Härliga livet sa...

Åå det låter ju jätte kul.Önskar jag kunde komma men det är alldeles för långt bort från mig. Jag får njuta av bilderna i din butik istället. Hoppas det blir en bra lördag.
Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Säger som övriga, det låter som det kommer att bli en fantastisk dag. Vad roligt med så många andra bloggare som kommer att sälja hos dig.

Önskar dig en solig dag!
Kram,
Regina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt..den som ändå hade kunnat komma..suck..men lova att fota massor o visa oss sen på din blogg !!
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Hej vännen
Ska bli så kul att snart få träffas det var ju ett tag sedan nu:)
kram och en skön fredag.
sandra

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morghon Marie!

Ha en trevlig helg!
Vi får hoppas och hålla tummarna för en fin helg med mycket Sol!

Kramar Sirpa

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, det ska bli så kul att ses igen alla på en gång.
Bilen kommer nog att vara fullpackad på vägen ner skulle jag tro.....
Sen finns det kanske en viss risk att det följer med en del hem också "hm, hm, hm"
Ha nu en riktigt bra helg så ses vi snart!
Stor kram Mia

Nordingården sa...

Åh, hade jag bara bott lite närmare hade jag kommit direkt, vilken dag ni kommer att få med alla dina vackra saker och alla andras med!! Ha en härlig helg Marie!! Mari.

Designe sa...

Så härligt! Om jag bara hade lite närmare skulle jag oxå komma! Låter jättetrevligt! Hoppas ni får fint väder! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Gomorron!

Det kommer att bli kanonväder! *håller tummarna*

Det skall bli så kul att träffas igen, och att se alla de andra, så jag längtar verkligen till nästan helg =)

Vi hörs snart!
Kraaaam
Mia

Hemmavid sa...

Låter fantastiskt!
Hoppas ni får en underbar dag - med fint väder och massor av härliga loppisfynd!

Tyvärr är det lite långt att åka för min del.. Men jag vill gärna se bilder såsmåningom!

Kramen Jenny

ulrika sa...

Hej hoppas ni får en trevlig dag ,önskar jag kunnat vara med kram ulrika

Lisas torp sa...

Det låter verkligen kul med loppis! Säkert kommer den att bli lyckad också med så många spännande bloggare som är med!

Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Lena Kristina sa...

Vad snäll du är som sammanställer listor odyl till folk. Nu har vi bokat ett hostel i Hjo, jätteroligt tycker jag :)

Har dina tjejer Mailegkaniner? I sådant fall vilka storlekar

Härliga bilder som vanligt hos dig, nu blir det bröllop här i vardagsrummet. Ha en bra helg!

Kram Lena

Snögården sa...

Hej!
Kanske heter det friss?
Om man ändå hade kunnat komma.Så underbara bilder.
Kram Anni

Vilmas Hus sa...

Jag kommer!! Tar med mej Jessica och kanske några fler!! Ska verkligen bli superskoj och roligt att ni är så många, kommer bli svårt att inte vilja köpa allt:))

Ha en fin Valborg!
Kram Charlotte

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad skoj det låter.Tänk om jag ändå kunde ha kommit.Hoppas att ni får en kanonhelg.Önskar dej en fin valborg.Kram Rita ♥

♥ Pia... sa...

Hej.. det är inte utan att jag är lite grön måste jag säga...Vilken rolig dag ni kommer få ha.. OCH loppis sen.. kan bara ana vilka loppisgrejer det kommer att vara med!! Men tyvärr kör man nog inte dit på en kafferast precis:) lycka till med försäljning och hoppas det kommer mycket folk..vilket jag TROR:)..trevlig helg.. kram..Pia

Hanna sa...

Ha en jätte trevlig helg!
Kram
Hanna

Molly sa...

Ja har sett fram emot detta länge nu men åker på å jobba.. Men kommer efter jobbet..hoppas de finns nå kvar då bara.. De ska bli kul..

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Synd jag bor så långt bort! Åker med buss till Ullared den dagen tills med dotter, barnbarn och lilla Nova.

Din loppis kommer att sälja massor och med alla dessa bloggare också på plats kommer det bli succé.

Önskar dig en trevlig Valborg och helg!

Kram Renate

Blandet-landhandel.dk sa...

ØV - jeg kan ikke komme...Det ville jeg ellers gerne, du har så mange fine ting! men det går ikke, jeg har supertravlt med at forberede Ledreborg messen...kommer du på besøg der??? Så LOV mig at komme og sige hej :-)
Kh Katinka, Blandet-landhandel.dk

Petra-Lantlig Charm sa...

Är från Hjo från början så en tur till dig vore ju trevligt! Har skrivit upp 7:e maj i almenackan nu!! Kan man kanske parkera vid Röda Boden (om den finns kvar?)

Ha en underbar dag!

Kram Petra

Puumuli sa...

Ha en trevlig valborg!

Kram
Sari från Puumuli

amelie sa...

Hej Marie!
Nu närmar det sig! Åh vad jag har väntat på denna dagen!
Ska bli så mysigt och roligt!
Ser verkligen fram emot det!
Ha en bra vecka så ses vi på lördag!
Kram Amelie

Hulda sa...

Kransene dine er så yndige. Virkelig vakkert. Flott måte du viser de fram på også. Til stor inspirasjon. Lykke til med loppis!

Johanna Stålros sa...

Jag blir galen, var ju hemma i Hjo förra helegn, men nu är jag tillbaka i Stockholm igen och då händer detta roliga- åhh jag som ÄLSKAR loppis:(
Vad är väl en bal på slottet....
älskar din blogg/ Hjohanna

Johanna Stålros sa...

Finns det förresten någon som åker från Stockholm så hör gärna av er....

Lotta sa...

Vore kul att komm, men du delar säkert med dig av vackra bilder på bloggen. Tack för den som ger oss alla kraft och inspiration. Kram Lotta

Monkan sa...

Önskar jag kunde komma men det är lite för långt att åka :) Men det skulle vara väldig trevlig att åka till urmysiga Hjo.

julia sa...

ååå,,vad mysigt det ska bli....!

Casa la Lotta sa...

Synd att jag har så långt. Skulle också vilja komma! Men, men....

Hoppas det blir en lyckad loppis-helg!

//Lotta