onsdag 27 april 2011

Loppisfynd

I ena fönstret i vardagsrummet står mitt senaste loppisfynd. Vet inte vad det kallas, men det är gammalt och kommer från Frankrike och här hemma får det fungera som både insynsskydd och dekoration.

Är inte så ofta som jag känner att jag "måste" ha något när jag är på loppis nuförtiden (det mesta av det jag hittar hamnar istället i butiken), men i det här fallet var det kärlek vid första ögonkastet.

En ständig kärlek däremot hos mig är ju som bekant blommor av alla de slag. Här vitsippor och ormöga i en skål på vardagsrumsbordet, så fantastiskt vackert i sin enkelhet. Det är ren och skär lycka att se allt som blommar ute just nu, jag blir lika lyrisk varje år över naturens skönhet!!!

Ha en fortsatt bra vecka. I nästa inlägg (fredag) kommer all information om loppisen. Tid, adress, vilka som kommer stå och sälja och all annan praktisk info. Vi ses då!

Kram Marie

36 kommentarer:

Lisa.L sa...

Woow,d va ett kanon fint loppisfynd :D kram

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Marie! Ohhh så fint fynd du gjort, en riktig skatt. Jag är numera likadan, är väldigt selektiv med vad som följer med hem...huset är liksom fullt :-)) Men den där franska järndekorationen hade jag också fallit för direkt..hihii Supercharmigt blev det där i ditt fönster. Stort GRATTIS till dina 4 år, tänk vad tiden går fort när man har roligt :-) Ha nu en fin onsdag. Stor kram Paula

Änglarum sa...

Det fönster gallret skulle jag vilja ha :) Man kan göra många fina fynd, ha en fin vecka kramiz Jessica

LantlivsAnette sa...

Åhhh..vilket fint kap du gjort, förstår att det hamnade inna hos dig i fönstret !!
Vad spännande att få höra mer om er Loppis nästa gång..
Idag visar jag spegeln som jag köpte av dig..den är sååå himla fin alltså..
Kraaam Anette

Linda sa...

Vilket fint loppisfyd du gjort! Förstår att du blev förälskad =)
Ha en riktigt skön onsdag!
Kram, Linda

Lilla Blanka sa...

Gomorron sötis!

Järnfrisen (eller vad den nu heter) passar så himla bra hos er, jättesnygg!

Blommor ja, de kan man ju aldrig tröttna på, de gör en liksom alltid glad :)

Kraaaam
Mia

Dronninghuset sa...

så vakkert!!
kjempefint i vinduet.
heldig som fikk tak i dette.-))
ha en fin dag, Marie.
hilsen Tove

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Vilket fint fynd du gjort! Ljuvligt ;)) Du har verkligen öga för fina fynd!

Hoppas du får en fin dag!

Kram Jenny

Njut av livets goda ting sa...

Godmorgon
Grattis till 4-årsjubiléet.
Dekorationen i ditt fönster är verkligen underbar :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

hemma hos lilla mej sa...

Vilket underbart fynd du har gjort till ditt fönster .Bara så snyggt.Ja du blommor kan man aldrig få för mycket av .Bara älskar blommor.Jag blir så himla glad av blommor.Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

ulrika sa...

Hej Marie,vilken underbar skapelse du fyndat bara så läcker ha en bra dag kram ulrika.

Vita verandan sa...

Jättefin och passar perfekt i fönstret. Jag börjar gå runt på loppisar och inte köpa något också, fast jag inte har någon butik. Vi ses på loppisen om vi inte möts tidigare. Är hemma med en sjuk Jacob i dag.

Kram Anna

Älskade pion sa...

Vilket fynd......hade också behållt det fyndet själv.;)Ha en skön dag.Kram Ulrika

Husprojekt Drömhus sa...

ååh vilken ljuvlig frise, älskar dom, jag har ju mina järngrindar från Frankrike som också är ljuvliga.
Järn & frankrike är allt är en bra kombination :)

Önskar dig en fortsatt solig dag
Kramar
Tiina

Designe sa...

Så fint!..och blommorna är underbara! Känner som du..behöver inte så mycket saker längre..letar inte så mycket i alla fall. Ibland dyker man ju på nåt riktigt fynd! Ha en fin dag! Kram :)

Systrarna vitt sa...

Viket superfint fynd du gjort. Det är ju precis som du säger, fynden är inte så många nu mera...hemmet är ju fyllt av loppis saker så man är mera kräsen när man letar.
Ditt hem är bara såå fint.
Ha en bra dag,kram Liselott.

Fossestua sa...

Så vakker! Skjønner godt at du falt for den :) I Norge kaller vi de for vindusfrise, eller jernfrise.
Spennende å gå på skattejakt på loppis, og ekstra moro når man finner noe så nydelig :)
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Lise

Vintage House sa...

Hej
Underbart läcker!
ha en ljuvlig dag vännen
kram
sandra

Villa Björkenäs Backen sa...

God dag !

Jätte fint!
Roligt med sånt gammalt franskt.
Visst är det fint med alla vackra
blommer.
Ha en skön ledig dag !
Kanske kan vi ses snart på din lediga onsdag!

Kram Sirpa

linnea-maria sa...

Åh vilket fint loppisfynd. Jag vet inte heller vad de heter men man sätter väl dem på ytterdörrar med glas. Visst är det härligt med blomstertid? /Therese

HOUSE of ADELA sa...

Men ooo så fint! Grattis till det loppisfyndet!=)

Kram
Adela

Anonym sa...

Ja, det var verkligen ett fint loppis fynd. Så vackra snirklar. Ja visst är det härligt med alla blommor. Det bara sprutar upp i rabatterna. Ormöga är jättesöta. Har jag snart i läxa:)Omphalodes verna;)
Jag hoppas så att jag kan komma på din loppis. Ska försöka hinna med att komma både till dig och sedan åka vidare på 40-årskalas:)
Kram Marita i Björkhagen

Millygarden sa...

Det var verkligen ett fynd. Den hade jag inte kunnat låta bli att köpa om jag hittat den.

Ha en fin kväll!
Kram Marina

Made in Persbo...Carina sa...

Å va vacker! Alldeles underbar!
....grattis till dina 4 år också! Själv har jag passerat två nu, och inte hade jag trott det för två år sen ;)))

KRAAM, Carina

Patricia sa...

Åh vilket fint fönstergaller du hittat .. jättefint!

Kram Patricia

Rachel Noelle sa...

~B~E~A~U~T~I~F~U~L~

Hugs,Rachel :)

French Farmhouse 425
www.shabbyfrenchforme.blogspot.com

Lilla huset på prärien sa...

Jag håller verkligen med dig Marie - det är VANSINNIGT vackert ute nu. Jag ryser nästan av allt underbart som slår ut. Idag såg jag första blomman på vårt körsbärsträd - inom en dag eller två kommer det stå i full blom! :)

Kram Jenny

Lena Kristina sa...

Hej Marie!

Grattis till dina fyra bloggår. Det är fantastiskt vad du har inspirerat under dessa år. Jag hoppas verkligen att du känner det hur många som fått njuta av ditt vackra hem och dina underbara kransar. Det är verkligen ditt signum :)

Nu blir inte lottens och min trädgårdsresa av så jag tror faktiskt att jag tar me en kompis och kommer till din loppis, det vore såå kul :)

Hoppas ni inte jobbar ihjäl er, jag vet verkligen hur mycket förberedelse det är inför ett sådant här projekt....hoppas det blirn lite njuttid för er oxå

Kramar Lena

rustik charm sa...

Hej Marie.
Vilket superfint fynd, passade jättebra där i ditt fönster:)

Ska bli så kul på din loppis:) tar med en vän so aldrig varit i din butik, hon ser jättemycket fram emot besöket:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Puumuli sa...

Det där kan man gott kalla för FYND! Så vacker den är! Tyvärr har jag aldrig sett liknande på loppisar eller annanstans...

Ha en fin kväll!

Kram
Sari från Puumuli

En doft av hemmets ting sa...

Hej! Tack, ja hoppas det bli fin med lekstuga och vet inte när bli klar men så gott jag kan. ;) Hoppas jag hittat nåt från era loppis som passa till lekstuga ;)

Vad bra att du fixa info i inlägg eller papper den dagen för LOPPIS och så vi få åka runt i HJO!
Mvh Lotta

Jennifer sa...

God kväll Marie!

Kan förstå dig och hade räknat med det att det blir efter loppisen!
Ska bli så kul att komma dit!
Är det mycket folk som ska komma ?
Kul med att du ordnar :)

Ha en fin kväll!

Kram Sirpa

fröken knopp sa...

Vilken lycka!! Så otroligt vacker!!!

Men visst har man blivit mer "kräsen" när man går på loppis, oftar går jag ut tomhänt nu för tiden..

Åhh ska bli så otroligt kul att få chansen att komma till din loppis, en bil full av goa bloggtjejer bli vi..:)


Varmaste Kramarna Elin

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Hoppas allt är bra med dig
Nu är det inte långt kvar till Loppisen
ska bli så roligt.

Jättefint loppis fynd passar så fint där i fönstret.

Ha det gott
kram Tina.

Levindas Värld sa...

Men oj vilket fynd!!! Menar du att du fyndat det på loppis? Det är ju helt otroligt i så fall, va roligt!! Förstår att du föll för det, det skulle jag roffat åt mig också om jag hittade nåt liknande :)

Ha det gott!

Lauras Lilla Hem sa...

Hej,
det är väl ett fönstergaller...jättefint!! önskar mig!! Hade du ställt in den i butiken hade jag lätt åkt mina 28 mil (om man räknar tor) för att köpa det...betydligt närmare än Frankrike...trodde att det var där på loppisar på landsbygden man kunde hitta så vackra galler!!

Kram maria