måndag 18 april 2011

Våran helg i bilder

Vilken fantastisk helg det har varit i detta underbara väder, härligt! Vi har hunnit med massor av saker samtidigt som vi har njutit i solen. Här kommer några bilder från våran helg.


Ett loppisbesök stod på programmet igår och där hittade jag äntligen ett skrivbord till Elsas rum. Så nu ska det till slut bli ordning i hennes nya rum, fler bilder kommer en annan dag. Elsa själv var mer än nöjd!!!


Min snälla mamma har varit här och tillsammans har vi röjt i trädgården. Nu har vi ett smärre berg av grenar,löv och annat som ska köras bort, känns underbart att ha en "nystädad" trädgård.


Lekstugan, som fungerar som förråd på hösten och vintern, har blivit tömd på trädgårdsmöbler och annat. Så nu kan barnen äntligen börja leka där inne igen.


Igår hade vi också barnkalas för Elsa som fyllde 7 år för ett par veckor sedan. Var ett par mysiga timmar med ett helt gäng med goa barn. Ja, det var en del av vad vi har pysslat med under helgen. Vad har ni gjort?

Ha det bra!
Kram Marie

38 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Åhh vad du har hunnit med mycket i helgen..jag har jobbat i Lördags, varit på Loppis, bakat..och städat..och piffat mitt nya skåp förstås..det visar jag idag..
Kraaam Anette
P.s Vilket fint skrivbord Elsa har fått, minns när mina döttrar fick sina första skrivbord, de var också gamla o vackra...

fröken knopp sa...

God morgon marie.. Oj låter som en underbar helg!! o vad mycket nui hunnit med!!

Här har helgen tillbringats ute, på jobbet o igår hade jag o några tjejer lite Loppis..
Men visst orkar man så mcyket mer när solen skiner?!

Varma Kramar Elin

sylvia sa...

gomorron til deg,
så nydelig en helg dere har hatt, koselig å gå på loppis å finne saker man leter etter,
snill mamma du har som hjelper i hagen,
tenker barna er glad de kan leke i stugan igjen.
graattis til henne som har fylt år.
ønsker dere en nydelig dag,
klem fra sylvia.

så håper vi været fortsetter.

Loppisliv sa...

Fint skrivbord lilla Elsa har fått, ser så mysigt ut!! Jag har också varit i trädgården och grejat, gjort vår fint. Det är sån härlig känsla, fast jag är inte färdig ännu, blir att ta en stund i eftermiddag efter jobbet också och röja klart, det är som ett gympass nästan, man blir helt mör i kroppen...hiiiii Ha en toppenfin dag, vi har strålande solsken här idag. Kraaaam Paula

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

En riktig koselig helg dere har hatt:)
Ha en riktig hyggelig påske og..
klemklem

Vit som snö sa...

Vilken mysig helg!!
Vårstädad trädgård är härligt!
Liksom barnkalas;))
Kul med nytt skrivbord för söta Elsa:) Får jag fråga om zinklådorna som hänger ovanför hennes skrivbord, dom var så fina, var har du köpt dom?!
Önskar en fin påskvecka till dej!
Kram Cilla

Systrarna vitt sa...

Så mycket ni har hunnit med,har också fått gjort en del städ och röj i trädgården i går och visst känner man sig nöjd eller hur?
Såå fint skrivbord du hittat.
Kram Liselott.

Vintage House sa...

Hej
Så fint skrivbordet är..
härliga bilder.
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så fint skrivbord! Låter som om ni har haft en härlig helg.

Vi har tillbringat helgen med att vända upp och ned på allt i sommarstugan och städat bort vinterns smuts och alla spindelväv mm. Så nu är det toppenfint inför påsken.

Ha det gott, hälsningar Monica

Njut av livets goda ting sa...

Oj va mycket nu hunnit med.
Men visst får man lite extra krafter av det fina vädret :)
Ha en fin dag
Kram
Jessica

Anna-Paulina sa...

Hej. Vad härligt grön gräsmatta ni har redan. Det brukar vara så skönt när man får städat trädgården. Då kan man njuta och påta. Fina bilder.

Älskade pion sa...

Vilken underbar lekstuga....tänk att få vara barn och leka i den.;)Ha en fin vecka.kram Ulrika

Tove sa...

hei du, koselig helg du,dere har hatt ;-))
flotte bilder fra haven også.
trivelig!!!

ønsker deg, dere, en riktig fin påskeuke,

hilsen Tove i
dronninghuset.b.c

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh du verkar ha hunnit med mycket i helgen. Här var det också loppis men tyvärr är det samma saker jämt.Längtar tills sommarens alla loppisar kommer igång.Sött skrivbord. Själv söker jag en järnsäng i vitt säkert som alla andra.
Ha en bra dag.
Kram Theres

linnea-maria sa...

Visst är det härligt att äntligen är det vår och vackert väder. Det är nog inte många i sverige som har suttit inne och ugglat denna helg. Vad kul att ni hittade ett sånt fint skrivbord till flickan. Det är faktiskt inte lätt att hitta till bra priser längre. Kram /Therese

Patricia sa...

Åh vilket fint skrivbord hon fick, det hade jag med blivit glad över .. =)

Låter som ni haft en härlig helg!

Och va mysigt kalasdukningen ser ut .. det var många år sen jag fick ordna barnkalas, min minsta är ju snart 20 år .. hi hi.

Ha en bra start på veckan!
Kram Patricia

Snögården sa...

Underbart lusthus.Det skulle man ha.
Kram Anni

rustik charm sa...

Hejsan Marie!
Låter som en riktigt ljuvlig helg.
Här har vi pysslat o fixat i trädgården. Men oxå njutit av solen, härligt:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Vackra Magnolia sa...

Hej vännen =) Vilka underbara bilder hoppas att din helg varit bra och hoppas att du får en underbar fortsättningen på denna soliga måndag Kram Tina

amelie sa...

Hej Marie!
Oj du har verkligen hunnit med mycket i helgen!
Elsas skrivbord ser jättefint ut!
Själv har jag fyllt år, så det blev mycket tårta. Sen blev det några loppisbesök och mys!
Hoppas att du får en fin påskvecka!
Kram Amelie

amelie sa...

Hej Marie!
Oj du har verkligen hunnit med mycket i helgen!
Elsas skrivbord ser jättefint ut!
Själv har jag fyllt år, så det blev mycket tårta. Sen blev det några loppisbesök och mys!
Hoppas att du får en fin påskvecka!
Kram Amelie

Vita små hjärtan sa...

Fin bildkavalkad på en mysig helg!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Linda sa...

Fina bilder! Skrivbordet är superfint och er lekstuga är fantastisk!!!
Ha en mysig påskvecka =)
Kram, Linda

House of Fiddeli sa...

Härliga vårbilder!

Livet på landet sa...

Underbara bilder & vilket fint lusthus!
Kram Helena

Färjtorp sa...

Vilken mysig helg ni har haft!
Ha en bra vecka.

Kram Johanna

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Låter som ni haft en toppenhelg! Underbart väder som jag hoppas håller i sig hela vårt påsklov.
Må så gott
Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en kanonhelg.Vad mycket du har hunnit med!!!!Vad fint skrivbord Elsa fick.Bara så fint.Önskar dej en fin dag.kram Rita ♥

gamla skolan sa...

Vilken mysig helg och vad ni har hunnit med !!
Härligt vårväder vi har nu !!
Kramar // Susanne ♥

Skatan sa...

Godmorgon Marie!

I går var jag så längten efter helg igen (även här var det soligt och skönt) att jag undertecknade jobbmejlen med trevlig helg. Lite pinsamt på en måndag. Man avslöjar sin arbetsambition...

Allt väl med dig?

HOppas det!

Sköt om dig,

Annakarin

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Åh vad härligt med en nystädad trädgård & vilken söt bild från Elsas kalas!!

Kram Jes

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Marie!

Det ser ju ut att ni har hunnit med en hel del igelgen och att ni har haft det mysigt! :)
Barn kalsa är ju aldrig fel eller hur ? :)

Härligt att ha städat i trädgården och lekstugan är ju så fin.
Vill ha ett sånt!

Ha en jätte fin påskvecka och vi kan ju hösras och ses efter påsken!

Ha det gott!

Kram Sirpa

Och njut!

Vita verandan sa...

Tack för orden om reportaget! Det blev jättefint ett sommarhem verkligen. Många bilder som inte kom med men så är det...
Ni har haft lite samma sysslor som vi i helgen. Fast jag har jobbat och det är nog S som får ta på sig äran:)
Kul för Elsa att få ett skrivbord, hon verkar vara en pysseltjej. Hälsa och gratta i efterskott. Jag kommer på din loppis. Jag har fått nytt schema så jag blev helt plötsligt ledig den helgen!

Kram Anna

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Visst är det underbart med nystädad trädgård. Vilket fint kalas bord till lilla Elsa :) Kram från Maria

Ullis sa...

LÅter som en underbar helg! Vackra bilder!
Ullis

Norr om Köpenhamn sa...

Jättefint skrivbord du har funnit! Jag har ett sådant avlutat ute i garaget som tyvärr blev vattenskadat nu i vinter. Men jag hoppas kunna rädda det, måla det vitt och göra en ny dator/pyssel-plats i ateljén :o) Idéer, idéer... ;o)

Glad Påsk på dig!
Kram
Ulrika

Millygarden sa...

Ser att ni haft en härlig helg. Juvlig tid nu när man kan vara ute i trägården påta äta och bara mysa.


kram Marina

Anonym sa...

Du har hunnit med mycket roligt i helgen! Jag har också grejat i trädgården och så har jag lyssnat på min dotter när hon sjöng så fint med kören. En solskenpromenad hann jag också med. Såg det fina reportaget i Skaraborgsbygden. Kände direkt igen lekstugan på framsidan och undrade om det var du som var med inne i tidningen. Och så var det ju:) Vad roligt! Jätte fint reportage.
Jag avslutar min första praktikperiod i morgon. Det har varit såååå roligt på Hellekis säteri!
Ha en fin vecka!
Kram Marita i Björkhagen