måndag 2 maj 2011

Ett pyttelitet akvarium

Kan redan nu tala om att den här veckan kommer bloggandet bli lidande, har hur mycket saker som helst som ska fixas inför lördagens loppis. Så jag får helt enkelt bli en bättre bloggvän nästa vecka, ska dock försöka få till några egna inlägg.

På bilderna ser ni mitt pyttelilla akvarium som jag hittade på en loppis i Danmark för ett tag sedan, visst är det gulligt? Det här är en sån där sak som jag helst skulle vilja ha i varje rum, gissar att det kommer få flytta på sig ofta, hihi.

Ha en bra dag!
Kram Marie

26 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Verkligen jättefint!

fröken knopp sa...

Såå fint Marie!! Har länge hållig ögonen öppna efter ett akvarium men aldrig hittat något, men ny loppis säsong ligger ju framför oss, så kanske i år..:)

Ses på Lördag!!
Kram Elin

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..ett sånt skulle jag gärna vilja ha..
Ha det gott
Kraaam Anette

Ett Vitare Hem sa...

Åh så gulligt var ju tom mindre än dte jag hittade i början av året ;o)
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Margareta sa...

Ja,Du,vem skulle inte vilja ha ett sånt.Men man kan ju drömma och leta....En dag kanske....

Förstår att det är en vecka med mycke arbete som ligger framför,men så roligt samtidigt.

Kram margareta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
LYCKA till med loppisen. Kommer garanterat att bli toppenkul. Jag hade tänkt komma ned, men så körde det hop sig på hemmaplan så jag har fått stryka det, tyvärr!

Ha det bra, hälsningar monica

amelie sa...

Jättefint!! Har länge letat efter ett men dem är inte jätte lätta att få tag på! Ha en superbra vecka Marie så ses vi på lördag!

Kram Amelie

Hanna sa...

Fint Kram
Hanna

Anonym sa...

Åååh så gulligt ditt lilla miniakvarium är! Har nyligen avvecklat mina fiskar och har ett åttakantigt akvarium på ca 90 l. Funderar på att ha gröna växter där. Har inte bestämt mig ännu.

Ha en fin vecka och lycka till med loppisen!

Måndagskramar Renate

Anna sa...

Det var jättecharmigt!!

Lycka till med loppisen, hade jag bott närmare hade jag nog kikat förbi :)

Anna

Vintage House sa...

Hej
Så läckert det är:)
emailar dig senare idag...
kram
sandra

Kerstin sa...

Kjempefint, og så smart å bruke til lys ♥
Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint det skulle jag vilja ha.Lycka till med allting inför din loppis.Ha en skön dag .Kram Rita ♥

rustik charm sa...

Hej Marie.
Men så sött:)Nåt sånt skulle jag vilja ha, ett så litet vore riktigt fint.
Ha en fin vecka.
Kram Kristina

Petra-Lantlig Charm sa...

Åh vilket sött akvarium! Ja flyttar runt gör de flesta saker man bara har ett av :-)

Hoppas verkligen jag kan komma på lördag. Vi ska på konsert på kvällen så det ska väl inte vara så svårt, hihi!

önskar dig en trevlig dag och en spännande vecka!

Kram Petra

LOPPISLIV sa...

Ohhh så sött litet akvarium, urgulligt!! Kraaaam P

Millas hem sa...

Hur sött som helst!=))

Ha en fin dag!

Kraaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk... vi hade ett par akvarium ute i garaget men de sålde vi... Nu så här i efterhand kan man ju ångra det. För det är ju fint även utan fiskar...
Kram
Marie

Lantliv och Loppis sa...

Det var ett riktigt fint fynd! :)
Önskar jag åxå kunde springa på loppisar i danmark....och frankrike... *haha*
Ha en fortsatt fin dag!
Kram Jennica

Njut av livets goda ting sa...

Superfint/gulligt/läckert akvarium.
Ha en finfin kväll.
Kram
jessica

Lotta sa...

Men va gulligt det var !
Tur det är så litet då om du ska hålla på och flyttat det med dej jämt .
Lycka till med loppisen , vem vet jag kanske dyker upp .
Kraam/Lotta

Älskade pion sa...

Så charmigt.Hoppas att du får många besökare till helgen,kan tyvärr inte komma.:(Kraaaaaaaaaaaam Ulrika

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Lycka till på Loppisen :) Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Kramar från Maria

Marie - Sofias syster! sa...

Så litet och fint akvarium! Förstår att du är glad för det fyndet.
Hörde att ni pratat i tfn, du och syrran. Kul! Tyvärr blir det ingen utflykt till loppisen den 7:e i år. Men kanske har du startat en tradition nu, så vi kan ses en annan gång... ;-)
Kram/Marie

Toregårds lilla Lotta sa...

Men ett sånt gulligt akvarium. Förstår att det är en favorit.

Mvh
Liselott

Livet på landet sa...

Åhh vilket ljuvligt fynd!
Skulle oxå kunna tänka mig ett par sådana;)
Önskar dig en härlig kväll!
Kram Helena