onsdag 4 maj 2011

Planteringsbord

Mitt planteringsbord fick en ny plats under helgen. Förut stod det vid garaget, men eftersom vi ska börja bygga ut det här i vår så kändes det som att bordet bara kommer vara i vägen. Så nu har det fått en ny plats invid trappan till huset.

Det är den här delen av huset som vi byggde till för några år sedan, här inne återfinns numera våran hall. Dock är ännu inte utsidan helt färdig, här saknas både trappräcke och ytterlampa bland annat, kanske kommer det på plats nu under våren/sommaren.

Älskar när man kan börja vara ute och fixa och dona med sina blommor igen. Är en flitig användare av mitt planteringsbord, här både planteras det och binds kransar.

Idag hoppas jag att vädret blir lite roligare än igår, vem vill ha snö och hagel nu??? Inte jag iallafall! Tittar febrilt på väderkartan flera gånger om dagen nu inför lördagen, än så länge ser det ut att bli helt ok! Håll tummarna för att prognosen fortsätter så!

Ha en bra dag!
Kram Marie

32 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen vad fint...den som ändå kunde plantera ute nu..vi har såå kallt ännu..
Ha det gott
Kraaam Anette

Margareta sa...

Oh,så mysigt det ser ut.
Tråkigt bara att vi har -4 nu på morgonen......fryser....
Men till helgen ska det bli bara sååå fint.Det tror vi på.

Ha det så bra!!
Kram Margareta

Squirrelhaus sa...

Very cute planters!! I love them!
Have a great week!
Chris :o)

Dronninghuset sa...

Været skifter fort om våren,- håper du får sol til helgen.
Nydelige stemorer på det nederste bildet. For noen farger, vakkert!
ha en fin dag, klem Tove

LOPPISLIV sa...

Vad fint du gjort Marie!! Ser så harmoniskt ut, och lite lila blommor älskar jag, särskilt penseér och lavendel....Lovely!!! Ja nu hoppas vi på en solig helg. Kram på dig //P

Vintage House sa...

Hej
Håller verkligen tummarna för en värmare och uppehåll i helgen...
Ringer dig imorgon, prismärkte lite igår:)
Underbara bilder....
kram
sandra

Vita verandan sa...

Mysigt det blev med bordet där.
Nu håller vi tummarna för vädret, vore så tråkigt om det kommer regn.

Kram Anna

Skogslyckan sa...

Efter att ha lördagens datum inskrivet i almanackan i flera månader, blir det ändå tyvärr ingen Hjo tripp för mig..bu hu.. Klockan tio igår kväll ringde norska bekanta, och ville komma fredag till söndag. Hej hopp snabba pix. Klart man inte kan säga nej. Ja ja det blir väl fler gånger...
Ha det så gott!
Kram Pia

Hemmavid sa...

Det var verkligen fint!

Jag har också en gammal symanskin som står - kanske ska jag göra som du och bygga om den till planteringsbord!??

Bra idé!
Tack för tipset!

Kramen Jenny

Vita verandan sa...

Du har mail...
Anna

Petra-Lantlig Charm sa...

God morgon!
Precis den idén jag tänkte ut igår med min gamla symaskin som bara står och dräller hos mina föräldrar :-) Var lite osäker på om det skulle bli för litet bara, men nu ser jag ju att det blir jätte bra, hihi!
Riktigt mysig planteringshörna :-)

Klart jag håler tummarna att det är strålande sol och VARMT på lördag!!

Har lyckats få med mig mamma och syster!! Det ska bli så roligt!!

Ha en jätte fin dag!

Kram Petra

Norr om Köpenhamn sa...

Så fint, så fint med planteringsbordet vid dörren :o) Ser väldigt välkomnande ut!

Önskar sååååå att jag kunde komma upp till din loppis på lördag, men med dålig planering o förberedelse känns det lite långt :o( Hoppas på fler tillfälle :o)

Hoppas värmen kommer tillbaks till dig snart och lycka till på lördag!
Kramisar
Ulrika

Nordingården sa...

Å vilka fina inspirerande bilder Marie, så vacker planteringshöra och fina blommor o blått och lila!!

Pärlsockret har upphört att falla från skyn, i af för i dag=) Mari.

Nellie sa...

Jag gör som du, och hoppas på lite varmare grader. Kollade på yr.no när jag vaknade idag, och än så länge ser det OK ut. Fast jag får nog tänka om lite avs klädsel...eller ta med mig ombyte!Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon Marie!

Visst ska vi hålla tummarna nu att det ska vända och bli finare väder till helgen.
Vilken skillnad om man jäför hur det var förra veckan.

Fint med att ha bordet där vid trappan.
Kommer det bli större i butiken ? ;)

Ha en skön onsdag och lediga dag!

Kram Sirpa

Livet på Vestergård sa...

Där gör sig planteringsbordet riktigt bra. Här får vi ännu vänta med att plantera ut blommor ett tag.

Ardisia sa...

Hejsan! så snyggt vid ingången! Gillar den svängda trappan!

Mitt planteringsbord får också flytta snart, just nu står det i vernadan, men ska få komma ut på bakgården vid husväggen.

Jo hoppas verkligen vädret blir lite roligare idag. Fy för snö & kyla!
Ha en fin dag! Kram Mia

marie sa...

Hej Marie!
Ni kommer få sol och värme på lördag!;)) Jag hade gärna önskat att tiden räckt till men jag hinner inte komma till en säkert helt underbar dag! Vilken snygg trappa ni har gjort, otroligt fint. Och dörren är som ett smycke, får man fråga var den kommer ifrån?
Ha det nu så gott sötaste Marie och lycka till!

Fröken C sa...

Så fint vid entrén!
Mysigt planterinsbord att stå o pyssla med blommorna vid:)

Ha det gott!
Kram C

rustik charm sa...

Hej Marie.
Så fint med planteringsbordet där vid entren:)
Vi ska tydigen få sol på lördag, detta håller jag verkligen tummen för:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Designe sa...

Åh va fint! Det ser så hemtrevligt ut! Man vill ju ha sitt planteringsbord placerat så man kan njuta lite av det oxå även då man inte planterar! Jag borde skaffa ett oxå som kan stå ute även om det regnar! :)

ulrika sa...

Hej marie,vad fint du har gjort,du är ju bara så duktig,man blir så glad av dina bilder,ha en bra dag kram ulrika

Lilla Blanka sa...

Hej gumman,

Det ser jättefint ut med planteringsbordet och de andra sakerna där vid trappan!

Bygga ut..? Vad har jag missat nu :o
Är det garaget eller butiken som skall byggas till kanske?

Vädret kommer att bli kanon p lördag, 21 grader o sol! =)

Kraaaaam
Mia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Ditt planteringsbord står som ett vackert smycke där bredvid trappan!! Så fint och skönt att ha ett sådant bord!!
Tänkte försöka att fixa till mitt i år!!

Kramis Sanne!!

bikim sa...

so so pretty!
!
take care,
Rosa

Anonym sa...

Ja, burr vad kallt. Jag håller tummarna för fint väder på lördag:)
Kram Marita i Björkhagen

Njut av livets goda ting sa...

Jättefina bilder på ditt charmiga planteringsbord.
Hoppas på fint väder och varmt!! framöver.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Tina sa...

Åh så mysigt med planteringsbordet! Jag saknar planteringsstället från "I Mitt Vita Hus" när jag ser ditt! Jag får nog bygga ngt nytt här i sommar tror jag! Så fina bilder du visar! Kram

Min lantliga dröm sa...

Hej
Fiffig idé att använda ett gammalt symaskinsbord :)
Jättesnyggt!
Kram Ulrika

fröken knopp sa...

Hej Marie!!

Har försökt att maila dig men det verkar inte som att det vill gå iväg..
Men jag försöker här o hoppas på bättre tur..:)

Finns det någon chans att få lägga undan en honning o flora bok tills på lördag?!
Efter vår 4 timmars bilresa är jag rädd att inte hinna i precis rättan tid o är rädd att bli utan en.. Så nämnde millas hem camilla att hon lagt undan en, skulle de funka för mig med??

Varmaste Kramarna o ser fram emot att besöka Hjo o din trädgård i strålande solsken med många glada skartt o minnen..:)

Anonym sa...

Åh, vad jag är lycklig över att ha hittat din blogg!
Såå vackra foton och så ser jag att det blir loppis på lördag. Underbart!
Vi har bara 5 mil till dej så jag ser fram mot lördagen.
Lycka till med alla förberedelser!
Farmor Kia

Anonym sa...

Planteringsbordet gör sig bra vid trappan! Vackra bilder!

Idag har det varit mestadels sol och temperaturen har legat runt +13grader. Håller tummarna att vädret blir fint på lördag. Ser lovande ut än så länge upp emot +20 grader! Inget mer besök av kung Bores hagel/snökanon vill vi ha.

Ha det gott och lycka till med allt!

Kram Renate