söndag 8 maj 2011

Tusen tack!!!

Dagen efter loppisen och jag känner mig fortfarande smått chockad över hur mycket folk som hade tagit sig till Hjo denna underbart soliga dag. Tusen tack till er allihopa! Jag hoppas ni hade en lika fantastisk dag som jag och de andra försäljarna hade. Vi har redan så smått börjat planera för en repris nästa år!!! Här kommer lite bilder på en del utav det som fanns att köpa.







En stor varm kram till Mia, Sandra, Anna, Carina, Mia, Nellie, Pernille, Kurt, Anette och hela min härliga familj som gjorde denna dag till något alldeles extra, ni är underbara!!!

Kram Marie

49 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Tusen tack själv nu ser man ju allt man missade ;o) Kommer gärna igen och pga köerna in i butiken kom jag inte in där igår men som jag sa till dig igår jag stannar till senare när jag far ner till systersyster.
Ha en härlig söndag!
Kram/Lena

Loppe sa...

Hej Marie

Oh hvor fint og massor med fantastiske ting. Jeg kunne desværre ikke komme i går, vores tur til Hjo ligger i juni i år, men til næste år, så kommer jeg!!!

Kram fra Loppe

Snögården sa...

Önskar att man kunde ha varit där! Kram anni

Anonym sa...

Vilken underbart solig dag det blev. Vad roligt det var. Jag fick med mig flera fina saker hem. Vi fick en jätte fin resa mellan Hjo och Falköping. Har aldrig åkt den vägen förut. Men vilken vacker natur det var den vägen:)
Kram Marita i Björkhagen

Anonym sa...

Åh så masse fint dere hadde til slags på loppis! Der skulle jeg ha vært. Skulle ønske norske loppis var så fine som deres.
Mvh Hilde

Rummet för välbefinnande sa...

Nu är jag här igen - men TACK SJÄLV!
Ni är helt fantastiska som fixat till allting. Och, jag ser redan fram emot nästa gång.....
Det var så otroligt kul och snacka om att få blodad tand *ler*
Hoppas ni får en lite lugnare dag idag och kan njuta av det fina vädret.
Stor kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Gratulerar! Jag förstår att loppisen blev en succée och underbart väder blev det ju också! Ser så mycket fina saker och jag kan tänka mig att det var många som åkte hem nöjda och glada med fina fynd!

Ha en fin och solig söndag!
Kram,
Regina

elsamarianne sa...

Grattis till en lyckad Loppis och ett superväder!
Ser gärna en repris på detta, då jag inte hade möjlighet att åka igår...
kram elsamarianne

Linda sa...

Så mysigt det ser ut! Synd att jag inte bor lite närmare Hjo...
Kram, Linda

Nellie sa...

Och ett stort tack till dig och din härliga familj (alla inräknade) som gjorde detta möjligt!!

Så roligt med alla glada besökare och bilen var ju betydligt lättare när jag åkte hem. Kul att sakerna fann nya ägare. Det var en härlig dag och tänk vad folk som samlades på din gårdsplan innan det började, då blev det pirrigt i min mage vill jag lova!
Stort tack igen! Kram

Anonym sa...

Tusen tack för denna härliga dag som vi Finspångare uppskattar ett bra tag fram över. Nu hittade jag saker till min altan som jag tror kommer bli fin fint!
Kommer nästa år med :)
Kram Erika och Ulrika

En doft av hemmets ting sa...

Hejsan!
Tack för härliga dag som vi kom dit och köpte några fina saker. Vi gärna se till nästa gång igen, tyckte var Hjo vackert stad och vi tog picknick i stadparken vid sjön. Underbart!!!
Vi leendet hela vägen hemåt!
Vad söta lekstugan fick se in fönster så gulliga allting!
Må så gott och nu få du vila ut idag ;)
Mvh Lotta och Carina

Lilla Blanka sa...

Hej gumman!

TUSEN tack för igår och för en väldigt trevlig fredagkväll!

Man känner sig lite mör idag, men lycklig =)

Kände att jag satt hela vägen hem med ett leende på läpparna, och lite lätt "speedad", hihi.

Kram och hälsa din goa mamma!
Mia

Millas hem sa...

Hej Marie!

Ja, det var verkligen roligt och vilken tur vi hade med vädret!! Hjo är ju bara hur vackert som helst och vi alla hade verkligen en toppendag! =)

På nästa loppis hade det varit roligt om alla med bloggar kanske satte sitt bloggnamn på en liten skylt vid bröstet, så hade det varit lättare att veta vilka alla var! =)
Kanske man har passerat någon man "hälsar på" på bloggen! =)

Bara en idé!=)

Kram och tack för att vi fick se ditt fina hem irl!

Petra-Lantlig Charm sa...

Ja det var helt fantastiskt igår, tack till er som gjorde detta!!
Blev ju sugen själv på att medverka nästa år, men antar att det redan är fullt :)

Ni bor så fint och har en underbar trädgård!! Å lekstugan var så söt!
Å du var super trevlig!!

Ha en jätte härlig söndag och vila ut!!

Kram Petra

Hannah sa...

Tack själv Marie!! Drt var så himla mysigt att strosa omkring i din vackra trädgård och fynda massa fina ting. Jag har länkat till din blogg på min blogg då jag skrev om loppisen. Hoppas det var okej:) Tack än en gång för en mysig lördags utflykt!

Lisas torp sa...

Vilken toppendag ni måste ha haft! Superfint väder och sååååå mycket vackra saker! Attans att man inte kunde vara där!!!
Kram
Lisa

CL.O.T sa...

Vilken kul loppis ni hade ordnat till. Mycke folk och ett strålande väder. Hoppas på en repris. Jag köpte bordet din man hade sina leksakabilar på, det blir bra att ställa grejer på i min butik i Tidaholm. Ha det gott/ Monika

Andrea sa...

Oneeeej! Jag som bara ÄLSKAR Loppisar, hur kunde jag missa dethär?! Vilken helt fantastisk blogg du har, bara älskar den!

/Andrea - Tidaholm

Anonym sa...

Tack själv var helt lyrisk när jag åkte hem änligen fick jag en vit soppterrin som jag letat efter i nått år köpte hos den danska tjejen köpte även en såsnipa i din affär.När jag ser bilderna förstår jag hur mycket fina saker det fanns. Tack än en gång för den fina loppisen det var värt de 30 milen fram och tillbaka kram helene

Vintage och morrhår sa...

Sådär ser inte loppisarna ut härnere!! Underbara bilder på blommor du visar, åhh vad jag önskade att jag inte hade en blomsterätande katt... Ha en skön söndag!

Made in Persbo...Carina sa...

Tusen tusen TACK Marie och lika mycket tack till hela din familj, alla inräknade! Vilken fantastisk dag vi hade! Detta måste vi göra till tradition :)))
Å jag som gick in i butiken 10 minuter innan den stängde och trots att det hade handlats utan dess like där inne under dagen så hittade jag superfina fynd och hyllan...vilken lycka att den fanns kvar!!! Du ska få se snart hur fint det blev! :)))

KRAAAM, Carina

Hulda sa...

Dette må jo bare ha vært en suksess! Ser så flott ut på bordene. Virkelig mye fint dere har solgt videre. Bildene dine fra butikken er også flotte. Virkelig mye inspirasjon hos deg, Marie!

Chatrin sa...

Tack för en helt fantastisk loppis dag. Jag skulle vilja gå på sån här loppis varje lördag. Vilken underbar butik du hade. Tack ännu en gång för denna dag. Kram Blo
Kattis/Chatrin.

Vilmas Hus sa...

Ja vilken succé!! Vi var där vid elva men skulle nog varit ännu tidigare för man ser mycket på bilderna som inte fanns när vi kom fram. Men då vet vi ju det till nästa gång! Kom iallafall hem med två fina fynd som jag är mer än nöjd med!

Kram Charlotte

Seidenfein sa...

How many wonderful thinks ! I would have gladly taken some of it ...

Eva

Lantliv i Norregård sa...

Suck....
Nästa år ska jag INTE missa!!!!

Kram Malin

Frida sa...

Många fina saker, synd att jag bor så långt bort.
/Frida

amelie sa...

ÅÅÅhh så underbart roligt det var Marie! Tack till er alla som gjorde en fantastisk loppis! Jag kommer gärna upp och besöker din underbara lilla butik och igår var det helt galet mycket folk så jag vill gärna se den i lugn och ro!
Ha en skön kväll!
Kram Amelie

Margareta sa...

Hej Marie!

Vilken lyckad dag!!!Du och din familj är ju fantastiska som ordnat detta.Tänk så många som har känt glädje för denna loppis....Ni är glädjespridare av stora mått..

ha det gott!
Kram Margareta

Casa la Lotta sa...

Önkar att jag hade kunnat vara med på en så fin loppis!

//Lotta

Anonym sa...

Tack för en ljuvlig loppisdag hos dej! har aldrig sett nåt liknande. Kom en kvart för sent och glada människor överallt, bärande på fynd i detta strålande väder.
Nu står en del fynd i mitt växthus och gläder mig.
Vilken tur att jag hittade din blogg av en slump och fick vara med om detta.
Det var värt de 10 milen att åka. TACK!
Farmor Kia

Lilla Brödhult sa...

Hej Marie!
Vilken toppendag det var hos dig och vad vackert det var i Hjo en riktigt mysig stad..
Kul att träffa så många bloggare, jag är helt ny i denna värld men vilken inspiration ner ger mig..
Tusen tusen tack för att du var så snäll och go och visade ditt vackra hem, riktigt ögongodis för mig var helt salig...
Ha det så gott och jag återkommer gärna till en ny loppis och har jag vägarna förbi så kommer jag inom och kikar i din underbara affär..
Kram Helene

Märta sa...

O tänk om jag hade haft tillfälle att besöka dig. Vi hade lite annat att stå i denna helg. Mannen i mitt liv fyller jämnt till veckan så här har det varit fest. Hoppas att jag har tillfälle nästa år.
Kram! Märta

Vitt och Blått sa...

Ååh, såg massor av saker som skulle ha passat här hemma! Synd att det är så långt till Hjo! :) Ha en bra vecka - kram Ewa

Anonym sa...

Guuud vilka fina saker ni hadde.
förstår att det blev en lyckad dag för er.Hoppas jag har möjlighet att komma nästa gång.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Romantiska Hem sa...

Åh du härliga kvinna! Om du bara visste så mycket jag velat vara med där nere hos dig, det ser ju ut som om det vart en alldeles underbar dag! Kunde dock inte blivit annat med er alla inblandade. KRRRRAAMMM

hemtrevnad marie sa...

Ja, jag ser vad jag missat:(
Men ni ser ut att ha haft det underbart....alla goa tjejer....mysigt....
hoppas jag inte jobbar nästa gång!
kraam

Designe sa...

Åh, loppisen ser helt underbar ut! Där hade jag gärna varit och botaniserat! Underbart! Kram :)

Älskade pion sa...

Åhhhhhh,vad mycket fint jag har missat.;)Ha en fin dag.Kram Ulrika

rustik charm sa...

Hej goa Marie!
Vilken underbar dag det var:)Hittade massa fint som ni pryder mitt hem. Det var så kul att träffa er alla.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Gita sa...

Jag älskar Hjo och önskar att jag bodde närmare. Då hade jag absolut besökt dig.

Paola White sa...

Cuantos hermosos objetos!!! me gustaría haber estado allí, te felicito por tu blog, es fantástico!!!

Husprojekt Drömhus sa...

Ljuvliga bilder du bjuder på.. önskar jag hade varit där & stooorshoppat..får nöja mig med skärmshopping i efterhand :)

Kramar
Tiina

Villa Carl Larsson sa...

Wow vad roligt med en sån fin loppis. Jag var själv i krokarna men jag tror det mesta hade blivit utsålt när jag till slut hade fattat att du hade loppis. Så en repris till nästa år och jag kommer :) Vart har du hittat alla dessa underbara gamla saker? Vet du några bra loppisar runt dessa trakter? Men det är klart att du kanske inte avslöjar det.

Har du gårdsbutik?

Kram Josefin

Min lantliga dröm sa...

Ååååhh, hade velat var där! Låter som ni hade världens bästa dag :)
Kram Ulrika

Levindas Värld sa...

Så mkt fint det fanns på loppisen!!! Synd att jag inte bor närmare för då hade jag garanterat spenderat pengar hos er :-)

Och tur med vädret hade ni också, kan tänka mig att det blev en rolig dag!

Livet på landet sa...

Åhh vilken underbar loppis..önskar att jag hittar till en sådan riktig guldgruva någongång!
Ha en fin dag!
Kram Helena

Granne med Selma sa...

Pratade med Mia igår. Hon och Janne tog en tur på motorcykeln till oss. Hon var lyrisk över vilken fantastisk loppisdag det varit!
Härligt!
Kram Sussie