onsdag 25 maj 2011

Vackra butiker

Idag kommer fortsättningen på våran resa. Efter Ledreborg for vi vidare till Honning & Flora. Denna ljuvliga butik som drivs av söta Rikke och hennes mamma. Här gick vi omkring länge och tittade på allt fint och fikade gott i trädgården. De tre översta bilderna i dagens inlägg är från Honning & Flora.


Vi har under helgen också hunnit med massor av loppisbesök och dessutom var vi hemma hos en av våra danska kontakter och botaniserade i en överfull lada. Gissa om jag hade med mig mycket fint hem till butiken?

På hemvägen stannade vi till i Skåne hos söta vännen Gúa och hennes butik Mor Ágústas garage. Butiken är som Gúa, något alldeles alldeles extra och man blir stum av beundran för all kreativitet som denna kvinna har. Ett besök hos Gúa och man är full av inspiration, både när det gäller inredning och allt annat i livet. De tre sista bilderna i dagens inlägg är fotade i hennes butik.


Idag är jag och Vera lediga och vi ska mest mysa omkring ihop, ska bli jätteskönt!

Ha en bra dag!
Kram Marie

24 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka ljuvliga bilder !! Himmel alltså så mycket vackert..och Guas butik..jaa där är sååå fint !! Jag längtar tills du visar allt fint du hittat till din fina butik !!
Kraaam Anette

Villa Carl Larsson sa...

Hej Marie! Jag hade nog blivit tokig i alla saker om jag varit på samma ställen som du. Det ser ju helt ljuvligt ut. Måste så småningom ta mig till din butik i Hjo också för att se hur du har det. Gissar att du har en massa underbara saker du med :) Risken är bara att jag vill ha ALLT hehe.

Jag skulle gärna göra en sån där resa också. Bara åka runt till en massa mysiga butiker i Sverige och botanisera. Dessutom skulle jag verkligen behöva hamna på en del loppisar för att fynda. Just nu är jag ute efter ett fint gammalt bakbord. Måste hitta! Men tids nog kanske. Man kan ju köpa nytt, men de ser så trista ut med bara en skiva och liten kant. Gillar de gamla med lite högre kant, kanske t.om någon snirklig kant. Ja du förstår säkert..

Hoppas du får en toppen dag med din dotter. (Gissar att Vera är din dotter?) Kram Josefin

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Låter helt klart som en resa i min smak!=) Ser så himla mycket fint på bilderna! Spännande att se dina inköp!

Kram Camilla

Rummet för välbefinnande sa...

Godmorgon Marie,
Ja, jag känner att jag gärna åker tillbaka snart igen :)

Nu blev jag ju ännu mer nyfiken när du skrev om allt fint du hittat. Du vet allt hur du ska få mig att åka till Hjo du "fniss"

Sköt om dig nu och ha en riktigt bra dag!
Kram Mia

ulrika sa...

God morgon Marie,å så underbart vackra bilder, man blir varm i kropp o själ, önskar mig också en resa dit,ha nu en bra dag kram ulrika.

Marie sa...

Både Gúas butik och Honning o flora är något alldelles speciellt. Ska försöka mig besöka dessa butiker igen och även försöka ta mig en tripp till din fina butik. Ha en fortsatt bra vecka //Marie

Skogslyckan sa...

Spännande att få se allt fint du fått med dig hem efter denna härliga helg!
Kram Pia

VillaVårfrubakken sa...

For noen fantastiske vakre butikker, kjenner at jeg trenger en inspirasjonstur. Ha en flott onsdag Mvh Mona

Anonym sa...

Hej Marie!
Å en massa undrbara inspirerande bilder.........

Ha en fin dag. Blogger krånglar, får vara anonym.
Kram Agnetha Vita Små Hjärtan

Casa la Lotta sa...

Vilka underbara butiker! Det är rena terapin att få gå runt i lugn och ro och titta, flera vändor. För man upptäcker nya ting som man inte såg första eller andra vändan.

På mors dag ska jag ta med mamma till en butik här utanför Örebro som heter Tant Grön. Där finns både inredning, trädgårdsväxter och ett café. Vi har inte varit där seedan de utökade. Ska bli en avkopplande dag.

Kram Lotta

jona sa...

Jag ♥ dig!
Och tusen tack för att du ger mig ditt inlägg = *rörd*

Tusen tack så så så mycket för att ni kom hit!
Ni är sååå fina Marie!...och jag ville inte att ni skulle åka hem!
Hälsa J så gott och T hälsar.

Pussa dina fina döttrar från katten Lakkris..;)

Stor varm kram och jag längtar tills vi ses igen!!

Vintage House sa...

Hej
Vackra bilder från underbara ställen.
kram
sandra

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Oj så mycket fint du visar.
Vilken härlig miljö, man vill verkligen ha allt på bilderna :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Petra-Lantlig Charm sa...

Å vilka vackra saker!! Förstår att du hittade mycket fint! Det där växthuset var ju underbart inrett!
Hoppas jag och syrran kan ta en tur till Gúa i sommar, måste bara se hennes underbara butik! Å så en tur till dig, eller flera...hihi!

Ha en skön ledig dag du å dotera :-)

Kramar Petra

karin - trattoria sa...

vackert!

CL.O.T sa...

Vad fina grejer det finns, och jag är så nöjd med bordet jag köpte hos dig. Det står i min lilla butik, så fint.Ha det gott/ Monika

Lantliv i Norregård sa...

Lyckliga Du:))))


Kram Malin

rustik charm sa...

Hej Marie.
Å vilka ljuvliga bilder:)Tänk att få besöka dessa. Ska bli spännande att se vad du köpt för fina saker till butiken, tur att du finns så även jag kan få ta del av dessa skönheter:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Husprojekt Drömhus sa...

guud vad vackert! en vacker dag skall jag också ta mig en tripp..första stoppet blir nog isf hos Nina i Ängeholm, inte så himlans långt härifrån. Skoj skoj!

ha en fortsatt bra dag,
kramar!
Tiina

Margareta sa...

Ja,jag säger då det...Det måste varit en underbar helg.Tänk att få se så mycke fint under så kort tid.Och att du fick med mycket hem till dig.Som vi andra sen kan få köpa.Härligt.

Hoppas ni haft en bra dag i blåsten!
Kram Margareta

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen :) Jag bor i Skövde så det är ju inte alls långt från dig. Därför måste jag ju ta och besöka dig i din butik. Det var först i och med din loppis nyligen som jag förstod att du bodde så nära. Så synd att jag inte hade någon aning om din loppis innan för det hade varit trevligt att komma. Jag skulle egentligen varit med på en bloggträff den dagen och tjejerna var hos dig då, men jag själv hade fått förhinder. Men jag hoppas som sagt på fler tillfällen.

...Elsa, om vi får en flicka funderar vi på Elsa. Tycker det är ett så fint namn. Annars är Agnes och Ellen också kandidatnamn. Ska bli så spännande att se vad vi får för liten krabat. Längtar!

Kram Josefin

Älskade pion sa...

Vilka härligt inspirerande butiker du har besökt.....underbart.;)Ha en skön dag vännen.Kram Ulrika

Hulda sa...

HERLIG! En slik tur må jo være utrolig inspirerende! Og så så mye vakkert du kan ta med hjem!

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll Marie!

Så mycket fint du visra, jag kanske skulle ha följt dig i din resväska med till eran resa i Danmark! ;)
Hoppas att ni mår bra.
Kanke vi kan försöka få till ett träff här framöver ?

Tänk ännu en vecka mot sin slut och snart har vi juni månad...

Ha en fin kväll och trevlig helg!

Kram sirpa