tisdag 21 juni 2011

En mysig dag

I söndags hade jag och min vän Sandra en mysig dag ihop. Vi hade en heldag med loppisar och så hann vi med ett besök i butiken Ladan i byn. En underbart fin butik med en massa vackra saker. Kolla in bilder därifrån hos Sandra eller gå in på Sofias blogg (som är en av tjejerna som har butiken) Fyra Vindar. Nästa gång butiken har öppet är den 3 juli.

Hem med mig följde bland annat den här ljusstaken (som är en fot till en fotogenlampa), gillade den med en gång.


Hoppas att allt är bra med er annars! Här är det fullt upp (fast på ett positivt sätt), därav lite glesare mellan mina inlägg här på bloggen.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

22 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Ja den är verkligen superläcker:)
så mysigt var det och längtar oxå till nästa gång...
Vilka vackra bilder du har tagit
kram kram
sansdra

LantlivsAnette sa...

Åhh vad ni måste ha haft det mysigt..det är så himla roligt att åka på loppisar o butiker med likasinnade..fast ibland blir det problem då man har samma smak o faller för samma saker...Din ljusstake är väldigt charmig o fin !!
Kraaam Anette
P.s De där små söta zinkkrukorna, säljer du såna ??

Villa Carl Larsson sa...

Vänner är toppen. Roligt att dela samma intressen också. Är butiken Ladan i byn i Hjo?

Härligt med full rulle när det är positivt. Fortsätt med det du :) Kram Josefin

All Seasons sa...

what a wonderful candle have you found on the flea-market.
Take a look at my blog, than you can see what's happend in our garden. There are born some little bunnies, so sweet. Our days are great :-)
Have a lovey day, Marie
Hugs,
Patricia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Kan tänka mig att Ni hittade mycket fint!!

Kram Malin

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie!

Mysigt med en sån dag och
härligt att fp vara med en God vän...
Vilket fint ljustake. på.minner om mitt som jag hittade
i Borås.
Kul att du hittade nått till dig med.

Ha en fin dag !

Kram Sirpa

Vita små hjärtan sa...

Vilken mysig dag ni haft! Ljusstaken var ju helcharmig!!!!
Ha en fin tisdag.
Kram Agnetha

Lisas torp sa...

Jo, jag såg Sandras inlägg! Vilket ställe den ladan var!!! Oj, så mycket fint! Det låter spännande! Undrar just vad som är på gång!!!
Kram
Lisa

Loppe sa...

Hej Marie

oj hvilken fin stage du har fundet..

Lyder som en dejlig loppis-shopping-dag..

Ha´ det himla bra

Kram
Loppe

Savner allerede Hjo!

Johanna Stålros sa...

Åhh loppis med sina vänner kan det bli bättre? Åhh den ladan i Hjo, har jag besökt många gånger under tiden som jag bodde där. Jättefina zinkkrukor, och ljusstake. kram Johanna

Kamilla sa...

Ljusstaken är fantastisk. Och blommorna... Åh ljuvliga sommar.

Ha en finfin dag! Kram

Mys och hemtrevnad sa...

loppis är alltid kul...hoppas skolavslutningen blv underbar trots regn...kramis semlan

LOPPISLIV sa...

Väldans fin ljustake du köpt Marie, gillar det ruffiga rostiga ytan och modellen också. Och de små zink-krukorna är ju helt bedårande söta, såååå fina med rosa blommor till. Det kan man nästan inte få nog av just nu, rosa blommor i alla de former och sorter,

Helt ljuvliga bilder Marie, så vackra och skira och med en ett underbart ljus, tar du kort när det är ljust eller du använder blixt?

Jag blir alltid så glad när jag kikar in här !!!! Ha en toppendag goa vän. Kraaaam Paula

Jenny sa...

Hej Marie!
Det låter som ni hade en toppendag du och Sandra!

Vilken fin ljussstake du fick med dig hem!

Ha en trevlig midsommar!

kraam Jenny

designchic sa...

What beautiful finds. Love the distressed feel of both the candlestick and the vases...so pretty!!

Petra-Lantlig Charm sa...

Här är det med full rulle, jag stressar omkring som en yr höna :-)

Jätte fin ljusstake och väldigt finurligt att komma på en sån sak!Den gåvan har inte jag, tur det finns andra!

Önskar dig en fin vecka och en underbar midsommar!!

Kram Petra

Ulrika sa...

Hej
Jätte fin blogg och bilder du har! Kan du lägga ut lite tips på vilka loppisar du besöker? Vet du några bra loppisar i västra götaland?

Behöver lite exeptis... : )

Trevlig sommar

Ulrika

Gabriella sa...

Jätte fin, tänk att ljusstakar och ljuslyktor kan man aldrig få för mycket av. Kra

Njut av livets goda ting sa...

Ni verkar ha haft en jättemysig dag ihop.
Ljusstaken är helt underbar!
Ha en fin onsdag.
kram
Jessica

Älskade pion sa...

Åhhh,dit måste jag in och titta.;)ha en fin dag.Kram Ulrika

linnea-maria sa...

Vilket smart sätt att använda lampfoten som ljusstake. Trevlig midsommar /Therese

Under en vind sa...

Ni verkar ha haft en mysig dag!!:)

Önskar dig och de dina en riktigt härlig midsommarhelg!

Kram kram!