fredag 17 juni 2011

Rosor och skolavslutning

Rosorna blommar i massor och jag njuter av dem både i trädgården och av att kunna plocka in dem i huset. Här en stor bukett med rosor i olika rosa nyanser tillsammans med lite vintergröna. Den ska jag njuta av under helgen, blir så glad när jag ser alla dessa vackra blommor. Lycka!




Här väntar Elsas första skolavslutning idag. Ska bli så mysigt, även om vädret hade kunnat vara betydligt bättre. Här fullkomligt vräker regnet ner nu tidigt på morgonen, hoppas att det blir lite bättre tills om några timmar.

Ha en fin helg!
Kram Marie

34 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad synd att det regnar idag på hennes skolavslutning, men det blir säkerligen en fin dag ändå. Det blir vad ni gör det till och man kan ju försöka tänka positivt att det kan vara rätt mysigt när det regnar också :) Hmm..

Rosorna piggar minsann upp i alla fall!

Blir så glad när jag läser Elsa för får vi en flicka vill jag helst att hon ska heta just det. Så fint!

Trevlig helg. Kram Josefin

Margareta sa...

Gomorron Marie!

Hoppas vädret bara blir bättre under dagen.Borde bli som igår,sol och lagom varmt.....det är examensväder.
Rosorna är ju underbara,helt ljuvliga.Men lite beror ju på den duktiga fotografen också.
Och så roligt att det blev ett positivt beslut för LUSTFYLLT.Jag hoppas så att det kommer att öppna i någon form igen.

Ha en så fin dag!
kram Margareta

Loppe sa...

Gomorron Marie !

Synd for Elsa at det regner idag. Jeg får be om ursäkta... Det er min fødselsdag idag.
Men det er faktisk også FN´s Verdensdag for Bekæmpelse af Ørkenudbredelse og Tørke
...
Kanske det er derfor at det regner ??

Håber I får en super fin dag !!

Og tak så mange gange for sidst, det var SÅ dejligt at ses igen !

Hils Elsa!

Kram
Loppe

Hanne Bente sa...

Virkelig skøn blog du har - med rigtig flotte billeder.
Ha´en god fredag.
Knus Hanne Bente

Att vara någons fru sa...

Wow vilken bukett! Ljuvligt!

Rummet för välbefinnande sa...

Så underbara bilder Marie....
Önskar att jag hade fler rosor i trädgården. Vackra, skira engelska rosor. Men, vi har i alla fall hittat en under en "massa skräp". Så, nu har vi klippt och plockat fram den och förhoppningsvis så ska den börja trivas.

Så glad jag blev av mailet. Sa till J direkt om planerna. Skulle vara så kul! Vi hörs vidare via mailen.......

Hälsa Elsa så gott nu på examensdagen.
Här störtregnar det - om det nu kan vara till någon tröst. Hoppas solen bryter igenom hos er så ni får solsken under dagen.

Hälsa alla så gott och kraaaaaaam
Mia

Anonym sa...

Godmorgon, rara Marie!

Tråkigt det regnar på Elsas skolavslutning. Regn har vi här också mitt jordgubbsland gillar det. Önskar att solen kikar fram på hennes dag. Den första är något speciellt med.

Vackra rosor, fint med olika rosa nyanser.

Trevlig helg!
Kram Renate

Vita små hjärtan sa...

Underbart! Jag älskar rosor!!!!
Å vad trist, här regnar det oxå. Hoppas det håller upp på avslutningen, blir ju lite mera sommarkänsla då!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Casa la Lotta sa...

Vilka söta små skor!
Trevlig helg önskar Lotta!

Hulda sa...

Nydelige roser i den skjønne krukken. Herlig! Likte veldig godt de gamle skoene også. Lekre sammen med blomstene.

Puumuli sa...

Underbara rosor! Jag tror att din dotter är glad för att sommarlovet äntligen börjar, trots regnet... ;-)

Ha en fin helg och hoppas att ni får solsken igen!

Kram
Sari från Puumuli

Älskade pion sa...

Så vackert......Jag här är det heller inget vidare väder,hoppas på bättring snart.Kram Ulrika

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig helg Vännen!
Kram/Lena

Lenas trädgård sa...

Visst är det härligt med massor av rosor just nu! Jag tar med mig till jobbet ofta. Där njuter vi alla av dem, det är ju där jag också är den mesta vakna tiden nu innan semester om två veckor.
Hoppas skolavslutningen blev fin trots regn! Här har det vräkt ner i natt, men nu är det nästan soligt.
Ha det gott!
Lena

Designe sa...

Himmel så otroligt vackra rosor i olika färger och så fina bilder! Nu blir jag sugen på mer rosor i trädgårn! Ha en fin helg! Kram :)

Made in Persbo...Carina sa...

Men så vackra rosor! Ni har ju så många och de har ju några år på nacken så det måste vara hur härligt som helst att kunna plocka in mängder.
Jag har två små rosenbuskar på g. Den första har just börjat blomma med små aprikos blommor. Den andra är i knopp än. Ja å så finns här den underbaraste rosen av alla en citrondoftande gammal ros som fanns här i trädgården när jag flyttade hit. Den doften vill man minnas mörka kalla vintermånader.

Vad heter den rosen som är stor, ljusrosa och är i fokus på bilden näst längst ner? Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att plantera här hemma. Det är så vackert att ha flera olika så man kan kombinera dem i blandade buketter så som du gjort :)

Kram, C

Johanna Stålros sa...

så synd med regn;( Men du så vackert ros arrangemang- underbart. Kram Johanna

fröken knopp sa...

Regn ja..huuu..det hade vi gott klarat oss utan idag, menmen..

Så underbart vackert där i din urna, du kan du!!

Önskar dig en underbar helg!! Kramar Elin

Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas att ni får en riktigt mysig skolavslutning trots regn. Här regnade det också hej vilt, men nu lyser solen igen :o)

Sååååå fint nu med alla rosor som blommar i trädgården. För att inte tala om den nästan bedövande doften. Bara att njuta :o)
Ha en riktigt skön helg och härlig start på sommarlovet!
Kram
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Helt underbara bilder, Marie!!!

Måste definitivt spara undan en att ha i min inspirationsmapp... så att jag kan ta fram och njuta av den en ruggig novemberdag :)

Åh jag blir alldeles snurrig av lycka när jag ser så vackra rosor ♥

Kraaaam
Mia
Ps mail :) hoppas vi ses snart!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här har det också regnat idag... Tycker synd om barnen som har skolavslutning.
Och vilka underbara rosor du har!
Kram
Marie

Grodmamman sa...

Vi har vår skolavslutning i vår stadsträdgård och då är det inte kul när det regnar!:( Idag vaknade vi till regn, men när vi skulle åka dit hade det slutat och det höll sedan upp under hela skolavslutningen. Jag var så himla glad för detta!:)
Hoppas att ni också klarade er!:)
Kram

Inspiration i vitt sa...

hej sötaste vännen, alltid sååå vackert hos dig Mari, hoppas att ni får en bra sommar med dina gulliga flickor. Kramar i massor/Ingela.

Lantliv i Norregård sa...

Så vackert!!!
Vi fick oxå en regning avslutning...

Kram Malin

Gamla skolan-Jennie sa...

Så fina bilder! Du är duktig!! Hoppas att ni kunde njuta av skolavslutningen trots regnskurarna idag! Älskar skolavslutningar, det är något alldeles speciellt med dem, blir alltid lite sentimental när jag ser de söta barnen med deras förhoppningar om sommaren!

Nästa läsår kommer jag att jobba på Hammarskolan, i 1an och på fritids, så vi kommer med all sannorlikhet att träffas! :)

Kram Jennie

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Dom rosorna tyckte jag om :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Ella på Bråkmakargatan sa...

Åh vilka härliga färger på rosorna. Kanske skulle man investera i lite fler rosen buskar.
Trevlig helg!
Elisabeth

rustik charm sa...

Hej Marie.
Så ljuvligt med rosor, jättefin bukett:)Hade inte varit fel med lite rosenbuskar i trädgården:)
Ha en fin kväll.
Kram Kristina

Rosor och Spetsar sa...

Hoppas regnet lugnade ner sig till skolavslutningen.
Visst är det något speciellt med skolavslutningar och alla förväntansfulla barn i sina fina kläder.
Underbar rosbukett Marie
Kram
Annelie

Gabriella sa...

Såååå fina bilder..Kram

Lina sa...

Hej! Det är så vackert med rosor!! Måste bara fråga om du var i Moheda i söndags! Tyckte jag kände igen dig, men var inte säker! Kram Lina

rosenälvorna sa...

Tråkigt med regn på skolavslutning, men en helt underbar bukett med rosor!!Christina

decorina sa...

wow...how beautiful!

Greetings
Nicole

http://madame-person.blogspot.com/

MissMette sa...

Så vakre bilder du viser,
og nydelige blomster ღ
Masse fin inspirasjon her
hos deg, ønsker deg en fin
uke videre, klem fra Mette