fredag 22 juli 2011

Kökssoffa

Idag har vi vaknat upp till en riktigt grå och regnig dag. Blir till att fixa och dona lite inomhus, kanske skulle ta och rensa några skåp och lådor, det skulle behövas! Annars gör vi lite allt möjligt om dagarna, bland annat har jag nu målat klart våran kökssoffa (det var den som bytte färg från vit till svart). Har funderat på att måla om den jättelänge och nu blev det äntligen gjort, blev faktiskt riktigt nöjd med slutresultatet. Kul med lite förändring!

Vi umgås också en hel del med vänner nu under semestern. Igår hade vi Sirpa med familj här och idag får vi besök av en annan bloggvän med familj, jätteroligt!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Imorgon tror jag att vi finns med i ett reportage i Dagens Industri.

34 kommentarer:

Lena sa...

Så fint det blev!

Svart är väldigt bra som accent till det vita, ser det i fler och fler hem nu!

Själv håller jag just på att förvandla en furukollostuga till ett helt vitt hus, måste njuta av det vita ett tag! Säkert kommer jag framöver lägga till en accentfärg, men inte just nu!

Ha en fin dag!

Lena

Wilda Tilda sa...

Det blev kanonfint med svart på soffan! Har själv funderat länge och väl på att måla min kökssoffa och skänk svart men inte riktigt bestämt mig. När jag nu sett din bild tror jag allt att det blir svart ialla fall=) Jättefint!

Kram Jenny

Källeboda lantliv sa...

wow 1 vilken mysig blogg jag hitade just till ..måste kika närmare ..h.m ..nu fick jag flera tips på hur jag ska inreda min veranda ...ses snart igen ..kram jeanette.kallebodalantliv

Lantliv i Norregård sa...

Så snyggt att bryta lite:)))

Visst har du oxå större bilder på bloggen & ny fin header??? Finfint:)
Ha en bra dag, jag hoppas regnet håller sig borta så jag kan måla på ladan....

Kram Malin

Hulda sa...

Flott resultat med maling av kjøkkensofaen! Den mørke fargen ble fin til interiøret. Herlige interiørbilder! Har malt jeg også.:)

sylvia sa...

hei.
wow , å nydelig den ble, så tøft med sorte detaljer, likte dette godt, kos deg masse i sommerdagen, ser ut som vi har samme vær, her er meldt mye regn i 2 døgn,
klem fra sylvia

Rummet för välbefinnande sa...

Det blev jättesnyggt Marie!
Idag är det grått ute här också. Vi ska ha lite släktkalas så det är tur att det finns plats inne :)
Ska bli kul att läsa reportaget sedan. Var det Ida som var hos dig?
Kram kram och hälsa med dig till alla

rustik charm sa...

Hej Marie.

Så fin soffan blev som svart:)Riktigt fint att bryta av mot det vita med. Här hemma kommer det in mer och mer detaljer av svart och mörkt, gillar:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Casa la Lotta sa...

Jättesnyggt med soffan svart! Som pricken över i:et!

Kram Lotta

Gabriella sa...

så fin den vart, snyggt då det bryter av lite. Ha en bra dag! kram

LOPPISLIV sa...

Vad fint det blev Marie! Tycker det passade så fint ihop till dina mörka bänkskivor i köket, Jättesnyggt!! Gulligt med blåklockor på bordet. Ha en fin fredag, här har vi regn också idag, så det blir till att sitta inne och kura, plocka och dona, rätt mysigt det också, bara inte för länge, hoppas solen kikar fram nästa vecka. Kraaaam Paula

Grodmamman sa...

Blev jätte snyggt med den svarta soffan till allt det vita!:)
Ha en skön dag, trots regnet!
Var i Karlsborg häromdagen och åkte då förbi skylten mot Hjo. Tänkte på dig då och önskade att det varit en helg när du hade öppet butiken!:)
Kram

Sussi / Sussinghurst sa...

at tænke sig at et par klokkeblomster i en hvid kande kan være så smukt, men det er også fordi du har det så hvidt og smukt. Når jeg ser mig omkring, her hos mig, kan jeg se at mit hjem er så mangefarvet at den enkle buket nok vil drukne i omgivelserne, suk!

Hanna sa...

Så fint du har det.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Lilla Blanka sa...

Åhh vad fin den blev Marie!!!
Härlig bild från köket<3
sitter just nu på stranden i Varberg o här är solen och 25 grader, gött.
Är ni hemma på söndag förresten? Vi kanske får ett ryck o åker upp till er om det går bra :)
Kraaaam
Mia

Puumuli sa...

Så fin soffan är nu! Med lite färg så blir hela köket som nytt.

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Johanna Stålros sa...

Stilfullt! Underbart matrum. Kram J

Kamilla sa...

Blev ju jättesnyggt! Alltid effektfullt med kontraster. Härligt kök ni har. Kramar

Lilla Kråkslottet sa...

Vad kul med en vågad färg!! :)

katarina sa...

Snyggt Marie!
Riktigt läckert..det är kul att så lit ekan göra så mycket.

Kram o ha en mysig helg!
Katarina

Susanne sa...

Så snygg soffan blev i svart ;))
Kram susanne

Paula sa...

Jag blir helt stum av beundran...
Som alltid!

Ha det bäst!

Paula

Annas skattkammare sa...

Hej Marie! Hoppas allt är bra. Så snygg soffan blev! Skönt med semester, vi njuter vi med, imorgon bär det av till Gotland. Snart tillbaka i verkligheten och då ska jag komma igång med bloggen igen, Signe går runt i sin gåstol hemma nu.. ;) inte klokt vad tiden går fort. Ha det så bra, låter trevligt med besök! Kram Anna

Rosenvit sa...

Så snyggt med svart till vitt och andra färger. Här ska jag ta itu med att måla ett bord svart, var och lånade slipmaskin idag.
Underbart med blåklockor i kannan.

Ha det härligt!
Anna

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
Oj vad ni har det fint :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Systrarna vitt sa...

Det blev ett jättefint utropstecken i det vita. Jag har också skaffat något svart ;-).
Kram Liselott.

Fröken Grön sa...

Så jättefint du har det i ditt kök! Soffan passar verkligen som svart, - snygg kontrast mot det vita.
Önskar dig en fin söndag!
/Anna-Karin

Rosor och Spetsar sa...

Härlig kontrast med det svarta.Det blev riktigt snyggt.
Vilka skyltar du hittat i Danmark - sitter så fint där på väggen .
Siffror och bokstäver är så fint att ha i inredningen.
Ha en fortsatt bra semester.
Kram
Annelie

hemma hos lilla mej sa...

Vad läckert med svart soffa.Blev super snyggt i ditt fina kök.Härligt med besök av goa vänner.Ha en fortsatt härlig semester.Mys och njut!Kram Rita ♥

Vita små hjärtan sa...

Så himla fint!!!! Ljust och luftigt!!!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Snyggt med en svart soffa. Kontraster gillar jag. Tack också för senast så kul att besöka Hjo och din fina lilla butik. Ha en skön semester nu. Kram Maria

Barbara sa...

I like your blog and especially your pictures. Although I changed everything in my kitchen to white, I like your black sofa very much. It looks modern.
Greetings from Hamburg, Barbara

Livet på Bellevuegård sa...

Vilket fint hem du har och vilka vackra bilder! Det kommer ta lång tid innan vi ens är i närheten av ett hem som detta i vår "ruin" (om vi nu någonsin gör det :/).

Linda

Gabriella sa...

Underbart med blåklockor.