måndag 4 juli 2011

Slöjdmässan i Hjo

Hej på er! Hoppas att eran helg har varit bra? Nu går jag in på min sista arbetsvecka innan semestern, åh vad det ska bli härligt med lite ledighet. Maken och barnen börjar sin ledighet redan idag, så nu är det bara mamman i huset som måste upp och skutta tidigt på morgonen och åka iväg på jobb.
Jag tänkte passa på att tala om att jag har öppet i butiken även nästa helg 9-10 juli. Detta på grund av den årliga slöjdmässan som hålls nere i vår vackra stadspark här i Hjo denna helgen. En utav Skandinaviens största hantverksmässor med ca 300 utställare, väl värt ett besök. Ni kan läsa mer här!
Ha en bra dag!
Kram Marie

25 kommentarer:

All Seasons sa...

Good Morning dear Marie,
If I had lived in the neighborhood, I like to be come to that market. What a lovely things..
I have buy some lovely thing last week on the fleamarket, here in Holland. Will you see it, take a look on my blog...
Have a nice new week
Hugs,
Patricia

Vitsippan sa...

Godmorgon Marie !

Den som fick gå på semester ändå.Ledighet har jag ju för jämnan sedan jag blev folkpensionär.Men efter jag börjat med diverse möten,träning/sjukgympa för Hälsoenheten, känns det som lite semster.Fast jag bara är hemma.Hade tänkt ta mig en dags-resa.Kom på att HRF samt ICA kan ha billiga sådana.

När det blir dags ha en skön semester.

Kram Mi

Vita små hjärtan sa...

Trevligt med lite extraöppet!!! Å där var vi ett år, å vad många duktiga hantverkare det finns!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Lisas torp sa...

Så mycket fint du har!
Ha en fin sista arbetsvecka innan semestern! Det verkar ju ändå inte som vädret blir jättefint!
Spännande med slöjdmässa! Hoppas att du får många besökare!
Kram
Lisa

Nordingården sa...

Hallå Marie, ljuvliga bilder fr din butik, så smakfullt!!! Så härligt att ha ledigheten framför sig, när alla andra tar semester börjar jag jobba heltid, men lika glad är jag för det, gladare=) Sommarhälsn fr Mari.

Éva sa...

It's always to be nice here. I am your silent visitor but now I want to tell you:
Have a nice day from Hungary!:-)

Norrfrids Eija sa...

Oh vad jag önskar att jag någon gång kan titta förbi din fina butik! Det verkar finnas grejor utöver det vanliga där!
Ha en härlig kommande semester!

Vintage House sa...

Hej
Visst känns det så skönt med bara en vecka kvar och nu njuter jag:)
härliga bilder du visar gillar verkligen chokladblomman..
tack söta för att ni hjälper mig!!
kram
sandra

Millas hem sa...

Godmorgon Marie!

Låter kul med slöjdmässa, där alla får möjlighet att visa sig från sin yttersta kreativa sida! Ja, visst är det härligt med ledighet. Hoppas nu bara att vi får massor av fina och soliga dagar!

Kram Camilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej hopp! Kul att komma till dej o hälsa på...Jaa nu nalkas snart semester...Får nog åka till Hjo,inte så långt från mej precis1 / gunilla ♥

Anonym sa...

Så mycket fint du visar! Så härligt att du gått in på sista veckan innan semestern och vädret är inte just nu så fint då går det lättare att jobba.

Nästa vecka får vi fint väder igen det hoppas jag på.

Ha det gott världens bästa Marie!

Kram Renate

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Har aldrig lyckats springa på någon chokladblomma...
Så mycket fint du har!!

Kram Malin

Gabriella sa...

det är inte så där jätte skoj då dom andra sover då man smyger iväg till jobbet=( men....ibland är det lite mysigt också så tyst liksom

Njut av livets goda ting sa...

Vilka underbara bilder du visar nu igen :))
Jag har också bara denna vecka kvar sen ska det njutas med familjen :))
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Jennyshemochharmoni sa...

Synd att det är så långt till din fina butik, annars hade jag gärna besökt den! Den här veckan går fort, bara 4 dagar kvar nu :) Kram! Jenny

Inas sa...

Hej Marie!
Ha en riktigt trevlig vecka även om du måste jobba några dar till. Sköt om dig och lycka till med slöjd & butiken i helgen. Kram Ina

Johanna Stålros sa...

Slöjdmässan har man varit på många många gånger, när jag bodde i Hjo. Men i år blir det inte- synd för jag hade gärna kollat in till dig. Kram Johanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Låter mycket trevligt med kommande semester, det är ju något man kan "offra" sig för;-)

Roligt med extraöppet i samband med slöjdmässan, då blir det säkert många fler besökare hos dig. Önskar jag hade möjligheten att besöka din fina butik!

Kram,
Regina

junhe sa...

jag är för tillfället "dalkulla", men hjo kommer alltid att finnas i mitt hjärta och mina föräldrar bor fortfarande kvar där. tack för tipset med mässan, den besökte jag alltid tidigare...innan det kom en massa annat ivägen *hihihi* skall ner nu i sommar...måste ner till vättern, rökta siken och mycket annat =)
kram junhe

Rummet för välbefinnande sa...

Men jösses Marie....
Så mycket fint du har.
Sitter här hemma och har Marie-abstinens *ler*
Ser att det är slöjdmässa till helgen och att du har öppet. Åhhhh vad jag skulle vilja åka ner....
Hmmmm, nu fick jag något att fundera på känner jag.
Ha en bra vecka nu så ska du se att det är semester snart.
Kram min vän!

Rummet för välbefinnande sa...

Det ramlar in ett mail snart.....
Kram

Designe sa...

Så mysigt med slöjdmässa och din butik är ju alldeles underbar! Ha en bra dag! Kram :)

rustik charm sa...

Hej Marie.

Å nu blev jag glad. Då vi inte var hemma i helgen och hade tid att komma så ska jag nog försöka övertala maken om en tripp till dig nu i helgen istället:)

Ha en fin vecka.
Kram Kristina

Mys och hemtrevnad sa...

ja då kanske vi äntligen träffas irl. Ska nämligen förhoppningsvis komma iväg på hgantverksmässa i hjo på fredag och då ska jag passa på att leta upp dig...spännande! Kramis semlan

Anonym sa...

Hej! vilken fantastisk blogg!
Jag bara undrar ifall du har lust att skriva en lista på loppisar du tycker är bra? :) gärna som finns runt omkring västra götaland, småland, halland och runtomkring här.. om du kan. :)

Madde