tisdag 19 juli 2011

Solig tisdag

Det är tidig tisdag morgon (än så länge är det bara jag som är vaken, jag är fruktansvärt morgonpigg)och just nu lyser solen, det ser ut att bli en härlig dag. Vi håller på med lite olika projekt här hemma, bland annat bygger vi ut garaget, så det vore skönt att slippa regnet någon dag. Jag har också tagit itu med ett projekt som jag har funderat länge på, så igår åkte färgburken fram. Nu får en utav våra möbler en ny färg, kan ju avslöja att den blir svart!!! Hoppas att slutresultatet blir bra, ska visa er en annan dag när det är färdigt.
Förra veckan var vi ett par dagar i Danmark. Vi sprang mest på loppis för att hitta saker till butiken, men vi hann även med lite annat. Bland annat besökte vi den underbara Butik Sophie. Dessa skyltar fick följa med mig hem därifrån, är ju som bekant väldigt svag för siffror och bokstäver. Nu sitter de ovanför trästegen i vår hall.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

26 kommentarer:

Lena Kristina sa...

God morgon vännen!
Jag är med vaken tidigt. Ska ut och powergå på stranden strax. Solen lyser härligt i _Mellby och vi har semester. I morgon blir det en tripp till Danmark och jag hoppas hinna hitta massor av mys i butikerna där.

Ha en skön ledighet

Kramar Lena

LantlivsAnette sa...

Go morron, här har du en till som är morron pigg..jag har semester, andra dagen..och jag håller också på o målar, vi renoverar glasverandan..Spännande att få se vad det är som du målar svart..
Sååå fina skyltar du har hittat !!
Kraaam Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Maroe!

Härligt att vara morgonpigg.
Jag har också.varit det i alla år men nu efter.Moel så är inte kag det längre...
Fast det är ju så mysigt att kliva upp i ett thst.hus på morgonkvisten...
Vad kul att få se vad du målar.
Fina skyltar, kul att.du hittade till dig själv med.

Hur har ni det i veckan?

Ha en solig tisdag! Härligt att den äntligen tittar fram.

Hälsa !

Kram.Sirpa

gamla skolan sa...

Jättefina skyltar med siffror på ! Och ditt lilla akvarie , är ju också såå fint !!
Kramar // Susanne ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Godmorgon. Kan tro att J är glad nu när garaget blir större.
Härligt med en danmarkstripp. Skyltarna är riktigt fina. Jag längtar oxå efter att åka dit. Hade suttit fint på semestern det.
Ha en riktigt bra dag.
Kram Mia

Gabriella sa...

sååå jätte fint! ja visst är det härligt med gamla nr skyltar, dina du köpt var bara så superfina.kram och ha en bra dag♥

katarina sa...

Godmorgon!
Mmm...jag fick just frukost på sängen av min gubbe...=me like..;)

Så fin skylt! Jag tyckte alla bilderna var jätte vackra...de andas.....rent!!
Hihi...jag som ska ut och måla pumphuset...fick lust att städa istället.....
Jag jobbar eg. den här veckan men det skulle bli sol idag så jag byter en dag nästa vecka mot i dag....skönt!
Ha en mysig dag du med!
kram Katarina

katarina sa...

skyltar skulle det ju vara..;)

Lilla Blanka sa...

Gomorron vännen!
Roligt med garaget, tror J är riktigt glad över det projektet ;)
Skyltarna du köpt av Lene är helt underbara, passar perfekt i eran fina hall!
Spännande med ditt målarprojekt, funderar vad det kan vara för något ;)
Längtar till DK, hoppas vi kommer iväg snart, nu när husmålningen är klar.
Japp vi hörs på mailen.
Förresten jag hittade inget i tidningen i lördags?
Kraaaam
Mia

Lisas torp sa...

Vilka härliga bilder du visar och så fina skyltar!
Knepigt med utbyggnad när vädretär så osäkert! Hoppas att det vänder snart - men regnvädren verkar ju stå på kö just nu!
Kram
Lisa

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Vilken söt kommentar du lämnat hos mig! Jag skulle gärna komma förbi och få träffa dig och se din vackra butik. Vad fina skyltar du hittat. Och ditt lilla akvarium är alldeles ljuvligt!

Hoppas du har en fin dag!

Kram Jenny

Petra-Lantlig Charm sa...

Ahh så fint!! Men det är ju som vanligt hos dig, hihi!
Får jag länka till din butik i min blogg??

Har ordnat en tävling om du vill vara med, men du har ju så mycket fint redan!!

Önskar dig en fin dag och en skön vecka!!

Kramar Petra

Johanna Stålros sa...

God middag får jag väl säga nu;) vilka fina skyltar!!! Så fint du har det. kram Johanna

Magdalena sa...

ååhhh.... for en rustic-nostalgi...

Madonnaliljan21 sa...

Hej igen!

Jag har mailat dig;)) Ha det fint!

Kram Jenny

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Härliga semester och projekt som hör därtill!! Har också köpt hem svart färg..och det ska bli spännande att få se vad du har hittat på!!

Helcharmiga sifferskyltar!! Jag förstår att du behöll dem själv!!

Kraam Sanne

rustik charm sa...

Hej goa Marie!
Vilka fina skyltar du köpt:)Gillar verkligen ditt lilla akvarium.

Ska bli spännande att se vad du målat svart...
Ha en fin kväll.
Kram Kristina

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej Marie!

Fina bilder du bjuder på! Jag gillar också siffror och bokstäver och med svart kan man aldrig misslyckas!

Lycka till med era projekt i sommar!

Kram Jennie

loftkroken sa...

Hei hei
Så nydelig du har det :))
Stilige gamle skilter.
Velkommen til min nye blogg og GIVEAWAY :)

Sommer hilsen fra meg

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fina skyltar.Va spännande att få se vad du gör!!!!!Ha det gottis.Kramizar Rita ♥

Millygarden sa...

Fina skyltar ska bli kul och se vad du målat svart? Har också målat svart.

Kram Marina

Anonym sa...

Vilka vackra skyltar och de gör sig så bra ovanför stegen!

Hoppas på bättre väder så utbyggnaden kan fortsätta.

Blir spännande att se vad du målat i svart.

Ha en fortsatt fin semester!

Kram Renate

Vita små hjärtan sa...

Morgonpigg är inte så tokigt! Man får mycket gjort, dagen räcker lite längre!
Visst är de så charmiga de gamla plåtskyltarna!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

hemtrevnad marie sa...

Spännande med den svarta möbeln:)
Härligt med en semestertripp, vi var till Dalarna förra veckan på inköpsresa /semester:)
kramar

Älskade pion sa...

Man bara njuter när man kikar in till dig....underbara bilder.:)ha en fin dag.Kram Ulrika

vitadrömmarobusigabarn sa...

Godmorgon Marie!
Här har du en till morgonpigg.
Hoppas allt är bra,vad mysigt med en tur till Danmark.
Vi ska snart neråt i landet och har planer att komma förbi då vet jag att du har öppet den helgen blir nog en tur till Danmark också.

Ha en jättefin dag kram Tina

Spännande med bordet.