fredag 29 juli 2011

Veras rum

I Veras rum har vi fixat iordning en stor griffeltavla nu under semestern. Så nu ritas det för fullt!
För det mesta råder inte någon större ordning i detta rum, här är oftast kaos som i de flesta barnrum. Men här finns iallafall ganska bra förvaring (i form av lådor och väskor under sängen) när det måste städas!
Ovanför det lilla slagbordet har ett gäng med ugglor fått sin plats. Vera har av någon anledning älskat just ugglor sen hon var liten. Så när vi hittade dessa bilder på en loppis för ett tag sedan var lyckan stor!
Önskar er alla en fin sommarhelg!
Kram Marie


40 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Vilket Vackert flickrum!
Så fint och ljuvligt romantiskt!
Ha en fin Helg!
Kramar Kathrine

Ellinor sa...

Hmmm... Vad är det med barn och ugglor? Min lille kille på 2 älskar också ugglor och mormors keramikuggla på väggen är en stor favorit. Så Veras bilder är helt fantastiska. Ska hålla utkik!
Fin tapet och fint rum!
Kram
Ellinor

Lantliv i Norregård sa...

Kan tänka mig att det ritas nu, så praktiskt:)) Supersött flickrum!!

Kram Malin

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Vilket underbart flickrum...såå gulligt. För en liten prinsessa passar detta perfekt. Kram Maria och en skön helg på dig också.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Så underbart fint
och tapeten är en favorit!

Ha en mysig Fredag
Sommarkramar Tina

sologbolig sa...

For et paradis av et jenterom!!! Uglene var herlige og for ein flott gammal skrivepult1 og seng også,ja alt var så fiiint. Ha ei god helg.

♥L`Appartement♥ sa...

Your children room is very orderly.My children are not so neat.I love this room.I`m sure that it`s a magical place for your little girl.♥EVELYN♥

Systrarna vitt sa...

Jisses så söta rum tjejerna har. Järnsängen med förvaringen under är helt underbar.
Kram Liselott.

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Ohh vilekt underbart rum för en liten tjej.
Där myser hon kan jag tänka mig :)
ha en fin dag.
Kram
Jessica

Nordingården sa...

Hallå Marie, åh vilket fint rum Vera har, så snyggt att jag skulle kunna norpa hennes rum direkt! Hm, stod och sneglade på en likn tapet som var grön men med vita fågelburar på och tänkte att den skulle jag vilja ha men kollade inte efter märket, det måste vara samma som denna, vad heter den här? Du har så himla fint kök och jag gillade den där emailsiffrorna du köpte hos Burik Sophie jättemycket!!! Ha en forstatt skön sommar! Mari.

Millas hem sa...

Hej Marie!

En sån tuff tavla hon fått. Passar superbra därinne. Gulligt också med fåglarna på väggen!
Hoppas att du får en mysig helg!

Kram C

toves sammensurium sa...

Ååå for et skjønt jenterom!!!Nydelig tapet,møbler,og for en flaks med uglene da:))
Av og til er skjebnen med oss:))))
Heldige Vera som har en så flink mamma :)))
god helg!!!
toveklem)

Designe sa...

Åh, hon har ju såå himla underbart rum! Ett sånt skulle jag oxå velat ha om jag var liten! Jag ville oxå har rosa minns jag och till slut fick jag det och blev såå lycklig!:) Så fint med alla gamla grejor till! Ha en fin helg! Kram :)

Norrfrids Eija sa...

Vilket flickrum! Ugglebladen är urläckra, ja allt! Där skulle jag gärna leka!
Eija

Lauras Fina i Livet sa...

Ett så fantastiskt fint flickrum...
jag önskar nästan att jag hade en "liten" flicka igen...så att man kunde inreda både rum o lekstuga!! Fast det är härligt med en stor flickor också...man vill på något vis inte missa något eller hoppa över...allt har sin tid. Ha en fin helg! Kram Maria

Lisas torp sa...

Åh, så fint rummet blev - värdigt en liten prinsessa! Jag kan tänka mej att hon trivs där med sina ugglor på väggen och allt annat vackert!

ÖNskar dej också en fin helg!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Det är som en flickas dröm det där rummet. Tänk om jag hade bott så när jag var lilten. Då hade jag känt mig som en prinsessa *ler*
Åhhh, vad jag längtar efter att ses Marie. Det känns som det är evigheter sedan. Hoppas ni har det bra!
Hälsa med dig!
Kram Mia

Hearthandmade sa...

this is adorable. I really love the wallpaper ^_^

Claire

Hulda sa...

Rommet hennes er så nydelig! Flott med den tavlen, både dekorativt og kreativt. Kjempeherlig seng, og så fint med koffertene under den. Flotte møbler og detaljer. :)

Vitt och Blått sa...

Måste fråga vad ni har använt för golvfärg i köket? Den ser jättefin ut! Vår som vi har använt (olefärg) har utgått och vi behöver ett nytt alternativ när övervåningen ska målas snart. Tacksam för svar! :) Kram Ewa

Anonym sa...

Så fint stora Sessans rum blev! Där trivs hon gott bland ugglor och den rejäla griffeltavlan att rita på. Tapeten är helt ljuvlig och flugskåpet gör sig så bra på slagbordet.

Önskar dig och din familj en trevlig helg och fortsatt fin semester!

Kram Renate

rustik charm sa...

Hej Marie.
Så fint rum Vera har:)Kul med en så stor griffeltavla att rita på. Måste jag ha i åtanke....Hihi:)Gillar förvaringen med gamla väskor.
Ha en fin helg.
Kram Kristina

Grodmamman sa...

Hon har så fint rum, Vera!
Här är dotterns rum just nu i smärre kaos, men hon städar lite varje dag så snart är det nog ordning igen!:)
Kram

Life of Daniel & Elvira sa...

WOW !!! Love the old school desk!!!!! Looks soooo great!!! :-D
Hugs,
Elvira

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilket underbart tjejrum .Bara så himla fint.....Ha nu en skön och mysig helg.Kram Rita ♥

Rosor och Spetsar sa...

Hej Marie, vilket härligt tjejrum, ugglorna är riktigt charmiga och min Ellen gillar också ugglor för av nån anledning så kallade min mamma henne för sin lilla uggla när Ellen var liten.
Så fina bilder du tagit på Elsa och blommorna - underbara.
Jo jag fick allt med mig lite grann hem från loppisen, några småsaker för en del saker var det inte loppispriser på tycker jag.
På loppis vill man ju fynda.
Vilken fin samling av kulramar hon har Vera, så fint.
Ha nu en fin helg
Kramar
Annelie

Johanna Stålros sa...

Så fint, och vad härligt med en stor tavla att kunna vara kreativ på;) Kram J

Petra-Lantlig Charm sa...

Vilket underbart rum hon har! Rosa fin tapet och alla härliga möbler och gamla saker! Kul att hon gillar ugglor :-)
Slagbordet var såå sött, ett sånt vill jag med ha, hihi!

Ha en underbar helg du med!

Kram kram

Marie - Sofias syster! sa...

Å vad fint! Och ett roligt sammanträffande.. jag har också en dotter som alltid älskat ugglor. När Saga var pytteliten så sa hon bl a "Ho ho... Ho ho.." så fort hon såg något som såg ut som runda uggleögon! På dagis skulle föräldrarna rita en rund teckning som tejpades på golvet, en prick att sitta på. Då blev det självklart en uggla!
Nu är hon snart 19 och gillar ff ugglor - de senaste åren starkt påverkad av Harry Potter...

Mitt hvite hus sa...

Heisan

så utrolig flott rom jenta di har...

liker den gamle pulten hun har...

God helg

klem Kerstin

Puumuli sa...

Så sött det är i din lilla flickas rum! Jag hade en krittavla i mitt rum när jag var barn så det lektes väldigt ofta skola där... Inte undra på att jag är lärare nu! ;-)

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Gabriella sa...

lite stök i barnrum SKA det vara annars har dom ju inte varit där och lekt=) SÅÅ super fint var det.kram

LOPPISLIV sa...

Jättfint i lilla Veras rum!! Gillar den stora griffeltavlan på väggen, och de små bilderna på ugglorna, så charmiga detaljer som ger det där lilla extra. Den vackra järnsängen skulle jag gärna ha i mitt gästrum :-)) Kraaam Paula

Två systrar sa...

Åh så fint!! kan tänka mig att det pysslas för fullt där =) Kram C&M

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh Marie vad fint ni har där i barnrummet. Gillar tapeten! Mina tjejer hade dött :) Lilla E har precis nu börjat flytta in i ett eget rum så vi har fullt upp med att inreda det :)

Kram Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Så himla fint rum hon har Elsa :)))
Hoppas ni har en fin sommar!
Kramar, Carina

Casa la Lotta sa...

Åh, tänk om man hade haft ett så fint flickrum när man växte upp!! Förstår att det inte alltid är lika välstädat. Mina killars rum är det ständigt bombnedslag i! Försöker lära dem att plocka undan då och då så det ska gå lätt att dammsuga, men det glöms gärna bort.

Kram Lotta

Minasverden sa...

Wow flott jente rom, virkelig lekkert var det.:)

Anonym sa...

Så fint ni gjort i Elsas rum. Härlig griffeltavla och fina ugglebilder.
Hoppas du har en riktigt härlig semester.
Kramar från Marita i Björkhagen

Junk Evolution sa...

I love your wall covering! and the owls!