tisdag 16 augusti 2011

Blommor, Färg och Reklam

När resten av huset är upp och ner (eftersom jag har kommit in i ett riktigt röj och rensar stim nu) kan det vara skönt att iallafall ha ett litet hörn som inspirerar. Fixade till ett litet rosa blomsterarrangemang och ställde på mitt blåa bord, blev en riktigt härlig färgklick. Känner för lite mera färg just nu, vi får väl se om det är något tillfälligt eller om det håller i sig.
Blommor och blad från trädgården tillsammans med några pelargoner.
På bordet ligger två av mina favoritböcker när det gäller inredning Nordljus och Honning & Flora, massor av inspiration!
Skulle egentligen ha lagt till en bild till här, men blogger krånglar med mig. Tänkte göra lite reklam för ett magasin som heter The Feminine Home- Where The Heart Is. Dekoratören och konstnären Jo-Anne Colettis magasin som jag har den stora glädjen att få vara med i. Ni hittar bilder från magasinet på hennes blogg Vintage Rose Collection och skulle någon vilja köpa ett eget exemplar kan man göra det HÄR!

Nu måste jag skynda mig till jobbet, vi ses!
Kram Marie

27 kommentarer:

Kärleken till inredning sa...

Vilken härlig färgklick bordet är! Kram Linda

Lena sa...

En sån vacker bukett!

Läser och hör lite överallt att folk behöver färg, att de nästan börjar tröttna på sina vita hem...

Din byrå lyfter verkligen!

Ha det fint idag!

Lena

Livet på Vestergård sa...

Så fint med den vackra buketten i rosa på det blåa bordet!
Jag känner också för lite mera färg just nu, men det ska hållas på en lagom nivå :)
Ha en fin dag! Kram Kicki

Härligt hemma sa...

Det där bordet är bara helt underbart!!!
Kramar Madeleine

Anonym sa...

Lovely bukett i de rosa nyanserna! En härlig färgklick på det vackra blå bordet tills med de söta ballerinaskorna. Är så glad över mina som du fixade!

Tror vi alla emellanåt vill ha in lite färg i vardagen. Den vita trenden är snart ett minne blott och madonnorna på väg ut läste jag någonstans.

Ha en fin dag rara Marie!

Kram Renate

Nordingården sa...

Ahhh så läckert Marie, vilken bild och hörna!! Älskar det lilla blå bordet ihop med spegeln och den vackra buketten, så vansinnigt vackert!!! Mari.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det är så vackert med blommor! Du har fått till en riktigt fin bukett!
Bordet är jättefint ....
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Vintage House sa...

Hej vännen
Ett underbart inlägg idag och vilken gudomlig bukett: )
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Vilken fin hörna, jag gillar oxå lite färg;) Vill tacka för det underbara besöket i helgen, så kul att få träffa dig och strosa runt i din söta butik! har varit full fart här, jag har knappt varit hemma och inte hunnit fota några av sakerna, men det kommer....fick nämligen med mig en massa saker hem från mina föräldrar oxå, så du kan tro att jag har att göra;) Ser fram emot att träffa dig igen. Varm Kram Johanna

rustik charm sa...

Hej Marie!
Jag är oxå inne i en förändrings period:)Jag röjer och rensar. Lite mer avskalat. Tur man ändå har en vit bas så det hela blir ju inte så jobbigt.
Önskar dig en skön dag.
Kram Kristina

rosenälvorna sa...

Underbart stileben! Du måste bli på bra humör varje gång du passerar:) Christina

katarina sa...

Å vilken underbar bild!!
Jag känner också för lite mer färg igen...det är vi nog många som gör...;)
kram o ha en fin dag!

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt bukett.Ha en skön tisdag.Kram Rita ♥

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

wow, such beautiful pictures!!!!
Love it!!! :-)
Love,
ELvira

Susanne T sa...

Åh, så vackert!

Kamilla sa...

Vilken underbar färg på lilla bordet. Och buketten är så vacker. Kram

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Wow du är ett riktigt proffs på att fixa vackra buketter, Marie!!!

Den är helt underbar ♥

Jaså hihi du är oxå med i Jo-Annes magasin! Det skall bli så kul att bläddra i den..!

Kraaaam
Mia

Sussi / Sussinghurst sa...

Smukt, smukt, smukt.

Linda sa...

Härlig bukett men ett ännu härligare bord - vilken färgklick!!!

Kram Linda

Rummet för välbefinnande sa...

Hi, hi - ja, du borde veta vem det är som är min "favorit-Hjo-bo" *ler stort*

Så roligt och spännande att vara med i magasinet. Såg att Mia är med också. Blir så nyfiken på att se, och då kan jag tänka hur ni känner. Pirrigt alltså!

Jag håller också på att rensa och det finns massor alltså. Men, det är alltid gott att göra ett röj emellanåt.

Bilderna är så underbara Marie. De gör mig så glad och buketten är ljuvlig.

Sköt om dig nu och ha en bra kväll.

J hälsar också till J :) :)

Kram kram Mia

katarina sa...

Hej Marie!

Tänk att lilla Elsa börjar ettan...
Ta vara på varje sekund för jag lovar...nu går det fort! Vips har hon bh, finnar och är längre än dig...
Få inte panik för det är väldigt väldigt mysigt med stora barn också...men den där tiden då de är små och ibland skitjobbiga...den kommer ju lixom aldrig igen.
Känns somförraåret Rasmus krampaktigt höll min hand och inte ville att jag skulle gå då han började ettan....
Kram o ha en bra dag!

Johanna Stålros sa...

Hej jag har lånat en av dina bilder i dag, på ditt vackra skåp, som jag bara älskar och tänkte inspirera med den. Hoppas det är ok med dig annars får du säga till. Kram Johanna

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad fint! Du är så duktig på att göra vackra buketter!

Vad spännande att du är med i Jo-Annes magasin, ska ta o kika in på hennes blogg nu:)

Ha det bra!

Kraam Jenny

Designe sa...

Hej! Kom på att jag nog glömde kommentera när jag kikade in här!:) Såå fint med din bukett och det är ofattbart att du lyckas hitta såå fina blommor i trädgårn eller så kanske jag borde gå på studiebesök i min egen och se vad jag kan få ihop!:)Kanske går att få ihop finare bukett än jag tror:) Läckert med färgerna, det är härligt med färg! Spännande att se hur ni gör om i sovrummet! Grattis till deltagandet i Jo-Annes tidning! Kram :)

Annas skattkammare sa...

Så fina och uppiggande bilder Marie! Åh nu blev jag ännu mer sugen på den tidningen.. Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig fint bord... nydelig farge...

Flotte bøker også-.-

Klemmer o=)

Vita små hjärtan sa...

Så underbart vackra bilder!!! Å du får ihop alla blommor så vackert!
Kram Agnetha