fredag 19 augusti 2011

Köksbilder

Inget nytt har hänt här hemma, projekt sovrum står still i väntan på några små inköp. Så istället får det bli bilder från köket.  Är fortfarande väldigt nöjd med att jag målade kökssoffan svart, blev en bra kontrast mot allt det vita. 
Mina halvdöda myrten har varit på "spa" hos min mamma över sommaren. Kom tillbaks som nya häromdagen. Tur man har en mamma med gröna fingrar!!!!


Ifrån köket ser man delar av vardagsrummet. Om någon undrar vad det är för grön dörr man skymtar där i bakgrunden så är det dörren till vårat stora tv-skåp som står öppen. 
Hoppas att ni alla får en riktigt fin och mysig helg!

Kram Marie

43 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Trevlig helg på dig. Ja Myrten ja...har tagit död på två stycken i sommar...hum. Hade kanske behövt skicka dom på SPA. Ha det gott vännen, kramar Maria

Vita små hjärtan sa...

Hej Marie!!!
Du har så himla fint i ditt kök. Massa vackra saker som samsas så fint!
Ha en mysig fredag.
Kram Agnetha

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon Vännen så underbara bilder du bjuder på,håller med om att soffan är super mot allt det vita det gäller bara att våga måla en annan färg. Myrten trädet ser ju ut som nytt, mitt skulle nog kunna åka på semester det med till någon med gröna fingrar.
HA en underbar helg.
Kram Theres

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint...alltid så roligt att få se bilder från ditt fina kök..Spännande sen att få se hur sovrummet blir, och vilka sängar du ska ha där..kanske järnsängar ?
Kraaam Anette

Frøken Anker sa...

Hvor er der dejligt lyst og hyggeligt i dit køkken. Man kan kun føle sig godt tilpas der :-)

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Marie! Ohhh vilka härliga bilder du bjuder på från ditt vackra kök, jag förstorar och bara njuter av alla detaljer. Din svarta soffa är jättefin. Och ditt turkosa bord i förra inlägget är vansinnigt vackert. De där böckerna du har på bordet där är mina favoriter också :-) Har faktiskt lycktats fått tag på hela två stycken av Nordljus boken, den går inte att köpa på adlibris längre, så jag funderar på att sälja den andra.

Ska bli spännande att se ert sovrum, visst är det befriande att röja lite ibland, jag har också börjat, just denna veckan då jag började jobba och allt, dålig planering för det ser ut som en tromb gått runt i huset nu....ha ha. Men till helgen ska jag väl få lite i ordning igen....förhoppningsvis :-))

Stor kraaaam Paula

Loppisblomman sa...

Vad kul att din Myrten vaknade till liv...den ser mycket välmående ut...Fin med soffan i svart...jag är inne på samma linje...tycker MYCKET om vitt...men gärna någon kontrast...
Ha en fin helg!Maria

Ann-Catrin sa...

Alltid en fröjd att kika in i ert vackra kök!
Allt i harmoni med varandra och jag håller verkligen med dig om att soffan är kanon i vart mot allt det vita!

Spännande med sovrummet..
ska bli kul att se sen!

kram och trevlig helg
Ann-Catrin

liven sa...

Et nydelig kjøkken du har!
Så stort og lyst....

Smart å sende planter på ferie til noenmed grønne fingre :o)

ha en fin helg

Jenny sa...

Hej Marie!
Vad fint ert kök är! Håller med dig, soffan blev verkligen jättefin i svart!

Din myrten ser ut att ha trivts alldeles utmärkt hos din mamma, vilka gröna fingrar hon har:)


Önskar dig en trevlig helg!

Kraam Jenny

Nordingården sa...

Ahhhh så läckert kök du har Marie, så himla snyggt och kökssoffan i svart, oj, oj så fint det blev!!! Jag är själv väldigt sugen på mer svarta inslag i köket, har hitintills bara haft svarta grejer i rummet men snart så=) Läcker ägglåda!!! Trevlig sensommarhelg!! Mari.

Dronninghuset sa...

hei,
innom for å ønske deg god helg.
så koselige og flotte bilder. liker.
ha en herlig helg da!
klem fra Tove i
dronninghuset!

Eva sa...

Jag håller med! Soffan blev skitsnygg i svart :)

Ha en skön fredag!
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Hej Marie!

Ni har ett så bedårande vackert kök! Och så mycket vackra saker du har. Soffan blev STÖRTSKÖN i svart tycker jag! Själv är jag hemma med min minsta dotter nu som har vattenkoppor. Hoppas det går bort över helgen...

Trevlig helg till dig!

Kram Jenny

Lisas torp sa...

Åh, vilket härlig kök du har och soffan blev otroligt fin!
Kram
Lisa

Rummet för välbefinnande sa...

Hej gumman, jag har en myrten här som bara längtar efter att få åka på "retreat" hos din mamma.....
Kanske packar med den nästa gång och skriver en liten snyft-lapp och hänger runt stammen på den också lämnar jag över den till din mamma utan att säga ett knyst. Hi hi - det går ju inte, eftersom vi båda två vet att jag skulle ha VÄÄÄÄÄLDIGT svårt för att hålla mig tyst!!!!

Ha en riktigt bra helg!
Kram kram Mia

Anonym sa...

Hej vännen!

Ditt kök är så fint och soffan blev kanon mot det vita. Tycker kontrasten får en liten dramatisk effekt.

Den spa-vistelsen gjorde gott för din myrten så grön och fräsch. Nu är den fulladdad med omvårdnad och ny energi.

Jag ska testa mitt nya quiltade överkast i helgen med vit botten och svart mönster.

Ser fram mot sovrumsbilder!

Trevlig helg!

Kram Renate

Birgitte med Annekset sa...

Såååååå Fint Marie. :o)
God helg
Klem Birgitte

Lilla Majken sa...

Så fint. Ja, jag har precis kastat ut några uttorkade blommor idag. Glömmer tyvärr bort blommorna inomhus på sommaren.

Trevlig Helg!

Magdalena sa...

heia.. så utrolig skjønnt kjøkken og så vakre bilder..
god helg til deg og dine..
magny

Johanna Stålros sa...

Som i en inredningstidning- så fint har du det!!! Underbart kök, jag gillar verkligen att du har målat soffan svart. Det har jag oxå tänkt att göra när jag väl hittar en;) Trevlig fredag fina du. Kram Johanna

Beatriz sa...

Dear Marie, I like your Blog very much! Fantastic pictures!Greetings, Beatriz

Designe sa...

Så fin helhetsbild över ditt kök! Kul att få se ur den vinkeln! Gillar den gröna dörren som skymtas och även den fina knoppbrädan du ställt där vid dörröppningen! :) Ha en fin helg! Kram

Älskade pion sa...

Vilket fantastiskt vackert kök du har,underbart.Ha nu en riktigt skön helg.Kramar Ulrika

rosenälvorna sa...

Vad bra att ha ett "spa" att sända sina blommor till ;) Christina

loftkroken sa...

Nyyydelig kjøkken og nydelige bilder :)

God helg
Bente

Tinas vita bo sa...

Oj vilket underbart kök du har!
Härliga bilder!

Ha en fin helg!

Kram Tina

Ainosofia sa...

Lovely kitchen <3

Happy weekend!

Sussi / Sussinghurst sa...

Hvor bor du altså smukt!

Gamla skolan-Jennie sa...

Du gjorde helt rätt i att måla soffan svart! Ert kök är så fint!! Ha en härlig helg!

Kram Jennie

pernilles.com sa...

Kan rigtig godt huske hvor hyggeligt og dejligt vi havde det i dit køkken, dengang for lææææænge siden i maj :-))

KH Pernille

weisser traum sa...

morgen du liebe
soooo traumhaft sommerlich deine fotos.
wünsche dir einen wunderschönen sommertag.
sei lieb gegrüsst daniela

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
man bara döööööör ju......du har det så fint man kan bli.....sakanr möjligen lite rosor då :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

linnea-maria sa...

Vilka fina köksbilder. Vad bra att ha en mamma som man kan skicka känsliga plantor till för rekreation :)
Kram /Therese

Gabriella sa...

så bedårande vackert kök♥
Ha en trevlig lördag kväll..

Skatan sa...

Hej Marie!

Vilken tur att vi är många som har mammor med gröna fingrar... även jag brukar dra nytta av min :)

Sitter och beställer bröllopsbilder från sommarens stora kalas. Det tar sin lilla tid att skicka ut tackkort! Vill du titta in i vår festloge kan du svänga förbi en snabbis hos mig :)

Hoppas allt är bra med dig. Här är vi lite tagna av den första arbets- och fritidsveckan. Skönt och jobbigt om vartannat.

Önskar en fin kväll - det lilla som ännu återstår...

Annakarin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Mare !

Många fina.bilder.visar du ;)
ni har så himla.fint !
Håller.med om.soffan.
Vi kan ju försöka höras.... Hälsa apll.
Nu ska jag sova .
sov gott

kram.kram

katarina sa...

Hej hej!

ååå ert kök är sååå fint!
Satt faktiskt i morse med penna o papper och drömde om att bygga om vårt...
Soffan är ju dösnygg som svart..;)
Kram o ha en mysig söndag

Den Grønne Baljen sa...

Håper helgen har vært fin... du har super koselig kjøkken... så greit å hjelp av mamsen til blomstene da..

ha en fin uke

Klem Kerstin

Anna sa...

Vilket fint kök ni har!!

Du måste ha kommit bort från min blogglista :(
Kom på att jag inte varit inne här på ett tag och du fanns på min blogglista förut, konstigt!

Ha en fin vecka!

Anna

SvenskaBlomsterbloggar sa...

"Min myrten har varot på spa i sommar" HAHAHA ! Det var det roligaste jag har hört på länge. Det ska jag säga till kunderna när dom klagar på att myrten är svår "skicka den på spa då och då så mår den mycket bättre" :D

//Emelie

Annas skattkammare sa...

Njuter som alltid av dina bilder från ert fina hem Marie! Kram Anna

Made in Persbo...Carina sa...

Hej gumman!
Å va snyggt det blev med soffan svart! Jag har likadana kuddar i min kökssoffa. Tycker de passar perfekt där. Längtar efter att få vit pärlspont på väggarna i köket dock för det är lite väl murrigt nu och särskilt nu när det går mot mörkare tider ute, då behöver man allt ljus man kan få inne. Men men....vedboden är inte klar än och den måste ju prioriteras.

Kramar på dig goa vän!
Carina