fredag 5 augusti 2011

LYCKA

Idag känner jag mig som ett barn på juldagen. Jag har vaknat tidigt och känner mig fortfarande alldeles uppfylld av gårdagen. Som barn kanske det berodde på glädjen över julklapparna man fått och som man inte fort nog kunde börja leka med så här dagen efter. Som vuxen känner jag mig idag alldeles full av bubbliga känslor efter en fantastiskt trevlig kväll med fina, fina vänner. Känslan är densamma vare sig du är stor eller liten och den stavas LYCKA!

Inget sammanhang alls med text och bilder idag. Skulle isåfall vara att den fantastiskt vackra hortensian på bilden också får mig att känna lycka. Nu ska jag ta med mig mina lyckokänslor ut i butiken och fixa och dona där, bilder därifrån kommer imorgon lördag.

Kram Marie

21 kommentarer:

katarina sa...

Godmorgon!
Oj det låter som en kväll att minnas för livet..;)
Goda vänner och fina människor ska man vara rädd om. Det är underbart att få fylla på må-bra-cellerna med LYCKA..;)
Bilderna är underbara oavsett om de hör ihop med texten eller ej. Din Hortensia påminner mig om en i ljuvligt lila som jag såg här om dagen men inte köpte.....kanske ska inhandla en idag för att också känna LYCKA...;)
Kram o ha en underbar dag! Här vänrtar ännu en dag i solstolen...blå himmel...LYCKA!!!
Katarina

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Fina människor omkring sig är verkligen det viktigaste i livet! Vad härligt. Så vackert i ditt hem och vilken underbar Hortensia. Hoppas du får en riktigt fin helg och hälsa så gott till familjen! (Clara och Tilde pratar MYCKET om att någon gång få träffa Elsa och Vera;))

Kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är skönt med lyckopirr i kroppen=) Det ger massor av energi...trevlig gemenskap och en vacker blomma, behövs det mer??

Önskar dig en fin dag med butikspyssel och solsken!
Kram,
Regina

Ainosofia sa...

<3

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ingenting kan måle seg med slik lykke:)Ha en fin dag i btikken...
klemklem

Anonym sa...

Godmorgon, rara Marie!

Så härligt att du känner dig euforisk med dessa bubblande lyckokänslor. Fint kvällen blev så lyckad.

En fin dag önskar jag dig med ditt butikspyssel!

Ser fram mot morgondagens bilder, vacker hortensia.

Kram Renate

sylvia sa...

hei.
åå så deilig å våkne med sånne følelser,
finnes ikke bedre,
ha en hyggelig dag,
klem fra sylvia

Annas skattkammare sa...

Helt underbart när man vaknar helt lycklig! Önskar dig en mysig helg! Kram Anna

Älskade pion sa...

Vad härligt det låter.:)ha en riktigt skön helg vännen.Kram Ulrika

Lena sa...

Så befriande skönt att läsa ditt inlägg om LYCKA!

Det är viktigt att kunna plocka fram och behålla den känslan!

Ha en fin butiksdag!

Lena

Gabriella sa...

att känna ett rus av LYCKA är en riktig adrenalin kick..hoppas den håller i sig dagen lång..kram

LOPPISLIV sa...

Det är äkta lycka det Marie, genomsnälla goa vänner som får en att må bra, som stöttar och finns där i ur och skur, som får en att skratta och slappna av...Jag har ett par sådana i mitt liv också som jag håller i hårt hårt :-))

Din kyrkoljustake i guld är sååååå fin, vill ha:-) Fin fredag. Kram Paula

Hanna sa...

Så underbart det låter och fina bilder bjuder du också på.
Kram Hanna

Rummet för välbefinnande sa...

Vi känner samma lycka idag :)
Tusen tack o lycka till i helgen.
Många kramar från oss

Norr om Köpenhamn sa...

Igår var jag tillsammans med en väninna nere i Malmö hela dagen, då kände jag också LYCKA! Det var en sån där härliga dag utan måsten, vi tog allt som det kom. En stund på stranden, en shoppingrunda på stan, härlig lunch vid havet och suchirestaurant på kvällen. Jag mådde verkligen bra när jag begav mig över sundet igen :o)) Vänner ska man vara rädd om!!

Finfina bilder du visar idag :o)
Ha en skön helg!
Kram
Ulrika

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Önskar dig en riktigt LYCKLIG helg nu. Kramar från Maria

Johanna Stålros sa...

Underbart att känna lycka, att uppmärksamma känslan och att njuta av den. Hur ser det ut på lördag för dig? Kram Johanna

rustik charm sa...

Underbar känsla Marie:)Härligt med såna vänner.
Ha en fin helg.
Kram Kristina

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie :)
Det är underbart att ha så underbara vänner omkring som får en känna sig så lycklig, jag har också det och det är helt ovärderligt, finns inget ärligare o härligare... Förutom ens barn såklart :))
Ha det underbart
Kram
Jessica

bikim sa...

SO PRETTY!
HAPPY night,
ROSA

STENLYCKA sa...

Vill bara skicka dig en liten hälsning och säga att jag är så glad för att jag hittade till din underbara blogg. Ha en bra helg!
Varma kramar Raina