onsdag 31 augusti 2011

Nu när hösten är på gång finns det väl inget mysigare än att gosa in sig i en varm filt, sätta sig till rätta med en bra bok och tända en hel massa ljus. Ljusstakar kan man väl knappt få för många av och det senaste tillskottet till min "samling" är den som ni ser på bilden. En gammal vacker ljusstake som jag hittade på en dansk loppis nu i somras.
Ett gäng med ljusstakar på bordet i hallen, på väggen en spegel från min vän Randis butik Stil og Stemning.  Här i hallen sitter jag gärna på den gamla kyrkbänken (på motsatta sidan av hallen) med en bra bok i handen. 
Kärleksört och några chokladblommor, vackert ihop med zink.
Vill tacka för alla fantastiskt fina kommentarer och mail angående min krans i förra inlägget, om ni visste vad jag blir glad! Har under åren fått många frågor om jag inte kunde ha kransbindarkurser, men mitt mindre bra självförtroende har alltid hindrat mig. Men eftersom jag har bestämt mig för att fortsätta utmana mig själv så kan det tänkas att det blir någon "kurs" nu i höst/vinter. Jag återkommer med datum och mer information.

Ha en bra dag!
Kram Marie

32 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, det tycker jag att du ska göra du gör jättefina kransar!!
Underbara bilder!
kram Anna

amelie sa...

Hej Marie! Superfina bilder! Älskar verkligen spegeln!
Åh vad roligt med kransbindarkurs! Såklart att du ska göra det. Hoppas hoppas att jag kan komma upp då :)
Kram Amelie

Vita små hjärtan sa...

Vilken vacker ljusstake. Har aldrig sett en liknande!
Men vad roligt om du ska fixa en kurs. Ja du om nån kan ju det där!
Ha en riktigt fin onsdag!
Kram Agnetha

Vita verandan sa...

Såklart ska du ha kurs, du är så duktig!
Mysigt att sätta sig att läsa, mitt problem är bara att jag brukar somna:))

Ha en fin dag, verkar bli lika grå som i går.

Kram Anna

Systrarna vitt sa...

O ja tänk om det vore möjligt för mig att komma till dig och gå på kurs. Skulle vara såå kul.
Ha en fin dag Kram Liselott

Tack för färgtipset, fönsterna blev superfina.

LOPPISLIV sa...

Klart du ska ha en kurs, du som är så duktig, hade jag bott närmare hade jag kommit bums :-))

Vilken ovanlig och charmig madonna ljustake, superfin!! Underbar bilder som alltid här hos dig, jag njuter och får inspiration, det är så härligt!!! Det tackar jag för...Ha nu en toppenfin onsdag, Kraaaaam Paula

Frøken Anker sa...

Den gamle Maria-stage er bare så smuk. Selv har vi en Jesus-stage på vores morgenmads-bord. Lys skal der til, nu hvor det er mere mørkt om morgenen og om aftenen.
Smukke billeder.

Hav en dejlig onsdag

♥L`Appartement♥ sa...

Such a beautiful candle holders I`ve never seen at a flea market.I should maybe go to Denmark to find something like this beautiful candle holder.I`m really looking forward to the evenings by candlelight.Kram♥EVELYN♥

All Seasons sa...

Your beautifull candle holders, I love it.
Autum, it is a great time for make some beautiful things with flowers, I love this time.
Enjoy..

Hugs,
Patricia

hemma hos lilla mej sa...

Bara så superfina bilder.Ja nu är det riktigt tädtaljus-tider eftersom det blir mörkt ganska fort på kvällarna.Bara älskar ljus.Ja du om någon ska ju ha en kurs i kransbindning.Synd att det är en bra bit till dej annars hade jag kommit direkt.....Ha nu en fin onsdag,njut och mys.Kramar Rita ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar ljusstake! Och vilken fin samling med ljusstakar du har där i hallen. Spegeln är underbar med sin patina.

Det vore väl väldigt roligt att ordna en kurs i kransbinderi, du är ju superduktig och har så fina idéer. Är övertygad om att kursen blir fullbokad på en gång.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

johanna sa...

Hej!
Visst är det mysigt nu när man får tända lite ljus och krypa upp med en bra bok, blir dock inte så mkt tid till det med två småttingar.

Åh vad glad jag blir, kommer definitivt att anmäla mig till din kurs :)!!

Ha en fin dag!
Kram johanna

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Underbara bilder från din fina hall. Vilka ljusstakar!
Klart du ska ha en kurs, jösses, du som är så duktig!
Ha en fin höstdag.
Varm kram
Jessica

Vintage House sa...

Hej
så läcker ljusstake och gillar den lilla zinkkoppen:)
jag hör av mig ikväll.
kram
sandra

Anonym sa...

Vilken läcker ljusstake du kommit över! Den är en fröjd för ögonen att njuta av. Din samling med ljusstakar i hallen är så fint liksom spegeln.

Kärleksörten och chokladblommorna blev så fint tills med zinkkrukan eller zinkkoppen. Du kan konsten att få fram det estetiskt vackra.

Ha det bäst rara Marie!

Onsdagskramar
Renate

Loppisblomman sa...

Fantastiskt ljuvlig krans...och vilken fin ljusstake...verkar värt att åka på loppis till grannlandet:))Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej Marie!
Åh vilken unik och fin ljusstake du har hittat!!!
Härliga bilder <3
kraaam
Mia

letrecivette sa...

I'm so happy to meet your beautiful blog!
See you soon! Monica

Jenny sa...

Hej Marie!
Vilken vacker ljusstake, den stod det ju ditt namn på:)

Spännande med kransbinderikurs, det fixar du!

Kraam Jenny

Loella sa...

Hur läcker som helst...dessa danska loppisar, suck =) Vad fick du ge för den?

Varma hälsningar Loella

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder!
Bara älskar din fina spegel!!

Kram Tina

Lilla Majken sa...

Klart att du ska ha kurs, du är superduktig. Jag älskar verkligen din Madonnaljustake, vilket fynd. Har aldrig sett en sådan förut.

Johanna Stålros sa...

Ohh vilken bra ide;) madonnaljusstaken är ljuvlig!!!! Kram

rosenälvorna sa...

Vilken söt liten bukett! Mycket vackra bilder också:) Christina

Lene sa...

Smuk smuk stage. Håber jeg selv finder sådan én en dag :)
Jeg er også vild med din krans i forrige indlæg. Havde jeg boet i Sverige, ville jeg gerne have været på et blomsterbindings kursus :)

Kram fra Summerfield

Lotta sa...

Visst är det mysigt med lite mörker och kyla ..I Like !!
Hoppas ni har haft en fin sommar .
Underbara bilder och vilken vacker ljusstake !!!!
Kraam/Loppan

katarina sa...

Ljuvliga bilder Marie...
Vad kul det lät med kransbindarkurs... det vill jag komma på...;)
Kram o ha en fin dag!

Ella på Bråkmakargatan sa...

Åh vilken fin Madonna ljusstake. javisst är det mysigt med hösten.

Kram
Elisabeth

Viktoria sa...

Hej! Jag tycker om att läsa din blogg och se alla vackra bilder du tar! Jag undrar vart du fått tag på den söta zinkkoppen? Skulle verkligen vilja ha en sån!!
Kramar!

Änglarnas hus sa...

Oj, oj Marie!! Vilken ljusstake!! Jag skulle ha hoppat högt om jag lyckats lägga vantarna på den..så fin och unik!!

Ha det gottis!! Kram Sanne

JACQUELINE sa...

Aloha Marie

You have a beautiful blog with so many heavenly photos, I would like to thank you for this gift that you make me every day. I hope it is ok for you I saw you link on my favorites list on my blog.

I am sending you all love greetings
from Switzerland

Mahalo

Jacqueline ♡

http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram
Hanna