tisdag 2 augusti 2011

Reportage

Just nu råder total bloggtorka här hos mig, känner verkligen att jag har tagit sommarlov från allt vad bloggande heter nu under semestern. Idag får ni dock se reportaget från Dagens Industri som vi var med i under helgen, ett reportage som gjordes i början av sommaren av Ida Thunberg (text) och Jack Mikrut (foto).



Till helgen har jag öppet min butik igen och kan ni tänka er, jag firar redan 1 år då. Tiden går fort när man har roligt! För att fira bjuder jag på fika i trädgården (håll tummarna för att vädret blir bra). Bilder från butiken kommer senare i veckan, ska bara fixa ordning den först! Har en hel del nytt som ska få plats!  

Ha en bra sommarvecka!
Kram Marie

30 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott reportasje! Skjønne bilder fra hjemmet deres. :)

Lotta sa...

Vilket fint reportage om erat söta hus!! Jag har också nyligen startat en gårdsbutik, Lottas presentbod. Skriv gärna och berätta mer om din vackra butik!! Kram Lotta

Blonder og perler sa...

Kjempefin reportasje fra et nydelig hjem.
Jeg ønsker deg en fortsatt god sommer;-))

Susanne sa...

Hej
Förstår att de vackra hem är med i tidningen ;)))
Ha det gott
kram susanne

Margareta sa...

Hej Marie.
Ett jättefint reportage.Nu får många se ert fina hem som kanske inte har visst om det förut och butiken.......
Här väntar vi på att snickarnas semester ska ta slut,så det börjas på igen med renoveringen.Jag har ju såsmåningom den fina sängen också......när rummet blir färdigt efter det att allt det andra blivit klart...

Ha det så bra denna fina vecka!
Kram Margareta

Lisa.L sa...

kul att få ha med sitt hem i en tidning :D du har d så himla fint ! kram

rustik charm sa...

Hej Marie!
Vilka fina bilder från ert finfina hem:)Så kul med reportage. Ja just det, butiken fyller 1 år snart. Vad kul:)Själv fyller jag oxå år i veckan, närmare bestämt imorgon:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Gabriella sa...

Så otroligt fint du/ni har det hemma. Skule behöva någon vänlig själ som kom hem och fixa hos mig lite:-) ha en bra dag, kram

Norrfrids Eija sa...

Oh vad jag önskar jag kunde sitta där i din trädgård och fira ettårsdagen, och se din vackra butik. Suck!
Eija

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ja min man läste tidningen och visade givetvis mig reportaget.

Vad stort och fint reportaget var. Bara att gratulera!! :)

Kram kram

Lisas torp sa...

GRATTIS till ett år i butiken! Tänk, att du haft den så länge!

Vilket fint reportage! Alltid kul med uppmärksamhet, särskilt när man har det så fint som du!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh vilket fint reportage !!
Och vad roligt att få se er båda på bild..Jaa, tänk ändå att du har haft butiken i ett år redan..himmel vad tiden går fort..
Hoppas att det blir fint väder så du kan ha fika bjudning i din ljuvliga trädgård..ser framemot dina butiksbilder !!
Kraaam Anette

Tinas vita bo sa...

Jättefint reportage från ett mycket fint hem! Grattis!
Även Grattis till 1-årsdagen!

Kram Tina

pernilles.com sa...

Jamen hvor skønt at gense jeres dejlige hjem i endnu et magasin.
Tusind gange tillykke med din og butikkens fødselsdag - godt gået :-))
KH Pernille

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina bilder på ert vackra hem, roligt.
Jag ska åka ner till hjo någon dag för det verkar vara så fint där. Då ska jag försöka hitta till dig. Kom ju inte iväg när du hade loppis heller.
Ha det fint i sommarvärmen.
Kram Susanne

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så fint reportaget blev Marie!!!!!
Men, det är klart - med ert vackra hem kan det ju inte bli annat.

Sitter här och ler och tänker på när vi stod där utanför för ett år sedan. Fattar bara inte att tiden går så fort....

Sköt om dig nu och ha det riktigt bra!
Hälsa med dig från oss båda!
Kram Mia

Rosor och Spetsar sa...

Grattis till ettåringen och till det fina reportaget.
Fortsätt att njuta av den härliga sommarvärmen
Kramar
Annelie

Anonym sa...

Vilket fint reportage! Måste vara roligt att få visa upp ett sånt vacker hem som du har.

Grattis till din ett-åring! Tänk att tiden gått så fort.

Kram Renate

Designe sa...

Åh va kul och jättefint reportage!:) Håller med om bloggandet..jag har varit urdålig på att besöka andra i sommar och har haft lite sparsmakat med inlägg själv oxå!..men det finns ju annat i livet oxå!:) Tids nog kommer bloggandet igång igen! Kram :)

Johanna Stålros sa...

Hej, jag ska hem till Hjo nästa helg och hälsa på, nu undrar jag har du öppet då? vilka tider i så fall? Har ju missat din fina butik varje gång jag har varit hemma. Kram Johanna

LOPPISLIV sa...

Vilket superfint reportage Marie, jättefina bilder, den tidningen skulle jag vilja ha, för ni har ju ett så vackert hem, där jag får massor av inspiration. Fin bild på er på trappan där också. Tänk vad tiden gått, 1 år redan, men du har rätt tiden går fort när man har roligt :-) Hoppas du får sol så ni kan fika i trädgården. Må gott. Kraaaam Paula

Madonnaliljan21 sa...

Hej Marie!

Reportaget var så fint! Ska bli roligt att se bilder från din fina butik igen, jag är så nöjd med de saker som jag köpte hos dig. När jag går förbi dem här hemma tänker jag på¨hur mysigt det var att få träffa dig och se ditt fina hem i verkligheten. Ha en fin sommardag!

Kram Jenny

Njut av livets goda ting sa...

Stort Grattis till det fina reportaget från ert hem :))
Ni har det underbart vackert.
Ha det så bra o sköt om dig :)
Stor kram
Jessica

Shabby Homedreams sa...

Congratulation to this beautiful report in the magazin.

The picturs about your house, decorations and family looks very nice.

Lovely Greetings from Germany,
Mary

Älskade pion sa...

Vad roligt med reportage,underbart hem ni har.:)Grattis till ditt första härliga år med butiken.Kraaaam Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Så fina reportagebilder!
Kram Kicki

Sussi / Sussinghurst sa...

Flotte billeder, ha, så fik vi også et lille kig!. Så fint med den gamle bænk i haven.

Marie - Sofias syster! sa...

Så fint reportage, roligt att läsa och mycket fina bilder! grattis!

katarina sa...

Hallå där!
Oj redan ett år!!!
Vilket fint reportage det ser ut att vara...skulle ju förstås vilja läsa..;)
Veras rum är så fint! Är det grisis på sängen?? Jag kommer ju inte riktigt ihåg hur hon såg ut...
Kram Katarina

Malinsdiner sa...

NI har det verkligen underbart fint! Kan sitta i timmar och gå igenom gamla blogginlägg. Så inspirerande!

/Malin