onsdag 10 augusti 2011

Sommarens bästa loppisfynd

Elsa 7 år har ett eget litet trädgårdsland där hon odlar grönsaker, kryddor och blommor. Hon har alltid tyckt att det har varit roligt och varje år i mars när hon fyller år brukar hon få en bunt med fröpåsar. I år har hon bland annat sått solrosor och årets första exemplar hamnade i en kanna på skänken i vardagsrummet. Här står också ett av sommarens bästa loppisfynd, den lilla kyrkoljusstaken som är funnen på en loppmarknad i Danmark.
Hoppas att ni alla har det bra!
Kram Marie

25 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Vilken underbar GUL färg dom har. Och dessa ljusstakar är så fina tycker jag. Kramar Maria

Kärleken till inredning sa...

Vilken fin ljusstake! En sådan vill jag också ha... Kram Linda

Norrfrids Eija sa...

Härligt att din dotter har det intresset! Hos oss är det bara jag som odlar, för att få hjälp i trädgården måste barnen mutas. Nåväl, jag har en chans till med 2-åringen!
Eija

Vintage House sa...

Hej vännen,
Så underbart vacker den är och fin fin blommor Elsa har odlat....
Jag var iväg en runda igår, det gick bra förrutom att jag var helt slut när jag kom hem...
Vi hörs
kram
sandra

Ann-Catrin sa...

Superfin Marie!
Dina danska fynd gör en grön av avund!!

Härligt att ha en dotter med "gröna fingrar".

Stor kram
Ann-Catrin

hemtrevnad marie sa...

Underbara bilder som alltid:)!!
kramar

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Så vackra solrosor hon odlat Elsa! Och vilken vacker ljusstake, förstår att du är nöjd med den;))

Ha en fin dag!

Kram Jenny

Anneli sa...

Kul när barnen visar intresse för trädgård och odling.

Min dotter ville alltid så morötter när hon var liten, hon var helt fascinerad när de började komma upp ur jorden och man kunde äta dem.......

Din ljusstake är mycket söt, så lagom......

Kram Anneli.

schnucksetippel sa...

danke für die schönen bilder:-)))

herzliche grüße barbara

Anonym sa...

Hej, Marie!

Härligt intresse Elsa har och så vacker hennes fina solros är i kannan! Underbar liten kyrkoljusstake.

Ha en fin start på veckan!

Kram Renate

Lisa.L sa...

vilken ljuvlig ljusstake :D kram

Lantliv i Norregård sa...

Vackert, både text & bilder:))

Kram Malin

rustik charm sa...

Hej Marie!
Vilken vacker ljusstake, härligt att göra fynd:)
så vacker Elsas solros blev i kannan.
Önskar dig en skön dag.
Kram Kristina

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga blommor Marie! Och så kul för dottern att få plantera också. Jag längtar tills mina barn får samma intressen som jag har. Plantera är då inte någonting som de tycker är så kul. Eller jo, plantera är kul... men att ta hand om dem sen är inte lika kul :)

Fin ljusstake!!

Kram Jenny

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Vilka underbar blommar, lite höstfärger känns det som. Det är lite höstkänsla nu tycker jag, här hos mig är det regn o rusk o inte alls varmt.
Man alla årstider har ju sin charm :))
Jättefint fynd.
ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Smuk lysestage du der har fundet.

Johanna Stålros sa...

wow så fin....Underbar solros oxå. kram Johanna

LOPPISLIV sa...

Här hos oss är det maken som odlar solrosor...hihii tror minsann jag ska ta in några jag också, de är ju praktfulla och har sån härlig färg som man blir glad av :-)

Superfin ljustake du fyndade.
Kraaaaam Paula

Pysselprinsessan själv... sa...

Vackra gula solar som verkligen lyser upp ett helt rum.
Härligt med egna snittblommor att pryda sitt hem med.
Visst är loppisfynd väldigt bra på att skapa minnen från olika semestertripper.
Ting från Gammelgården

katarina sa...

Ååå så fint!
Åå va gulligt att hon har ett eget litet land...:) Ännu gulligare att mamman glatt sätter blommorna i vas inomhus trots att de är GULA...hihi...
Kram o ha en fin dag!

Älskade pion sa...

Mina barn tycker också att det är roligt att så blommor och grönsaker.Min son särskilt....kanske blir en florist av honom....eller trädgårdsmästare,eller också går "det där" över snart,vem vet.;)Ha en skön dag.Kram Ulrika

Mitt hvite hus sa...

så koselig da.. så moro for de å se at det gror..

nydelig solsikke

klemme r0)

Loppisblomman sa...

Vilken vacker Solros...Elsa måste vara stolt!! Ljusstaken var fin den med:))Kram Maria

M a d a m e M o r e l l sa...

Mina ungar odlade jättemycket när de var yngre,,,,mysig tid det där är!
Jessika

linnea-maria sa...

Oj! Tänk att hitta en sån på en loppis. Lyckliga du. Kram /Therese