fredag 16 september 2011

Höst i trädgården

Igår när jag och Vera var lediga passade vi på att ta bort lite gamla sommarblommor  och istället ersätta dem med höstblommor. Lite äpplen, pumpor och ekollon fick också bli till dekoration.



När jag ser den här bilden inser jag att vi fortfarande inte har lyckats skaffa oss en ytterlampa här på baksidan av huset. Utbygget har nog "bara" varit klart i snart två år nu!!!!! Typiskt oss! Fast ärligt talat har vi inte riktigt vetat vad vi vill ha för lampa, annars kanske det hade blivit åtgärdat lite tidigare, hihi.


Trevlig helg!
Kram Marie

36 kommentarer:

Gabriella sa...

så jättefint ni fixat det..skulle också behöva ha en ledig dag--tack för inspirationen. kram och trevlig helg.

Nellie sa...

Vad fint ni gjorde det! Köpte lite höstblommor för ca 2 v sedan, och stoppade ner i krukorna efter sommarblommorna. Men det behöver städas till lite (läs mycket!) på farstutrappen o altanen, och pyntas. Dina fina bilder gav mig inspiration. Blir helgens projekt! Ha det bra

Margareta sa...

Gomorron!
Så smakfullt ni fixat till det.Det var lika fint innan också,men man behöver byta ut ibland.Inspirerad blir jag...
Plötsligt händer det att ni hittar ytterlampan.......men det är inte lätt alltid att veta vad man ska ha.Det har jag fått erfara nu.

Önskar er alla en trevlig helg!
Kram Margareta

Casa la Lotta sa...

Så fint ni höstfixat! Själv tog jag bort alla sommarkrukor igår. Nu fick jag lite inspiration från dig!
Skall inhandla ljung, prydnadskål, minipumpor och lite annat.
Trevlig helg! Kram Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du har pyntat o gjort det fint ute...Du ska se att det nog dyker upp en fin lampa snart som du vill ha..
Kraaam Anette

Så Vitt Jag Vet sa...

Så vackert höstarrangemang... Ja det med sladdar och annat kommer ju komiskt nog så tydligt fram när man tar foton..
Ha en bra dag !
Kraam
Sanne

Lilla Majken sa...

Godmorgon! Så vackert du har gjort igen. Nu måste jag verkligen få ordning där ute.

Trevlig helg på dig! Kram Therese

Systrarna vitt sa...

Så mysigt och fint du gjort. Nu fick jag inspiration, ska skaffa mera ljung i dag och pellisarna får komma in. Vi hade endast 6 grader i morse så det är väl dags nu.
Trevlig helg
Kram Liselott.

amelie sa...

Så fint ni har fixat! Jag blev också sugen på att köpa hem lite pumpor. :) Saknar en balkong att kunna ha lite fina blommor osv på. Men det kommer ju en trädgård längre fram i tiden. Hoppas du får en jätte skön helg!
Kram Amelie

Eva sa...

Så fint du gjort.
Här finns fina lampor http://www.qvesarum.se/sv/kulturbelysning/ tycker jag
Kram/Eva

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad du har pyntat och gjort fint ute......Ha en mysig fredag och en härlig helg vännen.Kram Rita ♥

irma´s uthus sa...

Men nu blir jag inspirerad:) Vackert! Ha en fin helg, kram irene

LOPPISLIV sa...

Vad fint du höstpyntat ute Marie, ser så harmoniskt ut. Du lyckas alltid få det så där mysigt som jag gillar. Ja du här är vi likadana, hittar man inget man tycker om så får det vara utan :-) En ny ytterbelysning behöver vi också vid vår yttedörr vid altanen. Ha nu en toppenfredag. Kraaam Paula

Lisas torp sa...

Åh, vilka härlig höstbilder du visar! Så fint det blev!
Ha en härlig fredag!
Kram
Lisa

Vardagslycka sa...

Vad fint du har höstpyntat! Härliga bilder som ger mängder med inspiration!
Jag handlade hem lite höstblommor igår, förhoppningsvis hinner jag fixa till lite snyggt idag.
Trevlig helg.
Kram, Carina

Älskade pion sa...

Vad mysig entre ni har,så välkomnande.Ha en riktigt skön helg.Kram Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Så fint du gjort!
Jag tycker det är svårt med lampor. Jag väntar ännu på att jag ska hitta den rätta taklampan till vårt arbetsrum.
Ha en skön fredag! Kram Kicki

rosenälvorna sa...

Helmysigt höstpyntat, måste försöka göra ngt av min här hemma. Tack för inspirationen// Christina

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Lika underbart fint som allt annat du visar.
Ska under helgen försöka fixa lite hemma i trädgården jag med, den visar inte sin bästa sida just nu kan man säga :)
ha en fin fredag.
Kram kram
Jessica

Anonym sa...

Så fint ni pyntat, härliga höstbilder!

Jag ska också höstpynta utomhus nu i helgen.

Ha en fin fredag och trevlig helg!

Kram Renate

MONICA sa...

It's fantastic!I love autumn!

jennys dockhus sa...

vad fint det blev :)

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Fantastically such beautiful pictures!!!!
LOve it!!!!!!!
Hugs and love,
Elvira

Johanna Stålros sa...

Vilket bra tips, jag borde ta och göra min lite höstfin oxå;) Önskar dig en riktigt skön helg. Kram Johanna

Charmigt lantligt sa...

Å så fint du gjort, de är såå vackert med äpplen både inne och ute.
Önskar dig en riktigt trevlig helg
Kraam Sanna

Grodmamman sa...

Fint ni gjort det!
Ha en trevligt helg!:)
Kram

Lotta sa...

Oj va fint Marie och inspirerande !!
Nu vil jag oxå sätta igång och höstfixa :-)
Men har det redan gått två år , sen ni fick klart ert utbygge ??
Jisses va tiden rullar på .
Ha en fin helg nu , och tack för din fina kommentar inne hos mig . De e jobbig med vuxna barn oxå , när de är långt borta . Men nu har allt ordnat sig och min äldsta pojke är mycket piggare igen .

Kraam/Lotta

Fia sa...

Helt suveränt, så fint arrangerat ♥
Men visst är det typiskt, man gör världens största projekt o roddar runt hur mycket som helst men så sitter det så långt in att få upp den allra sista detaljen...! Här hemma är det det sista listfixet som saknas, det blir liksom aldrig av;))
Ha en superhärlig helg i det härliga höstvädret ♥
Kram fia

Sussi / Sussinghurst sa...

Lovely!

Monkan sa...

Kanonfint bord och så fint arrangemang på, dekoration med eklöv/ekollon på ljuset var ovanligt och mycket fint. Och det underbara avlånga äppelfatet på sidobordet inne!

sagolika sinnen sa...

Fina bilder i höstens tecken! Tack för god inspiration. Blev riktigt pyntarsugen!!!!!
Kram :)

Anne-Lie sa...

Oooo vilka härliga inspirationsbilder!!!dags att ta in pelargonerna och köpa lite nytt!!!
Ha en härlig söndag!
kram/Anne-Lie

Landbohaven sa...

Det ser godt ud.
Jeg kan godt tænke mig zinkvandkander. De er så smukke.

Inka sa...

Tack så mycket för inspirationen. Så fint att jag blir alldeles tagen.

Kram Inka

Vita små hjärtan sa...

Underbart så fint du har höstpyntat!!! Med fina detaljer.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Gabriella sa...

Åh så härligt det ser ut! Inspiration!