onsdag 14 september 2011

Höst

Ute är ju hösten definitivt ett faktum, oj vad det har blåst och regnat det senaste dygnet! Samtidigt som det är lite vemodigt att sommaren nu är slut så tycker jag det är väldigt mysigt att en ny årstid är här. Jag älskar hösten! Även inne börjar det synas att hösten är här. Jag plockar in äpplen och dekorerar med sånt som finns kvar i trädgården och naturen. Det är enligt mig det bästa sättet att på ett enkelt vis förändra sitt hem.


Var rädda om er!
Kram Marie

34 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hej på dig! Så fint du får till det, korgen med äpplen är väldigt snygg och dekorativ!!! Varm kram Johanna

Nellie sa...

Gillar din tavelvägg! Fint med en tavla i ramen. Ska försöka få till en tavelvägg i matsalen men har lite svårt att komma igång. Men nu fick jag lite inspiration av dina bilder! Gillar också hösten. Men det har varit lite väl mycket höst de senaste dagarna! Ha det bra!

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har "höstat". Det är faktiskt en mysig årstid vi har nu.
Kram Kicki

LOPPISLIV sa...

Vad fin du gjort, höst inomhus, charmigt. Ljuvliga bilder Marie!! Jag vill inte låtsas om hösten ännu...fniss, men snart måste jag för oj vad det blåste igår och idag har vi strålande solsken. Det bästa med hösten är de mysiga kvällarna med tända ljus....

Ska nog göra lite höst här inne hos mig också....snart :-))

Kraaaam P

Madame C sa...

Åh, ja, tavelväggen och den fina höstkompositionen under - allt är sååå fint:)
Ha det gott,
Charlotta

Systrarna vitt sa...

Hej Marie, gillar verkligen din lilla hall med tavelväggen och fint blev det på bordet. Jag försöker alltid hålla kvar sommarkänslan så länge det bara går men nu känns det lite kört med all blåst och regn, tom för mig hihi. När löven börjar skifta i orange då åker pelargonerna ut i garaget för vintervila och jag kan börja hösta och precis som du säger så är naturen mysig att ta in.
Kram Liselott.

Anonym sa...

hej marie fantastiskt hem du har jag har en liten fråga till dej vad har du målat dina fina trägolv med för färg har du kvist lackat först tack på förhand kram mia

Hulda sa...

Så flott du har pyntet med epler og nyper i vasen. Herlig kurv, og så høstlig og vakkert du har fått det hjemme. :)

Lantliv i Norregård sa...

Så fin din tavelvägg är, vill ha:))

Kram från Malin i blåsten...

Vardagskärlek sa...

Så fint med en liten nyponkvist!

Kram Johanna

Vida sa...

så vackra bilder du bjuder på idag...tänk så fint det blir med enkla medel bara fantasin finns där..
här finns en till som älskar hösten så nu blir det en prom i blåsten;)
Vidakram

Lisas torp sa...

Det ser verkligen höstfint ut hos dej! Så härligt med vinteräpplena i korgen! Ja, alla årstider har ju sin tjusning! Men visst - blåsten kunde man nog vara utan!
Kram
Lisa

Älskade pion sa...

Visst har hösten vackra färger,fint det var med äpplena där på bordet.ha en bra dag.Kram Ulrika

Christina sa...

Hej!Som vanligt har du en förmåga att alltid göra så fint och hemtrevligt omkring dig. Gillar ditt hem. Håller med om att hösten är fin. men måste erkänna att jag gillar våren bättre, det kanske beror på åldern. Ha en bra "lillördag". Kramar Christina

mia sa...

hej, så fint! blir varm i hjärtat, hösten är oslagbar med alla vackra färger! ta hand om dig , kram

Nordingården sa...

FANTASTISKT vackert Marie!! Vilken kul smal korg för äpplena, läckert! Mari.

Anonym sa...

Hej, Marie!

Så fint du höstat till det! Härligt när man kan plocka in lite naturgodis. De röda äpplena lyser så fint i korgen tills med nyponen. Hösten är vacker med sin färgprakt men jag är ett sommarbarn. Alla årstider har sin tjusning och det skulle säkert vara andefattigt om någon av dem försvann.

Ha det bäst!

Kram Renate

Casa la Lotta sa...

Ja, visst är det mysigt med hösten!
Kram Lotta

rustik charm sa...

Hej Marie!

Så fint du har höstat till det inne:)
Gillar verkligen din tavelvägg. Ska försöka få till nåt liknande här hemma i matsalen snart och din ger mycket inspiration.
Ha en fin vecka.
Kram Kristina

rosenälvorna sa...

Vackert med nypon, måste ta in lite jag med :) Christina

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbara bilder.Ha en fin höstdag.Kram Rita ♥

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Att dekorera med saker från naturen är ju bara sååå fint! Vackert du har gjort det.

Lilla Majken sa...

Ja, hösten erbjuder verkligen vackra färger. Jag blir verkligen inspirerad av dina bilder och tänker ta mig ut och hämta in lite vackert.

Kram Therese

Christina sa...

Fint med äpplen och nypon! Direkt från naturens skafferi. Hälsningar Christina

Fia sa...

Snyggt höstigt, så vackert med nypon <3
Jag håller med ang tavelväggen, hur piffig som helst!
Ha en härlig höstdag (utan blåst;)
Kram fia ♥

Maria sa...

Jättefina inspirerande höstbilder!

Kramar

SvenskaBlomsterbloggar sa...

Visst är det något speciellt med äpplen på rad! Varför vet jag inte. Jag bara älskar det! //Emelie

tinemor sa...

Nydeligebilder!
Kram

gamla skolan sa...

Det enkla är oftast det vackra !! Kul sätt att använda baguettekorgen på , tack för inspirationen !!
Kramar // Susanne ♥

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Visst är det underbart att Gratis! kunna pynta sitt hem med växter och frukt från naturen efter årstid, det blir så himla vackert!
Ha en fin dag o va rädd om dig med.
Kram kram
Jessica

Sallys hus sa...

Ljuvliga bilder Marie!
Så fint med nyponkvistarna så där!
Det ger så där lagom med färg som man faktiskt är lite sugen på nu...;)
Kram o ha en mysig eftermiddag!
Katarina

Gabriella sa...

åh så fint pyntat♥

Marie sa...

Hej Mia!

Tack för dina snälla ord!

Allvarligt talat är jag osäker på om vi kvistlackade golvet i vardagsrummet och köket innan vi målade det. Detta beroende på att golvet var behandlat från början med lut och vitolja. Men kolla med din lokala färghandel vad de rekommenderar för just ditt golv.
Färgen som vi använt är ALCRO Entré Bas A kulör Snö

Trevlig helg!
Kram Marie

Maria Eugénia Resende sa...

Hi,

Your blog is quite wonderful, and I have used some of your photos in one of my blogs, as they make me remember so much of my Granny home.
If by any chance you don't want me to keep them, please tell me, and I will substitute them. I could find your mail contact, and therefore I have used this public way to reach you. I'm portuguese, and live nearby Lisbon, even better near Estoril and Cascais, on the coast.

Please let me now. My blog has my contact.
God bless!
The address is http://omundodasartesedadecoracao,blogspot.com