fredag 9 september 2011

Vitt och lila

Tack för alla krya på dig hälsningar! Även om jag inte känner mig helt bra än så är det definitivt bättre, förhoppningsvis försvinner bacillerna under helgen.
På skåpet i köket samsas vitt och lila porslin ihop för tillfället. De vita gamla ströarna har jag dels funnit på loppis, dels hos min vän Randi.
Elsa plockade in blåklockor igår och de blev fina ihop med det lila. I bakgrunden en vit gammal kanna som jag köpt av vännen Pernille. Ni har väl inte missat att Pernille har startat en blogg, ni hittar den här!
Önskar er alla en fin och solig hösthelg!

Kram Marie

27 kommentarer:

amelie sa...

Godmorgon Marie!
Så fina bilder som vanligt! Vackra ströare! Letar efter ett par exakt sådana faktiskt! Ska du till bella center 1:a oktober förresten?

Ha en skön helg och hoppas att du blir helt frisk! Kram Amelie

Margareta sa...

Gomorron Marie!
Så vackert!Blåklockor kan vara så fina även i september.De små flickorna är duktiga på blommor.
De vita ströarna får mitt hjärta att klappa.Något att söka efter.Om du hittar fler kanske det kommer till butiken så småningom.
Snart ska vi börja härja i gamla finrummet härhemma....det är
en resa...Därinne ska sen den fina järnsängen stå.Jag ser mycket,mycke fram mot det färdiga resultatet,man måste ha målet i sikte därbortom.

Fortsätt krya på dig!!!
Önskar er också en fin hösthelg!
Kram Margareta

Ainosofia sa...

Beautiful pictures <3

rosenälvorna sa...

Morrn, könt att du känner dig piggare. Underbara blå/lila buketter och vackra blder. Chrisitna

Johanna Stålros sa...

Underbara lila bilder vännen. porslinet är ju helt ljuvligt. Ta han om dig nu. kram kram

Vita små hjärtan sa...

Så skönt att du är bättre!
Å vilka underbart fina bilder!!
Ha en mysig fredag! Å en fin helg.
Kram Agnetha

Lisas torp sa...

Så mycket vackert du visar! Tänk, att det finns blåklockor kvar och så fina mot ditt vita och lila! Underbara ströare och den vita kannan med ljusen i....såååå fin!
Ha en härlig dag!
kram
Lisa

Loella sa...

Så skönt att du är på benen igen...Önskar dig en trevlig helg fylld med det just du vill att den ska innehålla.

Varma hälsningar Loellan

Vitsippan sa...

Så skönt att Du tillfrisknat.

Så fint det vita och blålila går ihop.

Ska byta ut mina kakelplastmotiv mot blått med gammeldags motiv färg till fogarna har jag.Bara alla katterna är omhändertagna så jag kan återgå till att leva mitt eget liv.
Så ska det bli av.

Kram och trevlig helg.

Mi

Nordingården sa...

Hallå Marie, ah vilka vackra bilder med mitt favoritporslin. Jag älskar detta lila, äter på det och har en soppterrin i köket med blommor i, sprucken dock, vilken fin liten såsskål, som gjord för lila blommor i, mycket vackert!! Mari.

Husprojekt Drömhus / www.lantligahem.se sa...

skönt att du känner dig bättre! så fina bilder, ströarna var underbara!

Trevlig helg,hoppas du blir helt frisk nu!
Kram
Tiina

bikim sa...

so pretty!
happy weekend,
Rosa

LOPPISLIV sa...

Underbara bilder Marie! Jag har i sommar köpt på mig lite lilablommigt porslin, tycker det är såå vackert. Dina gamla ströare är jättecharmiga. Ha en fin helg nu och hoppas du kryar på dig riktigt ordentligt. Stor kram P

Norr om Köpenhamn sa...

Vilket underbart porslin och så fint tillsammans med blommorna :o) Skickar över lite krya-på-dig-kramar och hoppas att du ändå får njuta av hösthelgen!
Kram på dig
Ulrika

Charlotte sa...

Underbart vackra bilder. Ser lite blåvitt porslin och det gillar jag massor!
Kry på dig nu under helgen!
Kram

Vintage House sa...

Hej vännen
så härliga bilder och det lila är så vackert...
vad skönt att du känner dig bättre här har du en som är sämre bihålorna vill inte släppa och fick idag ny medicin har en liten gubbe som hamrar som en galning i mitt huvud....
så nu blir det vila vila vila...
Vi hörs och ha en fin helg
kram
sandra

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Vilka fin bilder, jag älskar verkligen dina ströare, Vackra....
Ha en fin fredag.
Kram kram
Jessica

Anonym sa...

Skönt du är bättre. Fint med blåklockor till det vackra porslinet.
Jag önskar dig en trevlig helg.
Kram Marita i Björkhagen

Lilla Majken sa...

Du får alltid till vackra färgkombinationer. Väldigt vackert. Skönt att du är på bättringsvägen. Ha en bra helg!

Kram Therese

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Marie,
Jag bara älskar dina saltkar. Vilket är en av mina samlarmanier. Om du någon gång hittar något liknande till din butik - mejla mig. Jag köper gärna.

Kombinationen porslinets färg och blomman är bara helt bedårande!!

Önskar dig en skön helg, Kram Monica

Lenas trädgård sa...

Här är det oxå förkylt! konstigt att de där bacillerna kommer så snabbt!...?
Fina blålila blommor!
krya på dej mera!
Kram Lena

Landbohaven sa...

Gode billeder.
Tak for kigget.

Anonym sa...

Hej, rara Marie!

Så skönt du mår bättre. Hoppas de elaka baciller sticker sin kos nu i helgen.

Vilken vacker kombination de blå klockorna och det lila porslinet gör sig tills.

En skön helg önskar jag dig!

Kram Renate

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Marie
så vackert...å gillar porslinet :)
å missa inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

redan många fina bloggar med.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Skönt att du mår bättre. Och vilka fina foton med det lila och vita. SNYGGT :)

Önskar dig också en jätteskön helg. Kramar från Maria

Puumuli sa...

Så härliga ströare! Fasan-servisen lämpar sig otroligt fint med blommor av olika slag, underbara bilder!

Ha en skön helg!

Kramar
Sari från Puumuli

Bohemian sa...

Your Bouquets are always so pretty and you photograph them beautifully!

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian