måndag 24 oktober 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig!!!

Ibland har man en idé om vad ett inlägg ska handla om och så slutar det istället med att det blir något annat av det hela. Lite så är det idag, hihi. Jag hade tänkt att visa er våran nya fina rabatt i trädgården. Började gräva den i slutet av maj och har sen planterat lite då och då i den (rosor och lavendel) och nu i helgen var världens snällaste I här och la dit all sten. Så skulle jag då fota igår och bilderna blev bara såååå tråkiga. Ser ju bara ut som en hög med sten, hihi. Men ni får försöka se framför er hur fint alla rosorna (i färgerna rosa, vitt och blått) kommer blomma ihop med lavendeln till sommaren. Lovar att återkomma då med fler bilder.
Här en till bild med just sten, rosor och lavendel (ungefär lika tråkig). Den här rabatten utanför butiken blommade så fint i somras och jag gillar ju som ni förstår stenar, blir så fint ihop med blommorna.
Men, jag kan ju inte bara visa er en massa sten idag, så det fick ju bli lite andra bilder också, hihi. En bild på vårat hus (ni kan ju försöka bortse från det halvmurkna staketet, kommer förhoppningsvis att bytas nästa år).....
.....min butiksskylt som hänger ute vid vägen så att folk förhoppningsvis hittar hit (det är min mamma som  har textat så fint).....
.....lite djungelkänsla....
....och så en bild på lekstugan (som nu över hösten/vintern fungerar som vinterförvaring åt trädgårdsmöbler m.m).
Och så för att försöka knyta ihop detta konstiga inlägg får det ju bli ännu lite mera sten. Denna gång vid den lilla rabatten vid lekstugan där lavendeln och stockrosorna brukar blomma så fint om sommaren.


Ha en bra dag!
Kram Marie

30 kommentarer:

Violetas Rendadas sa...

Que lugar cheio de bençãos.
Com tanta luz, a paz é uma constante presença, não tem como ser diferente. As flores são a guirlanda, lembrnaça constante de um "giro" eterno em torno da vida. Boa semana!!!!!

Gabriella sa...

den som väntar på något gott...till nästa sommar. precis allt ser ju trist ut i trädgården så misströsta inte=). ha det bra!

mia sa...

kan tänka mig presis hur fint det kommer bli i vår/sommar, och sten ja det är bäst...kram

G:a Affären sa...

Det blir säkert fint till sommaren!
Så fint lekstugetaket är brutet och din mamma kan verkligen skriva/texta, vilken fin skylt!
Ha det gott,
/Cia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Trädgårdar den här årstiden ser ju ut som de både behöver och förbereder sig för en lång vila. Även höstblommorna som jag försökt liva upp trädgården med har frosten tagit med sig. Jag gillar också sten. När vi besökte dig i somras beundrade jag rabatten som du har utanför butiken och jag kan tänka mig att den stora rabatten med sten kommer att bli minst lika vacker.

Ha nu en fin fin måndag!
Kram,
Regina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Ser framför mig hur fint det kommer bli
Rosor är en favorit !
Du har en jätte vacker trädgård
Kram Tina

LOPPISLIV sa...

Underbart steninlägg...hihiii jag gillar också sen, och har det lite överallt, just nu har jag ett projekt jämte min bod och burspråket där det ska läggas sten vid en slänt, har påbörjat men tror inte jag hinner göra klart det i år, men men man måste ha och göra nästa år också eller hur??

Ni har så vackert hus, roligt att få se det från framsidan också. Och butikskylten är superfin, så duktig din söta mamma är :-) Hälsa henne så gott. Kraaaam Paula

LOPPISLIV sa...

gillar sten ska det stå såklart :-))

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag kan se hur fint det kommer blomma till sommaren i de rabatterna, är fint med sten som "avslut" i rabatter. (är själv sugen på att lägga sten där vi har pool men det är en annan historia)
Så fint ni har fått i sovrummet, smart med bankfacken!
Kram Anna

Lilla Majken sa...

Det blir så fint. Åh, vad jag önskar mig en sådan lummig trädgård som du har. Vi bor i den bästa växtzonen men det hjälper visst inte. Jag får nog ta att skaffa mig lite bättre kunskaper under vintern. Din mamma är verkligen duktig på att texta. Tack för din fina inspiration.

Kram Therese

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fin stil det är på Erat hus Marie!!! Inspirerande trädgårdsbilder oxå, det är inte min starka sida...


Kram Malin

Lilla Kullan sa...

Det ser så mysigt ut allting.:-) Stina

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint och mysigt det ser ut.Bara så fint hus har du.Önskar dej en skön måndag och en bra start på nya veckan.Kram Rita ♥

Mys och hemtrevnad sa...

kommer bli vackert till sommaren, nu ser det lite fornlämningsgrav ut hihi, precis som mina land ser ut som komposter....hum...var sak sin tid...kramis semlan

Millas hem sa...

Härligt höstigt inlägg! Kan precis se det framför mig när alla rosorna blommar! Kommer att bli så vackert!

Himmel vad din mamma textar fint! Hälsa henne!

Ha en fin vecka Marie!

Njut av livets goda ting sa...

Hej Marie.
Vilka härliga bilder från er trädgård, det ska vara lite sten, djungel och blandat :) Fint.
Din mamma är verkligen jätteduktig på att texta, hälsa henne det.
Ha en härlig dag.
Kram på dig.
Jessica

Sofia sa...

Hejsan Marie! Vad roligt att du kikade in på min lilla blogg. Jag gillar det där med sten i rabatterna. Hjärnan börjar genast gå på högvarv och jag får lust att gå ut och fixa..... Kramisar Sofia

Livet på Vestergård sa...

Så fint ni har det! Rabatterna kommer att bli jättefina när de vuxit till sig och blommar. Fint med sten i rabatten!
Kram Kicki

Norr om Köpenhamn sa...

Jag tycker att er trädgård ser jättemysig ut och kan tänka mig hur fin den är i sommarskrud. Men hösten har sin charm den med ;o))

Härligt fräscht sovrum ni har också. Så fint i sin enkelhet :o)

Ha en fin måndagskväll!
Kramis
Ulrika

rosenälvorna sa...

Hej, klart jag ser alla vackra rosor som växer där :) Christina

Tina sa...

Vilket fint hus ni har! Är det rappat eller har det stående panel? Ser både och på bilderna.

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Jag tycker att det ser fint ut och kan tänka mig att det blir underbart i vår-sommar!

Vill ha en massa sten hemma i vår trädgård oxå hihi

Skrev inte det sist, men vad bra det blev i sovrummet! Riktigt coolt med sängborden så där!

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia

Helgona sa...

Det är så fint med sten! Jag började lite smått för något år sedan att använda mer sten i trädgården, framförallt då i just rabatter. Men som sagt det är inte alltid det blir som man vill ;)

Kan du inte skriva o fota mer om affären :) Skulle a kul o läsa!

Grodmamman sa...

Tycker också om att ha sten i rabatten!:) Kommer säkerligen bli super fint till sommaren!
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara Marie !

Hoppas att ni har det bra.
Ni har så himla fin trädgård.
Fast det är höst men jag har ju sett det i bär det är sommar.
Vad fint din mamma har textat.
Jag är lite sugen att komma till din fina butik snart ;)

Ha en fin dag !

Kramar Sirpa

Lotta sa...

Fast jag ser precis framför mej hur det ser ut Marie och jag löööövv din stenrabatt !!
Jag ska fixa stenrabatter i hela trädgården efter det här , helt i din anda , jag tycker det var en toppen ide´!!
Ha en fin vecka !!
Kraam/Lotta

Sallys hus sa...

Hej hej!
Kikade in här i går men då hann jag inte skriva.
Jätte fint kommer det bli när det vuxit upp sen.. Jag har också en massa sten överallt...man får lixom aldrig nog...;) Du har så fint i din trädgård.
Ert sovrum blev ju urläckert. Kul med förändring ibland!
kram Katarina

Johanna Stålros sa...

Inte alls tråkigt i mina ögon, kan verkligen se det framför mig, när vi sitter där i din trädgård och tar en kopp kaffe och känner rosdoften;) Kram från Las Vegas

Gail sa...

by next year Marie the garden will look so nice especially all that lavender ! mmmm will smell good too !
Gail x

weisser traum sa...

oh was für ein süsses häuschen.
da wär ich auch gerne.
sei lieb gegrüstt daniela