tisdag 4 oktober 2011

Det skimrar i rosa

Månaden oktober brukar man ju förknippa med färgen rosa (på grund av Rosa bandet-kampanjen), så denna vecka tänkte jag att alla mina inlägg skulle skimra i rosa. 
Rosa blommor är en favorit hos mig, men på dessa bilder återfinns två blomsorter som jag faktiskt inte gillade för några år sedan. Cyklamen och nejlikor har aldrig hört till mina favoriter, har tyckt att de har varit riktiga "tantblommor".  Tur då att man faktiskt kan ändra åsikt, nuförtiden tycker jag att de är alldeles ljuvliga! 

Ha en bra dag!
Kram Marie

31 kommentarer:

Casa la Lotta sa...

Det är så underbart fint med vitt och rosa!
Kram Lotta

LantlivsAnette sa...

Sååå ljuvligt med rosa !! Jag har köpt rosa bandet, så månaden går i rosa både här o där..
Ha det gott
Kraaam Anette

Kärleken till inredning sa...

Härligt med rosa blommor!

Ha en fin dag

Kram Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Precis! Jag har inte heller gillat dessa blommor, men eftersom de odlat fram andra färgställningar så finns det helt ljuvliga Nejlikor och Cyklamen nu. Dina bilder är ljuvliga och Nejlikorna är fantastiskt vackra och så rart med Cyklamen i terrinen.

Och visst ska vi stötta med rosa denna månad.

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Godmorgon Marie
Hoppas allt är bra med dig
Var så mysigt att titta in i din jätte mysiga
Butik och träffa dig och titta på allt fint du har.Hoppas på att komma snart igen!
Önskar dig en jättefin dag
Har rosa bandet på jackan men blir nog att ta
In en sista stor bukett av mina rosa rosor!
Kram Tina

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ja jag håller med dig. Rosa är en ljuvlig färg som jag också gillar. Och angående dessa blommor har jag fortfarande tantvarning på dom. Men var såååå nära att köpa en häromdagen trots allt. Så kanske jag håller på att bli kär i dessa i alla fall :) Kram Maria

Lilla Majken sa...

Godmorgon! Vilken bra idé med rosa inlägg, och en påminnelse om att jag måste köpa ett rosa band att sätta på jackan. Alltid lika underbara färger i dina bilder. Så fina.

Fin dag på dig! Kram Therese

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelige bilder,elsker rosa..
ha en fin fin dag
klemklem
eddas

VIT SOCKERBIT sa...

Vilken bra idé! Rosa är sommar för mig med varför inte. Färgen är underbar och själva syftet är toppen.
Kram från Emelie

Vita små hjärtan sa...

Så vackra bilder!!!! En fin tanke att ha en rosa vecka.
Ha en mysig tisdag, här blåser det ordentligt!
Kram Agnetha

Sallys hus sa...

Haha...nej nej...det är inte alls för att du ändrat åsikt...det är för att du snart börjar bli en tant....haha....

Du fattar att jag skämtar va??
Jag kände precis likadant för dessa blommor men nu har jag dem också. Ännu längre tillbaks i tiden tyckte jag så om pelargoner...nu är det den blomma jag har mest av på sommaren..;)
Undrar hur många år det kmmer ta innan jag har S:t Paula i mina fönster...det är nämligen min nuvarande syn på "tant-blommor"..;)
Vilken rolig idé med en skimrande rosa vecka..
Jag som älskar rosa ser fram emot mer rosa inlägg då..
Kram o ha en bra dag!
Katarina

Att vara någons fru sa...

Sååå vackert! Det är som meditation att titta in här.

Mys och hemtrevnad sa...

ja rosa är en härlig färg...kramis semlan

Anonym sa...

Rosa är en vacker färg! Fortsätt med dina skimrande rosa inlägg.

Kram Renate

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Marie!
Oj så längesedan det var jag var inne här och hälsade på. Många fina inlägg som jag läst nu...
En bra ide med rosa inlägg :) Och jättefina blomarrangemang har du gjort... mmm så fint.
Och massor med fint i butiken också.
Kram på dig vännen!
Marie

Hulda sa...

Så herlige blomster! Virkelig vakkert med den rosa alpefiolen i den hvite terrinen. En høstblomst, dette. :) Skjønne bilder!

Anna sa...

Finns ingen färg som rosa, så underbar!!!

Vintage House sa...

Hej
Fantastiskt vackert vännen min och härligt att man kan ändra sig..
Tack söta du att du tänkte på mig:)
Du får gärna skicka tidningen vi hörs i veckan.....
kram

Eva sa...

Tror minsann att jag också ska ta och köra med rosa. Det kan ju inte uppmärksammas för lite

Kram

Vilmas Hus sa...

Underbara bilder som alltid!! Rosa är såå fint!!

Ha en bra vecka!
Kram Charlotte

Mariette sa...

Underbart!!

Och väldigt fin idè...

Kram Mariette

Margareta sa...

Ja,tänk så fint med cyklamen och nejlikor.Jag har inte tyckt så mycket om dessa blommor innan.Men de senaste åren är det favoriter.
Och dina fina bilder från butiken i förra inlägget gör nästan ont i mig.Synd att du är så pass långt bort.

Ha det bra i blåsten!
kram Margareta

The Vintage Farmhouse sa...

Pretty! ♥

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint! Färgkombinationerna är ljuvliga!
Har tidigare tyckt att pelargoner är värsta tantblomman...nu försöker jag till och med få dem att övervintra i garaget...
Kram Anna

topdesign sa...

Hej! vilken bra ide, med rosa inslag i oktober! Själv skakat på zumbamaraton i rosa bandet regi! Ska bli kul!
Mvh Lena

Johanna Stålros sa...

Så fin ide!!!! Härliga bilder, kul att du gillade min nya soffa;) Kram från mig.

Husprojekt Drömhus / www.lantligahem.se sa...

Hej Marie, så fina bilder & fint tänkt! Jag önskar jag får tid att resa lite längre & besöka din butik nån dag, är lite avis på alla bloggvänner som tittat in till dig! Må gott!!

Kramar
Tiina

amelie sa...

rolig ide med rosa inlägg! :)
Hittade du mycket på bella center?

Kram Amelie

Gamla skolan-Jennie sa...

Tack så mycket! Ja shoppingturen slutade på akuten.. men det ska nog bli bra snart! Det kommer nog bli ett par vändor dit under åren framöver har jag på känn.. han är aktiv min lille grabb!

Tittade in i butiken i lördags, men då var ju din mamma där. Träffade dock E och V!

Vi ses! Kram Jennie

Lantliv i Norregård sa...

Visst ändrar man tycke & smak hela tiden! Finfina rosa bilder:))

Kram Malin

Lenaslera sa...

Vi har precis en sådan där liten bur som du har :) Den lekte jag och min syster med som små med en låtsashamster i,i brist på en riktig som vi ínte fick ha. Fin blogg :)