onsdag 26 oktober 2011

Härliga höstfärger

Jag älskar ju som bekant hösten och alla dessa underbara färger som naturen bjuder på just nu (Ibland undrar jag om det är så att vi som är födda på hösten är mer förtjusta i denna årstid än andra? Min lilla teori så här på morgonen, hihi.) I vilket fall som helst så har jag gjort en krans av sånt jag hittat i trädgården (förutom mossan då), blev en färgsprakande höstkrans som lyser upp i höstmörkret. Den söta lilla tändsticksasken har storpysslaren Elsa 7 år gjort.


Ha en fin höstdag!
Kram Marie

36 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Godmorgon Marie!
Verkligen en härlig höstig krans!
Önskar dig en underbar dag!

Kram Mimmi

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Marie !

Set kan det ju vara ;) Hihii.
Vilken härlig krans. Vi får försöka ta nu någong dag så jag också får lära mig att binda kranssar.
Vad fint hon har pysslat. Hälsa det :)
Ha en fin dag du med, redan onsdag.
Har du nytt i butiken ? ;)
Kram.kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej Marie!
Men vad glad jag blir av dina fina ord
Tack!!
Hoppas allt är bra hoppas att få komma upp
Snart och hälsa på
Vilken fin krans du gjort ja allt är ljuvligt här!
I dag ska jag ta mig en tur till skogen och se om
Jag hittar lite o göra fint med kanske ta in
Lingon ris i tid i år
Ha det fint kram Tina

liven sa...

Det var en nydelig krans....noen fantastiske farger!!
Tror nok det er som du sier....jeg er født i juli og jeg elsker sommeren :o)

ha en fin høstdag Marie

Lilla Huset sa...

Vilken härlig höstkrans du har gjort! Jag njuter av hösten som tillsammans med våren är de bästa årstiderna.
Hälsningar från en som är född i januari och älskar hösten!/Kram Merja

Älskade pion sa...

Underbar krans.....du är en "hejare" på det här med att göra kransar du.;)Nu ser jag vem dottern brås på.;)ha en fin dag.Kram ulrika

Anonym sa...

Å vad jag är glad att du är tillbaka igen. Alla fina bilder o dina kransar inte att förglömma.
SYND att vi bor så långt i från jag skulle verkligen älska att komma förbi :-) i din butik. Sköt om dig o njut av härliga höst dagar, men mycket levande ljus.
Jag skall stöpa egna om några helger o det är alltid så härligt. Man känner sig rik när man kommer hem och lägger upp allt på bänken.
Kram

Lantliv i Norregård sa...

Så vackert höstig!!!
Hämtade boken igår, tack för snabb leverans:))

Kram Malin

Lotta sa...

Så underbar krans Marie !! Vilka läckra färger !!
Tyvärr spricker nog din teori i och med mej :-(
Jag är för i mars och jag ÄLSKAR hösten !!
Kram !

Hilde sa...

Så skjønne farger! Høsten har mye vakkert å by på - og ikke minst det varme lyset fra et tent stearinlys en tidlig morgentime :-) Nydelig farger og den gode følelsen av å trekke inn den kalde og klare høstluften.
Takk for herllig inspirasjon
Hilde

Vintage House sa...

Hej vännen
Så underbart vackert och vilka färger bara njuter....
Slår dig en signal i veckan.
kom ju på att jag måste fixa en födelsedagspresent till dig;)
kram så hörs vi!
sandra

Sofia sa...

Mysigt.....Jag älskar också hösten, fast jag är född på våren! Men jag älskar nog våren lika mycket. Kram Sofia

Gail sa...

lovely photos...I was born in May and that's my favourite time of year..for me it seems like the time to look forward to summer and endless lovely warm days ...
Gail x

Jennys gömma sa...

Vilket otroligt vackert hem ni har skapat! Måste besöka din butik någon gång. Jag bor i Småland, så jag har faktiskt inte så långt till Hjo. Kram Jenny

Gabriella sa...

åh va du är duktig, så mysig krans. Jag är född i mars men jag älskar hösten ändå..iallafall när det inte regnar.kram

Lottas Fotografi sa...

Vilken vacker färgklick det blev!
Kram Lotta

Sara sa...

´Hej hej!
Jättefin krans! riktigt höstig och fin =)
Själv har jag gjort en mosskrans som hänger på ytterdörren,hade sånt "julbehov" härom dagen så jag var bara tvungen *fniss*
Hoppas att allt är bra med dig.
Kramar ifrån mig

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin krans! Jag gillar hösten fastän jag är född på sommaren ;0)
Kram Kicki

Tinas vita bo sa...

Underbara färger och en härlig krans!!
Och vilken duktig liten pysselgumma du har!! :)

Kramis Tina

Lilla Majken sa...

Hon har sin mammas talanger, lilla tjejen! Säger det igen, du är en expert på vackra kransar.

Ha en fin kväll
Kram Therese

Rummet för välbefinnande sa...

Himmel så vackert Marie!
Det är rena rama vitamininjektionen att se de här fina bilderna, och jag blev glad hela jag nu :)

TACK!!!!

Kram Mia

pernille sa...

Hej Marie.

jeg vil også kunne binde sådan nogle fine kranse !!!!!men jeg kender godt mine begrænsninger :-)
Du er bare fantastisk til det der.
Knus og kh Pernille

Rosor och Spetsar sa...

Härlig höstkrans och mossan i ser nästan ut som om det är lite rimfrost på löven. En riktig konstnär är du på att göra fina kransar.
Kramar
Annelie

ninja anno 1982 sa...

tror så jag med, att höstbarn älskar hösten lite mer än de andra.

tack för en fin blogg!

Hulda sa...

Nydelig høstkrans du har laget. Så vakre bladene er sammen. Denne er nok fin når den har tørket også. Så flink jente du har! Nydelig fyrstikkeske hun har dekorert. :)

Marlene sa...

Fantastisk krans - og meget smukke billeder :-)

Anonym sa...

Vilken underbar krans Marie! Du är så duktig på att få till kransar av alla möjliga slag. Här kommer jag bara till tanken.

Ha en fin helg!
Kram Marita i Björkhagen

kråke sa...

suck...så fint...så fint:))

kram på dig...

kråke

Sallys hus sa...

Åå Marie så fin!
Jag är ju också född på hösten o jag gillar den med..så din teori stämmer säkert..;)
Men duuu lilla loppan!!
Så duktig hon är....om hon pysslar så där när hon är 7 kan man ju undra hur det kommer se ut när hon är 37...;)
kram o ha en mysig helg!
Katarina

Thess sa...

Vilken underbart härlig blogg du har,här kommer jag att komma in många gånger!!!
Ha en skön kväll
Kram Thess

Gabriella sa...

Hösten är underbar, min absoluta favoritårstid! Den är så vacker med alla dess färger o den friska luften. Jag är född i mars men älskar verkligen hösten=)Vilken härlig krans du knåpat ihop!

Scottie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
majra1 sa...

Ja kan det vara så att vi som är födda på
hösten gillar hösten lite extra?!
Jag älskar hösten!!!!
Men har upptäckt att inte så många gör det.
Kul att träffa en medsyster. ;)
Fin krans.
Mari

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Dejlige billeder.
Hvor bor i bare skønt...

Ha´en dejlig dag.

Knus Susi

Staudefeen sa...

Så nordisk, enkelt og fint :-)

Frejda sa...

Vilken jättefin höstkrans! Tänk om jag hade tänkt på att använda alla fina blad och nypon och lammöra till något sådant. Nästa år ...